Kan du pratar Svenska?

Kan Du Pratar Svenska

  • Ja

    Ääniä: 16 61,5%
  • Nej

    Ääniä: 10 38,5%

  • Ääniä yhteensä
    26

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,143
Reaktioarvo
5,464
Javisst, min familj är tvåspråkig så jag pratar nästan flytande svenska. Har lite problem med at komma ihåg ord i bland eftersom jag inte pratar svenska varje dag.
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Javisst, min familj är tvåspråkig så jag pratar nästan flytande svenska. Har lite problem med at komma ihåg ord i bland eftersom jag inte pratar svenska varje dag.
De e cool 😎 Ja kan pratar svenska int men ja tycker testaa litet
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Tjena! De e jätte kiva att prata sveska i finland därför att finlandsvenks folk kan förstor som finska eller hur?
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
En ossoo ennää ruotsii kovin paljoa, kun ruotsin kirjotuksista on jo melkeen vuosi aikaa. 😵 Meillä kansanopistossa opiskellaan vaan alan asioita ja harjoitellaan pääsykokeita varten, joten kielitaito ei pääse kehittymään. Tää on alkanut hirvittää mua tässä lähiaikoina, kun huomaa, että ruotsin kielen taidot on ruostuneet pahasti. Olin yläasteel ja lukios hyvä ruotsis, mutta oon vajonnut tyypillisen suomalaisen tasolle. 🤐 Samoin käynyt ranskan ja englannin kanssa.

Så nej, jag kan inte prata svenska. 🇸🇪
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
En ossoo ennää ruotsii kovin paljoa, kun ruotsin kirjotuksista on jo melkeen vuosi aikaa. 😵 Meillä kansanopistossa opiskellaan vaan alan asioita ja harjoitellaan pääsykokeita varten, joten kielitaito ei pääse kehittymään. Tää on alkanut hirvittää mua tässä lähiaikoina, kun huomaa, että ruotsin kielen taidot on ruostuneet pahasti. Olin yläasteel ja lukios hyvä ruotsis, mutta oon vajonnut tyypillisen suomalaisen tasolle. 🤐 Samoin käynyt ranskan ja englannin kanssa.

Så nej, jag kan inte prata svenska. 🇸🇪
Toi korjaantuu tosi nopeasti kun sitä kieltä alkaa käyttää taas. Mulla tuli ruotsin kirjoitusten ja virkamiesruotsin suorittamisen väliin 6 vuotta ja parhaalla arvosanalla läpi. Saksan kirjoituksista on mulla 8 vuotta ja tosi nopeasti on palaillut päähän kaikki kun olen alkanut lukea saksankielistä kirjallisuutta syksystä alkaen.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Toi korjaantuu tosi nopeasti kun sitä kieltä alkaa käyttää taas. Mulla tuli ruotsin kirjoitusten ja virkamiesruotsin suorittamisen väliin 6 vuotta ja parhaalla arvosanalla läpi. Saksan kirjoituksista on mulla 8 vuotta ja tosi nopeasti on palaillut päähän kaikki kun olen alkanut lukea saksankielistä kirjallisuutta syksystä alkaen.
Aa, kiva kuulla, ettei kielitaito kokonaan katoa sen ruostuessa. :'D Kyllä sitä vähäsen pelkäsin, että kielitaito huononis kokonaan. Toki ranskan kohdalla saattaa mulla kadota kokonaan, kun en korkeakoulussa tuu opinnoissa tarttee sitä (käytännössä)...
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
En, mutta jos oot mun työhaastattelija, niin sitten puhun :)
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
Aa, kiva kuulla, ettei kielitaito kokonaan katoa sen ruostuessa. :'D Kyllä sitä vähäsen pelkäsin, että kielitaito huononis kokonaan. Toki ranskan kohdalla saattaa mulla kadota kokonaan, kun en korkeakoulussa tuu opinnoissa tarttee sitä (käytännössä)...
Kannattaa sitä sielläkin yrittää ylläpitää! Aika varmasti tulee tilanteita, joissa voit esimerkiksi esseen lähteenä käyttää ranskankielistä kirjallisuutta/artikkelia. :) Ja kieliä voi käydä myös valinnaisina kursseina, mäkin oon käynyt mm espanjaa pari kurssia.
 

Tvruutujalämminsyli

Asiantuntija
Liittynyt
15.2.2021
Viestejä
330
Reaktioarvo
137
Sori ku tuun valittaa mut ärsyttää se ku ihmiset ei osaa perus sääntöi
Apuverbien esim just toi kan jälkeine verbi laitetaa perusmuodos tos tapaukses prata
 

nihilizti

Uusi
Liittynyt
28.6.2022
Viestejä
10
Reaktioarvo
4
Juvisst jättebrå. Vad saivatti och klockan er varttia vaille sjutti tre. Jag bott i Sverige när jag vat ett litet barn, men jag inte känns så mycket svensk.
 
Ylös Pohja