Koko pää siiliks

Hiusten ajaminen kokonaisuudessaan

  • Uhka

  • Mahku


Results are only viewable after voting.

badassbish

Pihalla oleva opiskelija
Liittynyt
14.7.2021
Viestejä
216
Reaktioarvo
269
Oisko uhka vai mahku?

Päänahka on sen verran ärsyttävä taas vaihteeks, vaikka yks shampoo sitä vähä rauhottaaki, että oon miettiny asian helpottamista vetämällä koko pään siiliks. Vois olla iha kätevä, muttei mul oo mitään hajuu, sopiiks sellane mulle tai osaisinko olla sellasel hiustyylil
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,137
Reaktioarvo
1,047
Olis kyl ihan siistii, koska hiukset kasvaa takas. Mut sit taas ne kasvaa tosi hitaasti, eli semmosen sentin kuussa.

Kannatan jos oot varma et tykkäisit, mut jos epäröit niin miettisin vielä hetken. Jos et tykkää siit niin se ei tuu olemaan semmonen "värjäysmoka" minkä voi muuttaa nopeesti.
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Uhka niin ku @eipitsaa sano. Ei oo helppo korjata jos ei sittenkää pidä siilistä. Ite varmaa kokeilisin eka iha vaa lyhyitä hiuksia ja jos sit viel tuntuu siltä et vois olla lyhyemmät nii sit siili 😁
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
307
Reaktioarvo
253
Mähän joskus viime vuoden lopussa ajoin hiukset koneella 1,2cm mittasiks ja sen jälkeen aloin pesee hiuksii vaan vedellä (välis taisin muutamaan kertaan pestä shampoolla ja sit pariin kertaa ruisjauhoilla). Oon siit tos yhes toises keskustelus selittänyki enemmän, mut tosiaan koen et se hiusten lyhyeks ajaminen teki päänahalle tosi hyvää ja oon ollu tosi ilonen et hiukset rasvottuu niin paljon hitaammin et pelkkä vesipesu riittää.

Tavallaan toi kasvatusprojekti on myös ollu ihan hauska. Vaik hiukset kasvaaki aina takas nii pakko sanoo et ne kasvaa tuskallisen hitaasti, varsinki ku ekat reilut puol vuotta hiuksille ei oikeesti pysty tehä mitään ja ne sojottelee minne sattuu ellei käytä hirveesti jotain hiusgeeliä tms (mitä mä en siis voinu käyttää ku olin päättäny yrittää siirtyä vesipesuun, koska noit geelejähän ei saa pelkällä vedellä pestyä ainakaa kunnolla hiuksista). Nyt 7kk siitä leikkuusta nii tuntuu et hiukset alkaa olla sen mittaset et ärsyttäs aina peliin kattoessa.

Mut noin yleisesti oon ilonen et leikkasin, erityisesti just sen takii et pystyin siirtymään siihen vesipesuun (mitä olin joskus aikasemminki kokeillu, mut päänahka ei siihen pitkien hiusten kaa tuntunu tottuvan). Ja nyt se pahin on jo takana nii...
 

badassbish

Pihalla oleva opiskelija
Liittynyt
14.7.2021
Viestejä
216
Reaktioarvo
269
Oon miettiny just tota samaa, et nehä kasvais sit takas (vaikkakin tooosi hitaasti), ja siks sitä vois kannattaa kokeilla. Toisaalta mua lähinnä pelottaa, että jos tää onkin yhtäkkii vaa uus coping-keino kaikkiin mun identiteettikriiseihin ymv enkä sitten ihan oikeesti haluu olla hiukseton, vaan pelkästään keksii jotai uutta? Sekin vois auttaa, jos apteekki vihdoin sais mulle sen päänahalle tarkotetun hoitonesteen, eikä olis koko ajan ikävä olla
 

hiiri

jäkälää
Liittynyt
3.5.2022
Viestejä
1,064
Reaktioarvo
793
Oon miettiny just tota samaa, et nehä kasvais sit takas (vaikkakin tooosi hitaasti), ja siks sitä vois kannattaa kokeilla. Toisaalta mua lähinnä pelottaa, että jos tää onkin yhtäkkii vaa uus coping-keino kaikkiin mun identiteettikriiseihin ymv enkä sitten ihan oikeesti haluu olla hiukseton, vaan pelkästään keksii jotai uutta? Sekin vois auttaa, jos apteekki vihdoin sais mulle sen päänahalle tarkotetun hoitonesteen, eikä olis koko ajan ikävä olla
hiuksettomuus auttas päänahan ongelmiin.
miten kauan oot miettiny et pitäskö sheivata pää?
 

badassbish

Pihalla oleva opiskelija
Liittynyt
14.7.2021
Viestejä
216
Reaktioarvo
269
hiuksettomuus auttas päänahan ongelmiin.
miten kauan oot miettiny et pitäskö sheivata pää?
Enemmän tai vähemmän viimesen puol vuotta. Ensin se oli vaa sellanen pieni ja hauska idea, mutta nyt se alkaa tuntua todellisemmalta ajatukselta, joka vois helpottaa elämää

Unohtu myös sanoo se, että mulla on ollu niskasiili nyt 4 vuotta ja siitä tykkään myös. Tästä toki tulee se ajatus, että haluunko vaihtaa kivan niskasiilin kokonaiseen siiliin
 

hiiri

jäkälää
Liittynyt
3.5.2022
Viestejä
1,064
Reaktioarvo
793
Enemmän tai vähemmän viimesen puol vuotta. Ensin se oli vaa sellanen pieni ja hauska idea, mutta nyt se alkaa tuntua todellisemmalta ajatukselta, joka vois helpottaa elämää

Unohtu myös sanoo se, että mulla on ollu niskasiili nyt 4 vuotta ja siitä tykkään myös. Tästä toki tulee se ajatus, että haluunko vaihtaa kivan niskasiilin kokonaiseen siiliin
pääsisitkö koskaan ajatuksesta eroon, jos et nyt vihdoin tee sitä?
minusta kaikkee kannattaa kokeilla kerran!
 

badassbish

Pihalla oleva opiskelija
Liittynyt
14.7.2021
Viestejä
216
Reaktioarvo
269
pääsisitkö koskaan ajatuksesta eroon, jos et nyt vihdoin tee sitä?
minusta kaikkee kannattaa kokeilla kerran!
Totta, en oo varma pääsisinkö. Siitähän vois sitten kasvattaa kaikkia kummallisia hiusmalleja, jos aikoo joskus kasvatella hiukset takas
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
307
Reaktioarvo
253
Totta, en oo varma pääsisinkö. Siitähän vois sitten kasvattaa kaikkia kummallisia hiusmalleja, jos aikoo joskus kasvatella hiukset takas
Mähän olin jo reiluu vuotta aikasemmin halunnu leikata siilin mun hiusobsessioiden takia (saatoin käyttää mont tuntii päiväst siihen et mittailin hiuksii et oliks ne varmasti saman mittaset kummalki puolel päätä, mut koska hiusraja ja hiusten kasvusuunta ei ollu symmetriset molemmil puolin päätä nii ei sit tietty voinu hiuksetkaa olla saman mittaset kummalki puolel päätä ilman et ne näyttäis vinoilta) ja sit ku lopult sain tarpeekseni ja leikkasin nii vitutti et olin oottanu yli vuoden. Tai ku jos oisin yli vuos sit leikannu ne nii mun hiukset ois sit ollu sillon jo olkapääpituset taas. Ja ku olin päättäny et en leikkais hiuksii enää ikin sit sen siiliks ajelun jälkeen nii nyt oon tavallaan vuoden jäljes kasvatuksessa ku jos oisin vaan sillon leikannu ne ku alunperin sitä mietin (en siis aio välittää siit et millaseen malliin ne kasvaa, et vaik toi on vähän tommonen mullettimainen).

Sitä en kyl ihan oo tajunnu ku kaikki naiset hehkuttaa et se on niin "empowering" ku leikkaa hiukset lyhyiks.. En ite mitään semmosta ainakaa kokenu. Koin vaan helpotusta siitä et ei tarvinnu enää pakko-oireilla hiusten kanssa ja vähän häpeetä ku en meinannu kehata kulkee ihmisten ilmoilla noil hiuksilla (onneks leikkasin talvel nii pysty pitää aina huppuu pääs ja nyt on jo sen verta pitkät ne et ei hävetä enää [ja HUOM mua hävetti siks et en kokenu et mulle sopi siili ollenkaan koska oudon mallinen pää]).

Mut sen verta oon iteki täst kokemuksest tykänny et se on ollu tosi opettavaist et pääsee kunnol näkee et millanen hiusraja itel on ja jos on jotain "cow lickei" jne. Ja se on ollu hauskaa nähä ku se hiustenkasvu etenee (olkoonki et se on hidasta..). Mähän oon ottanu joka kuu pinseteillä yhen pisimmistä hiuksista irti, teipannu sen paperille ja mitannu nii on saanu seurata hiustenkasvuu silleen tarkasti + jää tommonen muistoks sitte. Se on ollu yksii parhaimpii asioita tossa. + se et pääsee vähän näkee milt minkäki pituset hiukset itellään näyttäis. Mä en kyl oo trimmaillu näit ollenkaan et ei oo mitään kunnon hiustyylei päässy kokeilee (ku tosiaan mitä nyt selitinki tost mun hiusobsessiojutusta nii nytku tien et oon koneella ajanu kaikki hiukset 1,2cm mittasiks et ne ei voi olla ihan hirveen eri mittasii eri puoll päätä nii jos oisin trimmaillu hiuksii nii se ois vähän niinku pilannu koko sen pointin et miks ajelin ne hiukset). Ja se on kans tosi kiva tunne aina ku huomaa et pystyy tekee jotain uusii kampauksii.

Ja oon täst must siin mun omas keskustelus sanonuki et jos mun päänahka kerta nyt tottu pelkkään vesipesuun sen siiliks ajelun ansiosta nii sit tää on ollu mulle worth it. Ja nyt ku nää on jo sen mittaset et ei häiritse toi pituus nii en voi todellakaan sanoa et oisin katunu. Enkä oo kertaakaa ajatellu et katuisin, olkoonki et oon harmitellu sitä miten hidasta se kasvu tosiaan on.

Sori jos toi oli vähän sekavasti muotoiltu viesti, en jaksa lukee tota uusiks läpi ja käyttää hirveesti aikaa mun ajatusten muotoilemiseen.. :D
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
307
Reaktioarvo
253
Muutes, millä tavalla sun päänahka sit oikuttelee? Harva tietää et erilaiset hilsetyypit viittaa erilaisiin ongelmiin. Esim. jos ne hilsehiutaleet on isoja nii sit se johtuu siit et päänahan hiiva on villiintyny ja et pitäs pestä hiukset useemmin (ku se hiiva ruokkii itteensä talilla) ja sit jos taas ne on tosi pieniä nii sitä et päänahka on kuiva ja et pitäs pestä hiukset harvemmin.

Tai jotenki noin. Mietin vaan ettet turhaan ajele päätä ku on yrittäny ratkoo ongelmaa väärillä konsteilla. :D
 
Viimeksi muokattu:

badassbish

Pihalla oleva opiskelija
Liittynyt
14.7.2021
Viestejä
216
Reaktioarvo
269
Muutes, millä tavalla sun päänahka sit oikuttelee? Harva tietää et erilaiset hilsetyypit viittaa erilaisiin ongelmiin. Esim. jos ne hilsehiutaleet on isoja nii sit se johtuu siit et päänahan hiiva on villiintyny ja et pitäs pestä hiukset useemmin (ku se hiiva ruokkii itteensä talilla) ja sit jos taas ne on tosi pieniä nii sitä et päänahka on kuiva ja et pitäs pestä hiukset harvemmin.

Tai jotenki noin. Mietin vaan ettet turhaan ajele päätä ku on yrittäny ratkoo ongelmaa väärillä konsteilla. :D
Se on samaan aikaan sekä kuiva, kutiava ja hilseilevä että rasvottuva. Ihotautilääkäri diagnosoi sen tali-ihottumaks ja ois tosi jees vihdoin saada apteekista se päänahan hoitoneste, jonka pitäis auttaa. Mulla on nyt myös yks palashampoo, jota sama lääkäri suositteli, ja se toimii iha ok, vaikkei poista ongelmii

Oon nyt suunnitellu varaavani ajan kampaajalle, selittäväni sille etten tiiä mitä oikeesti haluisin ja kysyväni, mitä hiusmallii se suosittelis. Sekään ei poista tätä ongelmaa, mut lyhyemmät hiukset ois ainaki helpompi pestä
 
Ylös Pohja