Suhteet En oikeesti kestä näitä kommentteja enää (TW)

Liittynyt
10.9.2021
Viestejä
256
Reaktioarvo
270
Tyyliin joka päivä ihan sama mitä syön niin mun isä on heti kommentoimassa. Joko sanotaan, että noinko vähän syöt tai sit haukutaan että syön liikaa. Kun äitille selvis etten syö koulussa, niin heti ollaan että ota nyt edes jotain leipää tai sitten pakotetaan syömään sitä kouluruokaa. No anteeks että mulla on ongelmia syömisen ja itteni kanssa, en mä tätä valinnut. Jos ne menee kauppaan ja mun siskot tai mä sanotaan vitsillä että tuokaa jotain herkkuja tai muuta hyvää, niin sit meitä tyyliin haukutaan lihaviks ja sanotaan ettei me tehä mitään muuta kun syödään koko ajan. Vaikka ei todellakaan tehä niin. Niin siis sitten ne sanoo että ei tuo mitään koska ollaan syöty tarpeeks jo muutenki. Ja mä sanon melkein aina että ei oikeesti tarvii tuoda mitään. Mutta sitten kun ne tulee kaupasta niin tietysti ne tuo jotain. Niinku mitäh? Ensin haukutaan lihavaks ja sanotaan ettei tuoda ja sitten kuitenki tuodaan. Ja aina kun isä vitsailee mun painosta tai syömisestä niin se sanoo että kai sä ymmärrät että tää on vitsiä. No en kyllä ymmärrä kiitos vaan. Noi sen vitsit ja kommentit oikeesti sattuu ja se vaan on silleen hehe se oli vaan vitsi. Mä oon kyllä sanonu että toi ei oo kivaa, mutta silti sitä vaan jatketaan. Mä tiedän että se on mun syy että syön tälleen tai jos en syö mitään. En oikeesti kestä enää tätä, kyllä mä tiedän että syön väärin. Yleensä en viikolla syö mitään ja viikonloppuna sitä ruokaa sit taas menee yleensä paljon enemmän. En tiiä uskallanko kohta enää ees pyytää mitään kaupasta tai syödä niiden nähden kun heti tulee jotain kommenttia.
 
Liittynyt
10.9.2021
Viestejä
256
Reaktioarvo
270
Äskenkin kun isä sano että lähtee kauppaan ja satuin olee samassa tilassa, niin heti sanotaan että teille mä en sit tuo mitään. Mä olin vaan kulkemassa ohi enkä ois edes halunnutkaan mitään.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,583
Reaktioarvo
6,487
Joo mitä ruttoa
Niillä ei oo oikeutta kommentoida kenenkään syömistä tai kehoja tolla tavoin. Okei, jos ois oikeesti sillai et syöt tosi vähän nii kyl siitä on ok jotain sanua mut se et vuorotellen haukutaan lihavaksi ja vuorotellen käsketään sit syödä enemmän nii se on aivan perseestä ja VÄÄRIN.
Sun pittää ilmasta oma mielipitees niille selkeesti, niin ettei varmasti voi jäähä epäselevyyttä siitä et mitä nää aattelet siitä et SUN kehoa kommentoi joku jolla EI ole siihen oikeutta.
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
... voi perkele ku mul menee aivot jumiin näiden boomereiden (eli teidän varaanien vanhempien) kanssa, jotka ei ymmärrä, että syömisistä ynnä muista tollasista EI OLE OKEI sanoa. joo, ehkä sillon, jos toinen syö vähän ni sillo voi ehkä sanoa jotakin et "hei ööh huomasin et söit aika vähän, onko kaikki ok?" tai jotain tällaista, mut tollanen kommentointi ei aiheuta mitää muuta ku hallaa.

mä vihaan tommosia "SE OLI VITSI" -juttuja, niinku jesus effing christ, haistapa iskä vittu. ei ole _mitenkään_ ok sanoa mitään tommosia juttuja, vähemmästäki tulee syömishäiriö tai jotai muuta kauheaa. puhumattakaan siitä, et ku oot sanonu, että et tykkää - mut ei ku kato oma napa on tärkein ni "minähän saan vitsailla mistä vaan niin paljon ku haluan koska MINÄMINÄMINÄ". nii, eli sitte ku se syömishäiriö tai joku muu tulis ni sittehä kaikki oiski tyytyväisiä vai? voi perkele soikoon ku menee pata nii jumiin

kaikilla on koskemattomuus ja oikeus kehorauhaan ja myös syömisrauhaan, eli kenenkään ei kuulu niitä asioita kommentoida. kute sanoin, se on sit eri asia, jos jonkun syömisistä ollaan huolissaan, mut sillonki on tärkeää sanoa siit niinku ns. oikein eikä triggeröivästi.

uskotko, että voisit puhuu näistä syömisongelmista ja noista kommentoinneista jollekin? koska jos sua ei kerran uskota, niin ammattilaista toivottavasti uskotaan ja toi paska saadaan loppumaan D: tosi kamalaa tollanen.
 
Liittynyt
10.9.2021
Viestejä
256
Reaktioarvo
270
... voi perkele ku mul menee aivot jumiin näiden boomereiden (eli teidän varaanien vanhempien) kanssa, jotka ei ymmärrä, että syömisistä ynnä muista tollasista EI OLE OKEI sanoa. joo, ehkä sillon, jos toinen syö vähän ni sillo voi ehkä sanoa jotakin et "hei ööh huomasin et söit aika vähän, onko kaikki ok?" tai jotain tällaista, mut tollanen kommentointi ei aiheuta mitää muuta ku hallaa.

mä vihaan tommosia "SE OLI VITSI" -juttuja, niinku jesus effing christ, haistapa iskä vittu. ei ole _mitenkään_ ok sanoa mitään tommosia juttuja, vähemmästäki tulee syömishäiriö tai jotai muuta kauheaa. puhumattakaan siitä, et ku oot sanonu, että et tykkää - mut ei ku kato oma napa on tärkein ni "minähän saan vitsailla mistä vaan niin paljon ku haluan koska MINÄMINÄMINÄ". nii, eli sitte ku se syömishäiriö tai joku muu tulis ni sittehä kaikki oiski tyytyväisiä vai? voi perkele soikoon ku menee pata nii jumiin

kaikilla on koskemattomuus ja oikeus kehorauhaan ja myös syömisrauhaan, eli kenenkään ei kuulu niitä asioita kommentoida. kute sanoin, se on sit eri asia, jos jonkun syömisistä ollaan huolissaan, mut sillonki on tärkeää sanoa siit niinku ns. oikein eikä triggeröivästi.

uskotko, että voisit puhuu näistä syömisongelmista ja noista kommentoinneista jollekin? koska jos sua ei kerran uskota, niin ammattilaista toivottavasti uskotaan ja toi paska saadaan loppumaan D: tosi kamalaa tollanen.
Mä voin vielä yrittää sanoo mun vanhemmille että noi niiden vitsit ja kommentit loukkaa mua eikä oo yhtään kivoja. Ja jos se ei auta nii sitten voin käydä vaikka terkalla, mutta en tiiä uskoisko ne siltikään, kun niille tuntuu olevan niin tärkeetä kommentoida koko ajan
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
Mä voin vielä yrittää sanoo mun vanhemmille että noi niiden vitsit ja kommentit loukkaa mua eikä oo yhtään kivoja. Ja jos se ei auta nii sitten voin käydä vaikka terkalla, mutta en tiiä uskoisko ne siltikään, kun niille tuntuu olevan niin tärkeetä kommentoida koko ajan
tee niin, jos haluat. mut se ei kuitenkaan oo loppuje lopuks sun vastuulla, jos sun vanhemmat on tollasia kakkapäitä D: toivon mukaan terkkarin tms. sanat painais enemmän tai no pääasia on se et toi loppuis mut no... niin. jos toi kommentointi on heil tärkeämpää ku oman lapsen hyvinvointi, ni sit ehkä heidän ei ois kannattanu hankkii lapsia ollenkaa - i said what i said.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
33,848
Reaktioarvo
2,892
Saavat syyttää sitten varmaan vain itseään jos sulla puhkee syömishäiriö tai en tiiä onko jotain oireita siis alkanut jo, kun vaikuttaa vähän siltä että nuo vois olla jo jotain semmosia oireit
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
huhhuh, tuo kirjotus jotenki menee miulla tosi ihon alle. musta on niin karmeeta, että oot joutunu kestämään tuon kaiken.
kellään ei oo mitään oikeutta kommentoida sun ulkonäköä, kokoa, syömisiä yms. jokasella on oikeus kehorauhaan ja syömisrauhaan.
ja ihan todella absurdia, että isäs perustelee ilkeetä käytöstään sanomalla sitä vitsailuks.. niinkun mitä absoluuttista v*ttua nyt taas, ne ei ole mitään vitsejä jos ne tuntuu toisesta pahalta. tämmösiä viestejä lukiessa tulee vaan sellanen olo, että kyllä ihmiset osaa muuten olla julmia ja vahingoittavia D:
ja jos on huolissaan jonkun syömisestä ni voihan siitä lähtökohtasesti sanoa, mutta todellakin pitää tehdä se todella hienovarasesti, eikä triggeröidä ja satuttaa toista puheillaan.
en osaa sanoa tähän enää mitään muuta kun sen, että jollekin ammattilaiselle kannattaa jutella. joka tapauksessa toi käytös pitää saada loppumaan ja myös sulle apua noihin syömisongelmiin, koska sulla selvästi on jo ainakin joitain syömishäiriöön viittaavia merkkejä D: muista ettei tuo todellakaan oo sun häpeä eikä siussa oo mitään vikaa, vaan niillä on peiliin kattomisen paikka. hurjasti voimia sinne <3
 
Ylös Pohja