Huoh onneks tää biisi on olemassa:
Mut silti on ihan kauhee olo. Ihan oikeesti. Sukupuoli on niin sellanen asia mitä mä en tajuu. Jos haluisin vaa et ois helppoo ni oisin vaa sillee oon nainen koska se mun "pitääkin" olla. Mut kun sekään ei oo helppoo koska sit aina jossain vaiheessa tulee se kohta kun joku naissukupuoleen liittyvä sana tuntuu oudolta. Ja sit se tuntuu ahistavalta. Mut välillä se tuntuu ihan luonnolliselta. Joten kai se sit tarkottaa sitä et mun sukupuoli on jokseenkin fluid. Pakko sen on olla niin. Ei kai tää voi mitään muuta olla, vai voiko? Ja jos mun sukupuoli on fluid. Mut en koskaan kuitenkaan silleen tunne olevani mies. Tietääkseni. En kai. Tai en tiiä luulen että en? Nii sillon se ois genderfae eli genderfluidin muoto jossa ei oo mukana sitä miessukupuolta.
Mä en jaksa tätä.
Voiko se, että mä en tunne _joskus_ nainen-sanaa oikeaksi johtua siitä että se on vaan jotain muuta vai onko se oikeasti sitä että en ole cis?
Kamalaa on vielä sekin että joskus ne muutokset sukupuolessa on tosi nopeita ja joskus hitaita. Joskus saatan olla täysin okei naisena vaikka kuinka pitkään ja välillä taas en oikeen edes tiedä tai sit se vaihtelee monesti päivässä.
Tälläkään hetkellä en edes tiedä miltä must tuntuu mut ainakin triggeröi jotenki jos mua sanotaan naiseks. Se ei tunnu siltä et se on totuus. Mieskään ei tunnu kyl. Non-binary enemmänkin. Tai sukupuoleton tai sukupuolineutraali tai muu sukupuoli. Silleen et tuntuu oudolta tällä hetkellä jos mua sanotaan naiseks tai mieheks. Kumpikaan ei tunnu oikeelta/todelta. En suutu siitä mitenkään mut se aiheuttaa jonkun oudon tuntemuksen mun sisäl. Joten ilmeisesti oon tällä hetkellä jossain sellasessa vaihees et oon enemmänkin jotain muuta sukupuolta kuin nainen tai mies. Ja en siis koskaan ole mies, tietääkseni.
Mut en vaan käsitä miten se VOI vaihdella. Mut kai sen on sit pakko olla niin? Vai onkse vaan joku sellanen etten vaan tunne itteeni tarpeeksi feminiiniseks tällä hetkellä? Mut kun se oikeesti tuntuu jotenkin huijaamiselta jos sanon että oon muija. Joten kai sen on sit pakko olla oikeesti sukupuoli-identiteettiin liittyvä asia. Vaikka siis tiedän että oon tai mun pitäs olla mut se tuntuu nimenomaan siltä että mun pitäs olla tai mua luullaan tytöks. Ei silt et olisin oikeesti tyttö. ????????? Mitä vittua nyt taas. Miten voi tuntua tältä? Mä kirjaimellisesti räjähdän jos en saa selvää tunteistani. Ihan oikeasti räjähdän. Miten en muka voi tuntea itteäni tytöksi? Eihän sitä edes tarvi tuntea, sehän on vaan fakta. Mut ku mä en,,,,,,, tai niiku tunnen jonku disconnectionin siinä mut. En ymmärrä mite se on mahollista.
Siis mä ymmärrän paljon helpommin sellasen staattisen sukupuolen, et jos on koko ajan vaan non-binary. Tai mitä vaan, mies, nainen, sukupuoleton. Mut jos se vaihtelee näi? Et välillä tunnen itteni ihan oikeesti naiseks ja joskus en ollenkaan. Välillä jos puhutaan naisista ryhmänä niin oon silleen juu kyl mä kuulun tohon joukkoon ihmisiä mut esim tällä hetkellä vaan etäännytän itteeni siitä. En koe yhteyttä siihen ja ahdistaa jos puhutaan kaikkea että vaikka "naisten aborttioikeus" tai joku vastaava yleisesti naisia koskeva asia ja sit vaa oon sillee... Mä en oo nainen??????? Siis onks tää oikeesti jostain muusta johtuvaa vai oonko oikeestikin tämmönen? Oonko oikeesti genderfae? Tai no mikä tahansa termi nyt kuvaakaan tämmöstä, niitä on aika monta mut jostain syystä genderfae nyt tuntuu semmoselt et juu ehk se. Actually niit on liikaa tho, ihan nyt niinku for real. Ei tarvi olla miljoonaa samaa tarkottavaa asiaa huoh, make it simple. Vähä niiku koko bi/pan yms case. Niiku... Legit just make it simple okay??? Mutjoo ihs :)
Itken oikeasti ku en tiedä onko tää totta vai kuvittelenko tän tai johtuuko se jostain ihan muusta asiasta kuin siitä et se olis actually mun sukupuoli-identiteettini. Hating this.
Muistan kyllä kuinka koulussakin mun oli joskus hankala ruksia jossai lomakkeis se sukupuolikohta siitä. Niiku et... Jotenki välillä oli sellanen olo etten oo kumpikaan en nainen enkä mies.
Mut en tiiä onkse totta. Välillä myös jos oli semmosii "tytöt tänne ja pojat tonne" ni olin päässäni sillee ei vittu oonko varmasti tyttö. Mut olin ajatellut et se olis jotai ocd-oireilua tai silleen että jotenkin muuten vaan tuntuu epätodelliselt ja et oma itse tuntuu epätodelliselt ja sit jotenki tarkistan päässäni et oonko mä siis tyttö. Mut entä jos se johtuki koko ajan siitä etten oo cis? Vai onkse kuitenkin sitä vaan että mä tunnen itteni muusta syystä jotenki epätodelliseks. Koska kyllähän mä muutenki saatan kokea itteni vieraana enkä tiiä ei kai se sukupuolesta johdu?
Vai kytkeytyykö se kaikki sittenkin sukupuoleen? Mitä ihmettä oikeest?
Mist mä voin tietää?
Sukupuoli-identiteettihän on ihan mahdoton asia tietää. Ainoo mitä tiedän suht varmaksi on etten oo mies. Mut miten mä pystyn erottaa naisen ja non-binaryn? Miten actually? Mistä voin olla varma etten sittenkin oo koko ajan nainen, tai koko ajan non-binary? Vai vaihteleeko se. Ilmeisesti mul on siis jokseenkin kolme vaihtoehtoa mitkä tuntuu tällä hetkellä mahdollisilta. Yritän miettiä tän nyt silleen loogisesti. Jos en kerta oo mies, niin mä oon joko: nainen, non-binary tai molempia ? Mut tuosta eteenpäin mä en tunnu ikinä pääsevän. Uskon (varovasti veikaten) että en oo "kokonaan" non-binarykaan, koska välillä sanon itseäni aivan ongelmitta muijaksi, mutta sitten taas toisaalta en tiedä onko se vaan se et oon tottunu siihen ja et kaikki olettaa sitä ja kaataa sitä naisoletusta mun päälle jatkuvalla syötöllä. Mut se mitä uskoisin suurimmalla todennäköisyydellä olevani on joko ihan vaan pelkästään nainen (hyi?) tai sitten nimenomaan molempia. Ja koska sanoin äsken hyi niin todennäköisemmältä tuntuu se että olisin molempia. Koska en tällä hetkellä pysty olla silleen "hei olen muija :)" HSJDKD YÄK i'm shivering 🥶🥶 ?????? Joten nyt tän LOOGISEN POHDINNAN lopputuloksena olis se että oon välillä nainen välillä non-binary? Vai????? Mitä? Which would kinda make me genderfae i guess? Tai sitten ihan vaan tyyliin........??? Joku???? Non-binary woman? Jos haluu sanoo silleen kokonaisuudessaan sen mut sit jos sanoisin noin jollekin ne ois sillee miten voit olla molempia ja sit kai pitäs vaan sanoo et siten että ne vaihtelee???? Vaikka toi non-binary woman kuulostaa kyllä siltä että olisin molempia samaan aikaan. Which i guess i'm not? Jonka takia genderfae on hyvä koska se kertoo sen että sen on fluid eli vaihtelee mutta se kertoo myös sen etten oo mies vaan vaihdellen non-binary+ muija.
Mut mist mä voin siltikään olla varma? Koska jos ajatellaan binääriä, et on nainen ja mies, niin miten kukaan voi tuntea olevansa jotain muuta koska miten sä edes tunnet sukupuolta yleensäkään? Jos sä oot cis ni miten sä muka tunnet sukupuolen?
Mut ehkä se on vaa se et se tulee esiin siinä kohtaa, kun muut luulee sua naiseks ja sit kun ne sanoo sen sulle ja tajuut ettet oo? Et ehkä sää et vaan tajuu sitä välttämättä koska eihä sukupuoli oo niin sellanen asia minkä tuntee välttämättä vahvasti kun se vaan ON. siis vaan on ilman että se välttämättä tuntuu miltään. Mutta kai sen nyt luulis kertovan jotain jos sul tulee tietyntyyppinen "vastareaktio" siihen muiden ihmisten käsitykseen susta. Mä en siis yleensä siitä mitenkään suutu kellekään mut se tuntuu OUDOLTA. siis siltä iha niiku se tyyppi ei oikeestaan puhuis musta. Jotenki oon sillee et HÄH luuleks sä et mä oon nainen? Miten sää voit luulla niin? Ooks varma et puhut nimenomaan must?
Siis mää en nyt ymmärrä yhtään mitään :D ai luoja kun olis pysyvä sukupuoli. En kyllä jaksa tämmöstä. Miten mä voin ikinä olla varma????
Biseksuaalisuus on helppo tietää kun kyllä mä nyt valitettavasti sen tiedän et oon rakastunu miehiin ja naisiin. Et se on niiku: koettu.
Mut sukupuoli?????????????? Mitä?????? No kai kuten sanottu se sit vaa tulee ilmi nois tollasis sosiaalisis tilanteis ja niiden sanojen kanssa. Kerta joskus se tuntuu oudolta et mua sanotaan naiseks ja joskus aika normaalilta niin ilmeisesti sitten se on niin. Mitä muuta se vois olla?
Tosin äh en mä tiedä jotenkin mä en tykkää genderfaestakaan. Tavallaan tykkään mut sit kuitenkaan en :D huutista. Am i gonna survive this shit.