Yliopisto Apua en ole varautunut

Yliopisto, korkeakoulu.

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Tänään sain kuulla että mun maisteri jatkuu ensiviikolla ja mä olin ihan uskossa että mulla on vielä pari viikkoa. Mulla on työpäivä kun pitäisi olla takaisin yliopistossa ja en ole yhtään edes katsonut mitä pitäs olla valmiina ja ostettuna tai mitään. Well done taas niin hyvin valmistautunut.

Mites muilla on opinnot lähtenyt käyntiin kesän jälkeen?
 

Freya

Sensei
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
476
Reaktioarvo
505
Yhtä sekavissa merkeissä D: opiskelut alkoi toisessa kaupungissa ja muutto sinne vasta myöhemmin, ravaamista ja kaikki ei-pakolliset oon missannut, joten en edes tunne ketään :D
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Yhtä sekavissa merkeissä D: opiskelut alkoi toisessa kaupungissa ja muutto sinne vasta myöhemmin, ravaamista ja kaikki ei-pakolliset oon missannut, joten en edes tunne ketään :D
Voi ei toi on kyl tosi ikävä jos putoo porukasta heti alkujaan varsinkin kun uusi kaupunki! Muutta olen varma että pääset porukkaan. Milloin muutat?
 

Freya

Sensei
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
476
Reaktioarvo
505
Voi ei toi on kyl tosi ikävä jos putoo porukasta heti alkujaan varsinkin kun uusi kaupunki! Muutta olen varma että pääset porukkaan. Milloin muutat?
Kiitos tsempeistä! Tuntuu että kaikki muut ovat jo ryhmäytyneet. :D muutaman viikon päästä, joten ehkä se tästä..
Tsemppiä sinnekin, josko työvuorot tai koulun saisi sovitettua!
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
mulla on alkanut ihan mukavasti. oon vihdoin päässyt aloittamaan maisterivaiheen kursseja, ja kadoksissa ollut motivaatio on ehkä senkin myötä alkanut löytyä. on hauskaa että kurssit alkaa olla vähän haastavampia eikä enää riitä pelkkä toisella korvalla kuuntelu. lisäksi tykkään siitä että mulla on nyt käytännönläheisempiä kursseja kuin mitä esim viime vuonna. en tykkää ihan hirveästi pelkästä lukemisesta ja luennoilla istumisesta, vaan haluaisin päästä soveltamaan oppimaani myös johonkin oikeaan asiaan.

toisaalta ärsyttää että nyt opiskelu on alkanut maistua, koska olin jo päättänyt hakea syksyn yhteishaussa muualle. nyt oon taas vähän sekaisin sen suhteen että mitä teen tulevaisuuteni kanssa.
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
mulla on alkanut ihan mukavasti. oon vihdoin päässyt aloittamaan maisterivaiheen kursseja, ja kadoksissa ollut motivaatio on ehkä senkin myötä alkanut löytyä. on hauskaa että kurssit alkaa olla vähän haastavampia eikä enää riitä pelkkä toisella korvalla kuuntelu. lisäksi tykkään siitä että mulla on nyt käytännönläheisempiä kursseja kuin mitä esim viime vuonna. en tykkää ihan hirveästi pelkästä lukemisesta ja luennoilla istumisesta, vaan haluaisin päästä soveltamaan oppimaani myös johonkin oikeaan asiaan.

toisaalta ärsyttää että nyt opiskelu on alkanut maistua, koska olin jo päättänyt hakea syksyn yhteishaussa muualle. nyt oon taas vähän sekaisin sen suhteen että mitä teen tulevaisuuteni kanssa.
Voi miten ihana kuulla että on alkanut maittamaam, motivaatio on noussut ja viihdyt opinnoissa. Toi on kyllä kinkkinen juttu kun olet päättänyt muualle mahdollisesti hakea. Just sellainen teoria opiskelu saattaa viedä motivaation koko alaan,mutta jos käytännön hommat on se mistä tykkää niin ehkä kannattaa harkita, sillä se on se mitä sitten valmistuneen tulet tekemään! Onko sulla vielä pitkään opintoja jäljellä? Oisko mahdollista rutistaa tutkinto loppuun ja sitten mahdollisesti hakea muihin opintoihin? Saako myös udella mikä sun tutkinto on?
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
Voi miten ihana kuulla että on alkanut maittamaam, motivaatio on noussut ja viihdyt opinnoissa. Toi on kyllä kinkkinen juttu kun olet päättänyt muualle mahdollisesti hakea. Just sellainen teoria opiskelu saattaa viedä motivaation koko alaan,mutta jos käytännön hommat on se mistä tykkää niin ehkä kannattaa harkita, sillä se on se mitä sitten valmistuneen tulet tekemään! Onko sulla vielä pitkään opintoja jäljellä? Oisko mahdollista rutistaa tutkinto loppuun ja sitten mahdollisesti hakea muihin opintoihin? Saako myös udella mikä sun tutkinto on?
mulla on vielä pari vuotta jäljellä jos en jää jostain mystisestä syystä nyt aikataulusta jälkeen. opintolaina on yks syy minkä vuoksi en viitsis kovin montaa vuotta enää käyttää opiskeluun, ja jos vaihtaisin nyt niin mun opinnot venyisivät vain noin vuodella. oon kieltämättä alkanut nyt pohtia että riittäiskö mun rahkeet opiskella kahta eri alaa samanaikaisesti, kun mun nykyisellä alalla ei ihan hirveästi oo läsnäolopakollisia kursseja varsinkaan enää tässä vaiheessa. :unsure: olettaen tietty et nyt ylipäänsä saisin opiskelupaikan jostain muualta.

nykyistä alaa en viitsi bustausvaaran vuoksi kertoa, mut hain nyt syksyn yhteishaussa sote-alalle. varsinkin tuo varma työllisyys viehättää, kun nykyisessä sekin on vähän niin ja näin. :D
 
Ylös Pohja