Huomaa kyllä että koiraihmiset dominoi tässä maailmassa aika paljon

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Reaktioarvo
3,134
Jos joku sanoo vihaavansa koiria niin vastaanotto on heti välittömästi hyvin aggressiivinen ja sitten ollaan rakennettu jo oma paikka helvettiin sellaisille ”ihmisperseille”.
Sitten kun joku sanoo vihaavansa kissoja, reaktio tuntuu olevan hyvin neutraali ja suurinosa tuntuu myös jopa komppaavan kyseistä mielipidettä että ”kissat vaan ovat perseestä, niitä saa vihata, meidän vöyvvöjä ei saa vihata mut kissoja saa vihata ja koirat ovat vaan parempia”. Muutenkin kissat vs koirat vastakkainasettelut on jotenkin niin turhaa ja lapsellista, en edes ymmärrä miks niistä käydään niin kiivasta keskustelua (noh, itsehän en syyllisty tässä keskustelussa siihen myöskään, siis siihen kipakkaan kanssakäymiseen, mutta asiahan onkin eri :DD)
Jotenkin oon pannut merkille tämän ja oon aina sillee että mitä ihmettä nyt taas ihmiset, vetäkää happee, kissoilla pitää olla myöskin oikeuksia. ÄRSYTTÄÄ ihan suunnattomasti kissaihmisenä tämmöinen ilmiö. Jos oon ainut joka ajattelee näin eli kuvittelee vain kaiken, niin sitten voin huokaista helpotuksesta ja laskea verenpainetta ja elää tyytyväisenä kissaihmisenä koko loppuelämän… huoh hoih… ja mikään näistä ei edelleenkään ole yleistys… Enkä vihaa koiria, tosin pelkään hieman koska traumat joten se ei tee musta heikkoa luuseria jos suhtaudun vähän varauksella koiriin… Hieman purin tunteita asian tiimoilta joo…

Minkelii

Ylläpidon jäsen
Reaktioarvo
3,134
Tein itsetutkiskelua ja mietin että mistä syystä koen koirat pelottavina:
-Ne käy iholle ja työntää kuonoaan joka paikkaan. Siis ihan varmasti joukossa on myöskin niitä kivempiakin yksilöitä. Mut itse olen sellainen ihminen joka arvostaa enemmän omaa tilaa. Tulee pieni pakokauhun tunne kun näen jonkun koiran juoksevan kohti kun täällä monilla lapsiperheiden ja ihan lapsettomienkin pihoilla koiria pidetään irti. Joskus hieman ahdistaa käydä lenkillä kun tietää että siinä yhden talon pihalla on varmasti taas irti juoksemassa koira ja tietenkin se lähtee sitten talon ohi kulkevan lenkkeilijän perään ja sitten työntää kuonoaan tämän lenkkeilijän takamukseen. Niissä tilanteissa jotenkin koitan rauhoitella itteeni sekä vältän katsekontaktia koiran kanssa aina niin etten menis liian paniikkiin kun koira suorittaa perusteellista tutkimustaan. Siksi yleensä ajoitan iltalenkkini hyvin myöhäiseen iltaan kun talojen lapset ovat nukkumassa ja koiratkin todennäköisesti pois näköpiiristä. Vaikka aina silloinkaan eivät ole olleet. Ja sitten hihnassa ulkoilevissa ohikulkevissakin koirissa on tollaista. Siis kun näen jossain kaukaa tulevan koiranulkoiluttajan niin koitan sit aina välttää katsekontaktia koiraan. Ettei se vaan juoksis kohti. Mut onneks on aika paljon sellaisia koiria tullut vastaan jotka ovat jättäneet tuntemattomat ihmiset rauhaan. Koira on vähän liian yli-innokas eläinlaji minulle. Mut oon kyllä rauhallisten koirien ystävä.
-Isoäänisiä. Siis koirien haukkuminen vaan säikäyttää aina. Siis kun on lenkillä jossain ja sitten alkaa kuulumaan ”vuh vuh vuh”. Silloin havahtaa karuun todellisuuteen ihanasta haavemaailmastaan. Pelkään hirveesti isoja ääniä ja koirien haukkuminen ei helpota tätä asiaa.
-Kun olin lapsi, koira hyppäs minua vasten niin että osui naamaan asti. Se kävi kipiään ja näin on käynyt 2 kertaa kahen eri koiran kanssa. Koirien lähestymistavat ovat olleet aina hyvin arvaamattomia minulle lapsuudessa.

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Reaktioarvo
2,931
En ymmärrä miten kukaan voi vihata kissoja TAI koiria. Ne on maailman lutusimpia mutta pelkään kyllä myös koiria mutta silti ne on lutusia
En välttämättä pelkää paljon jos siitä näkee että se on kiltti, joten kaikki koirat ei oo samalla tavalla yhtä pelottavia. Mut anyway, ne on sulosia ja tuitui jne D:

Vikatikki

Asiantuntija
Reaktioarvo
828
Joskus hieman ahdistaa käydä lenkillä kun tietää että siinä yhden talon pihalla on varmasti taas irti juoksemassa koira ja tietenkin se lähtee sitten talon ohi kulkevan lenkkeilijän perään
Jos törmäisin tämmöseen raahaisin koiran nilkasta takas omalle tontille ja menisin huutamaan asukkaille, en ymmärrä miksei voi vahtia niitä elukoita. Ulkokissojen omistajat joutaa kyllä samaan hirteen.

Kaks kertaa muistaakseni on tullu koira pihalta perään, onneks omistajat on ehtineet hakemaan ne takasin ennen vahinkoja. Mun koira on pelkoaggressiivinen ja onnistuis varmasti aiheuttamaan tappelun, isommalta koiralta se sais pahasti selkäänsä ja pienemmän tappais kiinniottavana metsästysrotuna helposti, joutuen sit ite piikille. Joka tapauksessa huonosti kävis ja ihan vaan koska toinen omistaja ei hoida omaa osuuttansa näiden tilanteiden välttämiseksi. Nykyään en mene ollenkaan omakotitaloalueille koska siellä on todennäkösemmin koiria irti pihoilla.

Anteeks kauhee raivoteksti mutta vihaan tätä aihetta ja eläinten omistajia kun kukaan ei osaa ajatella omilla aivoilla.

hiiri

jäkälää
Reaktioarvo
794
ne idiootit jotka vihaa kissoja ja rakastaa koiria, vihaa kissoja usein koska eivät osaa kohella niitä oikein. ei toimi samoin kuin koirilla.
kissojen kanssa pitää yleensä olla rauhallinen ja lähestyä kissan ehdoilla.
jos ei osaa lukea kissan kehon kieltä, voi tulla narmuja.
kissa-vihaajat ei tykkää siitä, että kissa voi sanoa ei.

Reaktioarvo
949
Oon ollu pienenä jotenki kissavihanen :D en ymmärrä miks ko ne on niin kivoja ja söpöjä ??

Paitsi ne vitun ulkokissat...

Siis toki oon samaa mieltä koirista mitä pietetään irti.

Itseasiassa en ennään tykkää koirista niin paljoa ko ne haisee inhottavalle ja haukkuu. Mutta meillä on kuus koiraa jotenn:D

Ja ehkä koiraihmisiä vaan on enemmän ja siks koiria kannatetaan niin raivolla..?

Minkelii

Ylläpidon jäsen
Reaktioarvo
3,134
Oon ollu pienenä jotenki kissavihanen :D en ymmärrä miks ko ne on niin kivoja ja söpöjä ??

Paitsi ne vitun ulkokissat...

Siis toki oon samaa mieltä koirista mitä pietetään irti.

Itseasiassa en ennään tykkää koirista niin paljoa ko ne haisee inhottavalle ja haukkuu. Mutta meillä on kuus koiraa jotenn:D

Ja ehkä koiraihmisiä vaan on enemmän ja siks koiria kannatetaan niin raivolla..?
Joo se on varmaan niin että koiraihmisiä on enemmän. Mutta ei kaikki koiraihmiset vihaa kissoja joten suurin osa soraäänistä ei varmaan tuu pelkästään koiraihmisiltä.

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Reaktioarvo
2,354
ne idiootit jotka vihaa kissoja ja rakastaa koiria, vihaa kissoja usein koska eivät osaa kohella niitä oikein. ei toimi samoin kuin koirilla.
kissojen kanssa pitää yleensä olla rauhallinen ja lähestyä kissan ehdoilla.
jos ei osaa lukea kissan kehon kieltä, voi tulla narmuja.
kissa-vihaajat ei tykkää siitä, että kissa voi sanoa ei.
Tämän olen huomannut myös. Usein nämä ihmiset sanovat olevansa "eläinrakkaita," mutta pitävät kuitenkin vain niistä riivatuista, demonisen persoonallisuuden omaavista pikkuprinsessa chihuahua-koiristaan. Kun kissa katsahtaa heitä vähän pelokkaan tai ärtyneen näköisenä, heti huudetaan siitä, miten kissat ovat kamalia, murhanhaluisia elukoita, joista ei ole mitään iloa. Tietenkin se kissa pelkää, kun haiset koiralta ja huudat kuin teurastettava!

Olen itse selkeästi enemmän kissaihminen. Ei minulla ole mitään koiria vastaan, mutta mieluummin pitäydyn näissä koko ajan maukuvissa pikkuläskeissä kateissa.

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Reaktioarvo
6,563
Joo itekki oon huomannu tämän ja on kyllä aivan typerää.
Ite tykkään todella palijon molemmista, sekä kissoista että koirista
Mut siis jotku tuntuu ottavan sen niin tunteisiin ku joku sanoo ettei tykkää koirista :D Niinku let people have their opinions
Eihän se kenellekkää muulle kuulu jos tykkäät tai et tykkää jostaki eläimestä tai ylipäätään mistään, eikä tommoset koirien vihaajat on perseestä jne jne kommentit oo mitenkää oikeutettuja, varsinki ku hyvin moni koirien "vihaaja" jonka tunnen ite (lainausmerkit siks ku ei ne sillee oikeesti vihaamalla vihaa mut ei vaan tykkää niistä) on usein sellane joka on kokenu jotaki pelottavaa esim vieras koira hyökänny tai ylipäätään kokenu vaa ahistavana sen et koira tullee uteliaisuudessaan liian lähelle ja nuuskii ja yrittää nuolla yms. (Itekkään en siitä tykkää)

Myrskyvaroitus

Reaktioarvo
6,563
Siis koirien haukkuminen vaan säikäyttää aina. Siis kun on lenkillä jossain ja sitten alkaa kuulumaan ”vuh vuh vuh”. Silloin havahtaa karuun todellisuuteen ihanasta haavemaailmastaan.
Siis TÄMÄ
Meijän lähellä asuvalla mun pikkusiskon kaverilla on koira ja välillä mua alakaa oikeesti pelottaa kävellä niiden talon ohi. Varsinki talvella ja pimeällä. Se koira on siis aina kiinni mut onnistuu joka kerta säikäyttää sen haukkumisella, ja kaikenlisäksi se on vielä musta et sitä ei kunnolla erota. Aina ku kävelen jossaki nii oon omissa maailmoissani nii on ihan ruton ahistavaa sit havahtua siihen et ehkä kymmenen metrin päässä haukkuu koira (joka mun siskon kertomuksen mukaan välillä näykkii tuntemattomia ihimisiä yms)

Myrskyvaroitus

Reaktioarvo
6,563
Ja hyvä ku tässä keskustelussa mulla näkyy mainos koiratrimmaamo Espoosta :DD

Minkelii

Ylläpidon jäsen
Reaktioarvo
3,134
Nooh, ei pelkästään koirat juokse kohti, hih mitä söpöläisiä pikkuruisia :3

Lukutoukka_05_

Asiantuntija
Reaktioarvo
997
Tein itsetutkiskelua ja mietin että mistä syystä koen koirat pelottavina:
-Ne käy iholle ja työntää kuonoaan joka paikkaan. Siis ihan varmasti joukossa on myöskin niitä kivempiakin yksilöitä. Mut itse olen sellainen ihminen joka arvostaa enemmän omaa tilaa. Tulee pieni pakokauhun tunne kun näen jonkun koiran juoksevan kohti kun täällä monilla lapsiperheiden ja ihan lapsettomienkin pihoilla koiria pidetään irti. Joskus hieman ahdistaa käydä lenkillä kun tietää että siinä yhden talon pihalla on varmasti taas irti juoksemassa koira ja tietenkin se lähtee sitten talon ohi kulkevan lenkkeilijän perään ja sitten työntää kuonoaan tämän lenkkeilijän takamukseen. Niissä tilanteissa jotenkin koitan rauhoitella itteeni sekä vältän katsekontaktia koiran kanssa aina niin etten menis liian paniikkiin kun koira suorittaa perusteellista tutkimustaan. Siksi yleensä ajoitan iltalenkkini hyvin myöhäiseen iltaan kun talojen lapset ovat nukkumassa ja koiratkin todennäköisesti pois näköpiiristä. Vaikka aina silloinkaan eivät ole olleet. Ja sitten hihnassa ulkoilevissa ohikulkevissakin koirissa on tollaista. Siis kun näen jossain kaukaa tulevan koiranulkoiluttajan niin koitan sit aina välttää katsekontaktia koiraan. Ettei se vaan juoksis kohti. Mut onneks on aika paljon sellaisia koiria tullut vastaan jotka ovat jättäneet tuntemattomat ihmiset rauhaan. Koira on vähän liian yli-innokas eläinlaji minulle. Mut oon kyllä rauhallisten koirien ystävä.
-Isoäänisiä. Siis koirien haukkuminen vaan säikäyttää aina. Siis kun on lenkillä jossain ja sitten alkaa kuulumaan ”vuh vuh vuh”. Silloin havahtaa karuun todellisuuteen ihanasta haavemaailmastaan. Pelkään hirveesti isoja ääniä ja koirien haukkuminen ei helpota tätä asiaa.
-Kun olin lapsi, koira hyppäs minua vasten niin että osui naamaan asti. Se kävi kipiään ja näin on käynyt 2 kertaa kahen eri koiran kanssa. Koirien lähestymistavat ovat olleet aina hyvin arvaamattomia minulle lapsuudessa.
Tämä

Ylös Pohja