Kauneus haluisin vaalentaa hiukset

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
miulla on luonnostaan sellaset keskivaaleet, vehnänväriset hiukset (alla tummempaa ja päällä enemmän vaaleeta väriä). oon kuitenki nyt kesästä asti värjänny miun hiukset aina tällä kyseisellä kestovärillä:
vaikka oon tykänny näistä tummanruskeista hiuksista ja saanu paljon kehuja siitä, että nää sopii miulle, niin jotenki mua on silti jo kauan houkutellu värjätä hiukset vaaleiks D: miulla oli joskus vaaleita raitoja ja tykkäsin niistä tosi paljon, mut jotenki tuntuu ettei ne riitä. oon vaan kuullu pahaa blondaamisesta, kun ensinnäkin se rasittaa hiuksia paljon mutta myös voi kuulemma tuhota ihmisen oman hiusvärin (tosin oon kuullu vaan yhen tämmösen tarinan, tapahtu kuulemma äitin jollekin tutulle). haluisko joku valaista mua, että mitä tässä nyt kannattas tehdä D: pystyykö hiuksia vaalentamaan niin, että se ei ois kovin vahingollista tai tuhois miun omaa väriä?
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
712
Reaktioarvo
820
Vaalennus rasittaa hiusta aina mutta pahemmalta tuholta voi välttyä kun vaalentaa oikein ja välttää hiusten rasittamista muuten. Riippuu myös hiustyypistä ja -laadusta miten se kestää ja ylipäätään vaalenee. Joka tapauksessa hiukset kasvaa aina takasin ja jos haluaa kokeilla ei siinä mitään peruuttamattomasti menetä.

Omaa luonnollista väriä värjäys ei muuta, siis sitä minkä värisenä se uusi hius puskee päänahasta. Sitä jo värjättyä tai vaalennettua tukkaa ei tietenkään enää omaan väriin voi palauttaa.
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Vaalennus rasittaa hiusta aina mutta pahemmalta tuholta voi välttyä kun vaalentaa oikein ja välttää hiusten rasittamista muuten. Riippuu myös hiustyypistä ja -laadusta miten se kestää ja ylipäätään vaalenee. Joka tapauksessa hiukset kasvaa aina takasin ja jos haluaa kokeilla ei siinä mitään peruuttamattomasti menetä.

Omaa luonnollista väriä värjäys ei muuta, siis sitä minkä värisenä se uusi hius puskee päänahasta. Sitä jo värjättyä tai vaalennettua tukkaa ei tietenkään enää omaan väriin voi palauttaa.
kiitos D: mietinkin miten se on mahdollista, että värjäys muutti sen äitini tutun luonnollista väriä, mutta kyllä niin oli käyny. tosin uskon, että jos tolleen käy, niin se on harvinaista ja sillon on vaan käyny huono tuuri. ehkä mie uskallan kokeilla, mutta pitää mennä parturiin, koska tosiaan tuosta blondauksesta ei oikein oo kokemusta ja jotenkin tuntuu turvallisemmalta mennä ekalla blondauskerralla parturiin.
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
712
Reaktioarvo
820
kiitos D: mietinkin miten se on mahdollista, että värjäys muutti sen äitini tutun luonnollista väriä, mutta kyllä niin oli käyny. tosin uskon, että jos tolleen käy, niin se on harvinaista ja sillon on vaan käyny huono tuuri. ehkä mie uskallan kokeilla, mutta pitää mennä parturiin, koska tosiaan tuosta blondauksesta ei oikein oo kokemusta ja jotenkin tuntuu turvallisemmalta mennä ekalla blondauskerralla parturiin.
Mulle tulee ekana mieleen että ihan illuusio ollu kyseessä. Jos hiukset olis luonnostaan vaikka keskiruskeat ja ne menee värjäämään mustaksi niin tottakai tyvikasvu näyttää ihan blondilta. Samaten mulla on perinteiset hiirenruskeat hiukset joita värjään punaseksi, tyvikasvu näyttää umpiharmaalta koska siinä on vieressä verrattavana lämmin punanen sävy.

Sit taas hiusten luonnollinen sävy voi muuttua ihan itekseen ja jos on esimerkiksi teinistä saakka värjänny hiuksia ja vasta vanhempana näkee oman sävyn uudelleen se voi olla ihan eri.

Tai sit jollekki on oikeasti käyny niin kummasti, en tiedä D:
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Vaalentaminen tietenkin rasittaa hiuksia, mutta hiuksissa on se että ne kasvaa takaisin. Mä olen itse vaalentanut hiuksiani koti konstein ja kerran polttanut koko tukkani, mutta nyt mulla on taas kauniit terveet kiharat. Mä olin aina vähän semmonen "ei niin justiinsa" hiusten värjäys että jätin vaikuttavan aineen liian pitkäksi aikaa päähän, ja en pitänyt tarpeeksi pitkää taukoa värin poistojen välillä mikä on ehkä pahin hiuksille. Silti kunnon syvä kosteuttavia ja korjaamolla housmaskeilla oon saanut aina hiukset suht hyvännäköiseksi.
Jos varsinkin teet tämän prosessin kampaajalla, niin suosittelen tekemään sen, varsinkin jos olet sitä pitkään miettinyt! Oot vielä nuori ja ehdit oman värin kasvattamaan takaisin jos päätös kaduttaa.
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Jos suo huolestuttaa vaalentaminen ja haluut tehä sen, niin menisin kampaajalle. Kallistahan siitä tulee, mut ne pystyy arvioimaan tosi hyvin sun hiusten rajat. Ja kylhän hiukset kasvaa. Ne kasvaa vaan tosi hitaasti, niin kyllä mä olisin ainakin suht vastuullinen niiden kanssa.
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
kiitos D: mietinkin miten se on mahdollista, että värjäys muutti sen äitini tutun luonnollista väriä, mutta kyllä niin oli käyny. tosin uskon, että jos tolleen käy, niin se on harvinaista ja sillon on vaan käyny huono tuuri. ehkä mie uskallan kokeilla, mutta pitää mennä parturiin, koska tosiaan tuosta blondauksesta ei oikein oo kokemusta ja jotenkin tuntuu turvallisemmalta mennä ekalla blondauskerralla parturiin.
ei ole mahdollista että värjääminen muuttaa hiusten omaa väriä koska väriaineen määrä on ihmisen geeneissä. mä olen värjännyt hiuksiani nyt 17 vuotta useamman kerran vuodessa ja muutaman kerran päättänyt kasvattaa oman värin ja sama ruma ruskea sieltä aina alkaa pilkistää :(
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Halusin värjätä hiukset vaaleaksi, mutta en sit jaksais tapella vahingoittuneiden hiuksien kanssa. Oon sit vaa vaalentanu tummia hiuksia hieman luonnollisella menetelmällä eli sitruunamehulla.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Halusin värjätä hiukset vaaleaksi, mutta en sit jaksais tapella vahingoittuneiden hiuksien kanssa. Oon sit vaa vaalentanu tummia hiuksia hieman luonnollisella menetelmällä eli sitruunamehulla.
Miten se sitruuna mehu toimii? Siis miten pitäisi käyttää? Toki olen jo valmiiksi luonnon blondi mutta jos toimii niin voisi tuolla kokeilla vähän vaalentaa
 
Ylös Pohja