Aihe vapaa Ärsyttää ko tuo poika on lestadiolainen

Reaktioarvo
949
En nyt sanois että se on säälittävää. Mun omakin äiti on seurustellut yläasteikäsenä epäuskoisen pojan kanssa. Ja toki se syy miksi erosivat oli kyllä tuo sama.
Mut hyvin usein on kyse siitä et ku halutaan kuitenki yrittää. Kattoo et onnistuuko olla sellasen ihimisen kanssa jolla on eri arvomaailma.
Toisaalta en tiedä tuosta pojasta mittää et voihan olla et sen tapauksessa on kyse muusta esim jos on vaikka joku playeri tai jotain mutta halusin vaan sanoo ku suurimmassa osassa tapauksista on kyse tästä. Sori jos kuulostan inhottavalta, ei ollu tarkotus <3
En tiiä mutta siis mua ei mitenkään haittaa että joku on lestadiolainen (vaikka moni niistä onki ollu (vahingossa?) ilkeitä ja naamioinu sen uskonsa taakse).

Nyt ainaki totesin että arvot ei oo kovin samallaiset mulla ja tolla pojalla.. eikä taaskaan liity uskoon mitenkään.

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Reaktioarvo
6,560
En tiiä mutta siis mua ei mitenkään haittaa että joku on lestadiolainen (vaikka moni niistä onki ollu (vahingossa?) ilkeitä ja naamioinu sen uskonsa taakse).

Nyt ainaki totesin että arvot ei oo kovin samallaiset mulla ja tolla pojalla.. eikä taaskaan liity uskoon mitenkään.
Uskon

Ja tottakai, onhan niitä muitakin arvoja kuin uskonelämä, anteeksi jos kuulostin jotenki ilkeältä ku puhun tästä, ei siis todellakaan ole tarkoitus!
Eihän sille tietenkään voi mitään jos on eri arvot, se ei tunnu kivalta, varsinkaan kun omille tunteilleen ei voi mitään :/ Mut eiköhän asiat kummiski suttaannu :) (kuulostaapa ylipirteältä lol)

Skeletor

Tsemp-tsämp
Reaktioarvo
8,666

Onhan ne ilkeitä, jatkuvasti sanovat niitä huonommaksi (epäuskovaisiksi), koska eivät kuulu siihen kulttiin josta paljastuu jatkuvasti hyväksikäyttöä ja muuta.

Reaktioarvo
949
Uskon

Ja tottakai, onhan niitä muitakin arvoja kuin uskonelämä, anteeksi jos kuulostin jotenki ilkeältä ku puhun tästä, ei siis todellakaan ole tarkoitus!
Eihän sille tietenkään voi mitään jos on eri arvot, se ei tunnu kivalta, varsinkaan kun omille tunteilleen ei voi mitään :/ Mut eiköhän asiat kummiski suttaannu :) (kuulostaapa ylipirteältä lol)
Tosiaan meinasin tässä yhteydessä arvoilla sitä että ei ihan mahu mun arvomaailmaan tommonen kusettaminen ja harhaanjohtaminen..

Kahdeksas kääpiö

Harjoittelija
Reaktioarvo
8
(@Myrskyvaroitus aka Vh06 )

Ite tosiaan koen sanan epäuskovainen loukkaavana. Ihan samalla lailla ko sinusta lesta on loukkaava.
Tuo on hyvä pointti ja sivustaseuraajana sanon nyt oman mielipiteeni. Suurin osa lestadiolaisista tietääkseni ymmärtää että näin ei voi sanoa kenellekään, vaikka toisen usko olisikin eri. Samoin kun suurin osa "ei lestadiolaisista" ymmärtää olla haukkumatta ja käyttämättä sanaa lesta. Valitettavasti löytyy kuitenkin niitä ihmisiä, jotka haluaa esittää ja nostaa omaa egoaan haukkumalla muita, jonka johdosta moni kokee epämukavaa käytöstä toiselta osapuolelta. Ja lopuksi haluan sanoa että tämän lestadiolaispojan käytös oli uskomattoman epäkunnioittavaa.

Reaktioarvo
5,133
(@Myrskyvaroitus aka Vh06 )

Ite tosiaan koen sanan epäuskovainen loukkaavana. Ihan samalla lailla ko sinusta lesta on loukkaava.
Ja totuus on se, että sanoi kuka vain mitä vain, aina löytyy joku, joka siitä loukkaantuu. Joko omasta tai toisen puolesta. Kuulostaa nyt vähän pahalta ja tiedostan sen, mutta pointtini ei ole se, että pitäisi käyttää surutta kaikkia loukkaavia sanoja, ei. Enemmänkin se, että siltä, että joku loukkaantuu, on hyvin vaikea välttyä ja siksi vastuu on sillä, joka sanoo asioita. Tää "kun ei mitään enää saa sanoa"-marina on minusta hieman huvittavaa. Kyllä saa sanoa, pitää vain kantaa vastuu ja olla valmis siihen, että ihmiset loukkaantuvat. Sitten pahoitellaan, ehkä korjataan vahinko ja jatketaan elämää ja jos ei riitä niin siinä kohtaa alkaa olla loukkaantujan ongelma. Tässä keskustelussa on toiminut erittäin hyvin.

Ei nyt varsinaisesti liittynyt juuri tähän kyseiseen kommenttiin minkä lainasin, olisin voinut lainata vaikkapa Vh:n tai Kahdeksannen kääpiön kommenttia. Olen itsekin seurannut tätä hetken aikaa sivusta, ihan hyvä keskustelu vaikka mennyt vähän ohi siitä mitä alun perin oli.

Ylös Pohja