Huutista naisille, jotka kehtaavat tehdä asioita oman mielensä mukaan eikä toisten naisten mukaan

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,446
Reaktioarvo
3,134
Joo hieman paksua omaan korvaan hänen juttunsa tästä. Ei mulla mitään vastaan häntä oo ihmisenä, tollaiset ajatukset vaan hämmentää.
Niinku en tajua että miksei nainen vois ottaa miehensä sukunimeä jos hän itse niin tahtoo? Mun käsittääkseni feminismillä pyritään tasa-arvoon, eiks tääkin oo ihan tasa-arvoa, että nainen saa itse päättää asioistaan eli siitäkin että ottaako miehensä sukunimen vai ei? Silloin hommasta lähtis tasa-arvo, jos nainen pakotettaisiin sukunimenvaihtoa vastaan.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,195
Reaktioarvo
8,526
Joo hieman paksua omaan korvaan hänen juttunsa tästä. Ei mulla mitään vastaan häntä oo ihmisenä, tollaiset ajatukset vaan hämmentää.
Niinku en tajua että miksei nainen vois ottaa miehensä sukunimeä jos hän itse niin tahtoo? Mun käsittääkseni feminismillä pyritään tasa-arvoon, eiks tääkin oo ihan tasa-arvoa, että nainen saa itse päättää asioistaan eli siitäkin että ottaako miehensä sukunimen vai ei? Silloin hommasta lähtis tasa-arvo, jos nainen pakotettaisiin sukunimenvaihtoa vastaan.
Tasa-arvo on juuri sitä, että naiset päättävät itse asioistaan. Jotkut ihmiset, eli kuplissa elävät, kokevat vain tietyt aatteet oikeaksi silloin kun kaikki siihen liittyvät (tässä tapauksessa naiset) tekevät asiat samalla tavalla; on vain yksi oikea tapa, muut vääriä ja pääsee Twitterin blokkilistalle muuten.
Jännästi sitten joku alle satavuotinen perinne, eli sukunimilaki (jossa ei määrätä, että aviopuolisoilla pitää olla sama sukunimi) on väärä ja huono, mutta sitten kirkkohäät, isot juhlat jne. on oikea tapa mennä naimisiin vaikka ne vasta onkin kulahtanut perinne. Ja se, että juhlimme kesällä sukujen ja ystävien kesken on väärin just siksi.
 
Ylös Pohja