Keho En tajua miks ihmiset tuhlaa rahaa kaikkiin kalliisiin ihonhoitojuttuihin, ku ruisjauhot on ainaki mulla pitäny ihon super hyväs kunnossa...

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Ja kilo niitä maksaa sen euron tai alle... Ja siit riittää piiiitkäks aikaa. Alotin joskus kuukaus sit pesee ihon ruisjauhoilla ku mul oli tosi paljon semmosii mustapäitä mist koki et ne on vaa pakko puristaa et ne oli niin tummia ja hyi. Mut nyt ku oon tosiaan pessy ruisjauhoilla (joskus kaadan vaa kämmenelle ja kastellulle naamalle alan hieromaan niit jokskuks aikaa tai sit laitan vanulapulle niitä ja hieron sil naamaa. Ei oo täl hetkel yhtäkään semmost kohtaa mist tuli semmonen olo et hyii toi on niin tumma ja ällöttävän näkönen et pakko puristaa...

Huomaan kyl et jos pidän taukoo siit pesusta ja oon käyttäny kasvomaskei nii saattaat mennä iho huonompaan kuntoon, mut oma moka ku ei pese kasvoja sen jälkeen ku on hauduttanu niit maskin alla...

Ok ymmärrän et se tuntuu sillee et se on luxurious ja relaxin käyttää kaikkii mitä erikoisempii kasvojenhoitojuttuja, mut ite oon kokenu et en tarttee muita ku ruisjauhoja ja mun iho pysyy TOSI hyväs kunnossa.

Ketään tuskin kiinnostaa ja suurin osa on varmaa ihan et ewww jotain ruisjauhoi tunkee naamaan mut. Oh well. Halusin silti jakaa jos joku innostuis kokeilemaan ja sais samoja tuloksia (en tosiaan voi luvata et kaikil toimii samalla tavalla toi).

Ruisjauhoilla on siis kyky poistaa rasvaa, mut se ei pese sitä talia NIIN tehokkaasti et sitä ei jäis yhtään iholle. Ja tiiätte varmaan hiuksista ku sanotaan et jos pesee hiukset täysin puhtaiks talista nii päänahka on iha et oh noo ja ne tuottaa lisää talii ja sit pitää pestä hiukset useemmin ja sit päänahka tuottaa taas lisää talia ja.... Sit joudutki viiden minuutin välein pesee hiukset shampoolla. Uskon et sama ongelma on kasvojen pesun kaa.

Mutta joo ehkä jotakuta kiinnosti, ehkä joku sai tästä jotain irti tai sit vaa saan jonku "foorumihullun" maineen täällä haha.
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
en usko, et saat foorumihullun mainetta tästä. sen sijaan uskon, että 99% niistä, jotka tätä kessaa kattoo miettii samaa kuin mä eli: ruisjauhoja????? mitä ihmettä, kieltämättä kuulostaa nii ihmeelliseltä, että tekis mieli kokeilla ihan oikeesti itsekin 👀 millanen ihotyyppi sulla on?

ja tottakai ihonhoidos tärkeintä on itselle parhaat menetelmät ja tuotteet, eli jos/kun ruisjauhopuhdistus sopii sun iholle ni enpä usko et kellään on siihen vastaan sanomista. mut tietyst se joka toimii yhdelle ni ei välttämättä toimi toiselle, ni toki joidenki ihonhoitorutiini voi koostua joistain kalliimmista tuotteista D: mie henkilökohtasesti toivon vaan sitä, että kukaan ei itseään ainakaan vararikkoon hoitaisi ostelemalla kalliita ihonhoitojuttuja.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Muuten kuulostaa hyvältä mutta en usko että pystyisin ruisjauhoihin
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Voisin testata kun niitä kaapista löytyy, siis hierot vaan märille kasvoille, annat olla hetken ja peset pois? vai
Juu. :) Jonku 20s oon vähintään pitäny kasvoilla, ku sehän on tos käsienpesussaki se aika mikä pitäis olla et se liottaa sitä viruksen rasvakerrost tarpeeks et se hajoo, nii oon jotenki ottanu sen sellai guidelinena et sen ajan pitäs pestä kasvoja jne. Kandee kokeilla jonku viikon ajan ainaki ja en suosittele käyttää muita saippuoita siin samal ku muutenhan se on vähän yhtä tyhjän kanssa, ku pointti on se et ei pese sitä kaikkee rasvaa pois iholta (aka ton pointti ei oo ollu mikää kasvonaamio vaan semmonen vaan lievästi ihoa putsaava aine).

Ku mustapäisen ihon hoidossaki käsketään usein pestä iho saippualla ja sit läträä rasvaa viel lisäks päälle koska muuten ne ihohuokosten päät hapettuu ja muuttuu just tummiks/mustiks. Siks tarkotus on se et jos ei pesekään sitä kaikkee ihoa suojaavaa talia pois, et ei sit tartteis läträtä rasvallakaan siihen päälle lisää. Esim. itellä ei oo ollenkaan semmosia tummia ihohuokosia, vaik tietenki kaikilla onki niitä semmosia ihohuokosia mis on sitä talia (sebaceous filaments), olkoonki et ne ei ois mustia.

Muistaakseni ite viikos huomasin jo tosi hyvii tuloksii. Toivottavasti toi toimis muillaki. :)
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Nenä 2.jpg

Oon nyt tosiaan jonku 2kk pessy ihoa vaan ruisjauhoilla enkä oo lätränny MILLÄÄN muulla. En kasvorasvoilla tms. Ja mun nenä on nyt tositosi hyväs kunnos ottaen huomioon et mul oli yhes vaihees tosi isot ihohuokoset ja tosi paljon mustapäitä jne. Nyt ei oo niitä ollenkaan, mut tietty noi ihohuokoset on silti siellä. Neki on kyl must pienentyny mut nii..
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Niin joo jos käyttää jotain meikkii nii en tiiä sit miten se toimii.. Ehkä voi pestä eka meikinpoistoaineel ja sit ruisjauhoil ja jättää siihen. Mut oh well, ite en käytä meikkii nii ei oo sitä ongelmaa onneks. D:
 

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Tätä täytyy kokeilla. Ärsyttää, kun saa kokoajan olla ostamassa kaikkia puhdistusaineita, kasvovesiä ja -rasvoja ja silti iho on jatkuvasti kuiva ja epäpuhdas ja kun sitä rahaakaan ei oo mitenkään ylimääräistä. Kiitos vinkistä siis. :D
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Tätä täytyy kokeilla. Ärsyttää, kun saa kokoajan olla ostamassa kaikkia puhdistusaineita, kasvovesiä ja -rasvoja ja silti iho on jatkuvasti kuiva ja epäpuhdas ja kun sitä rahaakaan ei oo mitenkään ylimääräistä. Kiitos vinkistä siis. :D
Suosittelen ainaki kokeilemaan. Ruisjauhoja saa kilon alle eurollaki ja semmosest riittää varmaa vuodeks ellei pidempäänki... Et eipä siinä ihan hirveesti mitään menetä. Korkeintaan pitkäl tähtäimel just säästää pitkän pennin, jos ei mee hitosti rahaa kaikkiin kalliisiin tuotteisiin. Sen lisäkshän jos tykkää elää mahollisimman zero waste -tyylillä, nii tostahan ei tuu muuta jätettä ku se paperipussukka (ja yks semmonenki just vaa tyylii kerran vuodes).

"Rye has a high concentration of both ferulic acid and Vitamin E, along with the usual anti-oxidants, which lend to its protective and restorative properties.

This makes it great for smoothing out fine lines and wrinkles, so you’ll often find the ingredient in anti-aging serums and moisturizers.

Rye flour makes an excellent natural cleanser, and the minerals found in rye promote the healthy functioning of skin cells while strengthening the skin.

Like the other grains, rye makes the perfect exfoliator for stressed skin that’s constantly suffering from exposure to pollution or harmful toxins."

En tiiä kuinka paljon tos on perää mut en ihan hirveesti löytäny juttuu ruisjauhojen käytöst nimenomaan ihon pesuun, lähinnä vaan hiustenpesuun. Mut ite totesin et jos sil voi pestä hiukset nii luulis et sit vois kasvotki (ku omasta mielestä hiukset on haastavampi putsata). Tosiaan mun oletuksena oli et sama juttu ku mikä hiustenpesus kävis nii tapahtuis kasvojenki kohalla (eli et talin tuotanto rauhottuu jos ihoo ei pese "squeeky cleaniks" joka kerta). Ja omalla kohalla toiminu niin yllättävän hyvin et on pakko ollu muilleki hehkuttaa. Varsinki ku toi on niin halpaa ja helppoa et ei tulis huono omatunto neuvoo jotakuta ostaa niit ja sit niil menis hirveesti rahaa hukkaan. Ne jauhothan voi käyttää sit vaikka leivontaan jos ei ihonhoidossa jaksakaa niit käyttää tai ei omal kohal toimiskaa (ite muistaakseni jo jossain viikossa aloin huomata eron verrattuna siihen et pesis jollain sulfaattipohjasella tuotteella).

Oon ite siis tehn niin et mul on vessan lavuaarilla pieni lasipurkki (joku vanha, huolel pesty ja kuivattu oliivipurkki tyyliin) mihin oon niit laittanu nii ne on vesitiiviis rasiassa siellä mis niit käyttääki eikä tarvii sen pussin kaa rupee rapistelee joka kerta ja pöllyttää niit jauhoi minne sattuu. Haluisin ostaa jonku muovipurkin ihan suihkuunki, nii ei tartteis ennen suihkuverhojen taakke vilahtamista nii muistaa kaataa niit kämmenelle/vanulapulle.

Periaattees noist ruisjauhoist vois tehä myös semmost "ruismaitoo", mil pesis kasvot jos ei tykkää siitä et ne jauhot "klimppaantuu" ja saattaa välil olla vaikeehko putsata esim. lavuaarista niitä (tai sillee et ei välde lähe pelkäl huuhtelulla vaa saattaa joutuu paperilla pyyhkäsee). Ite en oo vaan ensinnäkään jaksanu plus just se et ne jauhot kuorii hellästi ihoo kans minkä oletan myös auttavan ihon kunnon ylläpitämisessä. Sit jos haluis hiukset noil jauhoilla pestä, nii suosittelisin tota maidon tekemistä, nii ei tarvii huuhtoo hiuksii ikuisuutta et sais ne pois hiuksista (itel joskus ku käytin tota pitkil hiuksil nii saatto hilseillä suihkun jälkeen päästä niit kans jos ei huuhtonu pientä ikuisuutta). Sen maidon tekemiseen ei tarvi mun tietääkseni muuta ku just et laittaa jonku verran niit veteen, sekottaa, antaa olla hetken ja sit suodattaa sen jotenki.

Tulipas taas kauhee tarina. :'D Noh, ehkä tosta on apua jolleki.
 
Viimeksi muokattu:

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Ainii, selvennyksenä siis kaikille vielä et mulla on melko hyvässä kunnossa iho noin muuten, lukuunottamatta just nenässä mustapäitä ja laajentuneita ihohuokosia sun muita. Et en tiiä miten toi ruisjauhopesu toimii ite finneihin, voin puhuu pelkästään mustapäiden puoleta. Jos joku sattuu kokeilee nii kiinnostas kuulla. Mut mustapäihin ne on itelle toiminu paljon paremmin ku mitkään muut aineet mitä oon kokeillu (just salisyylihappopohjaset kassvojenpesuaineet ja salisyylihapposeerumi, tavalliset saippuat sun muut..).
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Mielenkiintoista! En ole kuullut aikaisemmin, mutta ehdottomasti kokeilen! Kiitos!
 

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Suosittelen ainaki kokeilemaan. Ruisjauhoja saa kilon alle eurollaki ja semmosest riittää varmaa vuodeks ellei pidempäänki... Et eipä siinä ihan hirveesti mitään menetä. Korkeintaan pitkäl tähtäimel just säästää pitkän pennin, jos ei mee hitosti rahaa kaikkiin kalliisiin tuotteisiin. Sen lisäkshän jos tykkää elää mahollisimman zero waste -tyylillä, nii tostahan ei tuu muuta jätettä ku se paperipussukka (ja yks semmonenki just vaa tyylii kerran vuodes).

"Rye has a high concentration of both ferulic acid and Vitamin E, along with the usual anti-oxidants, which lend to its protective and restorative properties.

This makes it great for smoothing out fine lines and wrinkles, so you’ll often find the ingredient in anti-aging serums and moisturizers.

Rye flour makes an excellent natural cleanser, and the minerals found in rye promote the healthy functioning of skin cells while strengthening the skin.

Like the other grains, rye makes the perfect exfoliator for stressed skin that’s constantly suffering from exposure to pollution or harmful toxins."

En tiiä kuinka paljon tos on perää mut en ihan hirveesti löytäny juttuu ruisjauhojen käytöst nimenomaan ihon pesuun, lähinnä vaan hiustenpesuun. Mut ite totesin et jos sil voi pestä hiukset nii luulis et sit vois kasvotki (ku omasta mielestä hiukset on haastavampi putsata). Tosiaan mun oletuksena oli et sama juttu ku mikä hiustenpesus kävis nii tapahtuis kasvojenki kohalla (eli et talin tuotanto rauhottuu jos ihoo ei pese "squeeky cleaniks" joka kerta). Ja omalla kohalla toiminu niin yllättävän hyvin et on pakko ollu muilleki hehkuttaa. Varsinki ku toi on niin halpaa ja helppoa et ei tulis huono omatunto neuvoo jotakuta ostaa niit ja sit niil menis hirveesti rahaa hukkaan. Ne jauhothan voi käyttää sit vaikka leivontaan jos ei ihonhoidossa jaksakaa niit käyttää tai ei omal kohal toimiskaa (ite muistaakseni jo jossain viikossa aloin huomata eron verrattuna siihen et pesis jollain sulfaattipohjasella tuotteella).

Oon ite siis tehn niin et mul on vessan lavuaarilla pieni lasipurkki (joku vanha, huolel pesty ja kuivattu oliivipurkki tyyliin) mihin oon niit laittanu nii ne on vesitiiviis rasiassa siellä mis niit käyttääki eikä tarvii sen pussin kaa rupee rapistelee joka kerta ja pöllyttää niit jauhoi minne sattuu. Haluisin ostaa jonku muovipurkin ihan suihkuunki, nii ei tartteis ennen suihkuverhojen taakke vilahtamista nii muistaa kaataa niit kämmenelle/vanulapulle.

Periaattees noist ruisjauhoist vois tehä myös semmost "ruismaitoo", mil pesis kasvot jos ei tykkää siitä et ne jauhot "klimppaantuu" ja saattaa välil olla vaikeehko putsata esim. lavuaarista niitä (tai sillee et ei välde lähe pelkäl huuhtelulla vaa saattaa joutuu paperilla pyyhkäsee). Ite en oo vaan ensinnäkään jaksanu plus just se et ne jauhot kuorii hellästi ihoo kans minkä oletan myös auttavan ihon kunnon ylläpitämisessä. Sit jos haluis hiukset noil jauhoilla pestä, nii suosittelisin tota maidon tekemistä, nii ei tarvii huuhtoo hiuksii ikuisuutta et sais ne pois hiuksista (itel joskus ku käytin tota pitkil hiuksil nii saatto hilseillä suihkun jälkeen päästä niit kans jos ei huuhtonu pientä ikuisuutta). Sen maidon tekemiseen ei tarvi mun tietääkseni muuta ku just et laittaa jonku verran niit veteen, sekottaa, antaa olla hetken ja sit suodattaa sen jotenki.

Tulipas taas kauhee tarina. :'D Noh, ehkä tosta on apua jolleki.
En tiennytkään, että hiuksiinkin voi käyttää, kun ei heti ekana tulis mieleen laittaa jauhoja hiuksiin, mutta tollasena maitona tietysti voi olla helpompi. Pitää huomenna kattoo onko meillä kotona valmiina ruisjauhoja, jos ei niin pitää ensviikolla käydä kyllä ostamassa. (:
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Tilannepäivitystä taas. Olin pari päivää pesemättä kasvoja noil ruisjauhoilla, ku sen kaa läträäminen tietysti on vähän työläämpää ku saippuan, ja mun nenän iho on menny täs ajas jo paljon huonompaan kuntoon. Oon nyt taas pari päivää pessy ruisjauhoilla ja ihon kunto on parantunu huomattavasti, mut ei viel yhtä hyvä ku tos kuvas minkä aikasemmin laitoin. Että joo, noi jauhot näemmä toimii hyvin mut sit niit pitää aika uskollisesti käyttääki et ihon kunto pysyy hyvänä.
 
Ylös Pohja