Voin sanoa että kyllä mäkin olen pettynyt ysiin, jopa ysi puoleen. En mä silti mitenkään erityisen ääneen sitä voivottele. Mullakin on tietysti kursseilla niitä kutosen ja vitosen oppilaita joiden kanssa tulee välillä kokeen jälkeen puhuttua numerosta. En mitenkään erityisesti tuo esille mun saamaa numeroa vaan jätän sen keskustelusta ulos ja yritän keskittyä sen vitosen saaneen tsemppaamiseen. Enkä tarkoita, että sanoisin tietenkään mitään "toihan on tosi hyvä numero toi vitonen". Mutta kyllä aina keksii jotain miten saa sen toisen vähän pirteämmäksi.
Mutta kyllä se ysi voi ihan oikeasti olla huono numero jollekulle. Musta opettajat yleensä alkaa huolestua ihan vakavissaan jos saan alle 10-, mikä on sinänsä vähän huvittavaa. Kyllä mä tajuan että joku ihan oikeasti näkee vaivaa sen seiskan eteen ja on ylpeä siitä. Mutta tossa tilanteessa luultavasti henkilö ei halua kyseisestä oppiaineesta ammattiaan. Jos mulla pitkän mittakaavan on tavoitteita jossain oppiaineessa niin kyllä mä olen pettynyt siihen ysiin.