Opiskelu Gradu etenee huonosti

Opiskelu ja itseopiskelu
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
367
Tjaa, päätännössä on vain reilut neljä sivua, mutta en oikein keksi enempää
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
367
Noniin, johdanto saattaa olla tynkä, mutta en keksi mitä siihen vielä kirjoittaisin, joten tää on mun mielestä valmis nyt. 40 sivua tuli. Abstrakti pitää vielä kirjoittaa ja sitten korjata lähdeluettelon muotoilut. Ja varmaan lukea tämä läpi, mutta muuten on ihan hyvä.
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Noniin, johdanto saattaa olla tynkä, mutta en keksi mitä siihen vielä kirjoittaisin, joten tää on mun mielestä valmis nyt. 40 sivua tuli. Abstrakti pitää vielä kirjoittaa ja sitten korjata lähdeluettelon muotoilut. Ja varmaan lukea tämä läpi, mutta muuten on ihan hyvä.
Onnittelut! ✌️😎
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
367
Onko seuraavan langan aiheena työnhaku?
Ei vaan portfolio :D mut siihen pitää tehdä kohdennettu CV ja hakemus ja viis oppimispäiväkirjaa ja muuta paskaa. Sitten kesän jälkeen tulen ulisemaan työnhausta epävarmana ja ahdistuneena.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,143
Reaktioarvo
5,464
Opinnäytetyön ensimmäinen versio on nyt valmis, huh heijaa mikä homma sen kanssa olikaan. Nyt on hyvä fiilis. 79 sivua ja oikeasti ihan järkevän kuuloista tekstiä. Onneksi tämä on pian ohi, sitten en kyllä hetkeen halua mitään tämmöisiä isoja kirjallisia töitä tehdä.
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
367
Opinnäytetyön ensimmäinen versio on nyt valmis, huh heijaa mikä homma sen kanssa olikaan. Nyt on hyvä fiilis. 79 sivua ja oikeasti ihan järkevän kuuloista tekstiä. Onneksi tämä on pian ohi, sitten en kyllä hetkeen halua mitään tämmöisiä isoja kirjallisia töitä tehdä.

Onnea!
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
367
Gradu palasi esitarkastuksesta ja nyt pitäisi jotain tehdä tälle, mutta tuntuu kyllä vaikealta aloittaa taas, vaikka ei näitä kommentteja mitenkään kamalasti ole.

Se on laittanut tähän huomion, että jotkut lähteet on vähän vanhoja, ja kannattaisi jotain uudempaa etsiä siihen kylkeen. Mut nää vanhemmat lähteet oon laittanut lähinnä taustaksi sille, miten käsitettä on määritelty ja nimenomaan uudemman tutkimuksen rinnalle. Laitoin ne tähän sen takia, kun ne on niitä nimekkäitä luettavuustutkijoita. Pitäsköhän vaan heittää ne menemään tuolta D:
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Nyt itkettää. Alkaa aika loppua kesken ja olen jumissa. En oo ikinä kärsinyt tällaisesta motivaation puutteesta. Mikä avuksi 🥺
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
367
kettää. Alkaa aika loppua kesken ja olen jumissa. En oo ikinä kärsinyt tällaisesta motivaation puutteesta. Mikä avuksi 🥺

D: en oikein osaa auttaa, vaikka mulla oli ihan sama juttu ja lopulta työn tekeminen vaan venyi. Ohjaajalle puhuminen saattaa auttaa.
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
D: en oikein osaa auttaa, vaikka mulla oli ihan sama juttu ja lopulta työn tekeminen vaan venyi. Ohjaajalle puhuminen saattaa auttaa.
Kiitos! Mulla oli tutorial viime viikolla mut jotenkin silti vaikeaa... Eilen sain vähän eteenpäin. Halusin tehdä ekan version ennen mun lomaa, mutta mulla on vaan kaksi vapaapäivää ennen lomaa 🥺 so not gonna happen. Mun pitää varmaan loman jälkeen bookkaat pari päivää off from work ja lukittautua kirjastoon.
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
367
Kiitos! Mulla oli tutorial viime viikolla mut jotenkin silti vaikeaa... Eilen sain vähän eteenpäin. Halusin tehdä ekan version ennen mun lomaa, mutta mulla on vaan kaksi vapaapäivää ennen lomaa 🥺 so not gonna happen. Mun pitää varmaan loman jälkeen bookkaat pari päivää off from work ja lukittautua kirjastoon.

Joo, oon huomannut, että nyt kun teen viimeisiä muutoksia graduun, en pysty tekemään niitä kotona. Nukahdan, jos meen töiden jälkeen kotiin. Oon nytkin kirjastossa ja yritän vääntää tähän jotain 1800-luvun käännöskritiikkikeskustelusta.
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Joo, oon huomannut, että nyt kun teen viimeisiä muutoksia graduun, en pysty tekemään niitä kotona. Nukahdan, jos meen töiden jälkeen kotiin. Oon nytkin kirjastossa ja yritän vääntää tähän jotain 1800-luvun käännöskritiikkikeskustelusta.
Joo, jotenkin kun pääsee kotiin niin kroppa on sitä mieltä että noni, työt tehty, aika levätä. Mä muutenkin löydän kirjaston parempana paikkana. Kotona on aina niin paljon distraction. Aina tulee olo että nyt pitää pestä pyykkiä ja siivota tai ihan mitä muuta vaan kun opiskelua
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
367
Olin koko illan töiden jälkeen kirjastossa ja nyt en saa unta. Huomenna pitäisi vielä vilkaista yhtä lähdettä, viimeistellä pohdintaosiota ja oikolukea koko homma. Professori sanoi että kieliasuongelmia ei ole paljon, mutta kannattaa silti tarkistaa. En oikein tiedä millaisia pieniä virheitä sitten etsin sieltä. Toisaalta en oo tähän mennessä oikolukenut koko työtä ollenkaan, joten ei ihme jos siellä nyt jotain on
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
367
Viime yönä palautin lopullisen version. Toivottavasti siihen ei jäänyt mitään virheitä tai jotain ylimääräisiä kommentteja. Nyt en uskalla enää tarkistaa D:
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
367
Nyt sain palautteen. Arvosana 3! Arvioidusta alueista paras oli tutkielma tekstinä (kieliasu ja tyyli), josta tuli nelonen.
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Nyt sain palautteen. Arvosana 3! Arvioidusta alueista paras oli tutkielma tekstinä (kieliasu ja tyyli), josta tuli nelonen.
Hei onnea! Se on nyt alta pois! Mitkä fiilikset sulla on? Ootko tyytyväinen tulokseen? Tuli kyllä tosi nopeesti. Onko toi alustava vai ihan final result?

Mulla on nyt final deadline 18 päivä, eli alle kaksi viikkoa. Mulla on muutama tuhat sanaa liikaa eikä edes vielä conclusionia kirjoitettu 🥹 mua aina pelottaa että editoin tärkeät pointit ulos!
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
367
Hei onnea! Se on nyt alta pois! Mitkä fiilikset sulla on? Ootko tyytyväinen tulokseen? Tuli kyllä tosi nopeesti. Onko toi alustava vai ihan final result?

Mulla on nyt final deadline 18 päivä, eli alle kaksi viikkoa. Mulla on muutama tuhat sanaa liikaa eikä edes vielä conclusionia kirjoitettu 🥹 mua aina pelottaa että editoin tärkeät pointit ulos!
Joo lopullinen on. En saanut alustavaa arvosanaa, mutta kerroin ohjaajalle ennen esitarkastusta arvosanatavoitteen ja se sitten antoi korjausehdotukset sen mukaan.

Onnea, sullakin on hyvässä vaiheessa jo! Onko teillä tarkka sanamäärä? Meillä ohjepituus on nykyään 30–50 sivua, aiemmin se on ollut paljon pidempi.
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Joo lopullinen on. En saanut alustavaa arvosanaa, mutta kerroin ohjaajalle ennen esitarkastusta arvosanatavoitteen ja se sitten antoi korjausehdotukset sen mukaan.

Onnea, sullakin on hyvässä vaiheessa jo! Onko teillä tarkka sanamäärä? Meillä ohjepituus on nykyään 30–50 sivua, aiemmin se on ollut paljon pidempi.
Vastasiko sun tulos mitä halusit?

Meillä tämä on 5000 sanaa, +-10% joka on tosi lyhyt. En tiedä miten saan kaiken oleellisen näin pieneen teksti määrään
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
367
Vastasiko sun tulos mitä halusit?

Meillä tämä on 5000 sanaa, +-10% joka on tosi lyhyt. En tiedä miten saan kaiken oleellisen näin pieneen teksti määrään

Joo, kolmonen oli mun tavoite.

Kuulostaa kyllä lyhyeltä. Mulla on näköjään 13 000 sanaa ja englanniksi sanoja olisi vielä enemmän.
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Joo, kolmonen oli mun tavoite.

Kuulostaa kyllä lyhyeltä. Mulla on näköjään 13 000 sanaa ja englanniksi sanoja olisi vielä enemmän.
Joo mä olin kanssa aika yllättynyt pituudesta koska mun kandi lopputyö oli paaaaaljon pidempi. Ja just toi että englannin kielessä kaikki prepositiot vie sanoja. Tosi vaikea tehdä noin tiiviiseen tilaan kokonainen tutkimus. Mutta tää on vaan puolet meidän lopputyöstä. Meillä on sitten ensivuonna vielä case study jossa kirjoitetaan asiakkaasta, niin kai ne siksi on lyhentänyt sen. Tiedä sitä. Kyllä onneksi appendixiin voi pistää kaiken ylimääräisen mikä ei mahdu itse tutkimukseen.
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Oon pikkasen pissed off että mun tutor ei koskaan antanut mulle sitä palautetta ennen mun deadline, joten en ole varma mitä odottaa mun lopputyöltä, mutta se on nyt palautettu.
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Sain mun tuloksen enkä todellakaan usko että on antanut mulle oikean arvosanan! Sain siis parhaan mahdollisem mikä ei todellakaan ole mikään normi suoritus mulle 🥹 ihan itku tuli palautetta luettaessa
 
Liittynyt
1.11.2022
Viestejä
19
Reaktioarvo
18
Kipuileeko täällä joku vielä gradun kanssa? Mun oma alkoi nyt syyskuussa ja mieluusti kaipaisin vertaistukea tämän tekemiseen :D
 
Ylös Pohja