Suhteet kaveri ignoorannu kaks päivää...

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
nooo, eipä se siihen mitään syytä antanu :D sano vaan, että joo on kaikki ok ja voidaan jatkaa ongelmitta. sekä sit, ettei häntä ollu stressannu, eikä "tiiä siitä vikasta viestistä" mmm..okei :D muuten vaan oli vastannukin siihen, mutta selvästi välttelee eikä asiasta haluu puhuu (siihen vastasin vaan, "m-hm okei sit")

sanoin hälle, että tarviin pari päivää olla rauhassa, kun jotenki asia edelleen ahistaa (kun taisin säikähtää aikamoisesti), enkä tiiä mitä viestii laittaisin, vaikka on vaikka ja mitä kerrottavaa joista haluisin jo kertoo...

haha, ymmärrettävää :D ja kyllä mie ymmärrän tommosen ignooraamisen nuoremmilta, mutten 25 vuotiaalta aikuselta...
Joo nyt ei oo käytös ihan 25-vuotiaan tasolla :D
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
Joo nyt ei oo käytös ihan 25-vuotiaan tasolla :D
no ei tosiaankaan... :')

+se oli vastannu "Okei.." sen jälkeen, kun olin laittanu että tiiän kaiken olevan ok, mutta jostain syystä vaan ahistaa, niin en tiiä onko se nyt vähän pettyny tai jotain (tai jos oletti, että pystyttäis jatkaa tuosta noin vaan normaalisti).
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
no ei tosiaankaan... :')

+se oli vastannu "Okei.." sen jälkeen, kun olin laittanu että tiiän kaiken olevan ok, mutta jostain syystä vaan ahistaa, niin en tiiä onko se nyt vähän pettyny tai jotain (tai jos oletti, että pystyttäis jatkaa tuosta noin vaan normaalisti).
Lol hassua siltä ees olettaa että voi jatkaa ihan tavallisesti ton jälkeen 🤨
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
Lol hassua siltä ees olettaa että voi jatkaa ihan tavallisesti ton jälkeen 🤨
no sepä se... kyllä siinä menee aikaa, että kaikki on taas okei (en haluu kuulostaa dramaattiselta, mutta kyllä tää asia nyt hiertää vähän takaraivossa).
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
Ihmisillä on eri tyylejä kommunikoida eikä kukaan oo loppujenlopuks velvollinen tilittämään menemisiään kaverille. Mun puoliso saattaa jättää vastaamatta kaikille muutaman kuukauden ajaksi jos vaikka ihan muuten vaan stressaa, tottakai on kohteliasta ilmottaa että hei nyt en vastaa mutta aina ei tee mieli jos toinen pommittaa jo valmiiksi.

Ite tiedät toki tilanteen ja kaveris paremmin mutta ei siellä mykässä päässäkään oo mukavaa, tosi ahdistavaa miettiä että millon se toinen yrittää väkisin kylään eikä ymmärrä jos haluaa olla hetken rauhassa. Tapaamista ei varmasti yhtään kevennä sekään jos viestejä tulvii jatkuvasti ja mahdollisesti ei niin rentoon sävyyn, väkisinki rupeaa miettimään millanen tyyppi siellä oven takana vaanii kun ensin räjähtää puhelin ja sitten jo ovikello.
Tämä kans totta. Itte oon sellanen et jos on stressaava elämänvaihe, ahdistaa 24/7 enkä jaksa vastata viesteihin tai soittoihin. Tai ajattelen et vastaan aina vaan huomenna. Lopulta se vastaamisen pitkittäminen itsessään alkaa ahdistamaan ja hävettämään niin paljon että suljen asian mielestäni kokonaan koska menen lukkoon. En tee sitä tahallani, tai tiiän et se on väärin, mutta joskus vaan se ahdistus kasvaa liian suureksi ku lumipallo efekti.
 

badassbish

Pihalla oleva opiskelija
Liittynyt
14.7.2021
Viestejä
216
Reaktioarvo
269
Sun kannattaa nyt miettii, mitä sä haluut tolta ystävyydeltä? Onks sulle mahollisesti jatkossaki ok, ettei sulle vastata "oman ajan tarpeen" takia? Joo, ihmiset reagoi ja toimii eri tavoil, mut se ei tarkota että kaikkeen on mukauduttava. Jos sua ittees stressaa ja mietityttää tommone toiminta etkä koe, että teidän ystävyys ois samalla tasolla, nii ei kannata turhaan pakottaa

Esim. omalla kohalla mun frendit tietää, että mulle täytyy vastata 24h kuluessa jotain tai sit musta tuntuu, että mut on hylätty (traumatized little bitch, mwah). En hanki frendeiks semmosii tyyppei, jotka ei pysty tota tarvetta täyttämään, koska sit mua itteeni ahistaa iha liikaa
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
Tämä kans totta. Itte oon sellanen et jos on stressaava elämänvaihe, ahdistaa 24/7 enkä jaksa vastata viesteihin tai soittoihin. Tai ajattelen et vastaan aina vaan huomenna. Lopulta se vastaamisen pitkittäminen itsessään alkaa ahdistamaan ja hävettämään niin paljon että suljen asian mielestäni kokonaan koska menen lukkoon. En tee sitä tahallani, tai tiiän et se on väärin, mutta joskus vaan se ahdistus kasvaa liian suureksi ku lumipallo efekti.
mie itekkin ymmärrän ja teen sitä myös itse (yleensä uusien ihmisten kaa, mutta en oikeestaan oo vanhojen kavereitten kaa... paitsi nyt tällä hetkellä kahen suhteen, mutta tiiän että heillä on pidemmät viestit siellä, niin se jo omalla tavalla vaikuttaa työläältä). ja monesti oon tän takia päätyny kokonaan ghostaamaan uusia ihmisiä (esim. tinderissä siis), kun vastaamisesta on menny liian kauan.
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
Sun kannattaa nyt miettii, mitä sä haluut tolta ystävyydeltä? Onks sulle mahollisesti jatkossaki ok, ettei sulle vastata "oman ajan tarpeen" takia? Joo, ihmiset reagoi ja toimii eri tavoil, mut se ei tarkota että kaikkeen on mukauduttava. Jos sua ittees stressaa ja mietityttää tommone toiminta etkä koe, että teidän ystävyys ois samalla tasolla, nii ei kannata turhaan pakottaa

Esim. omalla kohalla mun frendit tietää, että mulle täytyy vastata 24h kuluessa jotain tai sit musta tuntuu, että mut on hylätty (traumatized little bitch, mwah). En hanki frendeiks semmosii tyyppei, jotka ei pysty tota tarvetta täyttämään, koska sit mua itteeni ahistaa iha liikaa
mie uskon, että tulevaisuudessa pystyisin olemaan ihan chillisti, kun tietäisin että kyllä hän omalla ajalla tulee vastaamaan. tää vaan tuli niin puskista, kun ei tämmöstä oo ikinä tapahtunu, niin sikäli tuli shokkina (kun yhtäkkii tuli poikkeus). tai kun miulla on tosiaan kavereita, jotka vastaa kuukausien päästä, ettei se haittaa jos ei vastata nopeesti.

mutta ymmärrän kyllä tuon D:! noh, sen näkee tulevaisuudessa että miten tää jatkuu. tai että jos sama toistuu ja ahistun kauheesti, niin sit tiiän ettei oo järkee ja pitää vaan antaa olla, niin on molemmille kivempaa.
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
no sepä se... kyllä siinä menee aikaa, että kaikki on taas okei (en haluu kuulostaa dramaattiselta, mutta kyllä tää asia nyt hiertää vähän takaraivossa).
Joo käsitän todellaki että menee aikaa !! Se on ihan tosi ymmärrettävää.
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
mie itekkin ymmärrän ja teen sitä myös itse (yleensä uusien ihmisten kaa, mutta en oikeestaan oo vanhojen kavereitten kaa... paitsi nyt tällä hetkellä kahen suhteen, mutta tiiän että heillä on pidemmät viestit siellä, niin se jo omalla tavalla vaikuttaa työläältä). ja monesti oon tän takia päätyny kokonaan ghostaamaan uusia ihmisiä (esim. tinderissä siis), kun vastaamisesta on menny liian kauan.
Se on tosi ikävää itselle ja sille toiselle. Teen tätä vanhemmille paljon ja mitä enemmän ne sit pommittaa sitä enemmän meen lukkoon. Tää sama kaava pätee moneen muuhunkin asiaan: siirrän esm. laskun laittoa kelaan, sit se alkaa ahdistaa ku asia on myöhässä ja kun se alkaa ahdistaa enemmän työnnän sen vaan mielestä pois kunnes lasku on ulosotossa ja sadan euron laskusta on tullut kolmesataa euroa.

Tuntuu tosi pahalta ja yritän olla tekemättä sitä, mutta joskus en vaa voi sille mitään miten lukkoon meen. Typerää mutta totta D=
 

Barefootbandit

Kokenut
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
107
Reaktioarvo
133
Viikko ei ole pitkä aika. Joku kommentoi, ettei tiedä, miten tämä ihminen voi kuvitella, että voi "jatkaa tavallisesti", mutta en tiedä, mitä tältä ihmiseltä voi haluta. Suosittelisin yritystä relata, jutella välillä muiden kavereiden kanssa ja tehdä ihan muita asioita välissä.
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
Viikko ei ole pitkä aika. Joku kommentoi, ettei tiedä, miten tämä ihminen voi kuvitella, että voi "jatkaa tavallisesti", mutta en tiedä, mitä tältä ihmiseltä voi haluta. Suosittelisin yritystä relata, jutella välillä muiden kavereiden kanssa ja tehdä ihan muita asioita välissä.
No on se aika pitkä aika olla ilmottelematta ittestään jos normaalisti juttelee paljonki. Kerkeää huolestua.
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
Viikko ei ole pitkä aika. Joku kommentoi, ettei tiedä, miten tämä ihminen voi kuvitella, että voi "jatkaa tavallisesti", mutta en tiedä, mitä tältä ihmiseltä voi haluta. Suosittelisin yritystä relata, jutella välillä muiden kavereiden kanssa ja tehdä ihan muita asioita välissä.
noh, asiahan on jo loppuunkäsitelty ja ollaan jatkettu sen kaverin kaa nyt normaalisti. itsessään viikko ei oo pitkä aika, mutta kun kuitenkin tietää tän häviämisen johtuvan konflikti tilanteesta, jonka haluis selvittää (mutta toisesta ei kuulu mitään), niin kyllä se kieltämättä ahistaa. lisäks asia vaikutti myös unenlaatuun ja kirjotukset kun on ens viikolla, niin itsekkäästi halusin selvittää asian, ettei tää asia ois vaikuttanu koetuloksiin (mutta onneks kaikki on nyt fine).
 

Karzaa

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
435
Reaktioarvo
423
Se on tosi ikävää itselle ja sille toiselle. Teen tätä vanhemmille paljon ja mitä enemmän ne sit pommittaa sitä enemmän meen lukkoon. Tää sama kaava pätee moneen muuhunkin asiaan: siirrän esm. laskun laittoa kelaan, sit se alkaa ahdistaa ku asia on myöhässä ja kun se alkaa ahdistaa enemmän työnnän sen vaan mielestä pois kunnes lasku on ulosotossa ja sadan euron laskusta on tullut kolmesataa euroa.

Tuntuu tosi pahalta ja yritän olla tekemättä sitä, mutta joskus en vaa voi sille mitään miten lukkoon meen. Typerää mutta totta D=
Samaistun tähän niin paljon. Itellä jos masennus on yhtään pahempana päällä niin en saa just aikaseks esim. vasata viesteihin ja se alkaa ahistaa ja syntyy just tollanen lumipalloefekti. En kyllä tiiä mikä tän sun kaveris keissi oli, mut hyvä jos kaikki on taas kunnossa!
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
Samaistun tähän niin paljon. Itellä jos masennus on yhtään pahempana päällä niin en saa just aikaseks esim. vasata viesteihin ja se alkaa ahistaa ja syntyy just tollanen lumipalloefekti. En kyllä tiiä mikä tän sun kaveris keissi oli, mut hyvä jos kaikki on taas kunnossa!
no hällä ei oo masennusta, tms. (on perus terve niin fyysisesti, kuin mieleltään < ainakin hän itse siis mieltää itsensä terveeksi). todennäkösesti vaan johtu siitä konflikti tilanteesta, koska nyt sit ollaan jatkettu normaalisti juttelemista joka päivä.
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
no hällä ei oo masennusta, tms. (on perus terve niin fyysisesti, kuin mieleltään < ainakin hän itse siis mieltää itsensä terveeksi). todennäkösesti vaan johtu siitä konflikti tilanteesta, koska nyt sit ollaan jatkettu normaalisti juttelemista joka päivä.
Hyvä et ootte saanu jatkettua normaalisti, puhuitteko silti yhtään siitä miksi katosi niin äkisti? Tai saitko jonkun kunnon selityksen?
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
Hyvä et ootte saanu jatkettua normaalisti, puhuitteko silti yhtään siitä miksi katosi niin äkisti? Tai saitko jonkun kunnon selityksen?
en saanu ikinä mitään selitystä, vaikka sillon kyselinkin. kuulemma ei tienny miks ignooras, mutta vähän epäilen... noh, ei olla siitä asiasta puhuttu enää ollenkaan.
 
Ylös Pohja