Musiikki annimetallin ja Myrskyvaroituksen UMK-arvostelut 2026!

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Reaktioarvo
6,809
Mut hei! Täähän on loistava alku kyllä tälle UMK-vuodelle ku on kolme kappaletta julkaistu ja jokanen on ollu tosi erilainen toisistaan eikä oo sillee joo tää on poppia ja no tääki on poppia plääh

Myrskyvaroitus

Reaktioarvo
6,809
Tai sillee joo onhan noi kaks ekaa jotaki popin sekotusta mut niissä on silti omia juttuja mukana mitkä tekee niistä erilaisii eikä ne oo vaa sellasta perustylsää

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Reaktioarvo
2,410
Tämän päivän kokelas on Sinikka Monte kappaleellaan "Ready to Leave."

+ Kivat leijuvat soinnut
+ Kertsissä kiva biitti
- Sanat puuroutuvat aika useassa kohdassa
- Kertosäkeestä en saa selvää?
- Ei mitään wow-elämystä tule, joka olisi balladien kannalta erityisen tärkeää

Yhteenveto:
En nyt oikein osaa paljoa sanoa. Aika keskiverto pop-voimaballadi.

Arvosana: 5-/10

annimetall

Reaktioarvo
2,410
Kertosäe on kyllä todella vaikeasti ymmärrettävää tekstiä. Pari lausetta suomea, joista ei saa mitään selvää ilman tekstitystä. Olisi ehkä ollut viisaampaa vain pitäytyä koko biisin ajan englannissa.

Myrskyvaroitus

Reaktioarvo
6,809
Sinikka Monte - Ready To Leave

Ooo tää ei kyllä ollu yhtään sellane mitä mää kuvittelin. Mun mielikuva oli jostai tylsästä ja hitaasta balladista mut eihän tää ollu. Tykkäsin yllättävän paljon. Menee kyllä mulla Liekinheittimen edelle ainakin

+Alussa tuleva kovempi biitti on kiva plot twist, en yhtää oottanu sitä
+Mielenkiintoinen lauluääni
+Kertsissä on sekaisin suomea ja enkkuu mikä on mun mielestä kiva piirre! Mut toki aksentti vähän tietysti häiritsee tuossa, mut toisaalta senkin voi aatella tuovan vähän persoonallisuutta
-Tää melodia kuulostaa vähän turhan tutulta, ihan varmasti oon jossain biisissä kuullu saman
-En saa aina sanoista selvää, vähän tollasta muminaa joissain kohissa

Annan tälle ihan solid 7 ja puol :D Tää yllätti mut kivasti, mut ei kuitenkaan ollu sellane WAU UPEETA-elämys.

Myrskyvaroitus

Reaktioarvo
6,809
Antti Paalanen - Takatukka

Ihana Antti :D Tää meni mun listan kärkeen! Jäi soimaan päähän heti ja alkaa hymyilyttää kun kuuntelee.

+Lähtee hyvin!!
+Haitarin melodia on tosi ihana
+Kurkkuäänitekniikoita selkeesti käytetty, erottuu joukosta
+Kertsi on tarttuva
+Tässäkin on hyvä modulaatio
-Sanat on kyllä ihan oudot, mitä ihmettä xD
-Noi ns. huokasut lauseiden lopussa ja "jjjoooooooo" on vähän ärsyttävän kuuloset
-Toi loppu on jotenki tosi laimea, jäi vähän sellanen olo et täh tähänkö se nyt loppu

9/10 ! Parantamisen varaa jäi kyllä vielä, mutta muuten kyllä mun mielestä bängeri!

annimetall

Reaktioarvo
2,410
Antin hanurikoulun Antti Paalanen ja "Takatukka".

+ Kurkkulaulua ja suomeksi
- Osa sanoituksista vähän outoja, mikä on haitarimarinaadi lol?
- Aika tasapaksu biisi, mitään uutta ei ensimmäisen kertsin jälkeen oikeastaan tapahdu

Yhteenveto:
Tosi tuttu melodia tuossa alussa, KANOOTTILAULU! "kanootin kapean vesille lasken". Tässä on sinänsä meemipotentiaalia, mutta ei nyt valitettavasti tämä iske mitenkään suuremmin.

Arvosana: 5/10

Myrskyvaroitus

Reaktioarvo
6,809
Antin hanurikoulun Antti Paalanen ja "Takatukka".

+ Kurkkulaulua ja suomeksi
- Osa sanoituksista vähän outoja, mikä on haitarimarinaadi lol?
- Aika tasapaksu biisi, mitään uutta ei ensimmäisen kertsin jälkeen oikeastaan tapahdu

Yhteenveto:
Tosi tuttu melodia tuossa alussa, KANOOTTILAULU! "kanootin kapean vesille lasken". Tässä on sinänsä meemipotentiaalia, mutta ei nyt valitettavasti tämä iske mitenkään suuremmin.

Arvosana: 5/10
Tää on hauska ku meillä on aina nii erilaisia arvioita :D

Myrskyvaroitus

Reaktioarvo
6,809
Toki sinänsä mua harmittaa ku aattelin et vois olla sellane vähä samantyyppinen ns. vakavasti otettava veisu niinku Alavilla mailla, mut tykkään tästä kyllä tosi paljon!

Myrskyvaroitus

Reaktioarvo
6,809
Eli hetkinen @annimetall järjestys on siis
1. Komiat 2. Antti 3. Sinikka Monte 4. LLPP 5. Etta
Jos oikein katsoin lol

Ja mun on
1. Antti 2. Komiat 3. Sinikka Monte 4. LLPP 5. Etta

Eli meillä on sama järjestys mut Antti ja Komiat vaa toisinpäin :D

Toki mietin tässä et mulla toi Liekinheitin ja MDS alkaa tuntuu jotenki samantasosilta et ehkä nostan ne jossain vaiheessa jaetulle neljännelle sijalle

Myrskyvaroitus

Reaktioarvo
6,809
Eurovisionworldin arvostelut järjestyksessä!

1. Liekinheitin: 4,9 ✩
2. MDS: 4,4 ✩
3. Ready To Leave: 4,3 ✩
3. Takatukka: 4,3 ✩
4. Lululai: 4,1 ✩

Nyyh miksi Lululaista ei tykätä :(

annimetall

Reaktioarvo
2,410
Sitten amerikan ihme Chachi ja "Cherry Cake"

+ Erottuu klubi-viboillaan muista UMK-biiseistä tänä vuonna
- Synabasso kuulostaa pieruille
- En saa sanoista kunnolla selvää
- Voisi olla mistä tahansa, biisillä ei ole minkäänlaista suomalaista identiteettiä. Jos mitään, kuulostaa **raelin tekeleille

Yhteenveto:
Ei sytytä.

Arvosana: 4/10

Myrskyvaroitus

Reaktioarvo
6,809
Chachi – Cherry cake

Siis tää oli kyllä jännä, ei taaskaan vastannu odotuksia koska aattelin et tää ois sellasta vauhdikasta latinopoppia, tyyliä Fuego ja Slo-Mo. Mut täähän muistuttaa ihan kpoppia, voisin kuvitella et joku G-idle julkaisis tän biisin.

+Semi mukaansatempaava
+Erottuu ihan mukavasti joukosta mut on samaan aikaan trendikäs
±Rakastan dancebreakeja mut hyi toivottavasti toi musiikkivideon koreografia ei tuu esitykseen, Chachi on todella hyvä tanssija niin miksi sille on tehty tuollanen jäykkiskoreo??
-Siis mitä nää sanoitukset taas on... Ihan oikeasti
-Tää tuntuu vähän tasapaksulta
-Mitä nää ihmeen hmmm-hymähtelyt ja virnuilut kameralle on

Mua mietityttää kyllä tän live koska Chachihan tekee ensijulkaisunsa et saa nähä millaisen koreon ne tekee tähän + miten Chachin laulu sujuu kun samaan aikaan täytyy tanssia.

Pakko sanoo et musiikkityylinä tää ei oikee iske muhun mut tajuun kyllä et miks tästä vois tykätä. Mun on tosin vaikee taas kerran antaa tälle kyllä arvosanaa, mut samaan kastiin menee MDS ja Liekinheittimen kanssa. Taistelen edelleen sen kanssa et kumpi noista kahdesta on sit lopulta parempi ja tää tulee siihen kolmanneksi :D

Myrskyvaroitus

Reaktioarvo
6,809
Okei. Kuuntelin nää kaikki biisit ja yritän tehä nyt jonkunnäköstä järjestystä.

1. Takatukka 9/10)
2. Lululai 8½/10
3. Ready To Leave 7½10 / Cherry Cake 7½10
5. Liekinheitin 7/10 / Million Dollar Smile 7/10

Päädyin siihen et kyllä Cherry cake taitaa mennä noiden kahden edelle ja muutin myös Million Dollar Smilen arvosanaa takaisin seiskaksi. Vaikka siis tyylinä CC iske muhun nii hyvin mut siinä on joku koukku ja tää jää myös mieleen (ehkä yksinkertaisten sanojen ja melodian puolesta?), kun taas Liekinheittimestä ja MDS en meinaa muistaa mitään vaikka yritän saaha sanotuksia ja melodiaa mieleeni. Toki mulla on ainakin Liekinheittimen kanssa käyny niin että toi Siipolan kaltainen hype on alkanut ottamaan päähän niin paljon et tuntuu etten siksikään enää tykkää tuosta biisistä niin paljon.

Mut oikeesti mielestäni nää kaikki on jollain tasolla tykättäviä biisejä eikä ykskää oo sillai huono nii senkin puolesta vaikea arvioida.

annimetall

Reaktioarvo
2,410
Ja viimeisenä "Rakkaudenkipee" Kiki.

+ Suomeksi
+ Kertosäkeessä kiva sointuvaihdos
- Osa sanoituksista nauratti, esim. "suusta suuhun hengitä"
- Tusinabiisi

Yhteenveto:
Ihan kiva radiobiisi, ei mitään wau-elämystä, tai suuria tunteita. Olen monesta sanonut saman, mitäänsanomaton. Ei oikein jää mieleen.

Arvosana: 4,48/10

annimetall

Reaktioarvo
2,410
Pitää kuunnella kaikki varmaan kuunnella vielä huomenna tuoreemmilla korvilla läpi, ja sitten vasta antaa lopulliset pisteet. Harmittaa, että moni biiseistä meni aikalailla samaan pop-muottiin. Ei yhtään groovaavaa biisiä, ei yhtään raskaampaa musiikkia, ei yhtään kunnon balladia. Ainoa, joka minussa herätti minkäänlaisia tunteita oli Lululai.

Noh, katsotaan huomenna vielä uudestaan.

Ylös Pohja