Hiusten pesuväli ei pitene

teus

wompwomp
Liittynyt
3.6.2021
Viestejä
75
Reaktioarvo
124
Oon siis nyt ollut melkeen puoli vuotta pesemättä hiuksia joka päivä, ja olen pessyt niitä sitten joka toinen päivä siitä asti. Kuitenkaan rasvottuminen ei ole yhtään vähentynyt tän puolen vuoden aikana ja kohta alkaa mennä moti tähän tälläseen. Pää on hiusten pesupäivän aamuna aivan järkyttävän rasvaisen näkönen. Ja edelleenkin, pesen hiukseni joka toinen päivä... Joten onko kellään mitään ideaa miksi näin vois olla tai mitään vinkkejä. Onko mun päänahka vaan yksinkertaisesti niin rasvainen ja öljynen, että se on pakko pestä joka päivä. Ja en siis käytä mitään hiuslakkaa tai muitakaan tuotteita hiusten pesemisen jälkeen, joskus on pakko kuivashampoota laittaa sit hiusten pesu päivän aamuna että viittii lähteä minnekkään. Vai onko vika just tossa...epätoivo iskee
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
820
Kaks päivää on aika lyhyt aika, en tiiä auttaako se pesuvälin pidentämiseen. Joku 3-4 päivää jos pystyis olemaan saattais päänahka jo tottua.
Vaihatko tyynyliinoja tarpeeks usein? Likanen tyynyliina sotkee hiukset ja ihon.
Tuotteet ja niiden määrä vaikuttaa myös. Liika pesuteho kuivattaa ja lisää rasvottumista, jos hiukset on pesun jälkeen "narskuvat" kannattaa kokeilla hellempää tuotetta. Kuivalle ja herkälle päänahalle tarkotetut tuotteet voi vähentää rasvottumista.

Ongelma voi olla kans omassa mielessä. Vastapesty hius näyttää ja tuntuu eriltä ku pesemätön (muttei vielä varsinaisesti likainen), mulla ainaki aikoinaan meni pitkään että oppi sietämään pesemättömiä hiuksia.
 

teus

wompwomp
Liittynyt
3.6.2021
Viestejä
75
Reaktioarvo
124
Kaks päivää on aika lyhyt aika, en tiiä auttaako se pesuvälin pidentämiseen. Joku 3-4 päivää jos pystyis olemaan saattais päänahka jo tottua.
Vaihatko tyynyliinoja tarpeeks usein? Likanen tyynyliina sotkee hiukset ja ihon.
Tuotteet ja niiden määrä vaikuttaa myös. Liika pesuteho kuivattaa ja lisää rasvottumista, jos hiukset on pesun jälkeen "narskuvat" kannattaa kokeilla hellempää tuotetta. Kuivalle ja herkälle päänahalle tarkotetut tuotteet voi vähentää rasvottumista.

Ongelma voi olla kans omassa mielessä. Vastapesty hius näyttää ja tuntuu eriltä ku pesemätön (muttei vielä varsinaisesti likainen), mulla ainaki aikoinaan meni pitkään että oppi sietämään pesemättömiä hiuksia.
Vois kyllä kokeilla nyt kun on vielä lomaa jälellä niin tota et ois useemman päivän pesemättä ja vaihtelis vaikka useemmin sitä tyynyliinaa, jos se sitten auttais
 
Ylös Pohja