qualitymonkey
Official pappojen kuolaaja
- Reaktioarvo
- 2,931
- AP AP
- #6,241
Explicit approval and permission to engage in sexual activity demonstrated by clear actions, words, or writings. Informed consent is freely and voluntarily given, it is mutually understood by all parties involved. If coercion, intimidation, threats, and/or physical force are used, there is no consent.
Silloin myöskään tämä ei ole suostumusta:
– Olen toki ollut miessuhteissa ja joutunut normatiivisuuden vuoksi suostumaan penetraatioon ja oraaliseksiin, siitä millään tavalla nautintoa saamatta. Se ei ole tuntunut vastenmieliseltä, mutta ei myöskään kiihottavalta.
That's clearly not free consent.
Tämäkin on aika lailla mielestäni ei suostumusta:
Aseksuaali voi esimerkiksi olla kiinnostunut seksin harrastamisesta kumppanin toiveesta.
Koska silloin se kumppani toivoo sitä ja se vaikuttaa toisen kykyyn sanoa ei. Tai siis että se voi aiheuttaa sen paineen jonka vuoksi heikompi ihminen (kuten vaikka minä) voi taipua haluamattaan koska on pakko tai vaikka ei ole pakko mutta haluaa mielistellä muita mutta se ei tuu millään tavalla omasta halusta.
Silloin myöskään tämä ei ole suostumusta:
– Olen toki ollut miessuhteissa ja joutunut normatiivisuuden vuoksi suostumaan penetraatioon ja oraaliseksiin, siitä millään tavalla nautintoa saamatta. Se ei ole tuntunut vastenmieliseltä, mutta ei myöskään kiihottavalta.
That's clearly not free consent.
Tämäkin on aika lailla mielestäni ei suostumusta:
Aseksuaali voi esimerkiksi olla kiinnostunut seksin harrastamisesta kumppanin toiveesta.
Koska silloin se kumppani toivoo sitä ja se vaikuttaa toisen kykyyn sanoa ei. Tai siis että se voi aiheuttaa sen paineen jonka vuoksi heikompi ihminen (kuten vaikka minä) voi taipua haluamattaan koska on pakko tai vaikka ei ole pakko mutta haluaa mielistellä muita mutta se ei tuu millään tavalla omasta halusta.