Musiikki Huomenna meen elämäni ekalle laulutunnille + kysymyksiä

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Jee, samalla jännittää mut samalla oon niin innoissani menossa kuulemaan ammattilaisen ”tuomion” mun omasta äänestä. Oon jo monta vuotta miettinyt sitä että pakko päästä edes yhdelle laulutunnille saamaan vinkkejä ja kommentteja omasta äänestä ja laulutekniikasta (jota mulla ei edes ole). Haluan kehittyä laulajana!
Kertokaa, mitä teitte ihan ekalla laulutunnilla jos kukaan teistä laulutunnilla on edes käynyt? Onko teillä mitään vinkkejä antaa, kannattaako ekalle laulutunnille valmistautua jotenkin?
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Jee, samalla jännittää mut samalla oon niin innoissani menossa kuulemaan ammattilaisen ”tuomion” mun omasta äänestä. Oon jo monta vuotta miettinyt sitä että pakko päästä edes yhdelle laulutunnille saamaan vinkkejä ja kommentteja omasta äänestä ja laulutekniikasta (jota mulla ei edes ole). Haluan kehittyä laulajana!
Kertokaa, mitä teitte ihan ekalla laulutunnilla jos kukaan teistä laulutunnilla on edes käynyt? Onko teillä mitään vinkkejä antaa, kannattaako ekalle laulutunnille valmistautua jotenkin?
Onnea! Oon ite aina salaa tykänny laulamisest ja joskus harjoitellu kotona, mut joo. En oo kans ite koskaa ottanu mitää tunteja ja uskon olevani uskomattoman huono. Esim. kerran testasin laulaa kirkossa ja vieressä istuneet mummot katso sillee et kannattais vaa olla hiljaa 😅

Paljon tollane laulutunti maksaa ja miten sellasee pääsee?
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Onnea! Oon ite aina salaa tykänny laulamisest ja joskus harjoitellu kotona, mut joo. En oo kans ite koskaa ottanu mitää tunteja ja uskon olevani uskomattoman huono. Esim. kerran testasin laulaa kirkossa ja vieressä istuneet mummot katso sillee et kannattais vaa olla hiljaa 😅

Paljon tollane laulutunti maksaa ja miten sellasee pääsee?
Kiitos! Voi ei tuo kirkko juttu. Ikävää tollanen jos jotkut kyylää kun toinen laulaa ja uskon sen, että se vaikuttaa negatiivisesti omaan kuvaan itsestä. Mun mielestä sun kannattaa vaan harjoitella ja laulaa menemään. Itse kuulostan laulaessani siltä aivan niinkuin sikaa rääkättäs (kauhee vertauskuva imo) mutta silti laulan vaan enemmän. Oon katsellut netistä kaikkia lauluopetusvideoita ja niissä monesti rohkaistaan tutkimaan omaa instrumenttiaan eli ääntä ja sitä olen uskaltanut noudattaa (mut tosin yksin vain).

Kannattaa etsiä ja tutkia vaikka netistä, millaista laulunopetusta järjestetään sun lähiseuduilla. Esim. Kansanopistojen kurssitarjontaa kannattaa tutkia huolella. Onko sun lähiseuduilla mitään musiikkikouluja?
Se hinta aika paljon riippuu. Itse löysin sellaisen laulunopettajan joka on yksityisyrittäjä ja varasin yhden laulutunnin sieltä sivulta. Tuo yksi tunti maksaa 70€.
Joitakin yksinlaulutunteja pidetään etänäkin. Mut suosittelen tutkimaan eri mahdollisuuksia. Toivotan sinulle onnea laulamisen parissa! Kyllä se siitä!
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Hrrrr, jännittää ihan sikana. Varmaan mun ääni tärisee samalla kun mun sydän hakkaa hulluna jännityksestä.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Jee, laulutunnista selvitty. Ei näin myöhään siis. Mut oli kiva opettaja. Ruvettiin heti laulamaan. Kehui ja kannusti vaikka mun ääni oli hirveä joka johtui varmastikin osittain kovasta jännityksestä. Oli kuitenkin mukava ja leppoisa tunti kaikin puolin ja opin hyödyllisiä vinkkejä.
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Jee, laulutunnista selvitty. Ei näin myöhään siis. Mut oli kiva opettaja. Ruvettiin heti laulamaan. Kehui ja kannusti vaikka mun ääni oli hirveä joka johtui varmastikin osittain kovasta jännityksestä. Oli kuitenkin mukava ja leppoisa tunti kaikin puolin ja opin hyödyllisiä vinkkejä.
Aiotko mennä uudestaan?
 
Ylös Pohja