Keho kauhee kriisi mm. käsivarsien kanssa (tw? ehkä)

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
miulla on siis tullu viimeaikoina turvotusta käsivarsiin, kun niissä ja mahassa näkyy heti ensimmäisenä, jos syön tavallista epäterveellisemmin.
tässä viimesen parin viikon aikana on kyllä tullu käytyä syömässä aika paljon pikaruokapaikoissa ja muutenkin ollu selvästi huolettomampaa tää syöminen. välillä on iskenykin aika kova syyllisyys siitä, mutta toisinaan taas tuntuu ettei kiinnosta.
ongelma nyt ei kuitenkaan pohjimmiltaan oo pelkästään nää pari viikkoa, vaan se, että miulla on isot allit jotka oikeesti alkaa häiritsemään ja vaikuttaa paljon mielialaan :/ kävin tänään kokeilemassa sokoksella yhtä välikausitakkia ja vaikka se ois muuten ollu hyvä, niin jälleen otti kiinni käsivarsien kohalta. piti sit ottaa koko 46 ja se istu sopivasti käsivarsien kohalta, mutta miulla oli siinä sovittaessa ohut paita, joten jos sinne takin alle laittas vaikka hupparin tai collegepaidan, niin ei kyllä pystys käyttämään ollenkaan.
toisaalta se takki oli muutenkin sen mallinen, että käsille ei ihan hirveesti oo tilaa vaikka ottas kuinka ison koon, mutta tuli niin kauheen huono olo itestäni.
nyt pelkään, että joudun elämään koko syksyn ja talven käyttäen sellasia takkeja, jotka puristaa mua käsivarsista. niin monissa takeissa ne hihat tuntuu olevan jotenki huonon malliset miun käsille D:
tuntuu kans pahalta kun äiti on tässä eilen ja tänään puhunu tosi negatiiviseen ja syyllistävään sävyyn siitä, kuinka mie oon turvonnut ja maha ja käsivarret on kasvanu about viikossa ja hyihui nyt kun pilaan kehoni ja terveyteni. tiedän että miun elämäntavat on epäterveelliset ja ymmärrän myös jos joku on huolissaan, MUTTA tarviiko sitä nyt jumalauta alkaa puhumaan mulle niinku en ois aito ja tunteva ihminen? eikä muuten todellakaan ollu ensimmäinen kerta.
mulla on jo valmiiks huono olo itestäni ja näistä oikeesti isoista alleista, joten luulis ettei halua pahentaa sitä enää entisestään, mutta näköjään kyllä :/ ei tää tilanne parane millään syyttelyllä ja kauhistelulla.
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
oon tosi vainoharhanen siitä jos joku vielä sattuu tunnistamaan, mutta pakko tää on silti laittaa tänne D: poistan kyl jossain vaiheessa. haluun vaan näyttää, että tää on oikeesti iso juttu ja ettei kyse oo mistään harhakuvitelmista. tämmöset roikkuvat hirvitykset mulla on, vihaan näitä ja paljon ;_; (en siis aattele muiden alleista näin vaikka ne ois kuinka isot, mutta itelle on vaikee olla armollinen.. halusin vaan sanoo ettei kukaan luule, että oisin jotenki ylipainosia tai lihavia vastaan.)


20211002_001446.jpg
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
tärkein asia ensimmäiseksi: äidillesi sellasia terveisiä, että haista vittu ja TURPA KII. sun äidin ei kuulu sanoa sulle noin. voit sanoa iha vapaasti ens kerral et pitää päänsä kii, jos ei oo mitään hyvää sanottavaa. aivan kamalaa sanoa tollasia juttuja lapselleen.

mä ymmärrän, et toi herättää sus epävarmuutta D: mullaki on suht paksut käsivarret ja allit, enkä voi sanoa, ettei ne välil vaikuttais itsetuntoon. mä ymmärrän sen myös todella hyvin, et se ei ainakaa asiaa auta, ku vaatteet ei istu. mut se ei ole meidän tai meidän kroppien vika, vaatteiden kuuluu istua meille eikä meidän vaatteisiin. joskus tai no usein vaatteiden mitotus on sellanen, et ne ei sovi ku vaan yhden- tai ellei jopa kahdenlaiselle kropalle D: siitä sun ei ainakaan tarvitse potea huonoa omatuntoa. mulla on pari takkia, joissa mun käsivarret mahtuu olemaan, eli ei, et joudu elämään koko elämääsi huonosti istuvien takkien kanssa! D: niltä hyviä on vaa joskus vaikee löytää - kokemuksen syvä rintaääni.

sun ei tarvii myöskään potea huonoa omatuntoa siitä, että oot syöny huolettomammin viime aikoina. se ei haittaa yhtään vaan se on pääasia, että syöt.
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
tärkein asia ensimmäiseksi: äidillesi sellasia terveisiä, että haista vittu ja TURPA KII. sun äidin ei kuulu sanoa sulle noin. voit sanoa iha vapaasti ens kerral et pitää päänsä kii, jos ei oo mitään hyvää sanottavaa. aivan kamalaa sanoa tollasia juttuja lapselleen.

mä ymmärrän, et toi herättää sus epävarmuutta D: mullaki on suht paksut käsivarret ja allit, enkä voi sanoa, ettei ne välil vaikuttais itsetuntoon. mä ymmärrän sen myös todella hyvin, et se ei ainakaa asiaa auta, ku vaatteet ei istu. mut se ei ole meidän tai meidän kroppien vika, vaatteiden kuuluu istua meille eikä meidän vaatteisiin. joskus tai no usein vaatteiden mitotus on sellanen, et ne ei sovi ku vaan yhden- tai ellei jopa kahdenlaiselle kropalle D: siitä sun ei ainakaan tarvitse potea huonoa omatuntoa. mulla on pari takkia, joissa mun käsivarret mahtuu olemaan, eli ei, et joudu elämään koko elämääsi huonosti istuvien takkien kanssa! D: niltä hyviä on vaa joskus vaikee löytää - kokemuksen syvä rintaääni.

sun ei tarvii myöskään potea huonoa omatuntoa siitä, että oot syöny huolettomammin viime aikoina. se ei haittaa yhtään vaan se on pääasia, että syöt.
ihanasti sanottu, kiitos! D:💗 oot kyl ihan oikeessa ja oon samaa mieltä kaikesta D: saanko kysyy, että minkä merkkisiä ne sun takit on? D: löysin just tänään prismasta jonkun välikausitakin ja se oli kokoa 44, istu kyllä hyvin käsistä ja jopa muualtakin kropasta (vaikka yleensä ton kokoset takit näyttää miulla liian isoilta), mutta veikkaan että kun kokeilen jonkun paksumman paidan kanssa ni ei, palautukseen menee D: isompaakaan kokoa en voi ottaa, koska sit se näyttää joltain tankilta ja menee liian pitkäks.
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
ihanasti sanottu, kiitos! D:💗 oot kyl ihan oikeessa ja oon samaa mieltä kaikesta D: saanko kysyy, että minkä merkkisiä ne sun takit on? D: löysin just tänään prismasta jonkun välikausitakin ja se oli kokoa 44, istu kyllä hyvin käsistä ja jopa muualtakin kropasta (vaikka yleensä ton kokoset takit näyttää miulla liian isoilta), mutta veikkaan että kun kokeilen jonkun paksumman paidan kanssa ni ei, palautukseen menee D: isompaakaan kokoa en voi ottaa, koska sit se näyttää joltain tankilta ja menee liian pitkäks.
ole hyvä, ilo on mun puolellani! D: toinen on niken juoksutakki ja toinen on asokselta ostettu talvitakki, vissiin asoksen omaa merkkiä jos oikein muistan?
rip ;__; toivotaan kuitenki et se ois silti hyvä ja mahtuis paksumpiki paita al eikä tarvis palauttaa D:
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
ole hyvä, ilo on mun puolellani! D: toinen on niken juoksutakki ja toinen on asokselta ostettu talvitakki, vissiin asoksen omaa merkkiä jos oikein muistan?
rip ;__; toivotaan kuitenki et se ois silti hyvä ja mahtuis paksumpiki paita al eikä tarvis palauttaa D:
okei, kiitti D: ja jep, kokeilin sitä kyl äsken hupparin kans ja mahtu aika hyvin D: oon nyt vähän kahen vaiheilla, et pitäskö vaihtaa vielä isompaan kokoon vai onko toi just hyvä.
anteeks ku puran sulle vitutustani, mutta pakko sanoo, että ärsyttää kun äidin mielestä mun pitäs käyttää edelleen viimevuotista toppatakkia (joka on lähes samanlainen ku tuo minkä ostin tänään, pikkasen paksumpi vaan), vaikka se ei enää mahdu käsivarsien kohalta yhtä hyvin ku ennen D: kyl se siis menee mun päälle ja siinä pystyy olemaan ja näin, mutta on siinä silti aika epämukava olo, ku sen verran ottaa just käsivarsista kiinni :/
äitin mielestä on turhaa laittaa rahaa siihen uuteen takkiin ku se on 70€ ja tosiaan lähes samanlainen ku tuo viimevuotinen, ja sain taas kuulla sen kommentin, että "nyt ku lopetat sen mässäilyn ja käsivarret pienenee, niin voit käyttää sitä viimevuotista takkia. minä en ainakaan pistä seittämääkymppiä tuohon uuteen lähes samanlaiseen takkiin, ihan ite saat maksaa jos sen haluat" -_-
miusta tuo on jotenki typerää. miunko pitäs kituuttaa siinä samassa vanhassa takissa vaikka siinä ois epämukava olla? ihan vaan sen takia, koska miun käsivarret saattaa pienentyä? tavallaan joo ymmärrän myös tuon äidin pointin, mutta sit en kuitenkaan.
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
okei, kiitti D: ja jep, kokeilin sitä kyl äsken hupparin kans ja mahtu aika hyvin D: oon nyt vähän kahen vaiheilla, et pitäskö vaihtaa vielä isompaan kokoon vai onko toi just hyvä.
anteeks ku puran sulle vitutustani, mutta pakko sanoo, että ärsyttää kun äidin mielestä mun pitäs käyttää edelleen viimevuotista toppatakkia (joka on lähes samanlainen ku tuo minkä ostin tänään, pikkasen paksumpi vaan), vaikka se ei enää mahdu käsivarsien kohalta yhtä hyvin ku ennen D: kyl se siis menee mun päälle ja siinä pystyy olemaan ja näin, mutta on siinä silti aika epämukava ja epävarma olla, ku sen verran ottaa just käsivarsista kiinni :/
äitin mielestä on turhaa laittaa rahaa siihen uuteen takkiin ku se on 70€ ja tosiaan lähes samanlainen ku tuo viimevuotinen, ja sain taas kuulla sen kommentin, että "nyt ku lopetat sen mässäilyn ja käsivarret pienenee, niin voit käyttää sitä viimevuotista takkia. minä en ainakaan pistä seittämääkymppiä tuohon uuteen lähes samanlaiseen takkiin, ihan ite saat maksaa jos sen haluat" -_-
en tiiä mut miusta tuo on jotenki typerää. miunko pitäs kituuttaa siinä samassa vanhassa takissa vaikka siinä ois epämukava olla? Ihan vaan sen takia, koska miun käsivarret saattaa pienentyä? tavallaan joo ymmärrän myös tuon äidin pointin, mutta sit en kuitenkaan.
ei tartte pyytää anteeksi, täällä saa purkaa vitutusta luvan kanssa D: varsinkin jos on kyse vituttavista vanhemmista, olen aina valmis todistamaan, että ne on väärässä. kuten nytkin! eli nope, älä usko mitään mitä äitisi sanoo. hänellä ei ole mitään pointtia, vaan hän on paskamainen. hän yrittää työntää sun kurkusta alas sitä, että naisen pitää aina pitää kiinni linjoistaan ja naisen pitää aina näyttää tältä ja naisen pitää aina olla tällainen ja nainen voi näyttää vain yhdeltä tietyltä. valheita kaikki. joo, toi oli ns. yksi lause, mutta nämä kaikki asiat löytyy siitä - ja varmasti myös hänen ajatuksistaan, jos me sinne katsottaisiin. kute sanoin: PIDÄPÄ ÄITI SE TURPASI KIINNI - vai tulenko minä teippaamaan sen? ihan oikeesti, menee niin vitusti hermot. mä vihaan tollasia vanhempia, jotka kommentoi tolleen ja sanoo tollasia asioita. voi vittusaatanperkele ku vituttttttttaaaaaaa

sinä saat ostaa uuden takin, jos sinä haluat. vaatteiden kuuluu olla mukavia päällä ja sitä saa vaatia vaatteelta. eli osta se uus takki! se 70€ on pieni hinta siitä, että sulla on mukava ja hyvä olla. puhumattakaan et se on muutenki hyvä olla olemassa, jos sun käsivarret suht helposti turpoaa, ni sit aina tietää et voi käyttää sitä. sun äiti on vaan kusipää, joka yrittää töniä sen omia epävarmuuksia sulle - älä kuuntele sitä. anteeks jos oon liian suora, mut mä vaan VIHAAN tollasta mitä sun äiti tekee
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,565
Reaktioarvo
6,478
Kyllähän sun käsissä selkeästi jotakin turvotusta näkyy, mutta ei ne oo "rumat" eikä "hirvitykset"
Ne on sun kädet ja ne on hyvät ja kauniit, aivan sama mitä muut sanoo. Ethän nää ite oikeen voi sille mittää miten sun keho reagoi sun elämäntapoihin.
En tarkota etteikö terveet elämäntavat ois tärkeitä, mutta se et sulla ei oo ihan niin terveet ei tarkota että oisit jotenki huono
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,905
Reaktioarvo
5,733
Voi ei tosi hankala tilanneD:
Mulla ei itelleni olis kyllä mahdollisuutta ostaa 70e takkia joten menis aika hankalaksi itse ostaa. Voisitko kattoo löytyykö esim torista/emmystä/rekistä tms halvemmalla käytettynä jotain mikä istuu päälle?
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Voi ei tosi hankala tilanneD:
Mulla ei itelleni olis kyllä mahdollisuutta ostaa 70e takkia joten menis aika hankalaksi itse ostaa. Voisitko kattoo löytyykö esim torista/emmystä/rekistä tms halvemmalla käytettynä jotain mikä istuu päälle?
päätin etten sittenkään osta kyseistä takkia (vaikka rahatilanteen puolesta varmaan voisinkin), koska tässä vaiheessa vuotta on ehkä järkevämpää ostaa kunnon toppatakki. se prisman takki ei nimittäin oo talvee aatellen tarpeeks lämmin ja 70€ niin ohuesta takista on mun mielestä paljon D: mutta joo, voisin tilailla netistä kohtuuhintasia toppatakkeja ja myös selailla noita nettikirppareita. kattelinkin itse asiassa toria tänään, mut en löytäny vielä
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,905
Reaktioarvo
5,733
päätin etten sittenkään osta kyseistä takkia (vaikka rahatilanteen puolesta varmaan voisinkin), koska tässä vaiheessa vuotta on ehkä järkevämpää ostaa kunnon toppatakki. se prisman takki ei nimittäin oo talvee aatellen tarpeeks lämmin ja 70€ niin ohuesta takista on mun mielestä paljon D: mutta joo, voisin tilailla netistä kohtuuhintasia toppatakkeja ja myös selailla noita nettikirppareita. kattelinkin itse asiassa toria tänään, mut en löytäny vielä
Joo no sitten ei kannata jos ei talvea tarkene sillä.
Mutta nettikirppareilu vaatii vain sen vastaamista wnnen kuin mitään voi löytää
 
Ylös Pohja