Keho Jatkuva raskaudenpelko

muumimuki

yliajattelija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
75
Reaktioarvo
39
Huhhuh, pakko purkaa johonkin näitä ajatuksia. Mun ongelma on siis se, että pelkään jatkuvasti olevani raskaana. Siitä kertoo muun muassa se, että oon viimesen puolen vuoden aikana tehny ainakin seittemän raskaustestiä. Viimeks tänään jouduin tekemään, tosin siihen ehkä oli aihettakin. Tai en tiedä. Joka kerta kun oon testin tehny niin oon ollu aivan varma että oon raskaana, mutta aina se on negatiivista näyttäny. Oon seurustellu nyt päälle neljä kuukautta, minkä takia seksin harrastaminen on tänä aikana luonnollisesti lisääntyny. Ollaan tästä ajasta suurin osa käytetty ehkäsynä pelkkää kondomia, ja joka ikinen kerta oon joutunu pelkäämään, että se kondomi on huomaamatta hajonnu tai joku muu vahinko on päässy käymään. Kerran se hajoskin ja mun poikaystävä onneks heti kerto mulle, minkä jälkeen hain je-pillerin. Mutta vaikka kumi kaikilla muilla kerroilla pysy ehjänä, ajattelin silti jo pitkään ennen menkkojen tuloo olevani raskaana. Ja koska stressasin menkkojen alkamista, ne tuli lähes joka kuukausi pari päivää myöhässä. Se ei auttanu yhtään asiaa. Ajattelin että tää pelko helpottais kun aloin vihdosta viimein syömään E-pillereitä muutama viikko sitten, mutta ei. Siinä kävi nimittäin semmonen juttu että söin yhtä antibioottikuuria samaan aikaan kun alotin pillerit, ja popsin sitten pillereitä ja antibiootteja about viikon verran samaan aikaan. Me jätettiin sitten kumi heti pois, koska olin sataan kertaan varmistanu että pillereiden ehkäsyteho alkaa heti, kunhan ne alottaa kierron ensimmäisenä päivänä. Mutta arvatkaapa vaan mikä paniikki synty kun luin netistä antibioottikuurin päättymisen jälkeen että antibiootit saattaa heikentää ehkäsypillereiden tehoo... Mä menin aivan suunniltani ja olin ihan varma, että nyt mä oon oikeesti raskaana. Viimeset kaks viikkoo oon taas pelänny ihan helvetisti ja muutama päivä sitten mulla alko vielä tosi kummalliset alavatsakivutkin, jotka tietenkin yhdistän raskauteen. Tänään kuitenkin tein testin, joka oli luojan kiitos negatiivinen. Mutta kun sekään ei auta, että testi näyttää negatiivista. Mä en usko sitä. Nytkin ajattelen, että se raskaus ei vaan vielä näy testissä. Vaikka kaiken järjen mukaan sen pitäis kyllä näkyä. Kolme viikkoo oon nyt popsinu pillereitä, ja tästä ajasta kaks viikkoo ne on varmuudella toiminu normaalisti. Mahdollisen hedelmöittymisen ois siis pitäny tapahtua sillon pari viikkoo sitten, eli eiköhän se jo näkyis testissä. Toivottavasti. Pakko mun on kyllä varmaan tehdä uus testi vielä vaikka viikon päästä, mutta jos (kun) sekin on negatiivinen, niin sitten mun on pakko jo rauhottua. Kyllähän mä noihin pillereihin luotan kun vaan syön ne ajallaan ja niin oon syönytkin, mutta toi antibioottihässäkkä pisti mut taas ihan sekasin. Mun kaveritkin pitää mua ihan hulluna kun ravaan suunnilleen kahdesti kuukaudessa ostamassa raskaustestejä, mutta kun mun on vaan pakko saada sen mielenrauha. Onko täällä muita jotka pelkää jatkuvasti olevansa raskaana? Mitä tän asian kanssa pitäis tehdä? D:
 
Viimeksi muokattu:

meikä

takapihan stalkkeri
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
224
Reaktioarvo
188
En nyt oo aivan varma millon raskaustestit näyttää sen varman tuloksen ja silleen, joten mietin, et kantsisko sun käydä tyyliin ottaa verikokeet jotka sen sit osais ainakin kertoa? Niin saisit ainakin mielenrauhan?

Ja mä suosittelisin, et jatkasitte sitä kortsun käyttöä siitäkin huolimatta, että syöt niitä pillereitä. Ku ei mikään ehkäsymenetelmä oo 100 prosenttinen.
 

muumimuki

yliajattelija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
75
Reaktioarvo
39
En nyt oo aivan varma millon raskaustestit näyttää sen varman tuloksen ja silleen, joten mietin, et kantsisko sun käydä tyyliin ottaa verikokeet jotka sen sit osais ainakin kertoa? Niin saisit ainakin mielenrauhan?

Ja mä suosittelisin, et jatkasitte sitä kortsun käyttöä siitäkin huolimatta, että syöt niitä pillereitä. Ku ei mikään ehkäsymenetelmä oo 100 prosenttinen.
Mä en tiiä miks en oo huomannu tätä vastausta, mutta joo... Kyllähän toi verikoe sen lopullisesti varmistais, mutta musta tuntuu että teen vielä ens viikolla yhden testin jos siltä tuntuu ja jos sekin on negatiivinen niin asia on sillä selvä. En mä tosin enää ees niin pahasti pelkää olevani raskaana, koska se maanantain testi oli negatiivinen ja mulla on kuitenkin lähes koko ton ensimmäisen pillerilaatan ajan tullu pientä veristä vuotoo, enkä usko että sitä tulis, jos olisin raskaana. Ja nyt jos tulee vielä se tyhjennysvuoto niin kaikki on varmasti ok. Mutta tosiaan toi tuplaehkäsy ois varmaan se paras mahdollinen vaihtoehto, etten pelkäis koko ajan. Mutta toisaalta haluaisin pystyä luottamaan noihin pillereihin. Osaan kuitenkin ottaa ne aina ajallaan ja niiden kanssa se mahdollisuus raskauteen on niin häviävän pieni, että ehkä mun olis opittava vaan olemaan pelkäämättä. Mutta jos tää pelko jatkuu vielä tulevaisuudessakin niin kyllä mä otan poikaystävän kaa tosissaan puheeks sen tuplaehkäsyn D:
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Koskeeko pelkosi vain raskautta vai onko sinun vaikea olla joidenkin muidenkin asioiden kohdalla vakuuttunut siitä, ettei pelkäämäsi kauhukuva ole toteutunut/toteutumassa?
 
Ylös Pohja