koulun outoja sääntöjä

kuljeskelija

Matkalla
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
888
Reaktioarvo
861
Ala-asteella, että farkkulegginseissä ei missään nimessä saanu tulla liikkatunnille.
Meillä ei saanut käyttää farkkuja liikkatunnilla. Sain Wilma-merkinnän, koska minulla oli 'farkut jalassa'. Oli perhana leggingsit. Eikä uskonut kun sanoin. Tuli vaan tästä mieleen.
Toisaalta, kyseinen liikanope oli muutenkin mielestäni perhanan ärsyttävä. Valitti aina, ja oletti että kaikki menee samaan tahtiin, ja valitti koska olin 'hidas'. Minulla kun oikeasti sattuu olemaan pieniä motoriikkavaikeuksia vieläkin. :(

Muistelin kans, et meillä ei saanu tuoda slimejä // muovailuvahaa luokkaan. Eikä maskeja olis jossain vaiheessa kai saanut ottaa välkäks pois, mutta eihän sitä kukaan uskonut. Eikä kyllä tultu edes valittamaan. Kuka nyt välkällä maskeja pitää, kun ollaan ulkona paljon väljemmin. D:
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
-ulos piti mennä vaikka miten kamala sää ois (paitsi jos oikeesti todella kova pakkanen niin sai joko olla kokonaan sisällä tai sit osittain)
-tiukat ruokarajotukset, esim. sai ottaa 6 kalapuikkoa tai 5 lihapullaa yms. ihmettelen vaan kuka niitäkin vahtii ja miten
-meilläkin oli tuo että jos kävi tunnilla vessassa niin halus open mielestä vaan luistaa tunneilta, jos taas meni välkällä vessaan niin halus vältellä ulosmenoa.. ikinä ei ollu hyvä :D mie tosin pääsin vessaan tunneillakin koska kysyin niin harvoin ja muutenkin olin todella tunnollinen oppilas, joten opet kyllä ties etten tehny sitä tahallani. mutta silti oli vituttavaa kuunnella sitä ainaista jurputusta mitä yleisesti kuuli vessassa käymisestä ja sen ajottamisesta :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
keinussa ei saa keinua yli sataa sekuntia putkeen T. ala-asteen välkkävalvoja


pikku lisätietona tähän keissiin ettei ketään ollut lähimaillakaan haluamassa siihen keinuun eli menin minuutiksi keinun viereen seisoskelemaan ja sitten palasin takaisin. make it make sense.
 
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
6,011
Reaktioarvo
4,756
keinussa ei saa keinua yli sataa sekuntia putkeen T. ala-asteen välkkävalvoja


pikku lisätietona tähän keissiin ettei ketään ollut lähimaillakaan haluamassa siihen keinuun eli menin minuutiksi keinun viereen seisoskelemaan ja sitten palasin takaisin. make it make sense.
tämä on kyllä tyhmä sääntö saahan huvipuiston laitteissa olla jos ei oo jonoa niin miks ei koulun pihalla
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
meillä oli ala-asteella ettei me saatu kävellä ilman opettajan lupaa yhtä käytävää. sen käytävän varrella oli mm. vessat, pukuhuoneet sekä keittiö. muutama jäi siellä kävelemisestä kiinni ja he joutuivat pesemään rangaistukseksi sen käytävän lattian.

en oo koskaan keksinyt mikä tuossa oli pointtina. keittiöönkin oli ovi kiinni, eli sinne ei siitä käytävältä nyt muutenkaan päässyt kukaan ulkopuolinen.
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Meilläkään ei saanut käydä hirveen usein vessassa. En ymmärrä sitä yhtään. Mulle oltiin aina kotona opetettu ettei saa kusta housuun tai paskoa, koska se on väärin. Mut koulussa kuuluis paskoa housuun. En vaa vois kuvitella olla siinä hajussa loppu päivää jos vaikka mun vieruskaveri paskois ittensä. Mut en tiiä. Outoja sääntöjä :D
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
-ulos piti mennä vaikka miten kamala sää ois (paitsi jos oikeesti todella kova pakkanen niin sai joko olla kokonaan sisällä tai sit osittain)
-tiukat ruokarajotukset, esim. sai ottaa 6 kalapuikkoa tai 5 lihapullaa yms. ihmettelen vaan kuka niitäkin vahtii ja miten
-meilläkin oli tuo että jos kävi tunnilla vessassa niin halus open mielestä vaan luistaa tunneilta, jos taas meni välkällä vessaan niin halus vältellä ulosmenoa.. ikinä ei ollu hyvä :D mie tosin pääsin vessaan tunneillakin koska kysyin niin harvoin ja muutenkin olin todella tunnollinen oppilas, joten opet kyllä ties etten tehny sitä tahallani. mutta silti oli vituttavaa kuunnella sitä ainaista jurputusta mitä yleisesti kuuli vessassa käymisestä ja sen ajottamisesta :D
tulipas tästä mieleen. kun olin seiskalla niin meillä ei ollut ulkovälitunteja, vaan ulos sai mennä jos halusi. se talvi oli ihan järkyttävän kylmä ja luminen, pakkasta oli tammi-helmikuussa useana päivänä noin 30 astetta. mun kotoa jäätyivät kaivon putket eikä meille tullut viikkoon vettä. seuraavalle vuodelle määrättiin pakolliset ulkovälitunnit, koska "ette menneet viime talvena vapaaehtoisesti välitunneiksi ulos". kuka hitto sinne menee jos siellä on tuollainen pakkanen? hyvällä säällä ulkona oli melkein koko koulu aina. tuosta talvesta tulee aina mieleen se, miten jo bussia odotellessa varpaat meni tunnottomiksi vaikka oli villasukat kenkien sisässä.
 
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
6,011
Reaktioarvo
4,756
meillä oli ala-asteella ettei me saatu kävellä ilman opettajan lupaa yhtä käytävää. sen käytävän varrella oli mm. vessat, pukuhuoneet sekä keittiö. muutama jäi siellä kävelemisestä kiinni ja he joutuivat pesemään rangaistukseksi sen käytävän lattian.

en oo koskaan keksinyt mikä tuossa oli pointtina. keittiöönkin oli ovi kiinni, eli sinne ei siitä käytävältä nyt muutenkaan päässyt kukaan ulkopuolinen.
tämä on jo kiusaamista
 

Lukutoukka_05_

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,066
Reaktioarvo
997
meillä oli ala-asteella ettei me saatu kävellä ilman opettajan lupaa yhtä käytävää. sen käytävän varrella oli mm. vessat, pukuhuoneet sekä keittiö. muutama jäi siellä kävelemisestä kiinni ja he joutuivat pesemään rangaistukseksi sen käytävän lattian.

en oo koskaan keksinyt mikä tuossa oli pointtina. keittiöönkin oli ovi kiinni, eli sinne ei siitä käytävältä nyt muutenkaan päässyt kukaan ulkopuolinen.
no mitäs vittua
 

badassbish

Pihalla oleva opiskelija
Liittynyt
14.7.2021
Viestejä
216
Reaktioarvo
269
-ulos piti mennä vaikka miten kamala sää ois (paitsi jos oikeesti todella kova pakkanen niin sai joko olla kokonaan sisällä tai sit osittain)
-tiukat ruokarajotukset, esim. sai ottaa 6 kalapuikkoa tai 5 lihapullaa yms. ihmettelen vaan kuka niitäkin vahtii ja miten
-meilläkin oli tuo että jos kävi tunnilla vessassa niin halus open mielestä vaan luistaa tunneilta, jos taas meni välkällä vessaan niin halus vältellä ulosmenoa.. ikinä ei ollu hyvä :D mie tosin pääsin vessaan tunneillakin koska kysyin niin harvoin ja muutenkin olin todella tunnollinen oppilas, joten opet kyllä ties etten tehny sitä tahallani. mutta silti oli vituttavaa kuunnella sitä ainaista jurputusta mitä yleisesti kuuli vessassa käymisestä ja sen ajottamisesta :D
Voin sanoo, että luokan kielikellot vahti ihan hemmetin tarkasti, ainakin ala-asteella! Hain joskus kaks lihapullaa lisää, vaikka olin aikasemmin ottanu jo neljä, eli söin ruokailussa yhteensä kuusi lihapullaa. Eiköhän tästä meidän luokan pahin mäkättäjä alkanu valittaa, koska "Söit yhden lihapullan liikaa!!". Opettajia, keittiöhenkilökuntaa tai ketään muutakaan ei kiinnostanut, vain ja ainoastaan tätä yhtä luokkatoveria
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Voin sanoo, että luokan kielikellot vahti ihan hemmetin tarkasti, ainakin ala-asteella! Hain joskus kaks lihapullaa lisää, vaikka olin aikasemmin ottanu jo neljä, eli söin ruokailussa yhteensä kuusi lihapullaa. Eiköhän tästä meidän luokan pahin mäkättäjä alkanu valittaa, koska "Söit yhden lihapullan liikaa!!". Opettajia, keittiöhenkilökuntaa tai ketään muutakaan ei kiinnostanut, vain ja ainoastaan tätä yhtä luokkatoveria
voi vittu :DD kyllä menee elämä vaikeeks, jos pitää pahottaa mielensä noin pienestä asiasta
 

neptunia

\ಠ___ಠ/
Liittynyt
17.9.2021
Viestejä
138
Reaktioarvo
113
Ei saa pitää takkia sisällä. Niinku musta se olis ymmärrettävää et sais olla takki päällä koska ihmisillä on joskus luokissa kylymä! D:

Tai sitten siinä on joku järkeväkin pointti mitä en ymmärrä
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Niin ja kolmosluokalla saatiin tusseilla värittää maksimissaan kynnen kokoinen alue per piirros, jotteivät tussit kuivuisi. :'D
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,445
Reaktioarvo
2,336
- "Perunamuusiin" eli pottuimitaatioliisteriin ei saanut lisätä suolaa. (Joku opettaja oikeasti tuli ottamaan suolapurkin pois kädestäni, kun yritin saada liisteriin edes jotain makua.)
- Vessassa sai käydä vain välitunnilla.
- Ulkona piti käydä vaikka olisi yli 25 astetta pakkasta.
- Ala-astella piti aina olla poika-tyttö-parit, oli kyseessä sitten jono, paritehtävä tai istumajärjestys.
- Kutosluokkalaiset järjestivät juhlien järjestelyt, paitsi silloin kun itse olin kuudennella luokalla. Silloin vitoset saivat tehdä sen. Olen edelleen katkera.
- Liikuntatunneilla kaksi valittua oppilasta saivat valita joukkueet. Tietenkin olin aina viimeinen, joka valittiin. Paitsi koripallossa.
- Musiikintunnilla piti aina ottaa "tytöt vs. pojat laulukisa" tunnin loppuun. Pojathan aina sen voittivat, kun kyse oli äänenvoimakkuudesta, eikä musikaalisuudesta.

Osa näistä ei ihan sääntöjä ollut, ennemminkin outoja käytäntöjä.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
- "Perunamuusiin" eli pottuimitaatioliisteriin ei saanut lisätä suolaa. (Joku opettaja oikeasti tuli ottamaan suolapurkin pois kädestäni, kun yritin saada liisteriin edes jotain makua.)
- Vessassa sai käydä vain välitunnilla.
- Ulkona piti käydä vaikka olisi yli 25 astetta pakkasta.
- Ala-astella piti aina olla poika-tyttö-parit, oli kyseessä sitten jono, paritehtävä tai istumajärjestys.
- Kutosluokkalaiset järjestivät juhlien järjestelyt, paitsi silloin kun itse olin kuudennella luokalla. Silloin vitoset saivat tehdä sen. Olen edelleen katkera.
- Liikuntatunneilla kaksi valittua oppilasta saivat valita joukkueet. Tietenkin olin aina viimeinen, joka valittiin. Paitsi koripallossa.
- Musiikintunnilla piti aina ottaa "tytöt vs. pojat laulukisa" tunnin loppuun. Pojathan aina sen voittivat, kun kyse oli äänenvoimakkuudesta, eikä musikaalisuudesta.

Osa näistä ei ihan sääntöjä ollut, ennemminkin outoja käytäntöjä.
Aika kumma toi suolajuttu, kun just perunamuussi on se ruoka, mitä ei saisi maustaa. 😂 Ja (julkisen) koulun perunamuussi on kyl pahaa.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Eikö ne kuivu jos niitä ei käytä, ihan samalla tavalla kuin kuulakärkikynä.
Itse asiassa ne kuivuu silloin, kun niitä käyttää. :D En tiedä, voiko ne myös käyttämättömänä kuivua, mutta niitä käytettäessä ne kuluu nopeammin. Mulla on jemmassa joitakin ProMarkereita kahdeksan vuoden takaa, joita en oo erityisen paljoa käyttänyt, mutta toimivat yhä hyvin.

Mutta siis on toi meidän luokan sääntö kyl kumma, sillä tussit muiden esineiden tavoin ylipäätään kuluu käytössä. :D
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Huomenta sinä vieras joka tätä keskustelua stalkkaat. Olisiko aika luoda oma käyttäjä? Kyllä...
Missä muka lukee, että joku vieras stalkkas tätä keskusteluu? :o
 
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
6,011
Reaktioarvo
4,756
Itse asiassa ne kuivuu silloin, kun niitä käyttää. :D En tiedä, voiko ne myös käyttämättömänä kuivua, mutta niitä käytettäessä ne kuluu nopeammin. Mulla on jemmassa joitakin ProMarkereita kahdeksan vuoden takaa, joita en oo erityisen paljoa käyttänyt, mutta toimivat yhä hyvin.

Mutta siis on toi meidän luokan sääntö kyl kumma, sillä tussit muiden esineiden tavoin ylipäätään kuluu käytössä. :D
niinpä
 
Ylös Pohja