Keho Kannatatko aborttia?

Kannatatko?


  • Ääniä yhteensä
    29

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Mun mielestä se ei oo kaikista eettisin asia, mut joskus se on vaan paras vaihtoehto.
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Kyllä. Abortti on hyvä ja tärkeä keksintö. Naisella on juurikin se oikeus päättää omasta kehostaan. Kuvittele vaikkapa tilanne, jossa nainen on tullut raskaaksi väkivaltaisella tavalla tai pakotettuna. Tai raskaus olisi terveydelle vaarallista, äiti saattaisi jopa itse kuolla. Etenkin näiden asioiden takia kannatan aborttia.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,845
Reaktioarvo
2,897
No koska haluaisin itse että mut olis abortoitu niin kyllä kannatan xD on eettisempää edelleenkin (imo) abortoida kuin antaa syntyy tänne. Mutta eihän kaikki ajattele elämässään näin, mikä on kyllä mun korvaan outoa. Itse kuitenkin mieluummin en olisi syntynyt ollenkaan. Elämä on niin pelottavaa ja vaarallista etten olisi kyllä allekirjoittanut sitä sopimusta jos mulla ois ollu siihen valinta siis
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,387
Kyllä, en nyt varsinaisesti ehdottomasti kannata, mutta en toki vastustakaan. Ei ole minun asiani jos joku sen tekee.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,031
Reaktioarvo
8,492
Tietysti naisella on oikeus kehoonsa, mutta jos raskaus on niin pitkällä, että siitä on ilmoitettava isälle niin en.. en tiedä.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,595
Reaktioarvo
6,502
No en nyt sanois että kannatan, mut ei mua kiinnosta jos joku sen tekee jos haluaa, niiden oma kehohan se on ja ne päättää
Ite en tosin koskaan aio tehdä sitä paitsi jos ei vaan oo muuta vaihtoehtoa
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Vastasin nyt kyllä vaikka en mä nyt voi sanoa, että sitä kannatankaan, koska en mä nyt sitäkään mieltä oo, että kaikkien pitäis abortti tehdä. En kannata aborttia, mutta kannatan abortin mahdollisuutta.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,951
Reaktioarvo
5,745
Vastasin nyt kyllä vaikka en mä nyt voi sanoa, että sitä kannatankaan, koska en mä nyt sitäkään mieltä oo, että kaikkien pitäis abortti tehdä. En kannata aborttia, mutta kannatan abortin mahdollisuutta.
Ei jonkun asian kannattaminen tarkoita että se olisi aina paras vaihtoehto, eli voi huoletta kannattaa vain mahdollisuutta siihen
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
En kannata aborttia. Mun mielestä olis hyvä huolehtia ehkäisystä, jotta aborttia ei tarvisi edes miettiä. Abortti on kalliimpi ja stressaavampi kokemus kuin ehkäisy.

Mutta en myöskään kannata abortin kieltämistä, jos joku kokee sen tarpeelliseksi. Ymmärrän hyvin ettei kaikki ole valmiita äitiyteen. Ja ehkä se olis tulevalle lapselle parempi, että äiti oikeasti tahtoo äidiksi. Ei se oo hyvä jos äiti ei välitä lapsestaan ja ryyppää tai tupakoi raskauden aikana. Ja sit ei edes välitä lapsensa terveydestä.
 

Jjoker

Kokenut
Liittynyt
14.3.2021
Viestejä
105
Reaktioarvo
134
En kannata. Mutta en myöskään millään tavalla vastusta.
Mun mielestä abortin tekeminen tai tekemättä jättäminen on jokaisen raskaana olevan ihan oma henkilökohtanen päätös. En siis ota kantaa, muiden päätökseen pitää tai olla pitämättä lasta.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,951
Reaktioarvo
5,745
Okei, toi kannattaminen vaan kuulostaa siltä, että kannattaa abortintekemistö jokaisessa tapauksessa. D:
Aa hmm ei se mulle ikinä oo silleen kuulostanut.
Kun eihän se oo mahdollista eikä järkevääkään.

Jos esim kannatan lukemista kouluissa eihän se tarkoita että siellä ei muuta tehtäisi
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,454
Reaktioarvo
2,341
En kannata aborttia. Mun mielestä olis hyvä huolehtia ehkäisystä, jotta aborttia ei tarvisi edes miettiä. Abortti on kalliimpi ja stressaavampi kokemus kuin ehkäisy.

Mutta en myöskään kannata abortin kieltämistä, jos joku kokee sen tarpeelliseksi. Ymmärrän hyvin ettei kaikki ole valmiita äitiyteen. Ja ehkä se olis tulevalle lapselle parempi, että äiti oikeasti tahtoo äidiksi. Ei se oo hyvä jos äiti ei välitä lapsestaan ja ryyppää tai tupakoi raskauden aikana. Ja sit ei edes välitä lapsensa terveydestä.
Eihän se ehkäisykään aina ole 100% varmaa, ja raiskauksesta raskaaksi tullessa moni varmaan haluaa abortin.
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Eihän se ehkäisykään aina ole 100% varmaa, ja raiskauksesta raskaaksi tullessa moni varmaan haluaa abortin.
Ei tietenkään ja varmasti tahtoo. En kuitenkaan kannusta ihmisiä tekemään abortteja. Ja ehkäisy ei ole 100 % varmaa varsinkaan jos sitä ei käytä. Uskon että aika moni kykenee valehtelemaan käyttäneensä ehkäisyä.

En myöskään tahdo kieltää aborttia. On ihan selvää että abortin tahtova raskaana oleva nainen ei ole valmis äitiyteen. Silloin abortti taitaa olla paras myös lapsen kannalta. Tuskin kukaan tahtoo olla ns. vahinkolapsi.
 

badassbish

Pihalla oleva opiskelija
Liittynyt
14.7.2021
Viestejä
216
Reaktioarvo
269
Kannatan. Ehkäisy ei aina pidä, raiskauksia tapahtuu, raskaus voi olla kohdun ulkopuolella, alkiolla voi olla raskaana olevan hengen vaarantava sairaus, mielenterveys ei kestä, lääkitys estää raskauden etenemisen viikkoo x pidemmälle... Kaikkee tapahtuu. Abortin täysin kieltävät ei tunnu ymmärtävän, ettei asiat läheskään aina mee "naimisiin -> seksi -> raskaus -> kiva, helppo synnytys -> nopee toipuminen"- kaavalla

Omasta mielestäni abortin kannattaminen ei mitenkään sulje pois raskaana olevien ja synnytyksestä toipuvien hyvinvoinnista huolehtimista. Molemmat on tärkeitä asioita, kuten myös lapsiperheiden tukeminen. Yks tärkee juttu on myös se, ettei kukaan painosta ketään suuntaan tai toiseen: neuvoo voi kysyttäessä antaa, mutta sillonkin mahollisimman objektiivisesti. Abortin suhteen epävarma ei halua kuulla "hyi vittu joku lapsi, abortoi se" tai "oi ihanaa, lapset on parhaita, pidä se" kommentteja
 
Ylös Pohja