Syvälliset Äiti heitti kerran seksistisen kommentin, joka satuttaa edelleen

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Ensin taustatietoa: Miulla oli 7.- ja 8. luokkien aikana opettaja, joka käyttäyty mua kohtaan lähentelevästi. Hän pussas mua muutaman kerran päähän ja halas tiukasti (lohduttamisen yhteydessä), istu kerran ihan kiinni muhun, anto miulle erityishuomiota mm. kehumalla enemmän kun muita, kehu epäsuorasti kauniiks ja ihanaks, järjesti meille kahdenkeskistä aikaa, kosketteli hartioita ja vaikka mitä. Oli kaikkee tämmöstä epämäärästä käytöstä, mikä ei todellakaan mun mielestä ole asiallista opettajalta, varsinkaan kun ottaa huomioon että olin tapahtumien aikaan 14 sekä 15 ja opettaja keski-ikänen mies.

No kerroin tästä miun psykalle, joka teki tutkintapyynnön poliisille. Saatiin asiat selvitettyä, ja tää ope selitti käytöstään niin, että hän koki todella suurta huolta miun voinnista kun kerroin hänelle miun mt-ongelmista. Hän koitti tuolla käytöksellään kuulemma olla läsnä ja lohduttaa mua, minkä periaatteessa uskoin kun tiiän että tää ope on hyvin empaattinen, mutta... hieman jäin miettimään, että eikö sitä empatiaa ja huolta voi ilmasta jollain muulla tavalla kun ns. lähentelemällä oppilasta D: Ei se selitys rehellisesti sanottuna ihan menny läpi, mutta no, ollaan sen jälkeen oltu normi puheväleissä eikä oo ollu erityisen kiusallistakaan (paitsi sain jälkeenpäin kuulla, ettei hän myöntäny poliiseille noita tekojaan, ainakaan sitä että hän pussas mua... se on kieltämättä jääny vaivaamaan, että eikö hän oikeesti muka muista tehneensä sillä tavalla, vai mikä se kiistämisen motiivi oikein oli D:).

No niin, mennään itse otsikossa olevaan asiaan tän romaanin jälkeen :D Olin äidin kans talvella kaupassa, ja tää opettaja tuli meitä vastaan perheensä kanssa. Tää ope jäi siihen hetkeks juttelemaan miun ja miun äidin kans, kunnes lähti jatkamaan matkaa. Äiti alko sit kauhistella sitä, että miulla oli päällä sen opettajan aikaan off shoulder -paita, joka oli melko lyhyt (mutta kuitenkin mielestäni hillityn lyhyt) ja siitä näky ehkä korkeintaan sentin tissivako (eikä sekään ollu edes kunnon vako, kun oli sen malliset liivit käytössä). Miulla oli myös auki oleva ja melko pitkä pörrötakki siinä päällä. En näyttäny mielestäni ollenkaan sopimattomalta tms. vaan pukeutuminen oli normaalia. Äiti kuitenkin lateli niitä kommentteja paheksuvalla ilmeellään, että "Oliko siulla tuo pörrötakki auki sen opettajan aikaan?" Ja "Ei herranjumala, siulla tais näkyä pikkasen tuota tissivakoa niin että hän näki sen!" :D Mentiin sit äidin kans syömään johonki ja sillon hän pudotti sellasen pommin, että miulta meinas leuat loksahtaa aika pahasti: "Siehän oot jo pitkään puhunu *opettajan nimi* ns. lähentelevästä käytöksestä, niin älä sitten pukeudu tuolla tavalla, jos et haluu hänen kattovan sua".

Alotetaan tän asian ruotiminen sillä, etten ollu kertaakaan sanonu että tää ope ois tuijotellu mua tms. vaan nimenomaan kertonu hänen konkreettisista teoista, joten en ymmärrä mistä äiti repi tuon "älä sitten valita hänen _tuijottamisesta_. Luulen että äiti tarkotti niitä tekoja, muttei vaan kehannu myöntää sitä. No mutta oli miten oli, miusta tuntu ihan järkyttävältä tuossa tilanteessa, ja edelleen tuo kommentti jotenkin saa miut pois tolaltani. En voi uskoa, että vielä vuonna 2021 joku aattelee noin pölyttyneesti. On pöyristyttävää, että äitini mielestä se onkin miun vika ettei joku opettaja osaa käyttäytyy asiallisesti, vaan koska mie pukeudun äitin mielestä huonolla tavalla. Enkä muuten edes pukeudu mitenkään provosoivasti todellisuudessa, mutta vaikka pukeutusinkin niin eihän se silti oikeuttas sen opettajan käytöstä. Mainitsin tässä muutama päivä sitten äidille että tää kalvaa mua edelleen ja pyysin häneltä selitystä, niin hän sano et "Eihän se open käytös tietenkään siun vika ollu, mutta mietin vaan että ehkä sen opettajan vaimo aatteli nähdessään meidät siellä kaupassa, että "Jaahas, tääkö tyttö sitten ilmotti psykologinsa kautta poliisille minun miehen oudosta käytöksestä, vaikka ite pukeutuu provosoivasti ja haluu huomiota pukeutumisellaan". Miusta tuntuu että tuo oli peitetarina, jolla äiti koitti puolustaa alkuperästä (sairasta) kommenttiaan D:

Pahottelut romaanista, kiitti jos jaksoit lukea tänne asti ja toivottavasti ymmärsit miun sekavasta selityksestä! :D
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,596
Reaktioarvo
6,502
Mitä ruttoa?? Sun äidin kuuluis olla sun puolellas eikä aiheuttaa sulle syyllisyyttä tai ahdistavaa oloa.
Kuin idiootti pittää olla että tänäki päivänä vielä aatellaan et ahistelu on rutto oma vika ku "ET OSAA PUKEUTUA OIKEIN JA SIVEELLISESTI KUTEN NUOREN NAISEN KUULUUKIN!!!!!!!!!!!!!" Haistakaa paska sanon minä.
Jos sun äitis vielä heittelee tommosia kommentteja niin
A) Joko jätät ne omaan arvoosa tai B) Kerro sille et silläkin pitäis olla aivot joita on kyllä lupa käyttää ja kysyt et missä keskiajalla se oikeen elää
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,970
Reaktioarvo
2,897
vaikka ite pukeutuu provosoivasti ja haluu huomiota pukeutumisellaan
MITÄ VITTUA. sori mulla menee lujaa tunteisiin. En ite ainakaan ikinä hae huomiota jos pukeudun paljastavasti. En voi uskoa et joku vitun vatipää ajattelee oikeasti näin. Sori en haluu haukkua ja oma äitini varmaan ajattelee vähän samalla tavalla tai ilmeisesti se välillä oudoksuu mun vaatteit. mut kuitenkin. Mä en ymmärrä mist ihmiset saa noi ajatukset päähän? Vittu, ajatteleeko ne ite koko vitun ajan seksiä tms ettei ne tajuu että kaikkien syyt tiettyyn pukeutumiseen ei liity millään. Vitun. Tavalla. Seksiin. Tai mihinkään vitun huomionhakuun. Vittu mulla menee hermot aivottomiin ihmisiin. Onko se niin vitun vaikee tajuta että ihmisil voi olla joku muukin syy pukeutua niin. Tai sitten iha vaa että ei välitä ja laittaa päälle mitä sattuu ihan ilman mitään sen kummempaa syytä???? Sori mulla meni nyt ihan totaalisesti tunteisiin tää, mut nää ns. Vaatepoliisien jutut aina menee meikäl ihon alle.
 

Lukutoukka_05_

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,066
Reaktioarvo
997
MITÄ VITTUA!!!!! Eikö sun äidilläs oo aivoja?? Rupee vituttamaan sun puolesta tommonen käyttäytyminen. Se on sun ÄITIS ja äidin kuuluu olla lapsensa puolella. Eikä sun pukeutuminen ollu millään tavalla epäsopivaa, ihan täysin normaalia. En ymmärrä miks äiti siitä sulle sano. Ja vaikka oisit kulkenu pitkin kaupunkia perseen paljastavissa sortseissa ja lyhyessä minitopissa missä on tissivako napaan asti niin SILTI sun äidilläs ei oo mitään sanomista sun pukeutumiseen (eriasia jos hautajaisiin menis niin mut tiiän että et ikinä tekis niin) kerranhan tällä vaan eletään joten luulis et sais pukeutuu ihan miten haluaa.

(itellä ei oo todellakaan mitään ei-heteroita vastaan, päinvastoin tuen niitä ja kavereinakin on ei-heteroita. Tää nyt menee vähän ohi aiheen mutta..)
näin yhen videon mis sanottiin et jos lesbot pystyy elämään sen asian kans että toinen kulkee kadulla vähissä vaatteissa mutta
miehet ei niin ehkä siinä ei ookkaan kyse vaatteista. (itse en tiiä tästä aiheesta paljoakaan joten sanokaa jos oon väärässä mutta) kuinka usein muka kuulee uutisissa tai jossain että nainen olis raiskannut toisen naisen tai ahdistellut toista naista? Niitäkin uutisia kyllä on mutta pikaisella googlauksella löysin aika vähän. Sen sijaan harva se päivä kuulee että miehet on raiskannut/ahdistellut naista. Joten missä on vika???

Yritän vaan siis sanoa että sä saat pukeutua ihan miten haluut ja se vika oli siinä opettajassa ja äidissäs kun hän ei tue sua!!!
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
kuten kaikki muutki on sanonu niin äitis on aivan täysin väärässä tässä asiassa. sä voit mennä vaikka alasti johonki ja se ei oo kenellekään oikeutus ahdistella tai lähennellä tai ihan mitä vaan. kaikilla on kehorauha ja koskemattomuus, iha sama millaset vaatteet on päällä vai onko ollenkaan.

oksettavaa et sun äiti kehtas sanoo sulle noin ja syyllistää sinua, hyi perkele mitä käytöstä
 

IhmeellinenIhminen

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
200
Reaktioarvo
141
MITÄ VITTUA!!!!! Eikö sun äidilläs oo aivoja?? Rupee vituttamaan sun puolesta tommonen käyttäytyminen. Se on sun ÄITIS ja äidin kuuluu olla lapsensa puolella. Eikä sun pukeutuminen ollu millään tavalla epäsopivaa, ihan täysin normaalia. En ymmärrä miks äiti siitä sulle sano. Ja vaikka oisit kulkenu pitkin kaupunkia perseen paljastavissa sortseissa ja lyhyessä minitopissa missä on tissivako napaan asti niin SILTI sun äidilläs ei oo mitään sanomista sun pukeutumiseen (eriasia jos hautajaisiin menis niin mut tiiän että et ikinä tekis niin) kerranhan tällä vaan eletään joten luulis et sais pukeutuu ihan miten haluaa.

(itellä ei oo todellakaan mitään ei-heteroita vastaan, päinvastoin tuen niitä ja kavereinakin on ei-heteroita. Tää nyt menee vähän ohi aiheen mutta..)
näin yhen videon mis sanottiin et jos lesbot pystyy elämään sen asian kans että toinen kulkee kadulla vähissä vaatteissa mutta
miehet ei niin ehkä siinä ei ookkaan kyse vaatteista. (itse en tiiä tästä aiheesta paljoakaan joten sanokaa jos oon väärässä mutta) kuinka usein muka kuulee uutisissa tai jossain että nainen olis raiskannut toisen naisen tai ahdistellut toista naista? Niitäkin uutisia kyllä on mutta pikaisella googlauksella löysin aika vähän. Sen sijaan harva se päivä kuulee että miehet on raiskannut/ahdistellut naista. Joten missä on vika???

Yritän vaan siis sanoa että sä saat pukeutua ihan miten haluut ja
"kuinka usein muka kuulee uutisissa tai jossain että nainen olis raiskannut toisen naisen tai ahdistellut toista naista? Niitäkin uutisia kyllä on mutta pikaisella googlauksella löysin aika vähän. Sen sijaan harva se päivä kuulee että miehet on raiskannut/ahdistellut naista. Joten missä on vika???"

Toihan johtuu isolta osin siitä että naisista kiinnostuneita miehiä on vitusti enemmän kun naisista kiinnostuneita naisia. Miehillä myös erinäiset biologiset ominaisuudet vaikuttaa siihen että raiskataan ja ahdistellaan useammin (Keskimäärin enemmän fyysistä voimaa ja suuremmat halut) toki noi ei tee seksuaalisesta ahdistelusta yhtään hyväksyttävämpää ja mitä pienempiin määrin tuollaiset tapaukset voidaan kitkeä sitä parempi mutta se fakta että miehet esim ahdistelee naisia enemmän ei johdu esim siitä että miehillä ois heikompi itsekuri naisiin verrattuna vaan noista faktoista
 
Ylös Pohja