Sarjakuvat Aiotteko lukea Riina Tanskasen Tympeät tytöt-kirjan?

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Ite aion ostaa sen heti, ku vaan meen semmoseen kauppaan, josta sen sais ostettua. Seuraan Tympeitä tyttöjä instassa ja se kirja näyttää niin siistiltä. Kaikkiin aiheisiin en voi samaistua, mutta tiiän, että monet voi ja kirja ottaa kantaa tärkeisiin aiheisiin. Se kuvituski on niin hieno ja on kivaa lukea välillä semmosta vähän niinku rennompaa kirjaa, jossa on kuvia, ku niin paljon tulee luettua vaan semmosia kirjoja, missä on pelkkää tekstiä.
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
mie oon aatellu sen ostamista ainakin D: täytyy katsoa saanko aikaseks ku oon nii huono ostamaan asioita
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
En oo kuullukkaa mistään sellasesta D: Mut meenpä tutkimaan millanen se on D:
Edit: katoin Suomalaisen kirjakaupan sivulta tietoa, jonka perusteella tuo vaikuttaa todellakin ostamisen arvoselta :3
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
En oo kuullukkaa mistään sellasesta D: Mut meenpä tutkimaan millanen se on D:
Edit: katoin Suomalaisen kirjakaupan sivulta tietoa, jonka perusteella tuo vaikuttaa todellakin ostamisen arvoselta :3
Joo, en mäkään ois kuullut ilman instaa. Kiva et vaikuttaa sunkin mielestä kivalta. :)
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
En oo kuullutkaan mutta googlasin ja aloin seurata instassa ja TODELLAKIN AION OSTAA
Ihanaa! Mä kuulin Tympeistä tytöistä ekan kerran joskus ehkä pari vuotta sitten, kun näin jossain artikkelin Riinasta, mutta sillon mulla ei ollut instaa. Sitte tänä vuonna sen latasin ja kesällä tais joku niitten postaus tulla etusivulle ja tajusin, et se on se sama tyyppi ja mun kaks kaveriiki seuraa sitä, joten aloin itekki seuraamaan. En malta odottaa, et pääsen lukemaan sen kirjan. Arvelinkin vähän, et sä voisit kiinnostuu siitä. :D

Onkohan muuten vähän epäreilua ku vastaan vaan niille, jotka on mun kanssa samaa mieltä? :D Toisaalta mitäpä niille muille voisikaan vastata. Niille jotka tykkää, voi hehkuttaa kirjaa, mutta ei noille muille voi oikein mitään vastata ellei aio väitellä asiasta, joka olis aika typerää, kun kaikilla on oikeus omaan mielipiteeseensä.
 

Lukutoukka_05_

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,066
Reaktioarvo
997
Ihanaa! Mä kuulin Tympeistä tytöistä ekan kerran joskus ehkä pari vuotta sitten, kun näin jossain artikkelin Riinasta, mutta sillon mulla ei ollut instaa. Sitte tänä vuonna sen latasin ja kesällä tais joku niitten postaus tulla etusivulle ja tajusin, et se on se sama tyyppi ja mun kaks kaveriiki seuraa sitä, joten aloin itekki seuraamaan. En malta odottaa, et pääsen lukemaan sen kirjan. Arvelinkin vähän, et sä voisit kiinnostuu siitä. :D

Onkohan muuten vähän epäreilua ku vastaan vaan niille, jotka on mun kanssa samaa mieltä? :D Toisaalta mitäpä niille muille voisikaan vastata. Niille jotka tykkää, voi hehkuttaa kirjaa, mutta ei noille muille voi oikein mitään vastata ellei aio väitellä asiasta, joka olis aika typerää, kun kaikilla on oikeus omaan mielipiteeseensä.
Vähän pelottavaa että ajattelit et mä tykkäisin siitä :D

Nii no älä sitten vastaa niille :D tykkää vaan viestistä, en mä tiiä kaikillahan on kuitenkin omat mielipiteet ja se on fine
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Vähän pelottavaa että ajattelit et mä tykkäisin siitä :D

Nii no älä sitten vastaa niille :D tykkää vaan viestistä, en mä tiiä kaikillahan on kuitenkin omat mielipiteet ja se on fine
No, sun nimi on Lukutoukka ja mitä muistelen niin oot mun mielestä vaikuttanut semmoselta tyypiltä, joka vois hyvin olla mukana ottamassa kantaa tommosiin asioihin ja vois tykätä tommosista vähän niinku feministisistä kirjoista. :D

Joo, niin mä oon tässä tehnytkin. En kyllä todellakaan alkais mitään riitaa haastamaan, mut ois voinut olla kiva, jos keksis jotain mukavaa vastattavaa ettei vastauksien saaminen oo pelkästään kirjan ostajien etuoikeus. :D
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Joo! Pyysin sitä joululahjaksi äidiltäni enkä malta odottaa, kuulostaa super hyvältä!
Säkö siis oot kuullut tästä jo aiemminkin? Koska jos oot niin oot ainut mun lisäks. :D Luulin, et tää kirja olis useamman tiedossa, koska Riinalla on kuitenkin kymmeniä tuhansia seuraajia somessa ja varaanit kuuluu ikänsä, sukupuolijakaumansa ja aika yleisen feminisminsä vuoksi kohderyhmään ja Riinasta on viime aikoina kirjotettu monia haastattelujakin. Ja Suomalaisen kirjakaupan nettisivuilla Aikuistumisriittejä-kirja kuuluu suosituimpiin ostoksiin. Mutta ilmesesti kaikki kuuleeki tästä vasta tän keskustelun ja googlaamisen myötä. No, ainakin saan levitettyä tietoa. :D

Itekki oon ihan super innoissani, enkä malttais oottaa, että pääsen ostamaan sen! Instassa näkee niin paljon kuvia ja IG storyja siitä ja vaikuttaa niin kivalta. :)
 

Keskiyö

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
244
Reaktioarvo
258
Säkö siis oot kuullut tästä jo aiemminkin? Koska jos oot niin oot ainut mun lisäks. :D Luulin, et tää kirja olis useamman tiedossa, koska Riinalla on kuitenkin kymmeniä tuhansia seuraajia somessa ja varaanit kuuluu ikänsä, sukupuolijakaumansa ja aika yleisen feminisminsä vuoksi kohderyhmään ja Riinasta on viime aikoina kirjotettu monia haastattelujakin. Ja Suomalaisen kirjakaupan nettisivuilla Aikuistumisriittejä-kirja kuuluu suosituimpiin ostoksiin. Mutta ilmesesti kaikki kuuleeki tästä vasta tän keskustelun ja googlaamisen myötä. No, ainakin saan levitettyä tietoa. :D

Itekki oon ihan super innoissani, enkä malttais oottaa, että pääsen ostamaan sen! Instassa näkee niin paljon kuvia ja IG storyja siitä ja vaikuttaa niin kivalta. :)
Niinpä! Ite sain tietää eka ylen uutisista ehkä pari kuukautta sitten ja sit siirryin seuraamaan instasta kun kiinnostus heräsi :D mäkin vähän ihmettelin kuinka vähän ihmiset on täällä kuullut siitä
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Niinpä! Ite sain tietää eka ylen uutisista ehkä pari kuukautta sitten ja sit siirryin seuraamaan instasta kun kiinnostus heräsi :D mäkin vähän ihmettelin kuinka vähän ihmiset on täällä kuullut siitä
Ite kuulin Riinasta eka vuosia sitten jostain artikkelista, mutta sillon mul ei ollut instaa, mut viime kesänä sit näin jonkun Riinan postauksen instassa ja aloin seuraamaan. En aluks ees tiennyt, et se on julkasemassa kirjaa, mutta sitten ig storyssa kerto, että kohta tää kirja julkastaan ja hehkutti sitä ja kaikkee. Ehkä en ois innostunut siitä niin paljoo ellei se näkyis koko ajan niissä ig storeissa, kun niissä näkyy joitain sivujakin siitä kirjasta. :D

Sain sen kirjan eilen ja oon nyt vähän lukenut sitä. Tosi hyvä! Ja huomaan myös selkeän yhteyden kirjan ja Tympeiden tyttöjen instan välillä. Molemmissa puhutaan samoista aiheista.
 

Keskiyö

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
244
Reaktioarvo
258
Ite kuulin Riinasta eka vuosia sitten jostain artikkelista, mutta sillon mul ei ollut instaa, mut viime kesänä sit näin jonkun Riinan postauksen instassa ja aloin seuraamaan. En aluks ees tiennyt, et se on julkasemassa kirjaa, mutta sitten ig storyssa kerto, että kohta tää kirja julkastaan ja hehkutti sitä ja kaikkee. Ehkä en ois innostunut siitä niin paljoo ellei se näkyis koko ajan niissä ig storeissa, kun niissä näkyy joitain sivujakin siitä kirjasta. :D

Sain sen kirjan eilen ja oon nyt vähän lukenut sitä. Tosi hyvä! Ja huomaan myös selkeän yhteyden kirjan ja Tympeiden tyttöjen instan välillä. Molemmissa puhutaan samoista aiheista.
Jep! Se on kiva et ne postailee instassa ja en malta oottaa että saan sen kirjan käsiini :)
 
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
6,011
Reaktioarvo
4,756
Siis mä en nyt ihan ymmärtänyt että mikä kirja ja mistä se kertoo?
Tympeät tytöt -kirjan värejä, suloisuutta ja vastarintaa pursuavat sarjakuvat iskevät tyttöyden kipupisteisiin. Kirja on armoton, riemastuttava ja tuiki tärkeä teos ahtaista asenteista ja arvoista, kehosta ja ulkonäöstä, pelosta ja miellyttämisen halusta. Se on elintärkeää kapinaa ja niin samastuttavaa siksi, että se on totta.

Tympeät tytöt eivät etsi syntipukkia, vaan joutuvat kerta toisensa jälkeen toteamaan, että asenteet elävät kaikkialla yhteiskunnassamme, myös heissä itsessään. Teos sisältää yhdeksän sarjakuvakertomusta. Mukana ovat muun muassa Patriarkaatti, Tolkun Ihminen, Historia ja Pimppienkeli, joka julistaa feminististä ilosanomaa meille kaikille.

Tympeät tytöt on jo valloittanut sosiaalisen median: Instagrammissa sillä on jo lähes 30 000 seuraaja
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Siis mä en nyt ihan ymmärtänyt että mikä kirja ja mistä se kertoo?
Joo, Asiallinenihminen jo selittiki sen hyvin, mutta yksinkertaistettuna värikäs feministinen sarjakuvakirja, joka kertoo mm. sovinistisista asenteista, miespelosta, naiseksi kasvamisesta, seksuaalisesta häirinnästä ja naisten vaientamisesta. Riina on tutkinut näitä asioita ja kirjasta oppii paljon uutta esim. historista. Kirjassa esitellään sarjakuvien kautta erilaisia kohtauksia, joissa kuvataan näitä teemoja.

Voin laittaa tänne huomenna jonkun esimerkkikuvan kirjan sisällöstä. Myös instasta löytyy paljon kuvia Riinan instasta ja muitten instoista, jotka on ostaneet kirjan. Kirjan sarjikset on siis samantyylisiä, kuin instan kuvat paitsi että niissä on tosiaan useampikin kuva kertomassa tarinaa, kuin vain yksi.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Voisin lukea jos se tulee kirjastoon. Oon silloin varmaan jo unohtanut sen...
Meillä ainakin löytyy jo kirjastosta kaks kirjaa. Molemmat on tosin lainassa, mutta varauksii ei taida olla. Tai ainakaan viimeks ei ollut, ku katoin. Kauempana asuvan kaverinkin kirjastossa jo on, mutta siellä on kuulemma jonoa.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Joo, Asiallinenihminen jo selittiki sen hyvin, mutta yksinkertaistettuna värikäs feministinen sarjakuvakirja, joka kertoo mm. sovinistisista asenteista, miespelosta, naiseksi kasvamisesta, seksuaalisesta häirinnästä ja naisten vaientamisesta. Riina on tutkinut näitä asioita ja kirjasta oppii paljon uutta esim. historista. Kirjassa esitellään sarjakuvien kautta erilaisia kohtauksia, joissa kuvataan näitä teemoja.

Voin laittaa tänne huomenna jonkun esimerkkikuvan kirjan sisällöstä. Myös instasta löytyy paljon kuvia Riinan instasta ja muitten instoista, jotka on ostaneet kirjan. Kirjan sarjikset on siis samantyylisiä, kuin instan kuvat paitsi että niissä on tosiaan useampikin kuva kertomassa tarinaa, kuin vain yksi.
Okei joo kiitos molemmille selvensi vähän kun kirja olisi nimen perusteella voinut olla ihan mitä vain
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Okei joo kiitos molemmille selvensi vähän kun kirja olisi nimen perusteella voinut olla ihan mitä vain
Joo, ja tässä on vielä ne esimerkkikuvat, mitä lupasin. Näkee vähän, minkä tyyppistä sisältöä siellä on kuitenkaan spoilaamatta liikaa. Näitten kuvien valitseminen oli kyl vaikeaa, kun kaikki kohat on niin hyviä. :D
 

Liitteet

  • 20210930_205527.jpg
    20210930_205527.jpg
    64 KB · Katsottu: 7
  • 20210930_205522.jpg
    20210930_205522.jpg
    78,1 KB · Katsottu: 7
  • 20210930_205259.jpg
    20210930_205259.jpg
    90,5 KB · Katsottu: 7

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Joo, ja tässä on vielä ne esimerkkikuvat, mitä lupasin. Näkee vähän, minkä tyyppistä sisältöä siellä on kuitenkaan spoilaamatta liikaa. Näitten kuvien valitseminen oli kyl vaikeaa, kun kaikki kohat on niin hyviä. :D
Okei! Tuskin tuun ostamaan mutta saatan selailla jos kohdalle sattuu
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Okei! Tuskin tuun ostamaan mutta saatan selailla jos kohdalle sattuu
Okei. Ei se kirja tosiaan ookkaan niin paljon kaikkien tyyliin, mutta toi selaileminen kuulostaa hyvältä idealta. :) Ainakin jos teidän kirjastosta löytyy niin hyvin voit vaikka siellä selailla.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Okei. Ei se kirja tosiaan ookkaan niin paljon kaikkien tyyliin, mutta toi selaileminen kuulostaa hyvältä idealta. :) Ainakin jos teidän kirjastosta löytyy niin hyvin voit vaikka siellä selailla.
Joo voisin joo. En siis yleensä osta mitään kirjoja itselleni kun en yleensä lue niitä montaa kertaa
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Joo voisin joo. En siis yleensä osta mitään kirjoja itselleni kun en yleensä lue niitä montaa kertaa
Joo, en minäkään. Itseasiassa toi taitaa olla ainoa kirja, jonka oon ostanut. Äidiltä kyllä tulee joka vuos joululahjaksi noita kirjoja eli niitä löytyy reilu määrä omanakin. Ite kans en yleensä lue kirjoi uudestaan. Sen sijaan leffat ja sarjat voi katsoo uudestaan, koska siinä ideana ei ole pelkästään juoni vaan myös visuaalinen elämys.

Mut ton kirjan halusin itelleni, koska ensinnäkin halusin tukea Riina Tanskasen työtä, toisekseenkin halusin, että voin koska vaan lukea sitä ja näyttää siitä vaikka kohtia mun kavereille aloittaakseni siitä puheenaiheen ja se on tommonen nätti sarjakuvakirja ja sarjakuvakirjoja tykkään lukea uudelleen, koska niissä on just se visuaalinen elämys, joten halusin omistaa sen.
 
Ylös Pohja