Muu Kokeilin cold brew -kahvin tekoa

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Ihan ok, maistui paremmalta kuin kuumasta kylmäksi jäähdytetty kahvi. 60g kahvinpuruja puoleen litraan vettä on kylläkin aika paljon D:
 

meikä

takapihan stalkkeri
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
224
Reaktioarvo
188
join joskus jotain sellasta pauligin(?) mitä saa limsahyllystä ja se ei ollu kyllä mikään menestys. Ei sillä, että en tykkää kyllä kahvistakaan. Vai oisko se ollu teetä??
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Mä pidän cold brewsta. Kesällä teen aina jääkaappiin. Sitä voi juoda mustana, maidolla, makusiirapilla tai jopa sodavedellä! Siitä saa niin hyviä drinksuja. Me tehtiin töissä kookos siirappi, cold brew kahvi, sodavesi ja lime, oli oikeasti kiva raikas energia potku! Se säilyy hyvänä useamman päivän jos mustana pitää jääkaapissa niin voi aina tehdä litroittain kerralla!
 

Oltermanni

𝓐𝓲𝓽𝓸 𝓳𝓪 𝓞𝓲𝓴𝓮𝓪
Liittynyt
13.2.2021
Viestejä
1,222
Reaktioarvo
824
Itse teen aina sillon tällöin itse ja annan sen tekeytyä jääkapissa aina yön yli niin saa kylmäuutekahvia heti aamusta, suosittelen kyllä.
 

sorsa

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
195
Reaktioarvo
147
mä koitin tehä ihan basic coldbrew kahvia ja se oli hirveetä kuraa yäk
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Hähää, kerrankin tuli hyvää eikä mitään kitkerää litkua. Laitoin puoleen litraan vettä 40g kahvia ja annoin uuttua jääkaapissa 16 tuntia. Käytin tuolloin suppiloa ja suodatinpaperia ja siinähän kesti ikuisuus, mutta nyt kun on pressopannu niin suodatus kävi nopeasti. Kahvina käytin Reykjavikia
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Hähää, kerrankin tuli hyvää eikä mitään kitkerää litkua. Laitoin puoleen litraan vettä 40g kahvia ja annoin uuttua jääkaapissa 16 tuntia. Käytin tuolloin suppiloa ja suodatinpaperia ja siinähän kesti ikuisuus, mutta nyt kun on pressopannu niin suodatus kävi nopeasti. Kahvina käytin Reykjavikia
Joo mekin käytetään pressopannua suodattamiseen ja on aika paljon kätevämpi ja nopeampi ja parempi
 
Ylös Pohja