Apressexual is a sexuality on the asexual spectrum. It is a subset of demisexuality where one only develops sexual attraction to someone after another form of attraction is felt. This other attraction could be romantic, platonic, queerplatonic, alterous, or another type of attraction.
En ymmärrä koska enkö mä olis apressexual koska literally theres no sexual attraction for me without romantic attraction, literally EVER. tai ei ainakaan tuu tähän hätään mieleen yhtään kertaa. Never sexual attraction without romantic attraction. Joten apressexual ? MUTTA. jos se on SUBSET of demisexuality? Niin millä tasolla mä oon demiseksuaali kun mun ei tarvi tuntee sitä ihmistä henkilökohtaisesti vaa sw vaa vaatii sen romantic attraction. Eihän sitä varten tarvi tuntee ketään henkilökohtaisesti.
Eli siinä mielessä en ymmärrä miten se on muka automaattisesti subset of demisexuality ku eikse oo iha eri asia.
Tosin demiseksuaalil on kans monta määritelmää, jostai luin vaa että "jos sä et tunne mitään seksuaalista ketään kohtaan jollei sulla oo FEELINGS sitä kohtaan" nii eli ellet sä oo ihastunu. Ihastuminen ei vaadi myöskään mitään henkilökohtaista tuntemista..... Demiseksuaali on ihan vitun random termi, en ymmärrä yhtään.
Niin, en mä tunne ketää kohtaan mitää seksuaalista ikinä Ellei mul oo feelings eli ihastumista sitä kohtaan. Mut ei se tarkota sitä että mun täytyy tuntee sw henkilökohtaisesti, kuten vaikka eunkwang jota en todellakaan tunne henkilökohtaisesti.
Niin mikä se nyt sit oikeesti on xd apressexual kyllä sopii muhun ihan selkeästi lol, eikö.
No koska enhän mä IKINÄ halua sekstailla kenenkään kanssa jos en oo ihastunu/rakastunu siihen.
Joten apressexual. Joka on mukamas subset of demisexuality lmao.