Mielenterveys Kävin eilen puhumassa

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,565
Reaktioarvo
6,478
Se tyyppi jolle puhuin vaikuttaa ihan ookoolta

Ei samantien kyselly ahistavia eikä ollu pohjattoman pettyny ja vihane ku en osannu vastata johonki

Se laitto mut myös heti tekemään masennustestin
Jotenki huvittavaa ku aikasemmin kaikki "ammattilaiset" on sulkenut kokonaan mielenterveysongelmien mahollisuuden
Toi nainen on ensimmäinen joka tajuaa et se vika voi olla myös mun omassa päässä eikä meijän perheessä
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
ihanaa että hän ymmärsi ja että otit avun vastaan (vaikka varmasti jännitti aiempien kokemusten takia) <3
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Kannattaa muistaa täysin että riippuue kenelle ammattilaiselle menet puhumaan. Esimerkiksi psykoterapeuteilla ei ole lääketieteellistä taustaa ja siksi he eivät diagnosoi ketään, se on psykiatrien homma. Toki he voivat ohjata oikealle henkilölle jos epäilee. Toisaalta kaikki psykoterapeutit eivät ole kiinnostuneita diagnooseista vaan haluavat tietää asiakkaan todellisuuden ja ymmärtää heitä eikä olla sokeana seuraamassa diagnoosia koska kaikki diagnoosin omaavat ovat silti yksilöitä. Se ei tarkoita että he sulkevat mahdollisuuden pois, vaan että se ei kuulu heidän ammattikuvaan.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,565
Reaktioarvo
6,478
Kannattaa muistaa täysin että riippuue kenelle ammattilaiselle menet puhumaan. Esimerkiksi psykoterapeuteilla ei ole lääketieteellistä taustaa ja siksi he eivät diagnosoi ketään, se on psykiatrien homma. Toki he voivat ohjata oikealle henkilölle jos epäilee. Toisaalta kaikki psykoterapeutit eivät ole kiinnostuneita diagnooseista vaan haluavat tietää asiakkaan todellisuuden ja ymmärtää heitä eikä olla sokeana seuraamassa diagnoosia koska kaikki diagnoosin omaavat ovat silti yksilöitä. Se ei tarkoita että he sulkevat mahdollisuuden pois, vaan että se ei kuulu heidän ammattikuvaan.
Tiedän kyllä, ei oo välttämättä kaikkien homma mut ku ne aikaisemmat tyypit ei ees halunnu aatella sitä et mulla vois olla terveyden kanssa mitään ongelmaa vaikka tiesivät mun viiltelystä yms
Meinasin alotuksessa lähinnä vaan sitä et ne aikasemmat (kuraattori, sossut, terkkari ja koululääkäri) sano mulle joko suoraan tai epäsuorasti et ei mulla oo mikkää hätänä et mun perheen tilanne vaa aiheuttaa mun tuntemukset et en mää tässä mittää kummempaa apua tarvi
 
Ylös Pohja