Pukeutuminen en ymmärrä tätä

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701

hui kamala sentään kun joku käyttää treenitrikoita julkisella paikalla arkihousuina, on muuten hävytöntä :D ymmärtäsin ehkä ettei näyttäs hyvältä jos joku menis _läpinäkyvissä_ trikoissa vaikka töihin ja sieltä paistas alushousut ja ties mitä, mutta jos on kyseessä tavalliset trikoot niin en ymmärrä miten siitä saa ongelman. mikä siinä on niin kamalaa, kun joku tuo esille parhaita puoliaan ja ne ns. peppuhousut saa oman olon itsevarmaksi? miksei niitä sais käyttää ihan yhtälailla niinkun muitakin housuja? sitäpaitsi kun ei edes näy paljasta pintaa, niin luulis ainakin ettei se haittaa ketään millään tavalla. ihmettelen kans tätä väitettä: "Itsevarmat ihmiset kokeilevat erilaisia pukeutumistyylejä, mutta nainen, joka on epävarma oman vartalonsa suhteen, seuraa massamuotia." mitä jos jonkun tyyli nyt vaan sattuu olemaan massa ja hän pukeutuu massavaatteisiin miettimättä muita ollenkaan, ihan vaan omaks ilokseen? esimerkiks miun tyyli on sellanen aika massa (tosin en käytä esim. merkkivaatteita kauheemmin), mutta ei se johdu siitä että oisin epävarma tai haluisin matkia muita. ostan sellasia vaatteita mistä tykkään ja that's it, jos ne on massaa niin olkoon vaan mutta en mie niitä sen takia osta.

en tiedä miksi kulutin energiani lukemalla tuon kun alko vaan ärsyttää (ja samaan aikaan huvittaa) mitä pidemmälle pääsin, mutta oli pakko laittaa tänne :D joo olkoon laura ja muutkin mitä mieltä haluaa, kuitenkin jos nyt suoraan sanon niin on tuo miusta aika mustavalkosta ajattelua. en tavota sitten ollenkaan.
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,882
Reaktioarvo
1,406
Mua vaan vitutti lukee tota. Jokainen saa pukeutua miten haluaa niin kauan kun näyttää suht koht järkevältä. Minä ite en ainakaan aijo miellyttää pukeutumisellani ketään muuta kun itteäni. Muistan kerran ku olin kaupungilla kaverin kanssa ja mulla oli tyyliin hännystakki ja silinteri ja jotkut raitahousut- just sellanen mun basic outfit ja ihmiset vaan katto ihan vitun halveksuvan näkösesti mua, vaikka ite eivät näyttäneet sen paremmilta. Millonka ihmiset ymmärtää sen että omalla pukeutumisella ei tarvi miellyttää ketään muuta kun itteään?
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Mua vaan vitutti lukee tota. Jokainen saa pukeutua miten haluaa niin kauan kun näyttää suht koht järkevältä. Minä ite en ainakaan aijo miellyttää pukeutumisellani ketään muuta kun itteäni. Muistan kerran ku olin kaupungilla kaverin kanssa ja mulla oli tyyliin hännystakki ja silinteri ja jotkut raitahousut- just sellanen mun basic outfit ja ihmiset vaan katto ihan vitun halveksuvan näkösesti mua, vaikka ite eivät näyttäneet sen paremmilta. Millonka ihmiset ymmärtää sen että omalla pukeutumisella ei tarvi miellyttää ketään muuta kun itteään?
niinpä! en ymmärrä tuota, että pitäs jotenkin miellyttää muita omalla pukeutumisellaan ja varoa ettei vaan kellekään tuu paha mieli omista vaatteista :D kyllä itelläkin nous melkein savu päästä tuota lukiessa. tuo siun tyyli kuulostaa oikeesti siistiltä ja on mahtavaa että uskallat käyttää just sellasia vaatteita kun haluat (vaikka jotkut onkin niin pällejä ettei hyväksy sitä)! miekään en aio miellyttää ketään muuta, vaikka suvussani onkin pari ihmistä jotka paheksuu välillä pukeutumistani. esimerkiks mentiin iskän kans yks päivä hänen vanhempien luo ja heti kun päästiin pihaan niin alko kyselemään että oisko miulla mukana jotain vaihtopaitaa, katto paheksuvalla ilmeellä ja sano että "maha näkyy". vastasin vaan et "no voi ei kun kesällä näkyy maha ":D" . oon vaan välittämättä ja käytän niitä hieman lyhyempiä paitoja koska mie tykkään (ja pidin sillon myös mukavuussyistä kun oli niin lämmin päivä). pakko kans sanoo että tuo iskän kommentti oli niin vanhanaikanen ja pölyttyny kun voi olla. miten se naisen maha on yhtään seksuaalisempi alue kun miehen? miks miehet saa kulkee tuolla ilman paitaa mutta jos nainen näyttää pari senttiä mahaa niin hänen vartalo on suunnilleen vaarallinen? ihmetyttää etenkin siksi koska se miun paita paljasti korkeintaan viis senttiä mahasta jos sitäkään eikä edes napa näkyny, että kyllä sitä kaikesta pitää näköjään keksii joku ongelma :D ei vittu
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Joo, en kyllä ymmärrä, miksi tuollaiset housut ihmisiä häiritsee. Mutta onhan se kuitenkin totta, että julkiselle paikalle pitää pukeutua myös muit varten. Esim. ei uikkareissa kirkkoon yms. Ja kirkossa nyt muutenkin on muita kunnioittavaa pukeutua vähän peittävämmin. Mutta jos kävelee vaan tuolla kaupungilla niin silloin voi kyllä pukeutua, miten vain kunhan alusvaatteiden peittävät alueet pysyy peitettynä. Joskin poliisi saattaa pysäyttää, jos jossain alusvaatteissa kaupungilla tallustelee.

Ymmärrän, miks toi ärsyttää. Kyllä muaki usein ärsyttää kuulla, kuinka ihmiset kritisoi toisten pukeutumista ihan hirveesti. Mutta Lauran tarkoitus ei ollut kuitenkaan ärsyttää ketään vain ainoastaan tuoda oma kantansa asiaan ja mun mielestä on vain hyvä lukea välillä artikkeleita mielipiteistä, jotka poikkeaa omistani.

Laura on saanut erilaisen kasvatuksen ja kasvanut eri ajassa. Sen ikäisille maailmankuva on ihan erilainen, kuin meillä ja se on vain hyväksyttävä. Monet aikuiset kuitenkin onneksi yrittävät ymmärtää nuoria ja heidän pukeutumistaan, mun mielestä siis meidänkin pitäisi edes vähän yrittää ymmärtää heitä, vaikka ei tietenkään rajoittaa tyyliään sen takia. Joskus esim. isovanhempien syntymäpäivillä on kuitenkin kunnioittavaa pukeutua enemmän niitten isovanhempien mielen mukaan, ei se maailmaa kaada, jos kerran tai pari pukeutuu eri tavalla.

Mutta toi juttu noista treenitrikoista oli vain yksi pieni osa tota juttua. Artikkeli sisälsi myös pohdintaa siitä, mitkä tekijät ohjaavat pukeutumistamme ja millaisia odotuksia meihin kohdistuu. Joskin liikaa yleistämistä ja oletuksia siitä, mitä muut ajattelevat.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
33,848
Reaktioarvo
2,892
En viitti ees lukee :D vituttaa jo nyt. Lmao toi vasta epävarman ihmisen puhetta on ku ei uskalla pukeutua erilaisesti (tai siis ei tarviikaan mut kyl mä nyt esim ainakin rohkeempi ihminen oon ku toi muija ku uskallan pukeutua niinku haluun enkä jaa muille ohjeita siitä miten kuuluu pukeutua)
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
33,848
Reaktioarvo
2,892
Joskus esim. isovanhempien syntymäpäivillä on kuitenkin kunnioittavaa pukeutua enemmän niitten isovanhempien mielen mukaan, ei se maailmaa kaada, jos kerran tai pari pukeutuu eri tavalla.
Kyllä kaataa :D minä en ainakaan tingi yhtään. Oon joka suhteessa vaan niin väsynyt nöyristelee muita xD oon tehny sitä koko elämäni. Ei kiinnosta enää. Tukehtukoot omaan järkytykseensä.
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,689
Reaktioarvo
1,624
miten se naisen maha on yhtään seksuaalisempi alue kun miehen? miks miehet saa kulkee tuolla ilman paitaa mutta jos nainen näyttää pari senttiä mahaa niin hänen vartalo on suunnilleen vaarallinen?
Erittäin hyvä huomio...

Ja, jos nyt ihan suoraan sanotaan... ei se miestenkään paljas maha useasti miltään mahdottoman "epähäiritsevältä" näytä. :1 Ainakaan omasta mielestäni.
 

TalvinenRasia

Kissan ulkoiluttaja
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
776
Reaktioarvo
752
Ite en oikein edes tiedä, millaisia housuja käyttäisin, jos en niitä treenitrikoita. D: Äiti käski mua laittamaan niiden kanssa pitkän paidan, ja syy jäi hieman epäselväksi mulle. Toki farkkuja voisin käyttää, mutta ne eivät ole mun juttu. Kollareita mulla sitten taas on liian vähän. :D
 

Kertokaapliis

Asiantuntija
Liittynyt
13.3.2021
Viestejä
280
Reaktioarvo
153
Tuli vaan mieleen se ku koulussa yks tyttö pukeutu niin että näky stringit läpi sen trikoista😳 en tiiä tiesikö se siitä vai ei mut tuli vähän surullinen olo siitä jos ei tiennyt
 

Kertokaapliis

Asiantuntija
Liittynyt
13.3.2021
Viestejä
280
Reaktioarvo
153
Yyh. D: Tuo olisi aika paha tilanne. Nyt itekin kuumottelen, että mahtaako mulla näkyä housujen läpi.
Jooo! Itekki ku oli liikunta tuntia varten trikoot jalassa ja ku en tykkää et näkyy pikkareitten ne rajat läpi nii käytän siks aina stringejä sillo niin kuumottelin koko päivän et toivottavasti ei näy, aamulla ennen kouluun menoa yritin pyllistellä peilin edessä ja kattoo näkyykö :D olis todellaki mun pahin painajainen mitä vois tapahtua koulussa :/
 
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
6,011
Reaktioarvo
4,756
Jooo! Itekki ku oli liikunta tuntia varten trikoot jalassa ja ku en tykkää et näkyy pikkareitten ne rajat läpi nii käytän siks aina stringejä sillo niin kuumottelin koko päivän et toivottavasti ei näy, aamulla ennen kouluun menoa yritin pyllistellä peilin edessä ja kattoo näkyykö :D olis todellaki mun pahin painajainen mitä vois tapahtua koulussa :/
Ei uskalla huomauttaa kun heti leimataan
 

Kertokaapliis

Asiantuntija
Liittynyt
13.3.2021
Viestejä
280
Reaktioarvo
153
Ei uskalla huomauttaa kun heti leimataan
Jep :/ mä olisin kyl tyytyväinen et joku sanois sillee ajoissa mulle jos näkyis eikä niin että jättää kertomatta ja sit jotkut naureskelee ja haukkuu selän takana. Toki myös riippuu miten siitä huomautetaan mut jos asiallisesti niin ei mitään ongelmaa
 

TalvinenRasia

Kissan ulkoiluttaja
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
776
Reaktioarvo
752
Jooo! Itekki ku oli liikunta tuntia varten trikoot jalassa ja ku en tykkää et näkyy pikkareitten ne rajat läpi nii käytän siks aina stringejä sillo niin kuumottelin koko päivän et toivottavasti ei näy, aamulla ennen kouluun menoa yritin pyllistellä peilin edessä ja kattoo näkyykö :D olis todellaki mun pahin painajainen mitä vois tapahtua koulussa :/
Mulla oli toi tilanne tänään koulussa ja koko ajan ahdisti, että näkyykö. D: Kävin jopa katsomassa koulun vessan peilistä. :D
 
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
6,011
Reaktioarvo
4,756
Jep :/ mä olisin kyl tyytyväinen et joku sanois sillee ajoissa mulle jos näkyis eikä niin että jättää kertomatta ja sit jotkut naureskelee ja haukkuu selän takana. Toki myös riippuu miten siitä huomautetaan mut jos asiallisesti niin ei mitään ongelmaa
jostain syystä en pysty edes kertomaan jos joku tuijottaa jotain
 
Ylös Pohja