Hetkonen..... Sana ylipainohan on ihan hirvittävän typerä???????????? Lihaksikkaalla ihmisellä on ylipainoa????????? Mutta ei sitä sanota ylipainoksi???? Eihän sillä siis oo PAINON kanssa vissiin mitään tekemistä vaan LÄSKIN. miksei sit puhuta vain läskiydestä ja lihavuudesta yms, eihän sillä oo PAINON kanssa itsessään tekemistä. Koska on pari asiaa ainakin mitkä kerryttää painoa: läski ja lihakset. Lihaksikkuuden tuoma ylipaino taas ei oo mitään ylipainoa tai tietääkseni se ei oo terveydelle haitallista (ja tuskin läskinkään aiheuttama ylipaino aina on). En ymmärrä miksi käytetään ollenkaan tollasta sanaa kun eihän se paino siinä sinänsä mitään tee. Saman painoinen ihminen kuten vaikka minun se 67, ja mulla se tulee läskistä, sitten toinen mun pituinen varmaankin voi painaa saman verran mutta sillä tulee se paino lihaksista. Niin sehän on AIVAN eri asia. Kumpikaan ei oo paha mutta eihän se oo sama asia niin molemmat on kuitenkin YLIPAINOISIA nii miks puhutaan mistää vitun painosta kun ei se oo se paino vaan se läski. (Ja läski ei ole paha asia, toitotan sitä vaikka maailman tappiin saakka).
Ylipainoinenhan on naurettavin sana ikinä sinänsä, koska on niin harhaanjohtava.. sitten lihaksikkaatkin olisi ylipainoisia mutta ei niistä puhuta ylipainoisina... Tarkoittaa että mitään tekemistä sillä ei ole itse painon kanssa. Vai onko niilläkin se ylipaino terveydelle haitallista? Tuskinpa vain. Ja edelleenkin ei oo muutenkaan, ei aina.
Koko sana ylipaino on ihan naurettava. Puhuisivat saatana suoraan lihavista jos kerran liika paino ei oo se ""ongelma"" vaan se mistä se paino niiku muodostuu.
Bmissäkin: lihavuus, ylipaino, normaali paino, alipaino, ainaski. Tai jotaki tollasta. Hmm. Makes sense jotenkin. Jotenki turhan sekavaa koko bmi yleensäkin.
Nooh minä ainakin oon läski ja ylpeä siitä.
Emmä oikeen muutenkaan tiedä miksi muuksi kuvailisin just mun kroppaa. PYÖREÄHKÖ XDD emt kyllä minä olen läski eikä se mitään haittaa. Se nyt vaan kuulostaa niin negatiiviselta sanalta siks kun sitä ei oo osannu ikinä assosioida mihinkää positiiviseen.
NONIIN nythän telkkarista tulee just joku läskiohjelma. Tää on sitä positiivisuutta just mitä mä meinaan :D ei sen tosiaa pidä olla mikää negatiivinen sana. Tykkään so far tästä ohjelmasta, sitä helvetin negatiivisuutta ei jaksa kukaan XD itsetunto-ongelmat helvettiin yms. :D
Mut joo Rupes kyllä huvittamaan kun en oo aiemmin kunnolla ajatellut just tota ylipainoinen sanaa :D eihän siinä painosta oo kyse ku lihavuudesta. Mut se nyt vaa o vakiintunu et sitäki sanaa käytetää. Tai siis toki sitä painoakin on silloin kun läskiä on mutta niin on lihaskimpullakin. Yhtä hyvin lihaksikkaita voitaisiin sanoa arkikielessä ylipainoisiksi, samahan ne on. Ylipainoisia mutta ei LÄSKEJÄ XD
Sinänsä kyllä harhaanjohtava sana, mutta joo. Jännä miten sitä ei oo näin oikeastaan tullut ajatelleeksikaan.