Yliopisto En osaa päättää maisterivaiheen sivuaineita

Yliopisto, korkeakoulu.
Liittynyt
1.11.2022
Viestejä
19
Reaktioarvo
18
Kävin jo kandivaiheessa kaikki valinnaiset opinnot alasta, joka on pääaineeni lisäksi ainoa joka mua on kiinnostanut. Aloitin nyt syksyllä uutta sivuainetta, joka auttaisi työllistymään. En saanut edes ensimmäistä niistä kursseista tehtyä, koska koko näiden kurssien aihe on tylsääkin tylsempi. Mun motivaatio opintoja kohtaan katoaa täysin, jos jatkan tätä enkä kyllä halua sitä työkseni tehdä, mihin kurssit siis tähtäävät.

Oon selannut eri vaihtoehtoja, mutta joko mua ei kiinnosta mikään tai sitten ne mielenkiintoiset sisällöt tulee vasta aineopintovaiheessa, minne en todennäköisesti enää ehdi. Tämän takia mun pitääkin varmaan löytää kaksi eri sivuainetta.

Nyt oon pyöritellyt mielessäni kahta eri vaihtoehtoa. Toinen ehkä tukisi työllistymistä paremmin, kun toinen vaihtoehto kiinnostaisi mua henkilökohtaisesti enemmän, mutta olisi varmaan aika hyödytön. Toisaalta jälkimmäinen liittyy mun unelmaani, joka kuitenkin on hyvin epärealistinen toteutuakseen ikinä. :D
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Mun mielestä toi jälkimmäinen kuulostaa paremmalta, koska eihän siitä paremmin työllistävästä sivuaineesta oo hirveesti hyötyä, jos ne kurssit on niin tylsiä, että se viivästyttää valmistumista ja se kuitenkin tekee sun unelmasta mahdollisemman, jos se joku päivä toteutuiskin. Mutta mä en oikeesti tiiä näistä asioista mitään ja tuskin tuun ees menemään yliopistoon niin toivottavasti saat muitaki vastauksia. :D
 
Liittynyt
1.11.2022
Viestejä
19
Reaktioarvo
18
Mun mielestä toi jälkimmäinen kuulostaa paremmalta, koska eihän siitä paremmin työllistävästä sivuaineesta oo hirveesti hyötyä, jos ne kurssit on niin tylsiä, että se viivästyttää valmistumista ja se kuitenkin tekee sun unelmasta mahdollisemman, jos se joku päivä toteutuiskin. Mutta mä en oikeesti tiiä näistä asioista mitään ja tuskin tuun ees menemään yliopistoon niin toivottavasti saat muitaki vastauksia. :D
Ihan totta tuo mitä sanoit. Mitä tuun tekemään sivuaineella, jos en halua tehdä niitä töitä ikinä enkä nauti siitä muutenkaan.

Valitsin nyt sivuaineen, josta todennäköisesti nautin, mutta hyödyllisyydestä en tiedä. Aloitin eilen jo kurssikirjan lukemisen ja aika meni paljon nopeammin kuin yleensä. :D
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Ihan totta tuo mitä sanoit. Mitä tuun tekemään sivuaineella, jos en halua tehdä niitä töitä ikinä enkä nauti siitä muutenkaan.

Valitsin nyt sivuaineen, josta todennäköisesti nautin, mutta hyödyllisyydestä en tiedä. Aloitin eilen jo kurssikirjan lukemisen ja aika meni paljon nopeammin kuin yleensä. :D
Hyvä! Just näin se kannattaa tehdä niin motivaatio ja elämänhalu säilyy:D
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Ihan totta tuo mitä sanoit. Mitä tuun tekemään sivuaineella, jos en halua tehdä niitä töitä ikinä enkä nauti siitä muutenkaan.

Valitsin nyt sivuaineen, josta todennäköisesti nautin, mutta hyödyllisyydestä en tiedä. Aloitin eilen jo kurssikirjan lukemisen ja aika meni paljon nopeammin kuin yleensä. :D
Hyvä!
 
Ylös Pohja