Kissalla on synttärit

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Aww, onnea kisulle! 😻🎂
Onpa komea sfinx teillä! ❤
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Täynnä pahuutta se on!
Meidän puoli-sfinxillä on välillä ollut tapana pissiä ja kakkia ympäri taloa. 😂 Tosin nyt se ei ole tehnyt tuota hyvin pitkään aikaan.
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
712
Reaktioarvo
820
Meidän puoli-sfinxillä on välillä ollut tapana pissiä ja kakkia ympäri taloa. 😂 Tosin nyt se ei ole tehnyt tuota hyvin pitkään aikaan.

Tuo ois mun pahin painajainen D: mun kissa ei suostu tarpeille muualla ku omassa vessassa mutta se onki ainoita hyviä puolia koko elukassa :'D

(Jos kissa vielä rupeaa harrastamaan tuota vessarallia niin kannattaa kokeilla erilaista vessaa ja ehkä eri paikassa, jotku kissat on niin tarkkoja että niiden maailma menee pilalle jos vessalootassa ei oo fengshuit kohillaan. Pehmeisiin paikkoihin pissaaminen voi tarkottaa kipuja.)
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Tuo ois mun pahin painajainen D: mun kissa ei suostu tarpeille muualla ku omassa vessassa mutta se onki ainoita hyviä puolia koko elukassa :'D

(Jos kissa vielä rupeaa harrastamaan tuota vessarallia niin kannattaa kokeilla erilaista vessaa ja ehkä eri paikassa, jotku kissat on niin tarkkoja että niiden maailma menee pilalle jos vessalootassa ei oo fengshuit kohillaan. Pehmeisiin paikkoihin pissaaminen voi tarkottaa kipuja.)
Eli tää on siis yleisesti ottaen useiden kissojen ongelma eikä nimenomaan sfinxien? :o
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
712
Reaktioarvo
820
Eli tää on siis yleisesti ottaen useiden kissojen ongelma eikä nimenomaan sfinxien? :o

Aika usein kuulee että kissalla on sisäsiisteysongelmia, vielä useammin kuulee väitettävän että ne johtuu siitä että kissa "osoittaa mieltään". Ulkomailta oon kyllä nähny keskusteluja joissa sfinxeillä kerrotaan olevan poikkeuksellisen herkkä maha ja enemmän vessaongelmia mutta Suomessa en oo koskaan törmänny tämmöseen väitteeseen.

En oo tosiaan asiantuntija eikä mun kissalla oo ollu näitä piirteitä mutta yleisimpiä syitä on vääränlainen vessa, liian nuorena emosta vieroitus, kivut ja tästä viimisestä en mene vannomaan mutta saatto olla myös epävarmuus reviiristä.
Esim umpivessa voi suljettuna tilana olla jollekin kissalle epämieluisa, jotku kissat taas on tarkkoja siitä että vessa on siisti eikä liian lähellä ruoka- ja vesipaikkoja.

Ensihätään on hyvä kokeilla erilaista vessaa ja/tai hiekkaa tai vessan siirtämistä toiseen paikkaan, esim jonnekki missä kissalla on jo tapana käydä tarpeilla. Jotku kissat arvostaa omaa rauhaa sen verran että jo liika hälinä vessan lähistöllä voi tehdä siitä epämukavan paikan kissalle.

Mutta kissat ei kyllä mielellään avusta näiden juttujen selvittämisessä, itse saa omistajaväki pohtia että onko nyt virtsakiviä vai liian karkeaa hiekkaa ja kissa vaan mulkoilee jostain norsunluutornista :'D
 
Ylös Pohja