Etusivu
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Jäsenet
Paikalla nyt
Uudet profiiliviestit
Etsi profiiliviestejä
Chat
1
Kirjaudu
Rekisteröidy
Uutta
Etsi
Etsi
Etsi vain otsikoista
Tekijän:
Uudet viestit
Etsi foorumeilta
Valikko
Kirjaudu
Rekisteröidy
Lataa app
Asenna
Etusivu
Keskustelut
Keho, mielenterveys & syvälliset
Kokemuksesi riippuvuuksista?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Vastaa keskusteluun
Viesti
<blockquote data-quote="Tanssivapina" data-source="post: 39999" data-attributes="member: 154"><p>Suklaakin voi olla hyvin paha riippuvuus koska sokeripitoimen suklaa suurissa määrin on epäterveellistä ja aiheuttaa terveydellisiä ongelmia. Olen itse suklaariippuvainen ja monet nauraa sille, minä myös toisinaan. Mutta oikeasti jo en suklaata saa, olen kiukkuinen, väsynyt, en pysty keskittyä, keho sätkii jne. Kun saan suklaata saan sellaset äkkiä fixit jolloin tulee hetkellinen hyvä olo ja sitten tulee ryminällä alas väsymykseen ja kiukkuisuuteen. Yritin lopettaa kaiken sokerin, mutta vielä kuukaudenkin jälkeen en pystynyt keskittymään mihinkään kun kirjaimellisesti ajattelin suklaata. Herään lähes joka yö syömään suklaata ja jos sitä ei kotona ole, saatan etsiä asunnon läpi yrittäessäni löytää ja lopulta alan tekemään kaakaosta mikro brownieita. Aika korkea riski diabetekseen myös. </p><p>Minulla on ollut myös lievää alkoholiriippuvutta kymmenen vuotta sitten mutta pääsin siitä eroon ennen kuin tuli ongelma. Mun keho ei enää kestänyt ja tuli samantien ylös kun mitään joi. Olin muutaman vuoden täysin alkoholittomalla ja nyt olen esitellyt alkoholin taas elämääni ja osaan ottaa kohtuudella.</p><p></p><p>Mutta kaikille riippuvaisille, CBT on todettu olevan hyvin toimiva terapiamuoto riippuvuudesta ylipääsyyn. Se helpottuu paljon kun on ns. Tukihenkilö. Lisäksi olisi tärkeää siirtää itsensä haitallisesti ympäristöstä pois. Esim alkoholisti ei menisi paikkoihin jossa juodaan eikä viettäisi aikaa kuivien kanssa koska silloin temptation on suuri.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tanssivapina, post: 39999, member: 154"] Suklaakin voi olla hyvin paha riippuvuus koska sokeripitoimen suklaa suurissa määrin on epäterveellistä ja aiheuttaa terveydellisiä ongelmia. Olen itse suklaariippuvainen ja monet nauraa sille, minä myös toisinaan. Mutta oikeasti jo en suklaata saa, olen kiukkuinen, väsynyt, en pysty keskittyä, keho sätkii jne. Kun saan suklaata saan sellaset äkkiä fixit jolloin tulee hetkellinen hyvä olo ja sitten tulee ryminällä alas väsymykseen ja kiukkuisuuteen. Yritin lopettaa kaiken sokerin, mutta vielä kuukaudenkin jälkeen en pystynyt keskittymään mihinkään kun kirjaimellisesti ajattelin suklaata. Herään lähes joka yö syömään suklaata ja jos sitä ei kotona ole, saatan etsiä asunnon läpi yrittäessäni löytää ja lopulta alan tekemään kaakaosta mikro brownieita. Aika korkea riski diabetekseen myös. Minulla on ollut myös lievää alkoholiriippuvutta kymmenen vuotta sitten mutta pääsin siitä eroon ennen kuin tuli ongelma. Mun keho ei enää kestänyt ja tuli samantien ylös kun mitään joi. Olin muutaman vuoden täysin alkoholittomalla ja nyt olen esitellyt alkoholin taas elämääni ja osaan ottaa kohtuudella. Mutta kaikille riippuvaisille, CBT on todettu olevan hyvin toimiva terapiamuoto riippuvuudesta ylipääsyyn. Se helpottuu paljon kun on ns. Tukihenkilö. Lisäksi olisi tärkeää siirtää itsensä haitallisesti ympäristöstä pois. Esim alkoholisti ei menisi paikkoihin jossa juodaan eikä viettäisi aikaa kuivien kanssa koska silloin temptation on suuri. [/QUOTE]
Lisää lainaukset...
En ole robotti
Lähetä vastaus
Etusivu
Keskustelut
Keho, mielenterveys & syvälliset
Kokemuksesi riippuvuuksista?
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön.
Hyväksyn
Lue lisää...
Pohja