Aihe vapaa Katsoin juuri lapsuuteni traumatisoivimman videon(My little pony)

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Noista Pinkie Pien suorista hiuksista tulee Pinkamena Diane Pie mieleen. Tietääkseni se on joku Pinkie Pien creepypasta-versio, sillä siitä on jonkinlainen creepypasta tehty. En oo kuitenkaan kyseiseen tarinaan koskaan perehtynyt. Sitä vaan, että voisko toi lapsena näkemäsi video perustua siihen creepypastaan.

EDIT: Katoin nyt ton videon, ja aika häiritsevältä se kyl vaikutti. Ei nyt tietenkään ollut minulle näin aikuisena erityisen pelottava, mutta kyllä jollekin lapselle, kuten sulle aikoinaan, toi voi olla todella ahdistava tekele.
Ehkä voisikin perustua siihen. En kyl oo ikinä kuullut tommosesta creepypastasta. D: Nii, jos oisin kattonut ton nyt ekaa kertaa niin ois kyl ollut häiritsevä, mut oisin selvinnyt siitä, mut nyt ku sain siitä traumat lapsena niin sen takii järkyttää näin paljon vieläkin.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Nyt löysin sen.
Okei katoin nyt tän videonja en siis aiemmin muistanut enkä aluks ees pystynyt kattoo(oli niin myöhä ja pelkäsin uusia traumoja, tosin ei nytkään kello ole yhtään sen vähempää, kuim silloin että... :D) Mut ei toi mun mielestä oo ollenkaan niin pelottava, kuin toi minkä mä näin lapsena. Toki olisin siis varmasti traumat saanut, jos olisin lapsena nähnyt ja ymmärrän, miks järkytyit niin pahasti, mut tos oli kuitenkin ihan erilainen tunnelma, luurangot laulo, Rainbow Dash ei jäänyt kitumaan yms. Mut oli kyl toikin aika inhottava. :/
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Ehkä voisikin perustua siihen. En kyl oo ikinä kuullut tommosesta creepypastasta. D: Nii, jos oisin kattonut ton nyt ekaa kertaa niin ois kyl ollut häiritsevä, mut oisin selvinnyt siitä, mut nyt ku sain siitä traumat lapsena niin sen takii järkyttää näin paljon vieläkin.
Niin, oisin mäkin varmasti kammonnut kyseistä videota järkyttävästi, jos se olisi mulle tullut vastaan YouTubesta ollessani pieni. Olin kyl pienenä vielä herkempi kuin nykyään: kammosin jopa Euroviisujen vuoden 2006 Venäjän edustajabiisin lavalla esiintynyttä valkoista naista, kun se näytti elottomalta haamulta valkoisena. D: Nykyään kyseinen nainen ei pelota mua lainkaan, mutta kyllä tulee usein biisin esitysvideota katsellessa mieleen se, kuinka pelkäsin sitä pienenä. :D

Ja en kyllä My Little Ponya kattonut lapsena, ettei siis ehkä siinä mielessä olisi juuri tuota katsomaasi videota vastaan kohdalleni tullut. Toki YouTubessa mulla on näin vanhempana tullut häiritseviä videoita vastaan, jotka on vaivannut mieltä pahasti useita päiviä. Eli ei sitä ole pelottavilta videoilta helppo välttyä. D:
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Okei katoin nyt tän videonja en siis aiemmin muistanut enkä aluks ees pystynyt kattoo(oli niin myöhä ja pelkäsin uusia traumoja, tosin ei nytkään kello ole yhtään sen vähempää, kuim silloin että... :D) Mut ei toi mun mielestä oo ollenkaan niin pelottava, kuin toi minkä mä näin lapsena. Toki olisin siis varmasti traumat saanut, jos olisin lapsena nähnyt ja ymmärrän, miks järkytyit niin pahasti, mut tos oli kuitenkin ihan erilainen tunnelma, luurangot laulo, Rainbow Dash ei jäänyt kitumaan yms. Mut oli kyl toikin aika inhottava. :/
Joo, onhan toi totta, ettei tää toinen video oo yhtä karmiva kuin lapsena näkemäsi video. Tossa videossa ei näytetty isolla Rainbow Dashin kärsivää katsetta, toisin kuin Pinkie Pie -videossa. Murhaamisoperaatio oli tuossa myös nopeampi, jolloin ei Rainbow Dash ehtinyt kitumaan pitkään kivuissa toisin kuin lapsena näkemässäsi videossa. Tämä video on myös humoristinen, mikä mainitsemasi luurankojen laulun kanssa luo kepeää tunnelmaa videoon. Videossa näytti siltä, että Fluttershyn murhanhimosta yritettiin tehdä pilkkaa, kun taas Pinkie Pie -videossa Pinkie Pien murhahimoa ei nälvitty. Myös musiikilla on merkitystä videon tunnelmassa: mainitsemasi luurankojen laulu ei ollut yhtä karmiva kuin taustamusiikki lapsena näkemässäsi videossa.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Niin Dubbinaattorit joskus aikoinaan dubbas sen suomeks. Olin videon ekan kerran katsoessani 11-vuotias, eikä itseäni kyseinen video ei lainkaan pelottanut. Video oli mielestäni vain kiinnostava ja kivaa katseltavaa, ei tietty sen takii, että joku tappaa oman ystävänsä. Kyllä tosin aika ällöä oli, kun kuolleen Rainbow Dashin ruumiin toinen puolisko valui Fluttershyn vajan tuolilla. :'D Tietty olin tuolloin jo hieman vanha, enkä pieni lapsi, mikä on voinut vaikuttaa siihen, ettei video kammottanut minua lainkaan.
Oliks Dubbinaattorit myös ne tyypit, jotka dubbas uusiks sen jonkun Frozenin, jossa Elsan taikomat jääpuikot lävisti ihmiset ja sanottiin et maapallo tuhoutuu tai jotain kun Elsa järkyttää luonnon tasapainoa?

Katoin videon nimittäin joskus(kylläkin jo teininä, en saanut traumoja) ja yritin taas ettii sitä mutta musta tuntuu et se on poistettu tubesta.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Oliks Dubbinaattorit myös ne tyypit, jotka dubbas uusiks sen jonkun Frozenin, jossa Elsan taikomat jääpuikot lävisti ihmiset ja sanottiin et maapallo tuhoutuu tai jotain kun Elsa järkyttää luonnon tasapainoa?

Katoin videon nimittäin joskus(kylläkin jo teininä, en saanut traumoja) ja yritin taas ettii sitä mutta musta tuntuu et se on poistettu tubesta.
Kyseinen dubbiryhmä lopetti vuonna 2015, joten kyseistä kanavaa ei enää löydy, mutta joitakin kyseisen ryhmän videoita on fanit uudelleen ladanneet YouTubeen. En kyl ite muista heidän dubanneen mitään Frozen-klippiä. Kyseistä videota en siis ole aiemmin nähnyt. Ja en usko, että Dubbinaattorit olisivat kyseisen dubin tehneet, koska et tainnut kuitenkaan ennen vuotta 2015 olla teini-ikäinen. :D
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
joo tää se oli :o
Ai, se olikin se. :D En tiennyt, et sitä ollaan Suomessakin näytetty. D: Kommenttien mukaan on vain yks jakso jossa näy verta. On kyllä aika sairas lastenohjelma, enkä yhtään ymmärrä, mitä sen tekijöiden päässä on pyörinyt.

Johtaja: "Pitäs keksii uus lastenohjelma. Ideoita?"

Pena: "Nyt en kyl keksi... Ehkä joku keijukaisohjelma jossa keijut pomppii kukkakedolla?"

Johtaja: "Mmmhhh... Aika tylsä. Meidän pitää nyt erottua joukosta ja keksii jotain särmää tohon ohjelmaan. Onks sulla jotain ideoita, Pertti?"

Pertti: "Hhmmm... No, nyt ei tuu juoneen mitään ideoita, mutta ehkä hahmoina vois olla pelottavilla hampailla varustettu susi, jonka naamasta tipahtelee jotain outoja naamareita, joku pelottavasti hymyilevä pelle tai joku sen tyylinen ja joku aurinkopää."

Johtaja: "Aika kova, aika kova... Onko muilla ehdotuksia?"

Maija-Liisa: "Hei, mul ois yks idea... En oo kyl varma, että miten tää onnistuis, tai että kuinka hyvin sopii lapsille, mutta ainakin tässä on sitä kaipaamaamme särmää..."

Johtaja: "Jatka..."

Maija-Liisa: "No, miten ois... Jos jokaisessa jaksossa tapahtuus jotain raakaa esim silpottais sammakoita ja käsiä ja kidutettais kaikkii?! :)"

Johtaja: "Siis aivan loistavaa, Maija-Liisa. Aivan loistavaa. Toi on just sitä , mitä meidän ohjelma kaipaa. Olet todellakin nyt ylittänyt itsesi, joten annan sinulle oikein mehevän palkankorotuksen ja ylennyksen. Annetaampa kaikki vielä isot aploodit Maija-Liisalle! Tap tap tap!!!"

Pertti: "Hei, entä jos yhessä jaksossa silpottais sammakoita ja niinku pakotettais tyyppejä leikeltäviksi? Ja ehkä jossain esityksessä vois olla joku taikaesitys ja tyyppi voitais oikeesti leikata keskeltä kahtia?! :)"

Johtaja: "Siis aivan täydellistä. Nythän tää homma alko sujumaan. Heitelkää vain ideoita!"

Pena: "Ootteks te hei nyt ihan tosissanne? Miettikääpä vielä vähän? Siis lastenohjelmaan?!"

Johtaja: "No, lastenohjelmaanpa hyvinkin. On jo korkea aika tuoda jotain tälläistä mukaan lastenohjelmiinkin. Lapset ilahtuvat!"

Pena: "Eivätkä ilahdu vaan saavat traumat!"

Pertti: "Mitä nyt joku pikkutraumoista välittää? Hei, entä jos jossain jaksossa tyyppi syttyis tuleen kun se yllytettäis limboamaan liian matalaa ja liekehtivää limboa?"

Pena: "Ei hyvänen aika..."

Johtaja: "Ja ohjelman opetus on kannusta lapsia rohkeasti kokeilemaan uusia harrastuksia, kuten puukolla suhimista ja liekehtivää limboa!"

Maija-Liisa: "Joo ja kaverit mukaan kans! Vaikka joku kaveri ei haluiskaan mukaan niin se pitää pakotta vaikka kuinka näyttäis kaveri surulliselta!"

Johtaja: "Siis aivan mielettömän upeaa työtä tiimi. Nyt tuli jo ihan super hyviä ideoita ja näistä onkin sitten hyvä jatkaa huomenna. Suunnitelkaa vaikka huomiseksi jokainen joku ahdistava kohtaus niin katotaan niitä sitten huomenna. Hyvää päivän jatkoa! :)"


Mut tykkään kyl kattoo noita Snipuxsin videoita tosta. Olisin lapsena saanut traumat mut nyt nauran tolle, ku se on niin häiritsevä ja outo eikä ollenkaan sopiva lastenohjelmaks. :D
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Just näin, ei ole hirveästi järkeä käyttää lastenohjelmien hahmoja tollasissa videoissa? Jotkut simpsonit ymmärtäisin, kun selvästi vanhemmalle yleisölle tarkoitettuja. Ja, joo, eihän tuollaset kidutus-aiheet edes sovi monelle vanhallekkaan :c

Toi Cupcakes oli yhdestä creepypastasta (tietojeni mukaan), eli ideana on se että Pinkie Pie leipoo muiden ponien elimistä kuppikakkuja. En muista oliko kidutuksella jokin muu tarkoitus kuin sadismi/"muuten vain"?
Nii Simpsonit ymmärtäis paremmin, mut ku nois käytetään aina jotain lapsille suunnattuja ponihahmoja, joita ihan alle kouluikäsetki kattoo. D: Nii, joku tääl sanoki et saattais olla semmosesta creepypastasta. Yyh, leipoo ystäviensä elimistä kuppikakkuja. :(
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Aa, okei. No kyl tuossa iässä voidaan olla vielä aika herkkiä tuommoiselle raa'alle sisällölle, tai no, se riippui ihmisestä. Ite oon kyl todella herkkä, mutta toi video ei kammottanut mua lainkaan lapsena, ja katselinkin sitä todella usein. :D Tietty fanitin Dubbinaattoreita todella paljon, niin kylhän sitä tuli katottuu paljon niiden videoita.

Mä muistan, kun ollessani 10-vuotias yks mun luokkalainen kerto mulle ja ainakin yhdelle toiselle mun luokkalaiselle, kuinka juuri edeltäneenä viikonloppuna (?) hänen serkkunsa oli käskenyt häntä katsomaan YouTubesta hänen (ja muistaakseni muidenkin sukulaisten kaa) yhden "Pelästymisvideon". Video siis löyty YouTubesta tolloin tolla nimellä. Tää mun luokkalainen sanoi, kuinka siinä videossa vihreällä taustalla kiikkui keinutuoli, ja yhtäkkiä pongahtaa creepy naama esiin. Hänellä oli sit vaikee saada unta yöllä. Hän vieläpä väritti värikynällä revittyyn lappuun videon taustan värin ja kirjoitti videon nimen mulle, jotta voisin kattoo sen himassa. Hän myös ns. "ehdotti" videota katsottavaksi sille toiselle luokkalaiselle.

No, ite en tullut katelleeksi koko videota, mutta tää toinen luokkalainen katsoi. Hän kertoi, kuinka yhtäkkiä ruudulle paljastui valkosilmäiset kasvot. Mä kuitenkin löysin tän videon joskus yläasteella tai lukiossa yhdestä sinätuubapaskasta, ja tunnistin kyseisen klipin mun luokkalaisen tuntomerkeistä Pelästymisvideoksi. Sit YouTubesta myöhemmin löysin tän klipin kokonaisena videona. Sitä ei siis löydy suomeksi enää Pelästymisvideona. Kyl se video vähän karmitti, kun creepy hahmo yllättäen ryömii huoneen takaa ruutuun, tosin mun luokkalaiset kertoivat kasvojen pongahtaneen suoraan noin vaan ruudulle, ettei tää kauhutyyppi ryöminyt lainkaan. Mut siis ei se mitenkään valtavan ahdistava mulle ollut, ehkä sen takii, kun tiesin, mitä siinä videossa tuli tapahtumaan.

Tässä on siis se kyseinen video, jos jotakuta kiinnostaa:
Katon ton videon sit huomenna. Nyt on aivan liian myöhä tommosille. D: Meidän luokan ryhmään joku poika linkkas kutosella jonkun videon, jota mun luokkalaiset kovasti järkyttyi. En tiiä, mitä siinä videossa tapahtui. Onneks mun kännykkä oli silloin rikki ja ku ope oli siitä videosta varoittanutkin niin en ees yrittänyt etsii sitä videoo sieltä viestitulvasta, kun en halunnut kattoo. Jälkeen päin lyl mietityttää et mitä siinä videossa sit oikein oli.🤔
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Joo no siis oon vieläkin aika "herkkä" kaikelle kauhulle eli en kato ees mitään kauhuelokuvia jne ja saatan saada itselleni luotua liiankin herkästi esim semmosen et on pakko kattoo jonnekin huoneeseen illalla ettei siellä oo ketään ja sit pitää pakottaa itsensä muuhun hommaan ettei pelottele itseään liikaa
Ite kattelen youtubess olevii kauhuvideoita aika paljon, mut kauhuleffaa en oo ikinä kattonut. Viime uudenvuodenaattoiltana tosin aloin katsomaan yhtä kauhusarjaa... Vaikka se on k16 ja täytän 16 vasta kesällä. Jotkin jaksot oli oikeestaan aika lepposii, mut sit etenkin vika jakso oli niin karmiva... Siinä tapahtu niin monta järkyttävää asiaa ja siinä jäi niin paljon käsiteltävää. Eikä siinä vielä kaikki. Vieläkin joskus iltaisin se sarja tulee mun mieleen ja on vaikeaa olla ajattelematta sitä. Ainakin opin ettei kauhusarjat tai -leffat sovi mulle vielä pitkään aikaan. Mutta... Se oli niin järkyttävä. D: Ja oninhottavaa kun se palaa mieleen iltaisin.
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Ite synnyin vasta kun 2000-lukua oli ollut jo hyvän aikaa ja oon niinku kasvanut tässä nettimaailmassa. :D Jo taaperona katoin Yle Areenaa, mutta kouluikäisenä aloin katsomaan myös youtubea. Aaa voi ei. :/ Toi video näyttää muuten tosi kiinnostavalta, mutta oon aika huono englannissa niin en varmaan sais tosta hirveästi irti. D:

Hopeanuolta en ole itse katsonut, kuulin siitä ekan kerran, kun ZoneVd teki siitä videon. :D Muumien jäärouva kyllä pelotti muakin. Tosi monet painottaa, kuinka hirveesti pelkäs Mörköä pienenä. Itelläni ei kuitenkaan oo mitään erityisii muistikuvii siitä, et oisin sitä pelännyt. Tai varmaan mä sitä jonkin verran pelkäsin, ku ensinhän kuulu se pelottava Mörkö-musiikki ja oli kylmempää ja sit yhtäkkii Mörkö oli siinä ihan lähellä. Mutta mitään Mörkö-traumoja ei kuitenkaan jäänyt ja olihan se Mörkö aika inhimillinen. Ei se tehnyt juuri pahaa ja kerranhan se pelasti Pikku Myynkin.

Mutta Jäärouva oli kylmä ja jäädytti ihmisiä ja eläimiä. Ja sit viel ku piti varoa ettei kattois sitä silmiin. Mut en mä sitäkään mitenkään niin paljoa pelännyt. Eihän noi Muumi-hahmot vedä vertoja ponien raa'alle tappamiselle, tai kammottavalle tarinalle.

Itekki pelkään vielä Kasvotonta ja toi kohtaus on kyllä aika karmea. Ja sit ku se ahmii ruokaa, tulee ihan ällön näköseks ja sylkee jotain kultaa. D: Mutta mun mielestä alku(ekat 30 min) siinä on kaikkein pelottavin. Olis aivan sika pelottavaa, jos mulle kävis niin. Oisin vaan tavallisesti menossa oliko nyt uuteen kotiin vai loma-asuntoon, mutta sitten mun isä eksyiskin reitiltä ja mun vanhemmat pakottais mut paikkaan, josta mulla on pelottava aavistus.

Sitten käveltäis siellä, mutta sieltä löytyis jotain ruokakojuja ja mun vanhemmat alkais ahmimaan sitä ruokaa. Ja sit ne muuttuis sioiksi ja ilmestyis pelottavia tyyppejä ja joku sanois, et mun on lähettävä täältä ennen ku tulee pimeää, mutta vaikka kuinka juoksisin niin en ehtisi ajoissa ja yhtäkkiä olenkin ansassa jossain painajaispaikassa ja alkaisin muuttua näkymättömäksi. Ja kehenkään ei vois luottaa ja harkitsin vahvasti itsemurhaa. Mut samalla kuitenki pelottais, et jos tekisin itsarin niin jäisinki kummittelee siihen paikkaan enkä sitäkään kautta siis pääsis pois.

Ja sit ku on se pelottava noita, joka aikois tappaa mut. D: Ja se kun Chihiro joutuu menee sinne hämppiksen luo. Sen pitää yrittää pysellä piilossa ja sit ku se näkee siellä koneiden luona sen hämppiksen, niin pelottavaa! Ja ne pienet mustat työntekijät... Ja kaikki mitä Chihiro tekee on väärin.

Ja sit kylpylässä, ku sille annetaan se muta-asiakas ja kaikki inhoksuu Chihiroa. Ja kun se Chihiro menee pyytää siltä noidalta töitä. Ja se noita käskee sisään ja pitkällä teräväkyntisellä sormellaan noituu Chihiron sisään niin et se vaan liikkuu kovaa vauhtia sinne. Ja se sen noidan vauva...

Ja siis se et se on vieraassa paikassa, kaukana kotoa, ei tiiä miten sinne pääsee, vanhemmat saattaa olla mennyttä, kaikki hyljeksyy, on lähellä tulla tapetuksi... Kyllä sitä nyt vähemmästäki järkyttyis. D:

Ja en ymmärrä muuten sitä, kun Chihiro kutsu niitä noitia mummeiksi ja sitä hämppistä vaarikseen. Kun missä vaiheessa muka kerrottiin et ne ois jotain sukua? Ja sit se vauva kutsu sitä noitaa pappakseen vaikka... Sehän on tyttö?

Ja siis aattelin Chihiron ja sen lohikäärmepojan suhdetta sisaruksellisena, et se poika olis sille vähän niinku isoveli.(ja pienenä sen leffan katsoessani luulin et tää poika olis tyttö...) Mut sit yhtäkkii kun Chihiro pelasti sen niin se hämppisvaari sano jotain että "sitä se rakkaus teettää" ja vähän ihmettelin niitten käyttäytymistä mut aattelin et no onhan se semmosta sisaruksellista rakkautta. Mut sit yhtäkkii se toinen noita kutsuikin sitä poikaa Chihiron lohikäärmepoikaystäväksi?! Niinku mitä ihmettä?!

Ja ku katoin ton leffan viime vuonna helpottaakseni lapsuuden traumoja niin oikeesti ekat puol tuntii oli silkkaa kidutusta ja aivan kamalaa traumojen takaisin mieleen palaamista. Ja sit en muutenkaan tykkää ollenkaan animehahmojen suunliikkeistä. Ja siis se ku Chihiro jopa unohti oman nimensä... Ja sen piti tunnistaa sikojen joukosta vanhempansa tai se ei pääse pois ja mä oisin sitten vaan arvannut jotain ja jäänyt sen takia ikuisiksi ajoiksi tonne painajaissaarelle. D:
Tosiaan, Henkien kätkemässä on muutenkin aika hyytäviä teemoja, niin kuin just vaikka tuo Chihiron vanhempien muuttuminen sioiksi, yksin jääminen vieraan maailman keskelle, joidenkin hahmojen uhkaavuus, hyljeksityksi tuleminen jne. Toisaalta oli mielenkiintoista, kuinka jotkut alun perin uhkaavat hahmot osoittautuivatkin välittäviksi ja lämpimiksi omilla tavoillaan. Mä tulkitsin myös Chihiron ja Hakun välit enemmän sisaruksellisiksi kuin romanttisiksi. Käsittääkseni leffan ohjaaja Hayao Miyazaki usein karsastaakin sellaisen perinteisen "love interestin" pakollista sisällyttämistä tarinoihin, kun päähenkilönä on tyttö/nainen. Tuosta mummottelusta/vaarittelusta ehkä ajattelisin, että se oli Chihiron suunnalta ehkä enemmänkin sellainen kiintymyksen osoitus? 🤔
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Kyseinen dubbiryhmä lopetti vuonna 2015, joten kyseistä kanavaa ei enää löydy, mutta joitakin kyseisen ryhmän videoita on fanit uudelleen ladanneet YouTubeen. En kyl ite muista heidän dubanneen mitään Frozen-klippiä. Kyseistä videota en siis ole aiemmin nähnyt. Ja en usko, että Dubbinaattorit olisivat kyseisen dubin tehneet, koska et tainnut kuitenkaan ennen vuotta 2015 olla teini-ikäinen. :D
Joo en. :D Katoin sen joskus viime vuonna, joku ysin alkupuolella, tai kasin loppupuolelle. Se oli kyl jo aika vanha, kun sen näin. Ja mun mielestä oli just silleen vaan uudelleen dubattu suomeks. En vaan löydä kumpaakaan versiota videosta.🤔 Mut oli varmaan sit joku toinen ryhmä, joka dubbas.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Tosiaan, Henkien kätkemässä on muutenkin aika hyytäviä teemoja, niin kuin just vaikka tuo Chihiron vanhempien muuttuminen sioiksi, yksin jääminen vieraan maailman keskelle, joidenkin hahmojen uhkaavuus, hyljeksityksi tuleminen jne. Toisaalta oli mielenkiintoista, kuinka jotkut alun perin uhkaavat hahmot osoittautuivatkin välittäviksi ja lämpimiksi omilla tavoillaan. Mä tulkitsin myös Chihiron ja Hakun välit enemmän sisaruksellisiksi kuin romanttisiksi. Käsittääkseni leffan ohjaaja Hayao Miyazaki usein karsastaakin sellaisen perinteisen "love interestin" pakollista sisällyttämistä tarinoihin, kun päähenkilönä on tyttö/nainen. Tuosta mummottelusta/vaarittelusta ehkä ajattelisin, että se oli Chihiron suunnalta ehkä enemmänkin sellainen kiintymyksen osoitus? 🤔
Niin, mun mielestä se oli aika yllättävää, kun lopulta sille oltiinki ihan kivoi. D: Joo, Hakuhan se oli. :D Jos se ohjaaja kerran itekki karsastaa semmosta niin miks sit ohjas tommosen vai oliko ohjaajalla siihen mitään päätäntävaltaa? D: Ai niinkö? Tehääks Japanissa/Kiinassa(en muista kummassa noi nyt olikaan D:) semmonen tapa että kutsutaan vanhempia ihmisiä mummeiksi ja vaareiksi, jos niihin kiinnytään?
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Niin, oisin mäkin varmasti kammonnut kyseistä videota järkyttävästi, jos se olisi mulle tullut vastaan YouTubesta ollessani pieni. Olin kyl pienenä vielä herkempi kuin nykyään: kammosin jopa Euroviisujen vuoden 2006 Venäjän edustajabiisin lavalla esiintynyttä valkoista naista, kun se näytti elottomalta haamulta valkoisena. D: Nykyään kyseinen nainen ei pelota mua lainkaan, mutta kyllä tulee usein biisin esitysvideota katsellessa mieleen se, kuinka pelkäsin sitä pienenä. :D

Ja en kyllä My Little Ponya kattonut lapsena, ettei siis ehkä siinä mielessä olisi juuri tuota katsomaasi videota vastaan kohdalleni tullut. Toki YouTubessa mulla on näin vanhempana tullut häiritseviä videoita vastaan, jotka on vaivannut mieltä pahasti useita päiviä. Eli ei sitä ole pelottavilta videoilta helppo välttyä. D:
Äh, voi ei. D: Ite tykkäsin kattoo. Tai no, kokonaisii jaksoi en hirveen usein youtubesta löytänyt eikä pystytty niitä muualtakaan kattoo, mutta se mitä niistä löysin oli kivaa katottavaa. Voi ei. D: Minkä tyyppisiä? Niin no, ei kai. D:
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Aattelin jo et tänne keskusteluun tulis vaan pari kommenttia, kun se ehti olla täällä jo monta tuntia ennen ensimmäistä viestiä, mutta tuleehan tänne kommentoijia, osittain varmaan senkin takia, kun vastailen niin paljon noihin kommentteihin. Kyllä kannatti nostaa tätä kesuu sillon alussa. :D
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Joo, onhan toi totta, ettei tää toinen video oo yhtä karmiva kuin lapsena näkemäsi video. Tossa videossa ei näytetty isolla Rainbow Dashin kärsivää katsetta, toisin kuin Pinkie Pie -videossa. Murhaamisoperaatio oli tuossa myös nopeampi, jolloin ei Rainbow Dash ehtinyt kitumaan pitkään kivuissa toisin kuin lapsena näkemässäsi videossa. Tämä video on myös humoristinen, mikä mainitsemasi luurankojen laulun kanssa luo kepeää tunnelmaa videoon. Videossa näytti siltä, että Fluttershyn murhanhimosta yritettiin tehdä pilkkaa, kun taas Pinkie Pie -videossa Pinkie Pien murhahimoa ei nälvitty. Myös musiikilla on merkitystä videon tunnelmassa: mainitsemasi luurankojen laulu ei ollut yhtä karmiva kuin taustamusiikki lapsena näkemässäsi videossa.
Nii. D:
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Se on mun lemppari! Katottiin se koulussa ja se on ihan paras!!
Mikä sun mielestä siin on sit kivaa? :D Kunpa meki oltais katottu koulussa kun ehkä sit mulle ei ois tullut niin pahoi traumoi. Toisaalta mulle tuli traumat yhestä koulunäytelmästäki pienenä...
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Aa, okei. No kyl tuossa iässä voidaan olla vielä aika herkkiä tuommoiselle raa'alle sisällölle, tai no, se riippui ihmisestä. Ite oon kyl todella herkkä, mutta toi video ei kammottanut mua lainkaan lapsena, ja katselinkin sitä todella usein. :D Tietty fanitin Dubbinaattoreita todella paljon, niin kylhän sitä tuli katottuu paljon niiden videoita.

Mä muistan, kun ollessani 10-vuotias yks mun luokkalainen kerto mulle ja ainakin yhdelle toiselle mun luokkalaiselle, kuinka juuri edeltäneenä viikonloppuna (?) hänen serkkunsa oli käskenyt häntä katsomaan YouTubesta hänen (ja muistaakseni muidenkin sukulaisten kaa) yhden "Pelästymisvideon". Video siis löyty YouTubesta tolloin tolla nimellä. Tää mun luokkalainen sanoi, kuinka siinä videossa vihreällä taustalla kiikkui keinutuoli, ja yhtäkkiä pongahtaa creepy naama esiin. Hänellä oli sit vaikee saada unta yöllä. Hän vieläpä väritti värikynällä revittyyn lappuun videon taustan värin ja kirjoitti videon nimen mulle, jotta voisin kattoo sen himassa. Hän myös ns. "ehdotti" videota katsottavaksi sille toiselle luokkalaiselle.

No, ite en tullut katelleeksi koko videota, mutta tää toinen luokkalainen katsoi. Hän kertoi, kuinka yhtäkkiä ruudulle paljastui valkosilmäiset kasvot. Mä kuitenkin löysin tän videon joskus yläasteella tai lukiossa yhdestä sinätuubapaskasta, ja tunnistin kyseisen klipin mun luokkalaisen tuntomerkeistä Pelästymisvideoksi. Sit YouTubesta myöhemmin löysin tän klipin kokonaisena videona. Sitä ei siis löydy suomeksi enää Pelästymisvideona. Kyl se video vähän karmitti, kun creepy hahmo yllättäen ryömii huoneen takaa ruutuun, tosin mun luokkalaiset kertoivat kasvojen pongahtaneen suoraan noin vaan ruudulle, ettei tää kauhutyyppi ryöminyt lainkaan. Mut siis ei se mitenkään valtavan ahdistava mulle ollut, ehkä sen takii, kun tiesin, mitä siinä videossa tuli tapahtumaan.

Tässä on siis se kyseinen video, jos jotakuta kiinnostaa:
Okei unohdin tän videon ja muistin totta kai vasta nyt mut katoin sen silti. Olihan se vähän pelottava, tai niinku ainakin hätkähdin siinä. Meillä kans joskus ala-asteella 5-6-luokalla joku laitto ryhmään jonkun ton tyyppisen videon. Ei siis tota samallaista mut siinäkin tuli yhtäkkii joku tyyppi eteen ja sit joku ääni. Hätkähdin siinä mut ei se mua muuten pelottanut enkä saanut traumoja.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Okei unohdin tän videon ja muistin totta kai vasta nyt mut katoin sen silti. Olihan se vähän pelottava, tai niinku ainakin hätkähdin siinä. Meillä kans joskus ala-asteella 5-6-luokalla joku laitto ryhmään jonkun ton tyyppisen videon. Ei siis tota samallaista mut siinäkin tuli yhtäkkii joku tyyppi eteen ja sit joku ääni. Hätkähdin siinä mut ei se mua muuten pelottanut enkä saanut traumoja.
Joo, ei itelle tosta videosta traumoja tullut, vaikka kyl se aika pelottava oli. :D Ja noi jumpscare-videot on kyl hirveitä, kun tulee keskityttyy kunnolla videon katteluun, ja yht äkkii joku hirviö ja karmea ääni pongahtaa esiin.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Tää taitaa olla nyt jo vähän vanha keskustelu. Halusin tähän lisätä vielä viestin, sillä mulla on aika pitkään ollut traumat yhestä netistä löytävästäni järkyttävästä matkusta. :/ Oikeestaan nyt vasta oon älynnyt, ettei tää mun kokemani trauma ole kauheen normaalia. Tää keskustelu tuli siis tätä mun traumaa pohtiessani mieleen, niin aattelin siksi tähän tän asiani kirjoittaa.

Tää tapaus ei kuitenkaan tapahtunut mulla lapsena, toisin kuin sun tilanteessas. Oli mulla lapsena tietty pelkoja tiettyjä asioita kohtaan, sillä oon pienestä pitäen ollut herkkä (lapsena olin tietty herkempi kuin näin aikuisena). Nää mun lapsuuden pelot eivät kuitenkaan häirinnyt mun normaalia elämää, ja nää pelot on useimmiten vanhempana kadonneet jättämättä mitään ikäviä jälkiä aikuisuuteen.

Tässä mun tän hetkisessä tää pelko on saanut pohjansa lukioaikoina. Ensimmäisen lukiovuoden äikän kurssilla meidät oli jaettu pienempiin ryhmiin, jossa teimme usein ryhmätöitä ja vastaavaa. Yhdeksi ryhmätyöksemme kuului kurssin lopputyö kaunokirjallisuuksien lajeista. Yksi ryhmä teki siis yhdestä lajista esitelmän siten, että jokaisella ryhmässä oli eri laji työnään. Mun ryhmän teemana oli sci-fi. Meidän piti myös lukea joku lajiin liittyvä teos. Sen lisäksi, että meidän piti tehdä tämä esitelmä, meidän piti tehdä yksilötyönä open laatima kirjatehtävä. Meidän piti siis kertoa kaikkee teoksen miljööstä, päähenkilöistä jne. Tehtävässä piti myös kirjoittaa eräänlainen mielipidekirjoitus teoksesta. Tätä varten etsiskelin tietoa teoksen aiheesta, ja löysin erään epämiellyttävän artikkelin aiheeseen liittyvästä jutusta. Luin artikkelin, ja päätin yhdestä artikkelin sisällöstä ottaa lisätietoa netistä. En muista, miksi lisätietoa halusin. Olisikohan syynä ollut uteliaisuus vai se, että halusin saada selville, pitikö artikkelin tieto paikkansa vai ei? 🤔

Ja no, etsiessäni lisätietoa tästä sisällöstä järkytyin totaalisesti! Ja siis järkytyin nimeen omaan siksi, että löysin kauheita kuvia aiheesta. D:

Tää juttu häiritsi mua aika paljon pari päivää. Sen jälkeen en ole tätä keissiä sen kummemmin ajatellut. Välillä tietty randomina flashbackina tullut asia mieleen. Elämä ei siis tästä mulle pilalle mennyt KUNNES viime keväänä Hesarissa löysin artikkelin tästä samasta aiheesta! 😰 Lueskelin Hesarissa sitä sun tätä, kunnes sivusto ehdotti tähän kauhuaiheeseen liittyvää matskua. Ja siis tää artikkeli oli Hesarin luetuimpia ja tuli ihan etusivullakin vastaan ensimmäisenä! Tästä huomaa selvästi, kuinka kammottavat asiat myy.

Tästä Hesarin tempusta sitten alkoi kauhee ahdistusmyllerrys tätä aihetta kohtaan. Ja tää tapaus on paisunut suht pahaksi: nimittäin tää kauhee aihe on pyörinyt mun mielessä tyylii ainakin kerran viikossa. Kesällä sitten kun Simpsoneissa mainittiin tästä kammottavasta asiasta epäsuorasti (Homer Simpson, sinä kelju piru! :mad: ), niin tää tapaus paheni entisestään. Oon siis siitä lähtien lähes päivittäin tätä keissii ajatellut. Nyt opinnot aloittaessani tää tapaus on taas tullut pahasti mieleen, ja juna- ja bussimatkalla olin jäätävän ahdistunut tästä jutusta. Meinasin jopa itkee junamatkalla tän tapauksen takii. :'(

Oon tässä nyt harkinnut puhuvani tästä asiasta jonkun ammattilaisen kaa. Mä nykyään kansanopistossa juttelen viikoittain oppilashuollossa mun murheista, niin aion jonakin päivänä kertoa siellä tästä tapauksesta.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Tää taitaa olla nyt jo vähän vanha keskustelu. Halusin tähän lisätä vielä viestin, sillä mulla on aika pitkään ollut traumat yhestä netistä löytävästäni järkyttävästä matkusta. :/ Oikeestaan nyt vasta oon älynnyt, ettei tää mun kokemani trauma ole kauheen normaalia. Tää keskustelu tuli siis tätä mun traumaa pohtiessani mieleen, niin aattelin siksi tähän tän asiani kirjoittaa.

Tää tapaus ei kuitenkaan tapahtunut mulla lapsena, toisin kuin sun tilanteessas. Oli mulla lapsena tietty pelkoja tiettyjä asioita kohtaan, sillä oon pienestä pitäen ollut herkkä (lapsena olin tietty herkempi kuin näin aikuisena). Nää mun lapsuuden pelot eivät kuitenkaan häirinnyt mun normaalia elämää, ja nää pelot on useimmiten vanhempana kadonneet jättämättä mitään ikäviä jälkiä aikuisuuteen.

Tässä mun tän hetkisessä tää pelko on saanut pohjansa lukioaikoina. Ensimmäisen lukiovuoden äikän kurssilla meidät oli jaettu pienempiin ryhmiin, jossa teimme usein ryhmätöitä ja vastaavaa. Yhdeksi ryhmätyöksemme kuului kurssin lopputyö kaunokirjallisuuksien lajeista. Yksi ryhmä teki siis yhdestä lajista esitelmän siten, että jokaisella ryhmässä oli eri laji työnään. Mun ryhmän teemana oli sci-fi. Meidän piti myös lukea joku lajiin liittyvä teos. Sen lisäksi, että meidän piti tehdä tämä esitelmä, meidän piti tehdä yksilötyönä open laatima kirjatehtävä. Meidän piti siis kertoa kaikkee teoksen miljööstä, päähenkilöistä jne. Tehtävässä piti myös kirjoittaa eräänlainen mielipidekirjoitus teoksesta. Tätä varten etsiskelin tietoa teoksen aiheesta, ja löysin erään epämiellyttävän artikkelin aiheeseen liittyvästä jutusta. Luin artikkelin, ja päätin yhdestä artikkelin sisällöstä ottaa lisätietoa netistä. En muista, miksi lisätietoa halusin. Olisikohan syynä ollut uteliaisuus vai se, että halusin saada selville, pitikö artikkelin tieto paikkansa vai ei? 🤔

Ja no, etsiessäni lisätietoa tästä sisällöstä järkytyin totaalisesti! Ja siis järkytyin nimeen omaan siksi, että löysin kauheita kuvia aiheesta. D:

Tää juttu häiritsi mua aika paljon pari päivää. Sen jälkeen en ole tätä keissiä sen kummemmin ajatellut. Välillä tietty randomina flashbackina tullut asia mieleen. Elämä ei siis tästä mulle pilalle mennyt KUNNES viime keväänä Hesarissa löysin artikkelin tästä samasta aiheesta! 😰 Lueskelin Hesarissa sitä sun tätä, kunnes sivusto ehdotti tähän kauhuaiheeseen liittyvää matskua. Ja siis tää artikkeli oli Hesarin luetuimpia ja tuli ihan etusivullakin vastaan ensimmäisenä! Tästä huomaa selvästi, kuinka kammottavat asiat myy.

Tästä Hesarin tempusta sitten alkoi kauhee ahdistusmyllerrys tätä aihetta kohtaan. Ja tää tapaus on paisunut suht pahaksi: nimittäin tää kauhee aihe on pyörinyt mun mielessä tyylii ainakin kerran viikossa. Kesällä sitten kun Simpsoneissa mainittiin tästä kammottavasta asiasta epäsuorasti (Homer Simpson, sinä kelju piru! :mad: ), niin tää tapaus paheni entisestään. Oon siis siitä lähtien lähes päivittäin tätä keissii ajatellut. Nyt opinnot aloittaessani tää tapaus on taas tullut pahasti mieleen, ja juna- ja bussimatkalla olin jäätävän ahdistunut tästä jutusta. Meinasin jopa itkee junamatkalla tän tapauksen takii. :'(

Oon tässä nyt harkinnut puhuvani tästä asiasta jonkun ammattilaisen kaa. Mä nykyään kansanopistossa juttelen viikoittain oppilashuollossa mun murheista, niin aion jonakin päivänä kertoa siellä tästä tapauksesta.
Ja siis sori kun tää on aika sekavaa tekstiä. :D Halusin vaan kakistaa tän mun ahdistuksen suoraan mun mielestä ulos.
 
Ylös Pohja