Syvälliset Haluaisin löytää jonkin uskonnon, joka vastaisi ajatusmaailmaani yms.

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,441
Reaktioarvo
2,333
Ääh, kristinusko ja islam on käyty läpi, eivät oikein vastaa arvojani.

Olen alkanut tutkia wiccaa, mutta todella vaikeaa löytää helposti ymmärrettävää tekstiä D: Sentään YLEn artikkelista saa jotain itua irti.
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,441
Reaktioarvo
2,333
Myös vanhat suomalaiset kansanuskot ovat hyvin mielenkiintoisia, ehkäpä kokoan kaikesta vähän ja teen niistä oman uskontoni.
Mutta toisaalta haluaisin kuulua yhteisöön, joka harjoittaa samaa uskontoa D:
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
oon vähän samaa mietiskellyt D: mä oon eniten tutkinu aasian uskontoja, ja sillee sieltä ottanu aika paljon vaikutteita itseeni. ensimmäinen esimerkki ku tulee mieleen niin uskon muun muas sielunvaellukseen. mua on kyl aina kiinnostanu wiccat ja muutkin uskonnot ylipäätään, pitäis tutkia asioita vielä enemmän! toisaalt mä myös uskon, että kai mä niinku ns. selviäisin ilman yhteisöäkin, mut oisha se kiva ku sellanen löytyis jostakin.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
30,429
Reaktioarvo
2,891
Ei mullakaan kristinusko sinänsä tunnu omalta mutta kuitenkin uskon Jumalaan. Tai no joo, en oo varma mihin uskon mutta kyllä mä sanoisin että jonkinlainen suhde Jumalaan mulla on. Tai siis, kristinusko ei välttämättä vastaa ajatusmaailmaani mutta kai mulla on joku random oma uskonto joka periaatteessa on ainakin osittain vähän niin kuin kristinusko.
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Oma elämänkatsomukseni solahtaa aika nätisti tuohon buddhalaisuuteen. En tosin ole ihan satavarma onko sekään minulle oikea mutta lähempänä oikeaa kuin kristinusko. Tällä hetkellä jos kysyttäisiin uskontoani, vastaisin, etten usko.
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,441
Reaktioarvo
2,333
Vielä puolisen vuotta sitten identifoiduin satanistiksi, mutta sekään ei oikein omalta tuntunut D:
Sittemmin olen vain ollut ateistinen, normaali, pieni (hehe :D) minä. Nyt lainasin kirjastosta "Mitä wicca on?"- nimisen kirjan, ja perehdyn kunnolla tähän.

Kunhan tuossa parin kuukauden päästä täytän sen 18, irtisanoudun kirkosta, minun rahojanihan ette muuten vie!
No ei, vaikka totta tuokin. En vain koe mitään yhteyttä kristinuskoon tai sen jumalaan, vaikka rippileirinkin kävin. Alakoulusta asti olen ollut enemmän kiinnostunut kaikista muista mahdollisista uskonnoista.
 
Viimeksi muokattu:

klovni

taivaanrannanmaalari
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
188
Reaktioarvo
129
Mäkin oon mietiskellyt samaa. Oon kuitenkin omalta kohdaltani päätynyt tulokseen, että miks pitäis uskoa jonkun "tietynlaisen" uskonnon "oppien" mukaan, kun voi uskoa sillee omalla tavalla. Mä oon kova pohdiskelemaan, jotenkin on avautunut kaikenlaisia "ahaa elämyksiä" henkisistä jutuista yms ja on mulle myös tapahtunut monenlaisia yliluonnollisia asioitakin. Näiden pohjalta on pystynyt muodostamaan erilaisia näkemyksiä, josta se oma "usko" on sitten ajan kuluessa muodostunut.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,565
Reaktioarvo
6,478
Tutustuu vaan uusiin uskontoihin ja miettii niitä omia arvojasa nii kyllä se löytyy :) Maailmassa on monia tuhansia uskontoja ja varmasti syntyy edelleen lisää sitä mukaa kun vanhemmat, yleensä pienemmät uskontokunnat häviävät.
Ite oon aina ollu vanhoillislestadiolainen ja lähes kaikki arvot (muutamia on jotka ovat mielestäni enemmän sellasia joita pitäis osata soveltaa nykypäivinä) sopii mun omaan arvomaailmaan ja uskon Jumalaan.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,905
Reaktioarvo
5,733
Olen agnostikko ja viihdyn kuitenkin yhdessä "uskonnollisessa" paikassa. En tiedä uskonko mutta samat asiat tiedä että pitäisi tehdä ja sillä tavalla mutta syyt on vähän eri. Ei siis se että pääsen taivaaseen vaan se että muilla on hyvä olla
 
Ylös Pohja