Mielenterveys Hyviä vaihtoehtoja hiusten nyppimiselle (stimmauskeinona, siis)?

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Reaktioarvo
1,636
Mulla on siis tapana hyvin usein ajatuksissani haroa ja nyppiä hiuksia mun päästä. Pistin merkille, että näköjään mulle on tohon päälaen takaosaan (vai mikä sen nimi ikinä onkaan) taas vaihteeks ruvennu muodostumaan tollanen kohta, jossa hiukset on selvästi lyhempiä kuin muualla.
Oon aina välillä koittanu vähentää tätä hiusten nyppimistä, ja onnistunutkin toisinaan - mutta sitten jonkun ajan kuluttua se tapa on aina taas palannut, kaiketi stressin lisääntyessä. Teen sitä vaan liian automaattisesti...
Olis kiva opetella joku vähemmän haitallinen, mutta silti yhtä toimiva toiminto, jota voi tällein samaan tapaan näpertää ajatuksissaan, ettei tarttis enää nyppiä näitä hiuksia. Meinaan, olis varsin mukava onnistua pitämään tää kuontalo järkevän näköisenä jatkossakin (niin järkevän näköisenä kuin Tulisydämen hiuspehko vaan voi olla, siis)... :1 Mittään ehdotuksia kanssa-autisteillamme? D:

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Reaktioarvo
2,314
Minulla on sama ongelma kulmakarvojeni kanssa. Niissä on ajoittain karvattomia kohtia, mutta toisaalta onneksi minua on siunattu tällaisilla paksuilla vanhan papan kulmakarvoilla, niin ei haittaa niin paljon... :D

Itse hypistelen käsissäni esim. viuhkaa, jota availen ja suljen usein samalla, kun kävelen.

Nyt kun aloin ajatella tätä niin missäköhän kyseinen viuhka tällä hetkellä luuraa... Tekisi mieli taas availla ja sulkea sitä! <3

Viimeksi muokattu:

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Reaktioarvo
1,636
Ylös Pohja