- Reaktioarvo
- 5,487
- AP AP
Olen nyt paremmalla tuulella ja kuuntelen Dingoa.
Siltä osin onni onnettomuudessa, että biisi ei kuitenkaan ollut Rape Me! Se olisi ollut jo mielenkiintoista.Nirvanasta tulee aina mieleen kesä 2018, koska minulla oli sinä kesänä joku ihme Nirvana-pakkomielle enkä kuunnellut koko melkein mitään muuta kuin kyseistä yhtyettä. Olin silloin kesätöissä porrassiivoojana. Hirveää paskaduunia, mutta sai olla kuulokkeet päässä päivät pitkät, joten musiikkia tuli kuunneltua todella paljon.
Tuohon kesään ja Nirvanaan liittyen on yksi nolo muistokin... Siihen porrassiivoojan työhön kuului myös taloyhtiöiden saunojen pesemistä. Lauloin monesti aika kovaankin ääneen niitä pestessäni. Luotin siihen, että kukaan ei kuule, koska saunathan useimmiten sijaitsevat kerrostalojen kellarikerroksessa ja kaikki ovet ovat kiinni (mutta eivät lukossa) siinä pesun aikana. No, olin kerran huomaamattani tiputtanut yhden rätin sinne talon käytävälle portaikkoa pestessäni ja eräs ystävällinen vanha mummeli tiesi, että pesen aina saunan sen käytävän siivoamisen jälkeen ja päätti tuoda minulle sen rätin sinne. Meikämarsilainen veti siellä täyttä kurkkua Smells Like Teen Spirit -karaokea oikein tanssiliikkeillä varustettuna ja olin tietty kuulokkeet päässä, joten en edes heti kuullut sen mummelin saapumista. En ikinä unohda sitä myötähäpeän täyttämää katsetta sen mummon silmissä. Vastaanotin tiputetun rätin häpeästä punaisena ja välttelin sitä mummoa koko loppukesän. Enkä muuten ikinä enää laulanut saunoja pestessäni.
Smells Like Teen Spiritiä en ole tuon jälkeen pystynyt kertaakaan kuuntelemaan ilman, että tuo tilanne muistuisi mieleen. Laitan tähän siksi mieluummin kaksi suosikkibiisiäni Nirvanalta, koska tuon saunakaraoken voisin mielelläni kokonaan pyyhkiä muististani...
Saan välilla jotain ihme pakkomielteitä tiettyihin biiseihin ja tämän kanssa kävi nyt niin, olen last.fm:n mukaan kuunnellut tämän 34 kertaa tänään.Tää on ehkä melankolisin, sinkuin biisi ikinä, mutta olen ihan koukussa tähän. Kertoo varmaan jotain itsestäni, hah.
Lisää biisejä hääsoittolistaani:Jos menen joskus naimisiin, tämä soitetaan seremoniassa. Muuten en suostu menemään naimisiin, pitäkööt tunkkinsa!
huomaan samanMielenkiintoinen havainto: viime päivinä on alkanut taas maistumaan raskaampi musiikki. Viime vuonna tähän aikaan oli sama ilmiö. Päivien lyheneminen, harmaa keli ja koulu-/työstressi ilmeisesti ajaa minut turvautumaan kirkonpolttomusiikkiin...
Snif snif kun meinaa itkettää nyt tätä kuunnellessa, on niin ikävä sitä työkaveria. Hän jäi perhevapaille eikä tulla näkemään pitkään aikaan.Tulee perhosia vatsaan tästä biisistä, koska tulee mieleen tuo sama tyyppi.