Musiikki immortalemin musiikkikupla

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,467
I miss the way you say my name
The way you bend, the way you break
Your makeup running down your face
The way you touch, the way you taste


 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,467
Musiikkimaun kehittyminen iän myötä on mielenkiintoinen asia.

Muistan joskus peruskoulun musiikintunnilla, kuinka keski-iän kynnyksellä oleva naisopettajamme soitti meille esiteineille Björkiä musiikkivideon kera suunnilleen innosta hyppien. Naisrukka sai meiltä reaktioksi hämmentyneitä, hieman huvittuneitakin virneitä, hihittelyä, muutamia kauhunpilkkeitä silmissä ja tuomitsevaa supinaa. Tuskin naikkonen alun alkaen olettikaan meidän kääntyvän (tai paljastuvan...) avant-garde popin superfaneiksi, mutta se pettymys hänen silmissään oli suorastaan riipaisevaa! Hetken hän keräili itseään ja ennen puheenaiheen vaihtamista sanoi jotain, että "olette vielä liian nuoria ymmärtääksenne". Nauroimme makeasti! Mikä omituinen vanha kääkkä!

Tuon lähes-traumaattisen ensikosketuksen jälkeen kaihdoin Björkin kuuntelua vuosien ajan, kunnes parikymppisenä katsoin huvikseni "Army of Me":n musiikkivideon eräänä itsetutkiskelun sävyttämänä pimeänä iltana. Ei iskenyt. Hämmensi. Katselin vielä muutaman live-keikkavideon siihen perään, jospa ne olisivat olleet parempia. Eivät olleet. Kuinka sekaisin pitää olla, että tämmöistä paskaa oikein kuuntelee?! Oli aika jättää Björk rauhaan vielä muutamaksi vuodeksi.

Viisi vuotta kuluu, tällä kertaa olen 25-vuotias. Frontaalilohkoni on nyt keskimäärin valmiiksi kypsynyt ja olen tieteenkin mukaan "oikeasti aikuinen". Olen vuosien saatossa kypsytellyt musiikkimakuani huolellisesti, totutellen kaikenlaisiin mausteisiin... Joten päätänkin eräänä aurinkoisena elokuun iltana antaa Björkille jälleen uuden mahdollisuuden. Ja tällä kertaa kuulen sen, mitä en aiemmin kuullut! Tämähän on taidetta, ja peräti hyvää sellaista! Kuuntelen Vespertinen ja Postin lisäilen biisiä toisensa perään tykättyjen kappaleideni listalle; vau, tätäkö on aikuisuus?! Hymyilen. Ei se peruskoulun musakääkkä ollutkaan yhtään sekaisin. Se oli vaan oikeassa, olimme liian nuoria ymmärtääksemme! Tai sitten olen itsekin vuosien saatossa seonnut.

Joka tapauksessa Björk on nykyään silmissäni uskomattoman taitava ja monipuolinen artisti, jonka musiikkia on ilo kuunnella.

 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,467
Happoradiosta tulee aina mieleen yksi työkaverini, hän pitää Aki Tykin sanoituksista kovasti. Hänen kanssaan on ilo tehdä töitä, hän on ammattitaitoinen ja tekee työnsä viimeisen päälle hyvin.

Ollaan kesän aikana päästy juttelemaan kahdestaan enemmän, kun ollaan osuttu samoihin iltavuoroihin ja jokainen näistä vuoroista on ollut sellanen, että ollaan lähdetty hymy korvissa kotiin. Aina on ollut paljon puhuttavaa, mutta hiljaisuuskaan ei ole hänen kanssaan tuntunut kiusalliselta. Harvoin tulee vastaan näin upeaa tyyppiä; en taida tuntea ennestään ketään yhtä puhtaan hyväntahtoista, (hyvällä tavalla) herkkää ja tunneälykästä.

Hän on upea, upea ihminen, ja toivottavasti hän tietää sen myös itse.

 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,467
Happoradiosta tulee aina mieleen yksi työkaverini, hän pitää Aki Tyksin sanoituksista kovasti. Hänen kanssaan on ilo tehdä töitä, hän on ammattitaitoinen ja tekee työnsä viimeisen päälle hyvin.

Ollaan kesän aikana päästy juttelemaan kahdestaan enemmän, kun ollaan osuttu samoihin iltavuoroihin ja jokainen näistä vuoroista on ollut sellanen, että ollaan lähdetty hymy korvissa kotiin. Aina on ollut paljon puhuttavaa, mutta hiljaisuuskaan ei ole hänen kanssaan tuntunut kiusalliselta. Harvoin tulee vastaan näin upeaa tyyppiä; en taida tuntea ennestään ketään yhtä puhtaan hyväntahtoista, (hyvällä tavalla) herkkää ja tunneälykästä.

Hän on upea, upea ihminen, ja toivottavasti hän tietää sen myös itse.

Omaa myös kyvyn vittuilla pilke silmäkulmassaan. Sitä harrastetaan keskenämme paljon, koska mikä olisikaan parempaa viihdettä?
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,467
AaaaAAAAAAAAAAAA mikä keikkamasis Hellsinki Metal Festivalin jäljiltä, varsinkin Priestin keikasta (olin eturivissä ja Mercury KOSKI MINUUN) :((((((
Tämän innoittamana ostin yhdessä vaiheessa liput Deathstarsin keikalle, jossa Priest oli lämppärinä.

Oli eilen tuo keikka, oli upeaa! Hikistä kerrassaan, lääh puuh...
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,467
We are decaying
While hoping to see the other side of the moon
We are decaying
Our bodies becoming part of our tomb
We are decaying
Like a rose losing its bloom
We are decaying
In the darkness of our impending doom


 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,467
Kuuntelen tätä ensimmäistä kertaa (tiedän, nyt vasta...) ja olen jo yli puolessa välissä eikä tässä ole YHTÄKÄÄN hutikappaletta?! Tajuttoman tiukkaa settiä!

 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,467
Oli muuten hyvä tuo Lindemannin keikkakin. Heiteltiin kakkuja ja kaloja, minun päälleni lensi onneksi vain vettä!
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,467
So, hand in glove I stake my claim
I'll fight to the last breath
If they dare touch a hair on your head
I'll fight to the last breath
For the good life is out there somewhere
So stay on my arm, you little charmer
But I know my luck too well
Yes, I know my luck too well
And I'll probably never see you again
I'll probably never see you again
I'll probably never see you again


 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,467
So, hand in glove I stake my claim
I'll fight to the last breath
If they dare touch a hair on your head
I'll fight to the last breath
For the good life is out there somewhere
So stay on my arm, you little charmer
But I know my luck too well
Yes, I know my luck too well
And I'll probably never see you again
I'll probably never see you again
I'll probably never see you again


Hajottaa niin kauheasti, kun tiet eroavat ehkä lopullisesti yhden kivan tyypin kanssa tänään. Uusi tuttavuus tilanteesta, jossa olen itse auktoriteettiasemassa ja kumpikaan ei siksi voi tehdä asialle mitään. Väitän, että molemmat olisi valmiita hengailemaan vapaa-ajallakin, koska jäätiin eilenkin juttelemaan vaikka olisi voinut lähteä kotiin. Ja se vielä koukkasi kotimatkalla reitilleni, että pystyi sanomaan yhdet extra-heipat. Ja silloin soi tuo Smithsien biisi just kuulokkeista... Snif snif
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,467
Hajottaa niin kauheasti, kun tiet eroavat ehkä lopullisesti yhden kivan tyypin kanssa tänään. Uusi tuttavuus tilanteesta, jossa olen itse auktoriteettiasemassa ja kumpikaan ei siksi voi tehdä asialle mitään. Väitän, että molemmat olisi valmiita hengailemaan vapaa-ajallakin, koska jäätiin eilenkin juttelemaan vaikka olisi voinut lähteä kotiin. Ja se vielä koukkasi kotimatkalla reitilleni, että pystyi sanomaan yhdet extra-heipat. Ja silloin soi tuo Smithsien biisi just kuulokkeista... Snif snif
Huutista autistille, sanoin sille pikaiset heipat mut en uskaltanut mennä puhumaan vaikka mentiin toistemme ohi useaan otteeseen kotimatkalla, esitin etten nähnyt sitä ja nyt kaduttaa
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,981
Reaktioarvo
8,476
Mutta mitä harjoittelijoita olet oikein mennyt tsekkailemaan röntgen-silmilläsi..?
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,467
Mutta mitä harjoittelijoita olet oikein mennyt tsekkailemaan röntgen-silmilläsi..?
Se oli meillä harjoittelussa kaksi viikkoa ja tykästyin vähän, snif snif.. Se oli kuitenkin minua 7 vuotta vanhempi niin ei ollut mikään sellainen tätinais-juttu...
 

aviva

Asiantuntija
Liittynyt
17.12.2021
Viestejä
1,702
Reaktioarvo
839
Se oli meillä harjoittelussa kaksi viikkoa ja tykästyin vähän, snif snif.. Se oli kuitenkin minua 7 vuotta vanhempi niin ei ollut mikään sellainen tätinais-juttu...
Olisi kieltämättä synneistä suurinta iskeä joku harjoittelija. Tai vielä pahempaa jos olisi kesätyöntekijä.
 
Ylös Pohja