Mielenterveys Ahdistus-/paniikkikohtauksia kokeneet: tuleeko ne teidän uniin?

Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Itellä oli aika paljon ahdistusoireita vielä vuosi sitten. Nyt ne on vähentyneet, taisin saada viimeksi oikeasti paniikkikohtauksen toukokuussa, mutta sen sijaan näen unia joissa saan paniikkikohtauksen tai olen muuten vain tosi ahdistunut tai hengitän jotenkin oudosti. En mitenkään hirveästi mutta ne jää mieleen. Ja sitten kun siihen herää, tuntuu just samalta kuin paniikkikohtauksen jälkeen.

Vastaavia kokemuksia?
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,905
Reaktioarvo
5,733
En tietääkseni oo kokenut oikeeta paniikkikohtausta ikinä.

Unista vaan tuli mieleen että näin viimeyönä unta että mun psykologi tuli meille ja se jutteli mun perheen kanssa ja ne selitti sille kaikkee ja osa niistä olk jotain jotka oli tuttuja mut ei kyllä oikeestaan ees mitään hajua ketä:D ja olin vaa että wtf ja öö joo. Ja sit jossain vaiheessa löysin roskiksesta mun vara treenikamat ja äiti oli kuulemma todennu etten tarvi niitä ja sit mä taisin suuttua tai en mä tiiä reagoin kuitenki ja sit se psykologi oli siellä tarkkailemassa ja yritti kai auttaa en mä tiiä öö
Se psykologin läsnäolo vähän hämmentää :D
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,565
Reaktioarvo
6,478
En tiiä onko varsinaisia paniikki-/ahdistuskohtauksia ollu mut oon unissa saattanu säikähtää tosi pahasti sillee et alan tärisee ja sydän hakkaa. Ehkä se jonkunlaine paniikkikohtaus on. Mää en koskaan herää siitä unesta jos käy noin
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
En tiiä onko varsinaisia paniikki-/ahdistuskohtauksia ollu mut oon unissa saattanu säikähtää tosi pahasti sillee et alan tärisee ja sydän hakkaa. Ehkä se jonkunlaine paniikkikohtaus on. Mää en koskaan herää siitä unesta jos käy noin
Mä herään joka kerta tai sit päädyn selkouneen, että tajuan olevani unessa mutten kuitenkaan herää.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,565
Reaktioarvo
6,478
Mä herään joka kerta tai sit päädyn selkouneen, että tajuan olevani unessa mutten kuitenkaan herää.
Siis määki aina tajuan sen jäläkee et oon unessa. Mut en koskaan herää ku ainoostaan jos tyyliin tipun siinä unessa tai jotai, muuten mää saatan säikkyä unissani henkihieveriin enkä herää ellei jotaki tapahu valvemaailmassa tai sit mää vaa luonnostaa herään jossaki rauhallisessa kohassa sitä unta
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,689
Reaktioarvo
1,624
En tiiä, voinko vastata tähän, kun mun ahdistuskohtaukset on yleensä vaan suht. lieviä - mutta en ainakaan muista, että olisin niitä unissakaan kauheemmin kokenut.
Yks yö tässä hiljattain näin kyllä unta, että sain jonkun ihan ihme voimakkaan derealisaatio-/huimaus-/epilepsia-/mikä-lie-kohtauksen. En ole kyllä ihan sellaista oikeessa elämässä kokenut. ಠ_ಠ
 
Ylös Pohja