Suhteet Huolestuttaa mun pikkusiskon käytös...

Liittynyt
10.9.2021
Viestejä
256
Reaktioarvo
270
En nyt tiiä onks tää oikee alue tälle kesulle, mutta laitan sen nyt kuitenki tänne.
Mun pikkusiskoa siis kiusataan koulussa tosi paljon ja tyyliin joka päivä se tulee itkien kotiin ja sit se huutaa ja kaikkee. Se on kyllä tosi avoin ja kertoo äitille kaiken mitä koulussa tapahtuu. Mutta siis äsken se huus että se vihaa sen elämää ja kysy miks sen pitää elää. Ja hoki että kukaan ei tykkää siitä ja se on ihan tyhmä. Sit kun kävin keittiössä se kysy multa miks sen pitää elää. En osannu vastata mitään ja nyt kaduttaa, ois varmaan pitäny sanoo jotain mutta en osannu vastata. Mua pelottaa että se tekee jotain, kun sillä on selkeesti tosi paha olla. Kyllä meijän vanhemmat varmasti huomaa saman mutta entä jos ne ei huomaa ajoissa
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Voi ei tosi ikävä kuulla:(
Mutta voisinhan sinä silti mennä siskosi luokse ja jutella hänen kanssaan. Kysellä mikä on olo ja haluaako puhua jostain ja luvata että te autatte ja kuuntelette parhaanne mukaan ja kerro myös että te välitätte hänestä ja voit kertoa että oot hänestä huolissasi ja tahdota auttaa. Koskaan ei oo myöhäistä yrittää auttaa
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
onpa kauheaa ;__; tosi harmillinen tilanne. komppaan aika lailla mitä irwikissa sanoi D: mut sitä mietin, et onko teijän äiti ollu kouluun yhteydes tost kiusaamisesta?

also terveiset kaikille koulukiusaajille, että palatkaa helvetin liekeissä. toivottavasti tämä viesti tavottaa teidät telepaattisesti
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,446
Reaktioarvo
2,338
Kyllä meijän vanhemmat varmasti huomaa saman mutta entä jos ne ei huomaa ajoissa
Tässäpä vastaus: Kerrot itse heille!
Kiusaamiseen pitää aina puuttua, ja jos menee tällaiseen, niin todellakin pitää puuttua asiaan, aivan sama mitä mieltä siskosi sattuu olemaan. Itsetuhoisuuteenkin pitää puuttua heti, ettei tilanne pahene.

Sinuna myös yrittäisin ilmaista tukea siskoa kohtaan, vietä aikaa hänen kanssaan, juttele, mitä vain, kunhan hän ei jää kotona yksin piiloon.

Itsehän sain passitettua oman pikkusiskoni hoitoon, kun kerroin terkkarille tämän viiltoväljistä. Siitä se sitten eteni diagnoosiin ja tilanne on parantunut huomattavasti.

Toivotan sinulle ja siskollesi onnea matkaan, kyllä tästä selvitään! Aina ei saata siltä tuntua, mutta kyllä sitten vuosien päästä saa olla onnellinen, että molemmat ovat yhä hengissä!
 
Liittynyt
10.9.2021
Viestejä
256
Reaktioarvo
270
onpa kauheaa ;__; tosi harmillinen tilanne. komppaan aika lailla mitä irwikissa sanoi D: mut sitä mietin, et onko teijän äiti ollu kouluun yhteydes tost kiusaamisesta?

also terveiset kaikille koulukiusaajille, että palatkaa helvetin liekeissä. toivottavasti tämä viesti tavottaa teidät telepaattisesti
Kyllä äiti on ollu yhteydessä kouluun ja soitellu opettajalle ja laittanu viestiä kuraattorille, mutta ne ei tee siellä muuta kun jututtaa lapsia ja se ei tässä tilanteessa paljoa auta
 
Liittynyt
10.9.2021
Viestejä
256
Reaktioarvo
270
Tässäpä vastaus: Kerrot itse heille!
Kiusaamiseen pitää aina puuttua, ja jos menee tällaiseen, niin todellakin pitää puuttua asiaan, aivan sama mitä mieltä siskosi sattuu olemaan. Itsetuhoisuuteenkin pitää puuttua heti, ettei tilanne pahene.

Sinuna myös yrittäisin ilmaista tukea siskoa kohtaan, vietä aikaa hänen kanssaan, juttele, mitä vain, kunhan hän ei jää kotona yksin piiloon.

Itsehän sain passitettua oman pikkusiskoni hoitoon, kun kerroin terkkarille tämän viiltoväljistä. Siitä se sitten eteni diagnoosiin ja tilanne on parantunut huomattavasti.

Toivotan sinulle ja siskollesi onnea matkaan, kyllä tästä selvitään! Aina ei saata siltä tuntua, mutta kyllä sitten vuosien päästä saa olla onnellinen, että molemmat ovat yhä hengissä!
Mä voin yrittää kertoo niille heti kun ne tulee töistä. Äitikin tosin oli paikalla kun mun pikkusisko sano noita asioita, mutta en oo ihan varma älyskö se että se ei ollu vaan vihasen ihmisen puhetta. Niin se varmaan kertoo isälle ja ne varmaan keskustelee siitä. Joten katon sit ja jos ei älynny nii sanon.
Joo ajattelinkin pelata sen kanssa jotain illalla, ja yritän muutenki ettei vaan aina ois yksin huoneessaan.
Tosi harmi kuulla sun pikkusiskosta D: mutta onneks kerroit terkalle ja asiat on nyt paremmin :)
Kiitos paljon<3
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
Kyllä äiti on ollu yhteydessä kouluun ja soitellu opettajalle ja laittanu viestiä kuraattorille, mutta ne ei tee siellä muuta kun jututtaa lapsia ja se ei tässä tilanteessa paljoa auta
mitä hel??? eli taas yks näist kouluist mis ei tehdä _mitään_ kiusaamiselle... antakaa mun kaikki kestää
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,416
Reaktioarvo
2,892
onpa kauheaa ;__; tosi harmillinen tilanne. komppaan aika lailla mitä irwikissa sanoi D: mut sitä mietin, et onko teijän äiti ollu kouluun yhteydes tost kiusaamisesta?

also terveiset kaikille koulukiusaajille, että palatkaa helvetin liekeissä. toivottavasti tämä viesti tavottaa teidät telepaattisesti
Tää. Koulukiusaamiseen suhtaudutaan edelleen ihan liian kevyesti. Se on oikeasti vakava väkivallan muoto, joko henkistä tai fyysistä tai molempia. Ja siitä voi nähä painajaisia viel vuosikausia myöhemmin t. Kokemusta on
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
Kiva koulu-ohjelman takia kiusaamista juuri esiintyy eikä siihen puututa kunnolla. Kiusaaja on yhtä lailla uhri kuin kiusattukin t. opetusministeriö.
wou siis meil oli kiva koulu ja mä en yhtään tajunnu, että tällasta suollettiin siinä... D: siis mitä ABSOLUUTTISTA perkelettä?

Tää. Koulukiusaamiseen suhtaudutaan edelleen ihan liian kevyesti. Se on oikeasti vakava väkivallan muoto, joko henkistä tai fyysistä tai molempia. Ja siitä voi nähä painajaisia viel vuosikausia myöhemmin t. Kokemusta on
näin juuri. nythän on puhuttu aika paljon siitä, että koulukiusaaminen merkittäis rikoslakiin kouluväkivaltana. en muista vaan, et olikohan siitä kansalaisalotekin D:

lähetän tässä samalla kaikille kiusatuille vitusti voimia elämään ja ison virtuaalihalauksen ;__;
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,970
Reaktioarvo
8,474
wou siis meil oli kiva koulu ja mä en yhtään tajunnu, että tällasta suollettiin siinä... D: siis mitä ABSOLUUTTISTA perkelettä?


näin juuri. nythän on puhuttu aika paljon siitä, että koulukiusaaminen merkittäis rikoslakiin kouluväkivaltana. en muista vaan, et olikohan siitä kansalaisalotekin D:

lähetän tässä samalla kaikille kiusatuille vitusti voimia elämään ja ison virtuaalihalauksen ;__;
Niinpä, ihan käsittämätöntä tuo. Meilläkin oli monta tapausta, jotka menivät poliisille asti kun koulu ei puuttunut kiusaamiseen.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,416
Reaktioarvo
2,892
Kiva koulu-ohjelman takia kiusaamista juuri esiintyy eikä siihen puututa kunnolla. Kiusaaja on yhtä lailla uhri kuin kiusattukin t. opetusministeriö.
Kiusaaja voi olla (ei välttämättä kaikissa tapauksissa) joidenkin olosuhteiden uhri ja purkaa sitä muihin mut siitä huolimatta niitä ei pidä silitellä tai vastaavaa. Se toiminta on niin vitun väärin kun olla ja voi. Ihan sama vaikka sulla ois kuinka paska olla, ketään ei kiinnosta, sä et vittu rupee tekee muiden elämästä helvettiä sen takia että sulla on paska tilanne vaikkapa kotona. Silleen sen tilanteen takia kyllä voi saada multa sympatiaa jos vaikka faija hakkaa himassa, mutta siinä vaiheessa kun tekee muille noin niin ei kiinnosta kyllä silitellä kenenkään kiusaajan päätä. Toisaalta sitten taas ne rajat on hirveen häilyviä ja olen varmaan itsekin muiden vanavedessä ollut sanomassa joitain kyseenalasia asioita silloiselle kaverilleni. Virheitä voi tehdä kuka vaan vaikka ei tarkottais olla julma, mutta sellanen jatkuva systemaattinen alistaminen on eri asia kuin se että oon ite saattanu sanoa muutaman kerran vähän huonosti frendilleni (tietysti ymmärrän että oon saattanu silti aiheuttaa pahaa mieltä itsekin hänelle, ja kyllä mulle tuli sellanen fiilis et voi hitto en mä tarkottanu). Mut se mitä esim ite jouduin kokemaan luokkalaisiltani pojilta niin se oli basically vuosia kestävää silmätikuks ottamista, haukkumista, nauramista, jopa seksuaalisuuteen meneviä kommentteja mitkä tuntu ihan helvetin pahalta, varsinkin kun seksuaalinen kommentointi ällöttää mua jo senkin takia kun en ole alloseksuaali niin yleisestikin vaan super ällöttävää. Muutenki koko homma kohistu tosi paljon mun ulkonäköön. Ja rehellisesti sanottuna mua ei kiinnosta vittuakaan vaikka niiden vanhemmat ois hakannu niitä ja aiheuttanu niille niin paskan olon et se piti purkaa muhun. Mua ei kiinnosta. Voisin hakata ne henkihieveriin (jos pystyisin) ja mua ei kiinnostais niiden kurja kohtalo yhtään. Erityisesti se pääjehu niin ei kyllä kiinnosta vittuakaan vaikka sille tapahtuisi mitä. Tai en tiiä, toisaalta oon ehkä kuitenkin liian empaattinen ihminen toivomaan sille pahaa, mut toisaalta se ei ansaitse mun empatiaa. Mutta joo, sinänsä mua ei vittuakaan kiinnosta vaikka se olis ollut jotenkin uhri jossakin asiassa, se teki väärin ja se ei tosiaankaan sillon oo mitään muuta ku narsistipaska jonka päätä kenenkään ei pidä silitellä.

Joo, varmaan ne koskelan murhaajatki oli jotai "uhreja". Hirteen vaan suoraan mieluummin. Siinä ei menetä kukaan mitään. Kuulostaa ehkä jyrkältä mut kiusaaminen jos joku tekee vihaseks, ja oikeesti vuosikausiks. Esim on hyvin mahdollista että on suurimmaks osaks niiden mun kiusaajien syy että oon nykyisin työkyvytön, ainakin tällä hetkellä.
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,689
Reaktioarvo
1,624
Tässäpä vastaus: Kerrot itse heille!
Kiusaamiseen pitää aina puuttua, ja jos menee tällaiseen, niin todellakin pitää puuttua asiaan, aivan sama mitä mieltä siskosi sattuu olemaan. Itsetuhoisuuteenkin pitää puuttua heti, ettei tilanne pahene.

Sinuna myös yrittäisin ilmaista tukea siskoa kohtaan, vietä aikaa hänen kanssaan, juttele, mitä vain, kunhan hän ei jää kotona yksin piiloon.

Toivotan sinulle ja siskollesi onnea matkaan, kyllä tästä selvitään! Aina ei saata siltä tuntua, mutta kyllä sitten vuosien päästä saa olla onnellinen, että molemmat ovat yhä hengissä!
Tää
 
Ylös Pohja