Gallup Gallup: Uskotko Suomen pääsevän finaaliin Euroviisuissa?

Pääseekö Suomi finaaliin Euroviisuissa 2021?

  • Kyllä

  • Ei


Results are only viewable after voting.

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,689
Reaktioarvo
1,624
Uskotko Suomen pääsevän finaaliin?

Ja toisaalta - toivotko Suomen pääsevän finaaliin? (Sen voit sanoa kommenteissa.)
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,689
Reaktioarvo
1,624
Itse toivon meidän pääsevän finaaliin - jos ei muuten, niin ainakin siksi, että Suomen kappale on mun parhaan kaverin suosikki, ja haluun iloita sen kanssa. =)
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Toivon että pääsee, se on nykyään niin harvinaista herkkua, eikä moneen vuoteen ei ole ollut näin hyvää biisiä.

Italia on vähän samaa genreä kuin Suomi ja kuuluu omiin lemppareihin, mutta kummankaan mahdollisuudet eivät onneksi vähene kun sponsori on automaattisesti finaalissa mukana.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,962
Reaktioarvo
8,468
Tuskin pääsee, koska kaikki jotka meitä perinteisesti äänestävät olivat jo tiistain semifinaalissa.
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Tuskin pääsee, koska kaikki jotka meitä perinteisesti äänestävät olivat jo tiistain semifinaalissa.
Ihmettelen tätä sääntöä, eikös tulokset vääristy aika paljon jos monien maiden mahdolliset kannattajat eivät pysty edes äänestämään?
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Ihmettelen tätä sääntöä, eikös tulokset vääristy aika paljon jos monien maiden mahdolliset kannattajat eivät pysty edes äänestämään?
Tai itse asiassa en ihmettele, naapureiden suosiminen saattaisi karata käsistä jos kaikki voisivat äänestää kaikkia
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
367
Ihmettelen tätä sääntöä, eikös tulokset vääristy aika paljon jos monien maiden mahdolliset kannattajat eivät pysty edes äänestämään?
Äänestäminen perustuu todennäköisemmin aitoon tykkäämiseen silloin. Naapuriäänestäminen ei muuten ole se ongelma euroviisuissa, vaan diasporaäänestys (esim Venäjän ulkopuolella asuvat venäläiset äänestää Venäjää ja sen takia ne saa esim. Latviasta paljon pisteitä joka vuosi). Naapurin äänestäminenkin voi johtua ihan vaan siitä että samalla alueella tykätään samantyyppisestä musiikista.

Suomen finaalipaikka on satavarma. Ei tuosta joukosta löydy kymmentä finalistia ilman Suomea.
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Äänestäminen perustuu todennäköisemmin aitoon tykkäämiseen silloin. Naapuriäänestäminen ei muuten ole se ongelma euroviisuissa, vaan diasporaäänestys (esim Venäjän ulkopuolella asuvat venäläiset äänestää Venäjää ja sen takia ne saa esim. Latviasta paljon pisteitä joka vuosi). Naapurin äänestäminenkin voi johtua ihan vaan siitä että samalla alueella tykätään samantyyppisestä musiikista.

Suomen finaalipaikka on satavarma. Ei tuosta joukosta löydy kymmentä finalistia ilman Suomea.
Meni hetki miettiä kumpi noista oli painavampi syy kun kävin etsimässä tietoa viisujen säännöistä. Mutta joo, ehkä tuo diasporaäänestys vaikuttaa enemmän, vaikka naapurihomma jäi päällimmäisenä kun joku selitti siitä kommentissaan aika innokkaasti :D
 

Mursuilijaa

*olemassa oleva*
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,199
Reaktioarvo
833
Toivon ainakin, sillä bändi on yks mun hyvän ystävän lemppari bändeistä ollu aika kauan ja hän tutstutti minutkin Blind channelin maailmaan :D
Joten yksi mun suosikeista myös siis kyseessä.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Pitäiskö toi äänestysjuttu pistää kii, kun Suomen finaalipaikka on jo selvillä? Tekis mieli nähdä gallupin tulokset, mut en voi, koska en oo äänestänyt. :D
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Arvasin kyl, et Suomi pärjäis tavanomaista paremmin tänä vuonna Euroviisuis, sillä sen biisi erottui muista biiseistä. En kuitenkaan ajatellut sen voittavan, koska oon tavanomainen suomalainen pessimisti, joka on tottunut Suomen epäonneen Euroviisuissa, ja mun mielestä Suomen biisistä puuttui sitä jotain ns. "voittajakamaa".

En siis tarkoita, että Suomen biisi olis mitenkään huono, sillä pidin kyllä siitä, mutta musta voittajabiiseissä on yleensä enemmän sitä tunnetta. Tuntuu siltä, että Suomen biisissä oli enemmän sitä "jee jee kaikki kivaa" -tunnelmaa, kun taas useimmiten voittajabiiseissä on myös ripaus vakavuutta ja negatiivista tunnelmaa (vaikka laulun sanoitukset oli aika negatiivisii :D). En osaa tätä kunnolla sanoin selittää, mut esim. vuoden 2012 voittajabiisis ja tän vuoden Ranskan biisis oli sitä tunnelmaa :D. Toki en tarkoita sitä, etteikö Blind Channel olisi laulanut sydämestä, sillä sekä sen biisi että sen esitys oli upea.
 
Ylös Pohja