Muu Julkinen liikenne harrastuksena

Slightly_sorrowful

Harjoittelija
Liittynyt
2.10.2024
Viestejä
8
Reaktioarvo
5
Onko täällä muita julkisen liikenteen ystäviä? Itselleni bussilla matkustelu on lempi ajanvietettä! Ehdottakaa testattavaksi hauskoja/mielenkiintoisia bussireittejä ABC-vyöhykkeellä! Erityisesti vähän enemmän korvessa kulkevat ja pitkät reitit ovat lemppareita.
 

Slightly_sorrowful

Harjoittelija
Liittynyt
2.10.2024
Viestejä
8
Reaktioarvo
5
Ei mutta otan kuvia laivoista ja julkaisen niitä blogissa, linkki profiilissa... Mukavin bussi matka on ollut varmaan Turku-Oulu Onnikalla.
Kävin kurkkaamassa ja kiinnostavia kuvia, harrastan itse valokuvausta myös mutta ei ole mitään yhtä spesifiä kohdetta. Eniten tulee kuvattua luontoa, graffiteja yms ja hylättyjä paikkoja. Kiva myös että on kaikki tiedot noista laivoista!

Joku pidempi bussimatka olisi kyllä kiva joskus kokeilla, juuri nyt ei sovi vain aikatauluihin :/
 

Slightly_sorrowful

Harjoittelija
Liittynyt
2.10.2024
Viestejä
8
Reaktioarvo
5
Olen piirtänyt Helsingin metroon toisen linjan ja laskenut asiakasmäärät, sovelsin yhtä luomaani sotapeli-laskelmaa siihen.
Uuu! Mua kiinnostaa myös se että Sipooseen on ikuisuudet suunniteltu metron jatkamista, olisi kyllä hienoa! Ja nyt on paljon ratikkahankkeita suunnitteilla. Miten tarkalleen laskit noi asiakasmäärät ja oliko niissä jotain kiinnostavaa? Ja onko sulla lempi metrosarjaa, itsellä ehdottomasti m200 koska se on sellainen kiva välimuoto eikä niin tylsän moderni
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,523
Reaktioarvo
8,650
Uuu! Mua kiinnostaa myös se että Sipooseen on ikuisuudet suunniteltu metron jatkamista, olisi kyllä hienoa! Ja nyt on paljon ratikkahankkeita suunnitteilla. Miten tarkalleen laskit noi asiakasmäärät ja oliko niissä jotain kiinnostavaa? Ja onko sulla lempi metrosarjaa, itsellä ehdottomasti m200 koska se on sellainen kiva välimuoto eikä niin tylsän moderni
Käytin puhdasta tilastomatematiikkaa siinä, että monta ihmistä menisi uusien asemien kautta käyttäen dataa siinä, miten raitiovaunulinjat 7A ja 7B keräsivät asiakkaita.
Sipoon metro on taas kuollut ajatus, koska metroa ei voisi jatkaa mitenkään sieltä. Sen sijaan olisi fiksumpaa rakentaa Itäkeskukseen lähijunalle pääteasema, josta junat voisivat mennä etelärantaa pitkin Lappeenrantaan.
 

Slightly_sorrowful

Harjoittelija
Liittynyt
2.10.2024
Viestejä
8
Reaktioarvo
5
Käytin puhdasta tilastomatematiikkaa siinä, että monta ihmistä menisi uusien asemien kautta käyttäen dataa siinä, miten raitiovaunulinjat 7A ja 7B keräsivät asiakkaita.
Sipoon metro on taas kuollut ajatus, koska metroa ei voisi jatkaa mitenkään sieltä. Sen sijaan olisi fiksumpaa rakentaa Itäkeskukseen lähijunalle pääteasema, josta junat voisivat mennä etelärantaa pitkin Lappeenrantaan.
Se olisi kyllä hyvä idea
 
Ylös Pohja