Musiikki immortalemin musiikkikupla

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Olen nyt paremmalla tuulella ja kuuntelen Dingoa.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Nirvanasta tulee aina mieleen kesä 2018, koska minulla oli sinä kesänä joku ihme Nirvana-pakkomielle enkä kuunnellut koko melkein mitään muuta kuin kyseistä yhtyettä. Olin silloin kesätöissä porrassiivoojana. Hirveää paskaduunia, mutta sai olla kuulokkeet päässä päivät pitkät, joten musiikkia tuli kuunneltua todella paljon.

Tuohon kesään ja Nirvanaan liittyen on yksi nolo muistokin... Siihen porrassiivoojan työhön kuului myös taloyhtiöiden saunojen pesemistä. Lauloin monesti aika kovaankin ääneen niitä pestessäni. Luotin siihen, että kukaan ei kuule, koska saunathan useimmiten sijaitsevat kerrostalojen kellarikerroksessa ja kaikki ovet ovat kiinni (mutta eivät lukossa) siinä pesun aikana. No, olin kerran huomaamattani tiputtanut yhden rätin sinne talon käytävälle portaikkoa pestessäni ja eräs ystävällinen vanha mummeli tiesi, että pesen aina saunan sen käytävän siivoamisen jälkeen ja päätti tuoda minulle sen rätin sinne. Meikämarsilainen veti siellä täyttä kurkkua Smells Like Teen Spirit -karaokea oikein tanssiliikkeillä varustettuna ja olin tietty kuulokkeet päässä, joten en edes heti kuullut sen mummelin saapumista. En ikinä unohda sitä myötähäpeän täyttämää katsetta sen mummon silmissä. Vastaanotin tiputetun rätin häpeästä punaisena ja välttelin sitä mummoa koko loppukesän. Enkä muuten ikinä enää laulanut saunoja pestessäni.

Smells Like Teen Spiritiä en ole tuon jälkeen pystynyt kertaakaan kuuntelemaan ilman, että tuo tilanne muistuisi mieleen. Laitan tähän siksi mieluummin kaksi suosikkibiisiäni Nirvanalta, koska tuon saunakaraoken voisin mielelläni kokonaan pyyhkiä muististani...
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Nirvanasta tulee aina mieleen kesä 2018, koska minulla oli sinä kesänä joku ihme Nirvana-pakkomielle enkä kuunnellut koko melkein mitään muuta kuin kyseistä yhtyettä. Olin silloin kesätöissä porrassiivoojana. Hirveää paskaduunia, mutta sai olla kuulokkeet päässä päivät pitkät, joten musiikkia tuli kuunneltua todella paljon.

Tuohon kesään ja Nirvanaan liittyen on yksi nolo muistokin... Siihen porrassiivoojan työhön kuului myös taloyhtiöiden saunojen pesemistä. Lauloin monesti aika kovaankin ääneen niitä pestessäni. Luotin siihen, että kukaan ei kuule, koska saunathan useimmiten sijaitsevat kerrostalojen kellarikerroksessa ja kaikki ovet ovat kiinni (mutta eivät lukossa) siinä pesun aikana. No, olin kerran huomaamattani tiputtanut yhden rätin sinne talon käytävälle portaikkoa pestessäni ja eräs ystävällinen vanha mummeli tiesi, että pesen aina saunan sen käytävän siivoamisen jälkeen ja päätti tuoda minulle sen rätin sinne. Meikämarsilainen veti siellä täyttä kurkkua Smells Like Teen Spirit -karaokea oikein tanssiliikkeillä varustettuna ja olin tietty kuulokkeet päässä, joten en edes heti kuullut sen mummelin saapumista. En ikinä unohda sitä myötähäpeän täyttämää katsetta sen mummon silmissä. Vastaanotin tiputetun rätin häpeästä punaisena ja välttelin sitä mummoa koko loppukesän. Enkä muuten ikinä enää laulanut saunoja pestessäni.

Smells Like Teen Spiritiä en ole tuon jälkeen pystynyt kertaakaan kuuntelemaan ilman, että tuo tilanne muistuisi mieleen. Laitan tähän siksi mieluummin kaksi suosikkibiisiäni Nirvanalta, koska tuon saunakaraoken voisin mielelläni kokonaan pyyhkiä muististani...
Siltä osin onni onnettomuudessa, että biisi ei kuitenkaan ollut Rape Me! Se olisi ollut jo mielenkiintoista.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Tää on ehkä melankolisin, sinkuin biisi ikinä, mutta olen ihan koukussa tähän. Kertoo varmaan jotain itsestäni, hah.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Tää on ehkä melankolisin, sinkuin biisi ikinä, mutta olen ihan koukussa tähän. Kertoo varmaan jotain itsestäni, hah.
Saan välilla jotain ihme pakkomielteitä tiettyihin biiseihin ja tämän kanssa kävi nyt niin, olen last.fm:n mukaan kuunnellut tämän 34 kertaa tänään.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Isäni on aina kovasti pitänyt Hurriganesista ja tulee lapsuus mieleen näitä kuunnellessa.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Kävin työpaikallani "kylässä" pari päivää sitten ja siellä soi radiossa Careless Whisper. Tämä käynnisti tietenkin leikkimielisen väittelyn siitä, onko kyseinen biisi hyvä vai ei. Kaksi työkaveria oli sitä mieltä, että ei, ja minä ja yksi toinen taas sitä mieltä, että on... Tämähän on klassikko, miten tämä muka voisi edes olla huono?!
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Oikeasti, mitä huumeita näihin slowed + reverb -muokkauksiin on laitettu? Miksi kaikki kuulostaa hyvältä näin?
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Piti tutkailla pitkästä aikaa kuuntelutilastojani ja huvittaa tämä vaihtuvuus viime vuoden ja tämän vuoden top 10 -artistieni välillä. Type O Negative on ainoa, joka on säilynyt listalla molempina vuosina! Tietty tässä on vielä kolme kuukautta tätä vuotta jäljellä, kerkeää tämän vuoden lista vielä muuttua.
1632605397884.png
1632605454041.png
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Ai, täällä oli 2019 tilastotkin! En kyllä muista kuunnelleeni noin paljon Slipknotia silloin, mutta kaipa kuuntelin. Puolet samoja bändejä kuin vuonna 2020, en näköjään kauheasti lähtenyt tutkimaan erilaisia genrejä vielä tuossa vaiheessa.
1632605811930.png
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
No nyt on kyllä kertakaikkisen toimiva single BFMV:ltä. Kuulostaa ihan heidän vanhalta tuotannoltaan, nautin!
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Mielenkiintoinen havainto: viime päivinä on alkanut taas maistumaan raskaampi musiikki. Viime vuonna tähän aikaan oli sama ilmiö. Päivien lyheneminen, harmaa keli ja koulu-/työstressi ilmeisesti ajaa minut turvautumaan kirkonpolttomusiikkiin...
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Tulee perhosia vatsaan tästä biisistä, koska tulee mieleen tuo sama tyyppi.
Snif snif kun meinaa itkettää nyt tätä kuunnellessa, on niin ikävä sitä työkaveria. Hän jäi perhevapaille eikä tulla näkemään pitkään aikaan.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Löysin eilen tämmöisen gangsteribiisin, jota kuuntelin ollessani teini-ikäinen. Aika hyvä...
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Meinaa välillä iskeä kriisi, kun mietin että Billie Eilish on melkein neljä vuotta itseäni nuorempi ja yksi maailman tämän hetken tunnetuimpia artisteja. Mutta on hän taitavakin, hirmu kaunis ääni.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Ärsyttää suunnattomasti, että tämä ei ole enää Spotifyssä. Yksi kauneimpia suomibiisejä.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Pitkästä aikaa Panic! At The Discoa. Tämä oli ensimmäinen bändi, jonka koko diskografian kuuntelin kokonaan läpi ja oikeastaan myös ensimmäinen bändi, jota "oikeasti" fanitin.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Tämä albumi varsinkin tuo lämpimiä muistoja mieleen. Aloin fanittamaan Panicia juuri niihin aikoihin, kun tämä julkaistiin ja siksi tälle on jäänyt erityinen paikka sydämessäni.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Tänään on sellainen päivä, että tekee vaan mieli makoilla lattialla ja kuunnella tätä toistolla. Tai vaihtoehtoisesti vaan nukkua. Tai vaikka nukkua pois, ei sekään haittaisi...
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
MSI:n musiikki kuulosti minusta ennen vain kamalalta huutamiselta ja räminältä, mutta alan olla niin mielenhäiriöinen, että oikeasti pidän monista heidän biiseistään.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Kovin harmillista, että tämä bändi ei koskaan julkaissut enempää kuin yhden albumin. Suomalaista goottimetallia ei voi olla koskaan liikaa.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Hyi, tuli tuulahdus 15-vuotiaan angsti-immortalemin musiikkia yhtäkkiä Spotifyn suosituksiin...

Myönnettäköön, että on tämä ihan hyvä biisi.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Varg saattaa ihmisenä olla täysi paska, mutta musikaalisesti hän on ihan älyttömän taitava. Esim. tämän Umskiptar-albumin tunnelma on ihan uskomaton.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Olen niin onnellinen, että se Slipknotin ensi kesän keikka muuttui festariksi, koska nyt tulen näkemään niin monta hyvää bändiä kerralla. Yksi näistä on tietysti Blind Channel.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Snif snif sille, etten missään vaiheessa tajunnut, että tätähän olisin voinut soitattaa ollessani harjoittelussa niin olisin saanut hyvä jäbä -pisteitä... Tykkäsivät niin kovasti Deep Purplesta siellä.
 
Ylös Pohja