Työ En jaksa tehdä töiden jälkeen mitään

Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
367
Pitäisi tehdä gradua ja vaikka mitä, mutta en vaan saa tehtyä mitään. Oon monena päivänä tällä viikolla nukahtanut pian töistä tultuani ja nukkunut iltaan asti. Sen jälkeen vähän aikaa hereillä ja sitten nukunkin aamuun asti. Energiaa riittää suunnilleen seinän tuijottamiseen, ei mihinkään kognitiivisesti haastavampaan. En tiedä, miten saan ikinä mitään valmiiksi.
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
D: Kuulostaa varsin ymmärrettävältä. Itsekin olen tehnyt aikoinaan sellaisia duuneja, joiden jäljiltä ei kotona jaksanut oikein muuta kuin makoilla ja torkkua, tosin mulle oli lopulta myös mahdollista dumpata tuollaiset työt, kun en niitä oikein itselleni sopivaksi kokenut (toki ymmärrän, ettei tämä ole kaikille mahdollista). Opiskelu ja gradu siinä ohella onkin varmasti haastava yhdistelmä. Olisiko esim. gradun kirjoittamisen suhteen mahdollista pitää vähän taukoa, siis oikeasti taukoa niin, ettet ajattelisi koko gradua ollenkaan? Jos sen eteenpäin työstäminen sujuisi paremmin pienen huilitauon jälkeen. Ja ylipäänsä kaikkien "ylimääräisten" kuormittavien tekijöiden karsimista, jos vaan on mahdollista.
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
367
D: Kuulostaa varsin ymmärrettävältä. Itsekin olen tehnyt aikoinaan sellaisia duuneja, joiden jäljiltä ei kotona jaksanut oikein muuta kuin makoilla ja torkkua, tosin mulle oli lopulta myös mahdollista dumpata tuollaiset työt, kun en niitä oikein itselleni sopivaksi kokenut (toki ymmärrän, ettei tämä ole kaikille mahdollista). Opiskelu ja gradu siinä ohella onkin varmasti haastava yhdistelmä. Olisiko esim. gradun kirjoittamisen suhteen mahdollista pitää vähän taukoa, siis oikeasti taukoa niin, ettet ajattelisi koko gradua ollenkaan? Jos sen eteenpäin työstäminen sujuisi paremmin pienen huilitauon jälkeen. Ja ylipäänsä kaikkien "ylimääräisten" kuormittavien tekijöiden karsimista, jos vaan on mahdollista.
Työ kestää vain kesän ajan, mutta tarkoitus oli saada gradu valmiiksi alkusyksystä. En oikein usko, että se on tällä tahdilla mahdollista. Työ ei ole ollenkaan fyysistä, vaatii vain ajattelua. Ei tullut mieleen että pelkkä ajattelu väsyttää näin paljon. Tukikuukaudet loppuu jossain vaiheessa syksyllä ja se vähän ahdistaa. Samoin vanhempien odotukset siitä että valmistun heti alkusyksystä D: pääasiassa niistä syistä tätä stressaan. Tää työ on samalla mun työharjoittelu, joten minkäs sille mahtaa, että en vaan osannut ennakoida miten kuormittavaa se on.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Pohja