Mielenterveys Age regression

pupupuskassa

pupu joka on puskassa
Liittynyt
28.4.2022
Viestejä
192
Reaktioarvo
245
en tunne tarvetta, kun teen mitä lystää, ja se on aina lapsellista.

mut jos ottasit ittes ulos kolostas ja menisit mehtään (kirjaimellisesti), saattasit huomata miten tyhmää loppujen lopuks kaikki toi miljoonat neo-pronominit ja enklannin käyttö suomen seassa ja muu on. kuka hyötyy englanninkielisistä neoista sun nimen alla suomalaisella sivulla?
en tarkota loukkaavasti, itellä vaan paransi elämänlaatua huomattavasti. (tietysti saat tehhä sääkii mitä lystäät)
 

PastelliPrinssi

He/They + Neos
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
31
Reaktioarvo
48
Tietääkö sun läheiset tästä koko hommasta?
Ei oikeastaan, oon pitänyt asian aika piilossa. Äiti tietää (ei hyväksy) vain ja ainoastaan, koska amiksen terveydenhoitaja kertoi siitä, vaikka nimenomaan kielsin, että ei saa kertoa, koska tiesin, että se vaan pahentaisi asioita (ja niinhän se teki). Isoveljen kihlattu tietää, ollaan tosi läheisiä, ja hän hyväksyy mut.
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
Ei oikeastaan, oon pitänyt asian aika piilossa. Äiti tietää (ei hyväksy) vain ja ainoastaan, koska amiksen terveydenhoitaja kertoi siitä, vaikka nimenomaan kielsin, että ei saa kertoa, koska tiesin, että se vaan pahentaisi asioita (ja niinhän se teki). Isoveljen kihlattu tietää, ollaan tosi läheisiä, ja hän hyväksyy mut.
Kiva että on kuitenki joku jonka kanssa jutella :)
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
En oikeen ymmärrä miksi on niin iso asia että aloittaja sekoittaa englannin kieltä tekstiin. Ok, ne vois kyllä suomentaa ja joo käyttää vähän höpsöltä mutta mitä väliä jos aloittaja kokee itelles parhaaksi tavansk kirjoittaa noin. Jokainen kuitenkin varmaan ymmärtää tekstin idean.

Ei ole kokemusta itse aiheesta.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,652
Reaktioarvo
2,892
En oikeen ymmärrä miksi on niin iso asia että aloittaja sekoittaa englannin kieltä tekstiin. Ok, ne vois kyllä suomentaa ja joo käyttää vähän höpsöltä mutta mitä väliä jos aloittaja kokee itelles parhaaksi tavansk kirjoittaa noin. Jokainen kuitenkin varmaan ymmärtää tekstin idean.

Ei ole kokemusta itse aiheesta.
Tää, ymmärrän että ärsyttää ja itseänikin ärsyttää kirjoittaa niin, mutta siis itellä ainakin vaan lipsuu se englanti eikä sitä jaksa sitten vääntää väkisin suomeksikaan. Ei voi mitään jos ensimmäisenä tulee englanninkielinen sana mieleen suomenkielisen sijasta. Se on seuraus siitä kun lukee niin paljon englantia netissä yms.

Itse aiheeseen sanoisin että en todellakaan ole regressor mutta kuten joku sanoikin jotain että teen mitä teen ja se on aina lapsellista. Kyllä mä joskus väritän yms edelleen mutta en siis ole regressor. Koska ei mulla mun mielestä tapahdu sellaista.. öö.. oikeaa taantumista ? Mutta satun vain olemaan persoonaltani hiukan lapsellinen tyyppi, edelleen. Mutta se ilmeisesti on eri asia
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,976
Reaktioarvo
8,475
Tää, ymmärrän että ärsyttää ja itseänikin ärsyttää kirjoittaa niin, mutta siis itellä ainakin vaan lipsuu se englanti eikä sitä jaksa sitten vääntää väkisin suomeksikaan. Ei voi mitään jos ensimmäisenä tulee englanninkielinen sana mieleen suomenkielisen sijasta. Se on seuraus siitä kun lukee niin paljon englantia netissä yms.

Itse aiheeseen sanoisin että en todellakaan ole regressor mutta kuten joku sanoikin jotain että teen mitä teen ja se on aina lapsellista. Kyllä mä joskus väritän yms edelleen mutta en siis ole regressor. Koska ei mulla mun mielestä tapahdu sellaista.. öö.. oikeaa taantumista ? Mutta satun vain olemaan persoonaltani hiukan lapsellinen tyyppi, edelleen. Mutta se ilmeisesti on eri asia
Se on äärimmäisen sekavaa ja vaikealukuista tekstiä, josta syntyy helposti väärinkäsityksiä puhumattakaan siitä, että saa vaikutelman vähä-älyisestä henkilöstä joka ei edes osaa itselleen selittää asiaa, josta puhuu ja yrittää saada kokemuksia muilta.
Aloitusviestin perusteella ei ole mitenkään vaikea uskoa, että kyseessä voisi olla joku 40-vuotias partasuu vaipat päällä joka ottaa SIPPICUPISTA huikkia kirjoittaessaan siansaksaansa.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,652
Reaktioarvo
2,892
Se on äärimmäisen sekavaa ja vaikealukuista tekstiä, josta syntyy helposti väärinkäsityksiä puhumattakaan siitä, että saa vaikutelman vähä-älyisestä henkilöstä joka ei edes osaa itselleen selittää asiaa, josta puhuu ja yrittää saada kokemuksia muilta.
Aloitusviestin perusteella ei ole mitenkään vaikea uskoa, että kyseessä voisi olla joku 40-vuotias partasuu vaipat päällä joka ottaa SIPPICUPISTA huikkia kirjoittaessaan siansaksaansa.
Kyllä, mä tiedän sen että kielten sekoittaminen on sekavaa, itsehän sitä harrastan. Mutta kuten sanoin niin ymmärrän että ei jaksa panostaa siihen tekstiin sen vertaa jos se luonnostaan tulee niin, kuten minullakin
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,976
Reaktioarvo
8,475
Kyllä, mä tiedän sen että kielten sekoittaminen on sekavaa, itsehän sitä harrastan. Mutta kuten sanoin niin ymmärrän että ei jaksa panostaa siihen tekstiin sen vertaa jos se luonnostaan tulee niin, kuten minullakin
Tekstin voi aina oikolukea ennen lähettämistä, jos haluaa puhua vakavasta asiasta. Ei kukaan ottaisi mitään seksuaalivalistustakaan kovin tosissaan, jos siittimen ja emättimen sijasta lukisi "cock" tai "pootang" tekstissä.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,652
Reaktioarvo
2,892
Tekstin voi aina oikolukea ennen lähettämistä, jos haluaa puhua vakavasta asiasta. Ei kukaan ottaisi mitään seksuaalivalistustakaan kovin tosissaan, jos siittimen ja emättimen sijasta lukisi "cock" tai "pootang" tekstissä.
No mutta tämä nyt on vain varasija ja sinänsä rennossa ympäristössä niin musta se on aika eri asia. Seksuaalivalistus nyt on täysin toisenlainen esimerkki.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,976
Reaktioarvo
8,475
No mutta tämä nyt on vain varasija ja sinänsä rennossa ympäristössä niin musta se on aika eri asia. Seksuaalivalistus nyt on täysin toisenlainen esimerkki.
No esimerkki mikä esimerkki, mutta silti on ihan oma valinta haluaako näyttäytyä houkkana muiden silmissä, kun aloittajakin todisti osaavansa puhua suomea ja se siansaksa lähti heti pois, kun asiasta huomautettiin.
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
Tää, ymmärrän että ärsyttää ja itseänikin ärsyttää kirjoittaa niin, mutta siis itellä ainakin vaan lipsuu se englanti eikä sitä jaksa sitten vääntää väkisin suomeksikaan. Ei voi mitään jos ensimmäisenä tulee englanninkielinen sana mieleen suomenkielisen sijasta. Se on seuraus siitä kun lukee niin paljon englantia netissä yms.

Itse aiheeseen sanoisin että en todellakaan ole regressor mutta kuten joku sanoikin jotain että teen mitä teen ja se on aina lapsellista. Kyllä mä joskus väritän yms edelleen mutta en siis ole regressor. Koska ei mulla mun mielestä tapahdu sellaista.. öö.. oikeaa taantumista ? Mutta satun vain olemaan persoonaltani hiukan lapsellinen tyyppi, edelleen. Mutta se ilmeisesti on eri asia
Hui kauheeta kun luin tuon viestin, ei ole nyt oikoluettu kyllä kunnolla kun paikotellen ihme siansaksaa XD mutta joo jos ihminen puhuu paljon toisella kielellä niin ymmärrän että ne saattaa sekoittua keskenään tarkoituksella tai tahattomasti, jotkut kokee sen vaan luontevampana. Kai kyse on siitäkin mihin sitä kirjoittaa, en mihinkään vähänkään virallisempaa paikkaan kirjoittaisi tuolla tavalla. Mutta en ole ketään tuomitsemaan ja vaikkei se omia silmiäni suuremmin miellytä ei asia häiritsekään minua niin paljon mitä täällä osaa näyttää häiritsevän.

Mulla on myös monia lapsellisia tapoja. Esm jos tilanne muuttuu niin ahdistavaksi jostakin syystä niin laitan sormet korviin ja alan hymisemään ja vaivun omaan maailmani. Mutta eihän se sama asia tietenkään ole kuin tuo aloituksen asia.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,652
Reaktioarvo
2,892
Hui kauheeta kun luin tuon viestin, ei ole nyt oikoluettu kyllä kunnolla kun paikotellen ihme siansaksaa XD mutta joo jos ihminen puhuu paljon toisella kielellä niin ymmärrän että ne saattaa sekoittua keskenään tarkoituksella tai tahattomasti, jotkut kokee sen vaan luontevampana. Kai kyse on siitäkin mihin sitä kirjoittaa, en mihinkään vähänkään virallisempaa paikkaan kirjoittaisi tuolla tavalla. Mutta en ole ketään tuomitsemaan ja vaikkei se omia silmiäni suuremmin miellytä ei asia häiritsekään minua niin paljon mitä täällä osaa näyttää häiritsevän.

Mulla on myös monia lapsellisia tapoja. Esm jos tilanne muuttuu niin ahdistavaksi jostakin syystä niin laitan sormet korviin ja alan hymisemään ja vaivun omaan maailmani. Mutta eihän se sama asia tietenkään ole kuin tuo aloituksen asia.
No jep. Ja en minäkään kirjoittaisi virallisempaan paikkaan silleen miten kirjotan vaik tääl varasijas :D

Jeps, kiva tietää että on muitakin:D
 

PastelliPrinssi

He/They + Neos
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
31
Reaktioarvo
48
No esimerkki mikä esimerkki, mutta silti on ihan oma valinta haluaako näyttäytyä houkkana muiden silmissä, kun aloittajakin todisti osaavansa puhua suomea ja se siansaksa lähti heti pois, kun asiasta huomautettiin.
Kukaan ei vieläkään pakota lukemaan/seuramaan tätä lankaa. Ole hyvä ja poistu, jos ärsyttää. Tää lanka ei ole kiusaamista varten, enkä pyytänyt "kritiikkiä" (lue: kiusaamista) mun kirjoitustavasta.
 

Valtsuku

he/they
Liittynyt
30.4.2023
Viestejä
1
Reaktioarvo
0
Yo! Ei täällä sattuisi olemaan muita age regressoreita? Itse olen, ja ois ihan kiva tutustua muihinkin suomalaisiin regressoreihin. Basically, jos joku ei tiedä, niin age regression on coping mechanism, jossa ihminen regressoituu henkisesti nuoremmaksi kuin mitä fyysisesti on. Esimerkkinä, olen itse miltei 18-vuotias, mutta mun Little age on noin 1-4 vuotta. Silloin kun olen tässä headspacessa, niin juon nokkamukista, käytän tuttia, väritän värityskirjaan väriliiduilla, katson lastenohjelmia ja sitä rataa. Ainakin itsellä tää on tapa rentoutua ja unohtaa aikuisuuden stressi ja paineet. Ja ennen kuin joku kysyy, niin ei, tää ei ole sama asia kuin ddlg.

Mutta tosiaan, jos täältä löytyy muita Little-ihmisiä (tai miksei flip tai caregiver myös), niin tulkaa tutustumaan tai jotain?
Hitsi, vihdoin löysin muitakin suomalaisia age reggressaajia!! On niin vaikeeta kun en ole löytänyt ketään joka ymmärtäisi sitä :(
Ei ole kai mitään suomalaista agere- discordia tai mitään. Oon yhessä agere servussa mutta siellä en ole vielä tavannut suomalaisia.. :/
Mutta tosi kiva nähä että en täällä ole yksin!! Toivottavasti kaikilla menee hyvin !! <33 Oma little age on n. 2-5 vuotta :)
 

PastelliPrinssi

He/They + Neos
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
31
Reaktioarvo
48
Hitsi, vihdoin löysin muitakin suomalaisia age reggressaajia!! On niin vaikeeta kun en ole löytänyt ketään joka ymmärtäisi sitä :(
Ei ole kai mitään suomalaista agere- discordia tai mitään. Oon yhessä agere servussa mutta siellä en ole vielä tavannut suomalaisia.. :/
Mutta tosi kiva nähä että en täällä ole yksin!! Toivottavasti kaikilla menee hyvin !! <33 Oma little age on n. 2-5 vuotta :)
Kiva tosiaan et on muitakin! Sori kun tässä vastauksessa on hieman kestäny, meni vähän maku koko Varasijaan tuon yhden (ja muutaman muunkin) takia. Eikä ollu ees ensimmäinen kerta, jostain syystä jo Demi-aikoina olin välillä silmätikkuna tuon vihalle (esim. transfobialle). Mut oon laittanut jo hänet ignooratuksi, niin eipähän enää tarvi katella tota vihapuhetta.

Mut anyway, oikeesti kiva et on muitakin! Välillä tuntuu tosi yksinäiseltä, kun ei oikeen oo ketään kelle tästä vois puhua ihan oikeessa elämässä, tai kenen kanssa ois jopa turvallista regressata. Sen verran pahat traumat jäänyt äitin reaktiosta… Välillä harmittaa ja surettaa paljonkin, että täytyy pitää näinkin iso osa mua piilossa muilta. Se on oikeesti tosi raskasta. Ikäänkuin mun sydämessä ois kaks poikaa, se ihan pikkuinen, joka on yksinäinen, pelkää, ja ei mitään muuta halua kun jonkun turvallisen aikuisen syliin, joka kertois sille pojalle, että kaikki on hyvin, ja että hän on nyt turvassa. Mut sitten on se isompi poika, joka on tosi, tosi vihainen maailmaa kohtaan, ja ylisuojelevainen sitä pientä poikaa kohtaan. Ja tää isompi poika nostaa kaikki seinät, suojat ja panssarit ylös ihan pienimmästäkin konfliktista. Ja sitten oon minä. Se aikuinen poika, jonka pitäis osata toimia sovittelijana näiden kahden pojan välillä.

Äh, sori, tulipa tästä hirvee lataus. Mut niin, tosi kiva et on muitakin suomalaisia regressoreja! <3
 
Viimeksi muokattu:

PastelliPrinssi

He/They + Neos
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
31
Reaktioarvo
48
Kauhia draamailu enkku-suomesta täällä :D
No äläpä. Menny koko langan aihe ohi ja kovaa :D Ärsyttää vaan, et melkeen koko lanka on ton Skeletorin vittuilua ja sitä, että hän haukkuu mua mm. vähä-älyiseksi, kun se ei todellakaan ollut tän langan pointti. Ihan kun en ois käyny elämässäni läpi ihan tarpeeks jo muutenki.
 
Ylös Pohja