Seurustelu Erottiin poikaystävän kanssa

Iguessimhuman

Kokenut
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
120
Reaktioarvo
100
ymmärrän. D: mutta toisaalta, eihän meist kukaan voi tietää, onko sun exä päässy sust yli tai ei. tai no siis, omalla empiirisellä tutkimuksella oon huomannu, et jäbät yleensä vaa palaa nopeemmi tinderiin ynnä muuhun. eikä oikeestaa se tinderöinti välttämättä kerro mitään; ihminenhän voi olla ihan paskana erosta, vaikka oiski tinderissä. jotkut esim. yrittää paikata sitä surua olemalla heti muiden kanssa, ja sit voi siinäki rytäkäs huomata, et wow oon ollu jo kolmen uuden tyypin kanssa ja vieläkin sattuu, eikö tämä tehoakaan D: tottakai on luonnollista, et tulee sellane olo, et ei vittu toi toine jatkaa jo elämäänsä ja mä en - eihän me sitä tiedetä onks hän oikeesti jatkanu jo vai ei. pointtini siis on se, että me ei voida tietää, mitä sun exän päässä liikkuu - ja parempi niin. sillä ei ole mitään väliä.

sillon ku on suruaika, se tuntuu aina tosi pitkältä - ja niin se varmaa useimmiten onki. mä miellän niin, että suruaikana me rakennetaan itseämme uudelleen, ja siihe saattaa mennä tosi paljon aikaa D: ja sille pitää antaa tilaa. ei tässä elämässä ole mikään kiire, vaikka silt tuntuuki. veikkaan, että nykyajan deittikulttuuri kans vaikuttaa siihen, että haluais nopeesti päästä yli ni ns. pääsee seuraavaan. nyt toi suruaika tuntuu pitkältä, pahalta ja vaikka miltä - mut se on kaikki sen arvosta, sitte ku on taas ehjä.

kuten sanoin, kuukaus on vielä lyhyt aika. kaksiki kuukautta on viel suht lyhyt aika, puoli vuottaki saattaa olla viel lyhyt. mut tiedän, että joku päivä sä huomaat, että et enää itke joka päivä. seuraavaks sä huomaat, että exä ei enää pyöri päässä nii usein. sitte sä huomaat, et hei, ei tunnu enää yhtään niin pahalta enää. toi kaikki tulee tapahtumaan aivan varmasti, mut siihen menee aikaa ja täl hetkel oot siinä pahimmassa vaiheessa. it gets better and easier! kute sanoin aiemminki ja tätä ei voi liikaa painottaa: suru on kunniavieras D: kuulostaa ehkä vähän kliseiseltä, mut totta se on - kokemuksen syvä rintaääni tässäkin!
Tietyllä tavalla voin "jäbänä" vahvistaa tän, yks ekoista asioista eron jälkeen (siis kaiken masennuksen ja itsetuhoisuuden jälkeen) oli et haluisin mahollisimman nopeesti vaan jonkun parisuhteen, mut oon ite tullu siihen tulokseen, että toista ihmistä ei kannata yrittää korvata kellään muulla ihmisellä, koska se ihminen oli aina paras ihminen olemaan se ihminen. Et ehkä kannattaa vaan eka opetella olemaan taas yksin, ennen kuin miettii mitään uutta suhdetta.
(Sit taas tää mun eksä sanoi mulle heti meidän eron jälkeen että Tinderistä voi hakea läheisyyttä ja taisin vastata jotain tasoo "Kosketus ilman tunnetta on vailla merkitystä" tms ja olin tbh vähän järkyttyny siitä, tuntu että se meidän juttu ei sit ollutkaan sille oikeesti mitään tärkeetä tai vakavaa.)
 

rukiveer

Kokenut
Liittynyt
12.2.2021
Viestejä
113
Reaktioarvo
71
ymmärrän. D: mutta toisaalta, eihän meist kukaan voi tietää, onko sun exä päässy sust yli tai ei. tai no siis, omalla empiirisellä tutkimuksella oon huomannu, et jäbät yleensä vaa palaa nopeemmi tinderiin ynnä muuhun. eikä oikeestaa se tinderöinti välttämättä kerro mitään; ihminenhän voi olla ihan paskana erosta, vaikka oiski tinderissä. jotkut esim. yrittää paikata sitä surua olemalla heti muiden kanssa, ja sit voi siinäki rytäkäs huomata, et wow oon ollu jo kolmen uuden tyypin kanssa ja vieläkin sattuu, eikö tämä tehoakaan D: tottakai on luonnollista, et tulee sellane olo, et ei vittu toi toine jatkaa jo elämäänsä ja mä en - eihän me sitä tiedetä onks hän oikeesti jatkanu jo vai ei. pointtini siis on se, että me ei voida tietää, mitä sun exän päässä liikkuu - ja parempi niin. sillä ei ole mitään väliä.

sillon ku on suruaika, se tuntuu aina tosi pitkältä - ja niin se varmaa useimmiten onki. mä miellän niin, että suruaikana me rakennetaan itseämme uudelleen, ja siihe saattaa mennä tosi paljon aikaa D: ja sille pitää antaa tilaa. ei tässä elämässä ole mikään kiire, vaikka silt tuntuuki. veikkaan, että nykyajan deittikulttuuri kans vaikuttaa siihen, että haluais nopeesti päästä yli ni ns. pääsee seuraavaan. nyt toi suruaika tuntuu pitkältä, pahalta ja vaikka miltä - mut se on kaikki sen arvosta, sitte ku on taas ehjä.

kuten sanoin, kuukaus on vielä lyhyt aika. kaksiki kuukautta on viel suht lyhyt aika, puoli vuottaki saattaa olla viel lyhyt. mut tiedän, että joku päivä sä huomaat, että et enää itke joka päivä. seuraavaks sä huomaat, että exä ei enää pyöri päässä nii usein. sitte sä huomaat, et hei, ei tunnu enää yhtään niin pahalta enää. toi kaikki tulee tapahtumaan aivan varmasti, mut siihen menee aikaa ja täl hetkel oot siinä pahimmassa vaiheessa. it gets better and easier! kute sanoin aiemminki ja tätä ei voi liikaa painottaa: suru on kunniavieras D: kuulostaa ehkä vähän kliseiseltä, mut totta se on - kokemuksen syvä rintaääni tässäkin!
Apua luulin et olin vastannu tähän jo viikko(?) siitten mutta en ollut ilmeisesti muistanut painaa tuota lähetä viesti nappia D:

Mulla on vaan sellanen fiilis välillä että pari päivää menee hyvin ja vuhuu jes vihdoinkin pääsen eteenpäin elämässä ja sit tulee yks tylsäpäivä/masispäivä/kännipäivä ja kaikki romahtaa taas :( mutta niin se kai menee ei kai tää "parantuminen" (healing? miten sen nyt sit suomentaa) ookkaan lineaarista vai mikä se sanonta on.

Mutta kiitos todella paljon tästä viestistä, etenki toi vika kappale D: autto sillon viikko sitten ja auttaa nyt kun on taas tippunu korkeelta ku kerkes olee monta hyvää päivää ja hyvää fiilistä. ja nyt sit taas ei mutta kai ens viikko taas parempi :D
 

rukiveer

Kokenut
Liittynyt
12.2.2021
Viestejä
113
Reaktioarvo
71
Nää päivät kun on vaa kotona yksin eikä oikee mitää tekemistä niin on kyl pahimpia. varsinkin ryyppyreissun jälkeen kun on vielä darra ja morkkis päällä. Näinä hetkinä tulee taas se et stalkkaa exän spotifyn, ig ja facen ja vaikka exän äidin kaiman siskonkin facen vielä päälle.
 

rukiveer

Kokenut
Liittynyt
12.2.2021
Viestejä
113
Reaktioarvo
71
Oon kyllä alkanut miettimään että oonko ollut (ja vieläkin olen) jotenkin sokea? pari mun kaveria sanoi mulle eron jälkeen ettäovat ylpeitä musta, ja yks sanoi suoraan jotain että hyvä, se kohteli sua ihan paskasti. Ja pari hänen kaveriaan on tullut baarissa moikkaan mua ja kysynyt että miten menee tän mun exän kanssa ja kun oon sanonu et ollaan erottu niin ovat olleet että aa harmi mut sit sanonu vielä päälle jotain luokkaa että "no mut hei, 'exän nimi', kyl mä ymmärrän miks halusit eroo." Tasan ton lauseen sanoi yks hänen kaverinsa mulle pe ja jäin kyllä ihmetteleen D: enkö mä oo vaan ollu perillä tai kattonu kaikki sydänlasien läpi? okei kyllä välillä oli vähän epäilttäviä ja outoja ja häiritseviä juttuja mutta silti. emt kyllähän toi voi olla vaan sellasta sympatiapuhetta mutta että ihan hänen kavereiltaankin vielä. äh en jaksa ajatella
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
Apua luulin et olin vastannu tähän jo viikko(?) siitten mutta en ollut ilmeisesti muistanut painaa tuota lähetä viesti nappia D:

Mulla on vaan sellanen fiilis välillä että pari päivää menee hyvin ja vuhuu jes vihdoinkin pääsen eteenpäin elämässä ja sit tulee yks tylsäpäivä/masispäivä/kännipäivä ja kaikki romahtaa taas :( mutta niin se kai menee ei kai tää "parantuminen" (healing? miten sen nyt sit suomentaa) ookkaan lineaarista vai mikä se sanonta on.

Mutta kiitos todella paljon tästä viestistä, etenki toi vika kappale D: autto sillon viikko sitten ja auttaa nyt kun on taas tippunu korkeelta ku kerkes olee monta hyvää päivää ja hyvää fiilistä. ja nyt sit taas ei mutta kai ens viikko taas parempi :D
ei se mitään!! D: käyny itsellekin pari kertaa.

kuulostaa aika normaalilta. niin kuin itekki sanoit, ei se parantuminen oo lineaarista, vaan se yleensä tapahtuu tollai vaihdellen. D: ilo on kokonaan miun puolella, jos vain voin olla avuksi! ❤️ kuten huomaat, sulla oli monta hyvää päivää välissä eli jee, kyllä se tästä! :3

tosta vaaleanpunaisten lasien läpi katsomisesta: kyllähän se on mahollista, että olet (ollut) rakkaudesta sokea D: varsinki, jos on esim. eka suhde tai on vaan tosi ihastunu toiseen, ni niin voi käydä tosi helposti muutenkin. voihan se olla, että toi oli sympatiapuhetta, mut ihan yht hyvin on mahis, et ne sano noi syystäki. jos sun kaveriki on sanonu, et se kohteli sua huonosti ja sä itsekin tiedät, että jotain outoja asioita kävi ja näi, ni eiköhän nääki tyypit oo jotaki huomannu tms. D: uskoisin siis näin
 

rukiveer

Kokenut
Liittynyt
12.2.2021
Viestejä
113
Reaktioarvo
71
ei se mitään!! D: käyny itsellekin pari kertaa.

kuulostaa aika normaalilta. niin kuin itekki sanoit, ei se parantuminen oo lineaarista, vaan se yleensä tapahtuu tollai vaihdellen. D: ilo on kokonaan miun puolella, jos vain voin olla avuksi! ❤️ kuten huomaat, sulla oli monta hyvää päivää välissä eli jee, kyllä se tästä! :3

tosta vaaleanpunaisten lasien läpi katsomisesta: kyllähän se on mahollista, että olet (ollut) rakkaudesta sokea D: varsinki, jos on esim. eka suhde tai on vaan tosi ihastunu toiseen, ni niin voi käydä tosi helposti muutenkin. voihan se olla, että toi oli sympatiapuhetta, mut ihan yht hyvin on mahis, et ne sano noi syystäki. jos sun kaveriki on sanonu, et se kohteli sua huonosti ja sä itsekin tiedät, että jotain outoja asioita kävi ja näi, ni eiköhän nääki tyypit oo jotaki huomannu tms. D: uskoisin siis näin
Jep oli tosiaan eka suhde niin voi olla että en oikeen tiedä mitä ns kuuluu sallia ja mitä ei.

ja niin oli viime viikolla 4pv putkeen kun en itkenyt ollenkaan!! Oli kyllä hyvä fiilis :)
 

rukiveer

Kokenut
Liittynyt
12.2.2021
Viestejä
113
Reaktioarvo
71
Taas on ollu muutama kunnon itkupäivä :( kaikennäkösiä ongelmia tällähetkellä niin vaan korostuu se että kuinka ikävä on ja toivois et ois joku joka lohduttaa ja silittää. Tuli kyyneleet silmiin jo ihan vaan tätä kirjoittaessa :D lol

Viime päivinä on surettanu se kun mulla on lähi viikkoina tulossa nimipäivä, ja kun hänellä oli suhteen alkuaikoina nimipäivä, niin tehtiisiin siitä ihan hauskuutta vain nii kunnon juhlapäivä meille. Ja nyt kun mun nimipäivä tulee nii eihän siinä oo mitää erikoista, päivä muiden joukossa vaan :( höhlä mitä surkuttelua taas
 

rukiveer

Kokenut
Liittynyt
12.2.2021
Viestejä
113
Reaktioarvo
71
hmm hmm nyt oon huomannu etten enää itke niin kauheesti tai ees välttämättä joka päivä !! jee :D erosta nyt 2kk. Haluisin unfollaa exän spotifyssa etten pääsis enään stalkkaan sitä lol. hyvä idea? toisaalta jos se huomaa et oon unfollannu sen nii mitäköhän se ajattelis
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,955
Reaktioarvo
8,464
hmm hmm nyt oon huomannu etten enää itke niin kauheesti tai ees välttämättä joka päivä !! jee :D erosta nyt 2kk. Haluisin unfollaa exän spotifyssa etten pääsis enään stalkkaan sitä lol. hyvä idea? toisaalta jos se huomaa et oon unfollannu sen nii mitäköhän se ajattelis
Snif vai anti-snif?
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
hmm hmm nyt oon huomannu etten enää itke niin kauheesti tai ees välttämättä joka päivä !! jee :D erosta nyt 2kk. Haluisin unfollaa exän spotifyssa etten pääsis enään stalkkaan sitä lol. hyvä idea? toisaalta jos se huomaa et oon unfollannu sen nii mitäköhän se ajattelis
jee!!!! hyvä! :3 ja tottakai unfollaat, jos haluat. ei sil oo mitään väliä, mitä hän siitä aattelee
 

rukiveer

Kokenut
Liittynyt
12.2.2021
Viestejä
113
Reaktioarvo
71
Vaik viime päivinä/pariin viikkoo on menny iha hyvi, en enää itke sen perää tms koko aja nii kyl sen viel tuntee et kaipaa toista :/ kaverit sanoo koko ajan et et sä kaipaa sitä kaipaat vaan läheisyyttä mut emmä nää sitä nii, kyl mä kaipaan ihan sitä ihmistä. Tuntuu etten pysty oleen kenenkään kanssa nii rennosti ja turvassa. Vieläki tarkistan aina et onks se kattonu vaik mun storyn ja nii :( ei kai tää mee pitkään aikaan pois mut parempaan päin mennää

se on ollu aina kova bilettäjä mut en oo nähny sitä missää pitkään aikaan. Oon kysyny meijän yhteiseltä kaveriltä pari kertaa et mitenköhän sillä menee mut sekään ei oo osannu sanoo D: ei oo enää mun ns ongelma mut silti välil huolettaa et mikäköhän sillä on. Toisaalta voihan se olla vaikka muuttanut tai sil on uus suhde nii ei kerkee. Mut emt välillä mietin et onhan sillä kaikki hyvin. Mut nii eihän se mun huoli sinällää oo mut silti
 

rukiveer

Kokenut
Liittynyt
12.2.2021
Viestejä
113
Reaktioarvo
71
Tänään taas pitkästä aikaa tosi kova ikävä exää :( mietin usein että ajatteleekohanhän mua enään ollenkaan, koska kuitenkin hön on mun mielessä vielä päivittäin
 

rukiveer

Kokenut
Liittynyt
12.2.2021
Viestejä
113
Reaktioarvo
71
täälä pitkästä aikaa :D

viimeisen kuukauden ajan on mennyt jo tosi paljon paremmin. Jopa ihastuin ekaa kertaa eron jälkeen, vau! Sen aikaa exä oli täysin pois mielestä mutta ton homman hiivuttua se on taas aika ajoin palannut mieleen, mutta selkeesti vähemmän. Enkä oo oikeen itkenytkään enää (paitsi tänään, ja siks tulikin mieleen kirjottaa tänne taas lol) mutta välillä kyllä vähän herkistyn vielä.

Oon myös tajunnu näin jälkeenpäin että hieman ennen eroa, eron aikana ja sen jälkeen mun masennus pahentui tosi kovasti, ja se varmaan vaikutti siihen et miten otinkin ton eron niin rankasti. Nyt on kuitenkin lääkkeet vaihtunut ja olemin taas huomattavasti parempaa.

Kauan tuntu siltä et kaikki menee pieleen, mutta nyt on alkanut elämä taas hymyileen; valmistuin vihdoin ylioppilaaks, sain opiskelupaikan, mulla on taas hauskaa viettää kavereiden kaa aikaa, en itke joka ilta jne. Jee!! tasaisesti eteenpäin mennään

Ajattelin antaa itselleni loppuvuodesta sellasen lahjan että nostan säästötilin lähes tyhjäksi ja pistän käyttötilille vapaasti käytettäväksi :D tuntuu sopivalta palkkiolta kun oo selvinny tästä vuodesta, erityisesti tosta hirveestä masennusjaksosta
 
Ylös Pohja