Äiti pitää mua tyhmänä ihan selvästi

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Reaktioarvo
3,134
Piiiiiiiiitkä avautuminen luvassa taas aiheesta opiskelu ja äiti ja uusi juttuja on tullut esiin. Alan kohta itkemään mutten aio välittää yhtään sen sanomisista vaikka se oikeesti uskoo siihen, että mä oon poikkeuksellisen tyhmä tapaus. Mun yliopistoon pyrkiminen on sille hirveä ongelma ihan selvästi. Ensinnäkin äiti pitää mua niin tyhmänä, että mä sen mielestä mä muka luulen, ettei mun tarvi mitään pääsykokeita tehdä opiston jälkeen, niinku MITÄ helvettiä oikeesti?? En oo kyllä mitään sellaista viestiä itsestäni välittänyt, meen vaan monesti riitatilanteissa niin lukkoon, etten saa kunnolla asioita selitettyä. Vahvasti uskoo siihen, etten tulis pärjäämään oppimisvaikeuksieni kanssa yliopistossa enkä oikeen pysty muuttamaan sen mieltäkään. Koitan sille kuinka sanoa, että oppimisvaikeuksinen henkilö voi kyllä pärjätä yliopistossa, mutta silti se pysyy omassa asenteessaan. Koittaa saada mut pitämään itseäni tyhmänä keinolla millä hyvänsä selittämällä, etten osaa ymmärtää lukemaani oikein ja selittää mitä se tekstin sisältö tarkoittaa eikä suostu näkemään sitä, että ymmärsin sen. Anteeksi mut mun ei tarvi todistaa sulle äiti, että miten mä oon lukemani ymmärtänyt sillä olen ihan lukutaitoinen ihminen ja ymmärrän kyllä lukemani. Kaikesta kaivetaan negatiivista eikä suostuta näkemään niitä hyviä puolia. Kiitti vaan vitusti, nyt mä tiedän että mistä itsetunto-ongelmani osittain johtuuz

Mutta infernaaliset huutikset kun äiti uskoo erittäin vahvasti siihen että KUKAAN amiksesta valmistunut ei voi päästä yliopistoon vaikka kuinka koitan sanoa sille, että oikeesti yliopistohaussa samalla viivalla ovat niin lukion käyneet ja amiksetkin. Se sano vielä että ”kuka vittu nyt oikeesti haluaa jonnekki yliopistoon.” Haha huutista.

Mutta sori kirjoitusvirheistä, kiitos jos jaksoit lukea <3

Minkelii

Ylläpidon jäsen
Reaktioarvo
3,134
Ai niin laukashan se vielä semmosen hyvin pätevän ”analyyttisen faktan” että ”hyvä että Minkelii ei menny lukioon, ei se sitä varmasti ois päässy läpi.”
Huolestuttavinta tässä on se että meinaan oikeesti uskoa tuon vaikka tiedän ettei pitäis ollenkaan kuunnella tommosia. Olin peruskoulussa ihan keskiverto-oppilas, sain hyviä numeroita.

Minkelii

Ylläpidon jäsen
Reaktioarvo
3,134
Alan kohta itkemään mutten aio välittää yhtään sen sanomisista vaikka se oikeesti uskoo siihen, että mä oon poikkeuksellisen tyhmä tapaus.
Ja niin alanhan mä itekki tämän kautta uskomaan siihen, että mä oikeesti oon poikkeuksellisen tyhmä tapaus.

Minkelii

Ylläpidon jäsen
Reaktioarvo
3,134
Mutta infernaaliset huutikset kun äiti uskoo erittäin vahvasti siihen että KUKAAN amiksesta valmistunut ei voi päästä yliopistoon vaikka kuinka koitan sanoa sille, että oikeesti yliopistohaussa samalla viivalla ovat niin lukion käyneet ja amiksetkin. Se sano vielä että ”kuka vittu nyt oikeesti haluaa jonnekki yliopistoon.” Haha huutista.
Ja niin muistinhan mä yhen jutun kans. Äiti sano (ja isäkin oli samaa mieltä ja isä myöskin ihmettelee sitä että miksi yliopistoihin porukka hakeutuu), että mä en kuulu yliopistoon opiskelijaksi, koska mä en oo korkeasti koulutettujen, korkeassa asemassa olevien tai johtajien lapsi vaan ihan tavallisesta duunariperheestä. Tai jotenkin noin....
Mitä vittua, saanko jostain kesäksi väliaikaisen kämpän niin pääsee näin ahdasmielisten ihmisten joukosta pois? Ei ku niin, vanhempien mielestä en osaa matkustaa sinnekään saatika vuokrata koko kämppää.

Ylös Pohja