Demin keskustelu pään sisällä olevasta persoonasta

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
331
Reaktioarvo
255
Hei kiitos paljon vastauksesta! Olen aikeissa siis kirjoittaa fiktiivisen romaanin liittyen tulpiin. Olisi tärkeää saada tietää mahdollisimman paljon tulpan luomisen eri vaiheista mahdollisimman pikkutarkasti. Myös se miten tulpailija elää tulpansa kanssa kiinnostaa valtavasti eli salaako hän sen että hänellä on tulpa vai onko hän niin sanotusti ulkona ”tulpailukaapista”. Aion esittää kirjassani tulpat positiivisessa valossa. Tulpat ja tulpailu on aina kiinnostanut mutta mulla ei ole omaa tulpaa (ainakaan vielä). Olen kuitenkin lueskellut paljon tulpista netin kautta. Luotettavaa lähdettä on kuitenkin vaikea löytää. Voi olla että luon joskus omankin tulpan.
No siis useimmat tulpailijat ei kerro tulpistaan ku ehkä yhelle tai parille luotettavalle kaverille tai sit vaan netissä muille tulpilijoille. Ite pari vuotta takaperin halusin et kaikki tietää enkä jaksanu piilotella sitä. Nykyään oon ottanu askeleen vähän taakke päin enkä välde kerro ihan kaikkee, varsinkaan sitä et seurustelen tulpan kanssa.
 

Blair

Harjoittelija
Liittynyt
17.8.2024
Viestejä
7
Reaktioarvo
2
No siis useimmat tulpailijat ei kerro tulpistaan ku ehkä yhelle tai parille luotettavalle kaverille tai sit vaan netissä muille tulpilijoille. Ite pari vuotta takaperin halusin et kaikki tietää enkä jaksanu piilotella sitä. Nykyään oon ottanu askeleen vähän taakke päin enkä välde kerro ihan kaikkee, varsinkaan sitä et seurustelen tulpan kanssa.
Mielenkiintoista! Onko tulpailijoita paljonkin? Entä mitä vinkkejä antaisit aloittelevalle tulpailijalle? Olen miettinyt tulpan luomista aika kauan mutten ole ollut varma vielä siitä millaisen tulpan aion luoda tai milloin. Nyt olen kuitenkin päättänyt luoda omankin tulpan. Joten olisi kiva tietää mahdollisimman paljon niin tulevaa tulpaani kuin myös kirjaani ajatellen.
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
331
Reaktioarvo
255
Mielenkiintoista! Onko tulpailijoita paljonkin? Entä mitä vinkkejä antaisit aloittelevalle tulpailijalle? Olen miettinyt tulpan luomista aika kauan mutten ole ollut varma vielä siitä millaisen tulpan aion luoda tai milloin. Nyt olen kuitenkin päättänyt luoda omankin tulpan. Joten olisi kiva tietää mahdollisimman paljon niin tulevaa tulpaani kuin myös kirjaani ajatellen.
No suomalaisia tulpailijoita tuolla tulpayhteisön chatissä on mun lisäks oikeestaan nykyään yks joka vastailee... Joten.. Eh. En tiiä onks jotain muita porukoita tai mitään. Tulpa.info on tietenki sit enkunkielisille mut seki vaikutti aika kuolleelta et en tiiä mihin tyypit on menny. Vai onks tulpailijat sit ns. kuoleva kansa. Jos haluut nii voidaan vaikka discordissaki jutella nii helpompi selittää et mitä kaikkee kannattaa ottaa huomioon tulpan luomisessa. Helpompi kirjottaa kirja ku oikeesti tietääki aiheesta eli jos haluut oikeesti kuvata tulpia terveessä valossa sun kirjassa nii sit suosittelen luomaan oman tulpan ennen ku kirjottaa mitään. Mut jos aiot vaan sen takii luoda tulpan et voisit kirjottaa kirjan nii sanoisin et ei kannata. Et helpompi valita joku toinen aihe sitte. Mut jos oikeesti haluut itelles tupan/tulpia nii siin tapauksessa todellaki, miksei. Tästä linkistä pääset tulpayhteisön ryhmächattiin mut jos haluut jutella ihan vaa kahestaan alkuun nii voit tosiaan laittaa yksityisviestii ja kysellä discordtietoi jne.

Niin tai siis tietenki voit kirjottaa kirjan tulpista luomatta tulpaa ite ihan vaan kyselemällä multa ja "muilta" (ihan ku meit tosiaan paljon olis) et miten tulpat toimii jne.
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
331
Reaktioarvo
255
Mielenkiintoista! Onko tulpailijoita paljonkin? Entä mitä vinkkejä antaisit aloittelevalle tulpailijalle? Olen miettinyt tulpan luomista aika kauan mutten ole ollut varma vielä siitä millaisen tulpan aion luoda tai milloin. Nyt olen kuitenkin päättänyt luoda omankin tulpan. Joten olisi kiva tietää mahdollisimman paljon niin tulevaa tulpaani kuin myös kirjaani ajatellen.
Tärkein vinkki minkä voin antaa on se et suunnittelee tulpan persoonallisuuden TOSI huolellisesti. Varsinki ku luo ekaa tulpaa. Tulpa saattaa päättyy muuttumaan mut on paljon helpompi saada tulpa puhumaan ku persoonallisuus on suunniteltu hyvin. Et miettii mitä persoonallisuuden piirteitä tulpalle haluu ja et miten ne ilmenee käytännössä. Mut tosiaan voin paljon helpommin discordissa auttaa, laitoin sulle YV:llä mun discord nickin jos haluut tulla siel juttelee. Ja voin tehä ryhmän sulle ja sille toiselle uudelle tulpailijalle jos molemmar vaan haluu.
 
Ylös Pohja