Meikkaus Käytättekö meikkiä?

Käytättekö meikkiä?

  • En oo koskaan ees kokeillut, mutta aion kokeilla

    Ääniä: 0 0,0%

  • Ääniä yhteensä
    47

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Ite en oo ikinä edes kokeillut, enkä varmaan aiokkaan, mutta eihän sitä toisaalta tiiä, jos joskus muutankin mieltäni.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,143
Reaktioarvo
5,464
Meikkaan yleensä päivittäin, mutta yhden välipäivän pyrin pitämään viikossa. Koen meikkaamisen hyvin terapeuttisena, se on minulle sellaista hauskaa itsensä ilmaisemista. Tyyliini kuuluu olennaisena osana suht raju meikki, mutten koe ongelmaa mennä ulos ilman meikkiäkään.
 
Liittynyt
20.9.2021
Viestejä
29
Reaktioarvo
38
Vielä pari vuotta sitten meikkasin lähes aina töihin ja muutenkin, jos lähdin johonkin muualle kuin tyyliin salille tai kauppaan. Nyt oon tämän viimeiset 1,5 vuotta tehnyt lähes kokonaan etätöitä ja näköjään olen lopettanut meikkaamisen myös silloin, kun lähden johonkin.
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,881
Reaktioarvo
1,406
Yleensä pistän aina meikkivoidetta kun menen kouluun tai minne tahansa ihmisten ilmoille koska mun iho näyttää ihan paskalta ilman, ja teen omanlaiset silmämeikit sun muut ja jos oon menossa juhliin tai kaupungille niin sit laitan yleensä huuletkin.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Oho, aika moni on vähintäänkin kokeillut meikkaamista/ollut meikattavana. D: Vaan 2/13 ei oo ikinä käyttänyt meikkiä. Ja ku toinen niistä oon mä niin mun lisäks se toinen on kuitenki poika, eikä pojat yleensäkkään meikkaa.
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Lähes päivittäin. Välillä vaan peite-/meikkivoidetta, välillä panostan enemmän. Riippuu paljon siitä, missä kunnossa mun iho haluaa milloinkin olla
 

Girlofpunk

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
861
Reaktioarvo
1,563
Raskauden aikana en jaksanut panostaa hirveästi. Tietysti enimmäkseen ollut kotona huonon olon takia, mutta olen jaksanut panostaa sitten isoimpiin juttuihin (juhliin yms.) kun niitä on ollut. Joskus on päiviä kun vähän laittaa ripsaria ja kulmat näyttääkseen ihmiseltä :D
 

Lukutoukka_05_

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,066
Reaktioarvo
997
Meikkaan melkein päivittäin. Tosin nyt oon pyrkiny pitämään viikonloput vapaata jos vaan oon kotona. Kouluunkin meikkaan vähän fiiliksen mukaan, välillä vaan concealer ja kulmat-meiningillä mennään mutta joskus (nyt lähiaikoina aika usein) repäsen ja teen kunnon meikin rajauksineen kaikkineen.
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Mietin pitkään että kumman laitan. Laitanko tuon pari kertaa oon kokeillut vai tuon vain juhlissa. Päätin sitten laittaa tuon pari kertaa oon kokeillut. En meikkaa aktiivisesti arjessa, joskus käytän huulikiiltoa mutta sekin on viime aikoina jäänyt maskien takia. Ripsaria käytin joskus mutta koin sen silmilleni hyvin epämiellyttävänä. En meikkaa juhlissakaan edes aina. Koulukuvaankin menen ilman.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Aika harvoin. Ehkä kerran kuukaudessa. Oon vaan laiska meikkaamaan arkisin, ja mun on ollut aika vaikee ettii itelle sopivaa ripsarii. Eka käytin Essencen halppista, joka halui herkästi pois (hävettää, kun kerran menin lukiossa kouluun valunut ripsari naamalla ja heti ekalla tunnilla luokan peilistä huomasin tilanteen), ja sit aloin käyttää vedenkestävää ripsarii (ostin sen Kickistä ja tais olla Maybelline Newyorkin merkki, semmonen vaaleensinisessä varressa oleva), joka kirvelee silmiä. :(
 

Syksysydän

Löylykauha
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
797
Reaktioarvo
624
Oon kokeillu joskus nelosella jotain aika vähäsesti kerra, ja kaks kertaa esityksii vähäse meikkiä (tyyliin huulipunaa ja luomiväriä) mut ei muute
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
33,833
Reaktioarvo
2,892
Vastasin ton noin kerran viikossa ehkä vaikka yleensä en välttämättä edes kerran viikossa meikkaa, mutta riippuu vähän, jodkus enemmän joskus vähemmän. Eikä se ees oo kovin säännöllistä. Mutta ei nuo muutkaan vaihtoehot sopinu :D
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
En oo meikannu meikannu todella pitkään aikaan, mutta sillon tällön laitan huulipunaa ja kulmaväriä. Haluisin alkaa meikata enemmän mutta kuitenkin silleen että se lopputulos ois luonnollinen, ei mitään hirmu pakkelikerroksia miulle kiitos D: Haluisin myös hankkia melko hillityt ripsienpidennykset, kun omat ripseni on aika pienet ja sit ei tarviis taistella minkään ripsarin kans D: Miusta on kamalaa, kun osa porukasta ei pysty olemaan kenenkään seurassa ellei oo kunnon meikit naamassa ja ei pystytä menemään vaikka kouluun tai mihinkään ilman. Jotenki tuntuu tosi kurjalta miten ulkonäköpaineet on niin iso osa joidenkin elämää.
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
oon meikannut 13-vuotiaasta asti lähes päivittäin. mulla on viikossa kuitenkin aina noin pari meikitöntä päivää eikä mulla ole mitään ongelmaa mennä meikittömänä yhtään minnekään. meikkaan myöskin aika paljon, mun arkimeikkiin kuuluu 8 eri tuotetta :D
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Vieläkään kukaan ei oo vastannut ettei oo kokeillut, mutta aikoo kokeilla vaikka 38 ääntä on jo annettu. D: En mä toisaalta sen ajatellutkaan niin suosittu olevan, mutta ajattelin, et jos joku vaikka on vielä niin nuori ettei vanhemmat anna vielä lupaa, tai wanhojen tanssit on tulossa ja aikoo pian harjotella meikkaamista sitä varten.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
33,833
Reaktioarvo
2,892
se on miten itse sen asia ottaa
Mietin vain sitä että on mahollista että tollaset sanavalinnat normalisoi sitä että kaikkien pitäis meikata. Vaikka toisaalta onhan sulla oikeus sanoa miten ite koet asian. Mut jotenkin ei vaan tuu kiva fiilis tollasesta. Eikä yleensäkää siitä kuinka meikkaaminen on aina (vieläkin) kaikille naisiksi oletetuille/mielletyille se normi (vihaan naisoletettu sanaa jotenkin todella paljon vaikka ei toikaan ilmasu hyvältä kuulosta, mut kuitenkin). Nojoo en tiiä, ehkä sitä pitäs iteki vaan alkaa meikkaamaan useammin eikä vinkua turhaa
 

Girlofpunk

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
861
Reaktioarvo
1,563
Mietin vain sitä että on mahollista että tollaset sanavalinnat normalisoi sitä että kaikkien pitäis meikata. Vaikka toisaalta onhan sulla oikeus sanoa miten ite koet asian. Mut jotenkin ei vaan tuu kiva fiilis tollasesta. Eikä yleensäkää siitä kuinka meikkaaminen on aina (vieläkin) kaikille naisiksi oletetuille/mielletyille se normi (vihaan naisoletettu sanaa jotenkin todella paljon vaikka ei toikaan ilmasu hyvältä kuulosta, mut kuitenkin). Nojoo en tiiä, ehkä sitä pitäs iteki vaan alkaa meikkaamaan useammin eikä vinkua turhaa
teet itse mikä tuntuu oikeelta. Itse en nyt henkilökohtaisesti ole ottanut tuota sanontaa mitenkään omaan itsetuntooni pahentavana asiana.
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Jos lähden kaupungille tai koululle niin useimmiten teen kevyen meikin. Toisaalta tälleen etäaikana on joskus mennyt viikkoja meikkaamatta kertaakaan enkä normioloissakaan aina jaksa
 

jokuvaan

taivaanrannanmaalari
Liittynyt
4.4.2021
Viestejä
956
Reaktioarvo
993
lähes joka päivä kun käyn ihmisten ilmoilla (=arkena ja joskus viikonloppuisin) meikkaan, mutta kevyesti ja luonnollisesti.
 

tuolifani

Uusi
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
47
Reaktioarvo
31
Aika harvoin tulee tilanteita mihi meikkaisin. Lähinnä juhlia varten tulee tungettua naamaa jotain jos edes sillokaa.
Mun meikkaaminen on lähinnä vaa meikkivoide ja ripsiväri. Jos oikein villiinnyn nii saatan laittaa jopa luomiväriä ja ehkä huulipunaa.

En osaa yhtään meikata ja sen opettelu on kamalan vaivalloista ku on hirveesti kaikkia erilaisia tököttejä olemassa.
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
Aika harvoin tulee tilanteita mihi meikkaisin. Lähinnä juhlia varten tulee tungettua naamaa jotain jos edes sillokaa.
Mun meikkaaminen on lähinnä vaa meikkivoide ja ripsiväri. Jos oikein villiinnyn nii saatan laittaa jopa luomiväriä ja ehkä huulipunaa.

En osaa yhtään meikata ja sen opettelu on kamalan vaivalloista ku on hirveesti kaikkia erilaisia tököttejä olemassa.
meikkaaminen on kuin maalaamista: ei siinä oo mitään rajoja tai sääntöjä, kunhan nyt vain sudit sekaisin sitä mikä näyttää sun mielestä kivalta.
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
(hyvä vastata tähänkin kesuun pikkusen myöhässä xD)

aikalailla päivittäin. välillä jopa silloinkin, kun oon vaan kotona, mutta se on yllättävän hauskaa ja tykkään lopputuloksesta paljon :)!
teen aikalailla vaan kulmat sekä concealeria laitan vähän sinne tänne. harvemmin laitan kuitenkaan meikkivoidetta ja sillon tälllön luomivärii.
 
Ylös Pohja