Painoindeksisi on 26.2
Painoindeksin mukaan kyseessä on ylipaino. Tulosta kannattaa täydentää vyötärönmittauksella. Jos vyötärönmitta ylittää naisella 90 senttimetriä ja miehellä 100 senttimetriä, se kertoo siitä, että elimistössä on liikaa sisäelinrasvaa, mikä voi aiheuttaa monia sairauksia, esimerkiksi verenpainetautia ja diabetesta. Ylipaino ja perintötekijät lisäävät useiden sairauksien riskiä. On hyvä olla tietoinen, jos suvussa on sydän- ja verisuonitauteja tai diabetesta. Ylipaino voi jopa nelinkertaistaa riskin sairastua kakkostyypin diabetekseen normaalipainoisiin verrattuna. Ylipainoisilla naisilla riski sairastua verenpainetautiin on 1,6-kertainen ja miehillä 1,3-kertainen. Myös riskit sairastua esimerkiksi astmaan, uniapneaan tai nivelten kulumiin kasvavat. Jos painoindeksi on 27 tai yli olisi hyvä käydä kartoittamassa nykyinen terveydentila, esimerkiksi verensokeri- ja kolesteroliarvot, ja mahdolliset terveysriskit terveysalan ammattilaisella. Aloita elintapamuutos. Jos mahdollista, yritä lisätä unen määrää, vähennä alkoholinkäyttöä ja muuta ruokavaliotasi niin, että se on ruokapyramidin suosituksen mukaisesti kasvisvoittoinen. Lisää liikuntaa, liikunta vähentää tehokkaasti vatsaontelon rasvaa, vaikka paino ei laskisikaan. Älä aloita laihdutuskuuria vaan tähtää pitkän aikavälin muutoksiin
.
👆 toi on ihan täyttä paskaa. Edelleenkin mä teen kaikki päätökset hetkessä, en ikinä mitään pitkän aikavälin päätöksiä. Mä elän hetkessä. Niin mä teen. Et jos sen seurauksena tulee sairauksia ei haittaa. Mä en IKINÄ tee mitään tollasia pitkän aikavälin päätöksiä ja suunnitelmia. Elän aina hetkessä. Toisin sanoen: i couldnt care less.
Joten voisiko tästä jauhamisen jo lopettaa? Kiitos.