Musiikki immortalemin musiikkikupla

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Kauhea ikävä keikoille kun kuuntelee Bon Jovia. Kävin vanhemieni kanssa BJ:n keikalla Tallinnassa vuonna 2019 ja oli kyllä loistava konsertti, vaikka huomasihan sen että eivät nämä ukot enää nuoria ole. Hyvin vetivät silti. Tämä biisi soitettiin tietenkin loppuhuipennuksena ja muistan vaan sen, miten pahasti ääneni petti noissa korkeissa kohdissa kun yritin laulaa mukana. Ei paljoa ollut ääntä jäljellä seuraavana aamuna.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Mulle tuli muuten uusi työkaveri tänään töissä ja hän paljastuikin kunnon kitaramieheksi. Puhuttiin paljon kitaroista ja melkein kuumotti välillä, kun hän oli asioista niin paljon paremmin perillä kuin minä. Perusjutut tiedän tällä 1,5 vuoden soittokokemuksella, mutta hänen 10 vuoden kokemukselleen en pysty vetämään vertoja ja siksi olikin välillä melkein vaikea pysyä jutuissa mukana, kun hän puhui niin syviä teknisiä juttuja. En tykkää olla keskusteluissa "alakynnessä", mutta tiedän että häneltä voin oppia paljon.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Hatari jäi pysyvästi soittolistoilleni vuoden 2019 Euroviisujen jälkeen. En edes katsonut itse finaalia silloin, mutta kuulin puhuttavan siitä, että Islannilla on mielenkiintoinen esitys, joten pitihän se YouTubesta käydä vilkaisemassa. Ensimmäisellä kuuntelukerralla se kisabiisi (Hatrið mun sigra) oli mielestäni ihan kamala, mutta jostain syystä kuuntelin sitä useamman kerran putkeen. Ja sitten vielä seuraavana päivänäkin, ja sitä seuraavana. Ja sitten etsin jo lisää bändin biisejä ja olin koukussa. En koskaan uskonut, että alkaisin fanittamaan antikapitalistista BDSM-inspiroitua teknobändiä, mutta niin siinä vain kävi...

Tätä kuuntelin toissa kesänä kesätöissä siivotessani kerrostalojen rappukäytäviä. Oli kova meno.
 
Viimeksi muokattu:

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
En yleisesti ottaen ole suomenkielisen musiikin suurimpia faneja. Tätäkään biisiä en ennen voinut sietää, mutta en tiedä mikä käänne kävi tämän vuoden toukokuussa, kun yhtäkkiä kuulin tämän ja mietinkin että ei helvetti, tämähän on ihan sairaan hyvä.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Tämä on kyllä niin koukuttava. Vähän kyllä hävettää myöntää, että löysin tämän TikTokista.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Tykkään Radioheadista ihan yleisesti ottaen, mutta ei varmaan yllätä ketään, että löysin kyseisen bändin tämän biisin kautta. Eihän tämä ole kuin yksi 90-luvun tunnetuimpia rock-kappaleita.

Kuuntelin tätä paljon ala-asteen lopussa ja yläasteella, koska olin silloin koulukiusattu ja koin tämän biisin sanoitustensa vuoksi samaistuttavaksi. Ei tämä nyt täysin osuva siltä osin ole, mutta tuo kertosäe ja "I wish I was special" saivat aikaan muserretussa pienessä sielussani jonkin sortin helpotusta. En edes uskalla ajatella, montako tuntia olen tätä biisiä kuunnellen itkenyt...
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Tässä toinen Radioheadin biisi, jolle itkistelen välillä. Vähän tuo synkkiä muistoja mieleen, koska olin viime talvena ihan helvetin itsetuhoisissa tunnelmissa tätä kuunnellessani. Hyvä biisi, pahat muistot.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Kuunneltiin Radio Rockia eilen, kun olin vanhempien kanssa autoilemassa päivällä. Tämä biisi soitettiin siellä ja tarttui heti korvaan, joten pitihän se etsiä Spotifystä heti kun kotiin päästiin. Positiivinen yllätys, että tämä on suomalainen bändi! Itselleni uusi tuttavuus, nimen olen tainnut joskus kyllä kuulla mutta biisejä en.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Kuuntelin tätä tänä aamuna ajaessani töihin ja alkoi tehdä mieli kaahata... En kuitenkaan kaahannut.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Soittolistani oli aamulla shufflella ja tuli itse asiassa paljonkin tämmöisiä energiabiisejä Rammsteinilta ja Lindemannilta putkeen. Voi, järjestettäisiinpä se Rammsteinin Tallinnan keikka vihdoin ensi vuonna, olen odottanut jo kaksi vuotta. Haluan jo päästä katsomaan hikisiä saksalaisia miehiä...

 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Ai saatana, joka kerta kun tätä kuuntelee niin ei voi kuin ihailla miten hyvä kappale tämä on. Rammsteinin tuotannon parhaimmistoa. Kyllä nämä jätkät osaa.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Bring Me The Horizon oli yksi niistä bändeistä, joka johdatti minut oikeasti raskaamman musiikin kuunteluun. Muistan kun kuuntelin näiden ekojen albumien biisejä ensimmäistä kertaa ihan väkisin, koska olihan se pakko kuunnella bändin kaikki biisit että uskalsi kutsua itseään faniksi. Mielestäni kaikki Suicide Season ja Count Your Blessings -albumien biisit kuulostivat täysin samalta ja tätä rääkymistä (kuten sitä silloin kutsuin) en olisi itse edes musiikiksi kutsunut. Mutta mites kävi? Jotenkin pikku hiljaa siedätyin yhä vain raskaampaan musiikkiin ja päädyin loppujen lopuksi vielä paljon ohi näistäkin "rääkymisistä".

Chelsea Smile oli itselleni aika käänteen tekevä biisi. Kun suorastaan pakkomielteisesti rakastuin tähän, alkoi yhtäkkiä kaikki muukin örinähevi (tai tässä tapauksessa deathcore) kuulostaa paljon paremmalta. Vaikea selittää miten tämä nopea(hko) mielipiteen muutos tapahtui, jotain mustaa magiaa selvästi...
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Itse asiassa The House Of Wolves oli ihan ensimmäinen raaempi biisi jota aloin kuuntelemaan, tämä tuli ennen tuota Chelsea Smileakin. Heräsin vaan yksi aamu ja tämä soi päässäni, olin muistaakseni edellisellä viikolla kuunnellut Sempiternalin ekaa kertaa läpi. Olihan se sitten ihan pakko kuunnella tämä Spotifystä ja ta-daa, olin rakastunut ja ottanut askeleen kohti raskaamman musiikin maailmaa.

Huvittaa kyllä ajatella, että pidin tätä biisiä joskus todella raskaana, koska nykyään tämä on korvaani aika kevyehköä.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Löytöjä Radio Cityltä. Aivan pirun kova.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Myös toinen löytö Cityltä. Miksi ruotsalaiset tekevät niin hyvää musiikkia? Saatanan Hannu Hanhet!
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Nyt kun juttu siirtyi tämmöiseen sankariheviin, pitää hehkuttaa yhtä ainoista power metal -bändeistä, joista pidän: Blind Guardian. Ah, juuri sopivan sankarillista menoa minun makuuni!
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Blind Guardianista tulee kyllä aina mieleen yksi ihme jäbä Instagramista. Hän alkoi puhumaan minulle joskus viime keväänä yhtäkkiä. Tapaan linkata hyviä biisejä IG-tarinaani ja hän vastasi yhteen sellaiseen tarinaan, jossa hehkutin juuri tuota äsken linkkaamaani Blind Guardianin biisiä. Hän oli innokas bändin fani ja muutenkin vähän tämmöinen stereotyyppinen power metal - larppaus - historianörtti.

Ihan okei tyyppi sinällään, mutta ei helvetti mikä viestipommittaja. En itse ole kovin innokas chattailemaan ja kaihdan ihmisiin tutustumista netin kautta, koska se tuntuu aina jotenkin väkinäiseltä. Olen hidas vastaamaan ja vihaan sitä ajatusta, että nykymaailmassa ihmisten pitäisi olla koko ajan saatavilla. Minä en ainakaan yksinkertaisesti jaksa jutella koko ajan. Ja ai luoja tämä jäbä ei pitänyt siitä. Valehtelematta saattoi tulla yli kymmenen viestiä parin tunnin sisällä, jos en heti vastannut. Kaiken lisäksi hän yritti selvästi lähestyä minua parisuhdemielessä ja se ahdisti itseäni ihan simona, joten lapsellisesti, olemattomien sosiaalisten taitojeni innoittamana päätin ghostata ja estää hänet. On vieläkin vähän paha mieli tästä, mutta toisaalta juteltiin vain noin viikon ajan niin tuskin hänen elämänsä siihen kaatui.

Blind Guardianin hän kyllä kerkesi minulle pilaamaan tuon viikon aikana, koska en voi kyseistä bändiä enää kuunnella ilman että hän muistuu mieleen. Kirottu yli-innokas sankarihevinörtti.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Deathin musiikki on mielenkiintoista ja etenkin tämä heidän viimeiseksi jäänyt albuminsa The Sound of Perseverance on kovasti mieleeni. Yhtäkään huonoa kappaletta en löydä kyseiseltä albumilta. Etenkin tämä biisi on oikea helmi, sekä sanoitustensa että musiikillisen toteutuksensa puolesta.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Yksi kaverini pyysi minua mukaan Lamb of Godin ja Kreatorin keikalle marraskuussa. Eipä tarvitse kahdesti kysyä, totta kai suostuin! Hyvää musiikkia ja hyvää seuraa, mikäs sen parempaa.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Kuumottaa kyllä vähän, koska en ole aiemmin ollut sisäkeikalla jossa on pelkkiä seisomapaikkoja. Onkohan se koko katsomo pelkkää moshpittiä? En ole mikään pieni ja heiveröinen, mutta jos joku Jartsa 200 cm 150 kg teilaa minut maahan tämän biisin tahtiin, niin ei varmaan ole hengenlähtö kaukana!
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Korn on yksi kaikkien aikojen lempibändejäni.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
The Serenity of Suffering on albumina yksi niistä hyvin, hyvin harvoista, joista en löydä yhtäkään huonoa biisiä. Täydellinen paketti.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Kornilla on myös paljon sanoituksia, joista pidän:

"I love the way you hurt me
I love that you don't care
My love is dark and twisted
And I scream when you're not there
"

"Day is here fading
That's when I'm insane
I flirt with suicide
Sometimes kill the pain
I can't always say
"It's gonna be better tomorrow"
Falling away from me
Falling away from me
"

"You've chose to walk a thin line
Replaced the hurt without healing mine
You hold disgust in your heart
You just fucked with me, idiosyncrasy
"
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Huutista sille, että oikeasti nautin näistä "slowed + reverb" -versioista ihan kympillä.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Hävettää olla näin vanha ja löytää biisejä TikTokista. Mutta olen oikeasti löytänyt sieltä paljon hyviä biisejä...
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
System Of A Down on yksi ensimmäisiä bändejä, joita fanitin. Kuuntelin heidän tuotantoaan jo 9-vuotiaana, kun ensimmäisen kerran eksyin johonkin heidän musiikkivideoonsa YouTuben alkuvuosina. Rohkenen melkein sanoa, että Lonely Day on kaikkien aikojen suosikkibiisini: se on ainoa kappale, joka on pysynyt soittolistoillani huimat 14 vuotta putkeen.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Harmittaa ihan suunnattomasti, että koronapandemia osui juuri tuohon vuoden 2020 kesälle. Olisin mennyt Provinssiin katsomaan SOADia: kyseessä olisi ollut ensimmäiset festarini ikinä ja artistikattaus oli kyllä kaikin puolin tosi lupaava. Ei edes ollut oma ideani lähteä sinne, vaan silloinen ihastukseni (!!!) pyysi minua hänen mukaansa, joten harmittaa ihan superpaljon että homma peruuntui. Olin jo ihan into piukassa lähdössä romanttiselle keikkamatkalle hänen kanssaan...
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Harmittaa ihan suunnattomasti, että koronapandemia osui juuri tuohon vuoden 2020 kesälle. Olisin mennyt Provinssiin katsomaan SOADia: kyseessä olisi ollut ensimmäiset festarini ikinä ja artistikattaus oli kyllä kaikin puolin tosi lupaava. Ei edes ollut oma ideani lähteä sinne, vaan silloinen ihastukseni (!!!) pyysi minua hänen mukaansa, joten harmittaa ihan superpaljon että homma peruuntui. Olin jo ihan into piukassa lähdössä romanttiselle keikkamatkalle hänen kanssaan...
Tuo samainen ihastus on itse asiassa tulossa mukaan tuonne Lamb of God + Kreator -keikalle, eli päästään edes jonnekin keikkamatkalle kuitenkin. En tosin tiedä, olenko enää häneen ihastunut vai en, enkä myöskään tiedä onko hän enää ihastunut minuun (olen 99 % varma että oli yhdessä vaiheessa).

Mielenkiintoinen ihmissuhdesolmu tuo meidänkin kolmikko: ollaan kaikki luokkakavereita keskenämme, tyyppi 1 ja tyyppi 2 ovat parhaita kavereita, minä olen ollut ihastunut tyyppiin 1, tyyppi 1 on ollut ihastunut minuun, tyyppi 2 on ollut ihastunut minuun ja luullut meillä olevan "säätöä" vaikka olin vain normaali kaverillinen itseni, olen antanut tyypille 2 rukkaset. Ja silti ollaan pysytty kavereina, koska musiikkimaku ja huumori yhdistää meitä niin vahvasti. Arvostan kyllä suuresti sitä, että kerrankin olen löytänyt edes muutaman ihmisen, jolla on samanlainen musiikkimaku kuin itselläni. Vihdoinkin pääsen metallikeikoille ilman, että tarvitsee mennä yksin (tai vanhempien kanssa...).
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Muistan kun tämä julkaistiin ja kuuntelin ensisoiton siltä joltain radiokanavalta (taisi olla BBC Radio 1?) sängyssä maaten pimeässä huoneessa. Ai luoja mitkä kylmät väreet! Yksi amo-albumin parhaita biisejä ja singleistä paras (MANTRAn lisäksi).
 
Ylös Pohja