Vaatteet Kuinka vanha on vanhin omistamasi vaate?

Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Mulla on pari villapaitaa, jotka äitini on neulonut joskus teininä ja jotka ovat päätyneet vaatekaappiini. Lisäksi tulee mieleen yksi flanellipaita, jonka niin ikään äitini oli ostanut Lontoosta ollessaan siellä au pairina. :D Jos tuollaisia muiden vanhoja vaatteita ei lasketa, niin onhan mulla vieläkin käytössä joitakin tyyliin ala-asteaikaisia vaatekappaleita, kun en oo jostakin kutosluokkalaisesta kauheesti kooltani kasvanut.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,905
Reaktioarvo
5,733
Äiti on ehkä 14 vuotiaana neilonut villaoaidan joka yhä käytössä välillä.
Ja äiti on nyt vähän yli 50
Eli melkein 40v villapaita
 

titi-uuh

"jee"
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
237
Reaktioarvo
401
Mulla on mummun kihlajaismekko 60-luvun alusta.
Sit mulla on yhä mun ekat stringit joiden ostamisesta on 15 vuotta :DDDDD
 
Liittynyt
7.3.2021
Viestejä
7
Reaktioarvo
4
Uutena ostetuista Gina Tricotin neule, Elloksen toppatakki ja Elloksen toppi, jotka oon kaikki ostanut 2010. Sitä aiemmin hankitut vaatteet eivät mahtuisi enää mun päälleni.
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
70-luvun vintagekaupasta ostettu kauluspaita ja äidin vyö ja takki 80-luvulta.

Minulle uutena ostetuista vaatteista: Bongasin joskus 10 vuotta sitten ruudulliset tossut/tennarit, joiden pienin saatavilla oleva pari oli kokoa 35, vaikka käytin 33-kokoisia kenkiä. Kasvuvaraa, vakuuttelin isälleni. No, nykyään käytän useimmissa kengissä kolmekuutosta, mutta jotenkin nuo tossut ovat vieläkin vähän liian isot. Jos jalka tosiaankin leviää ja kasvaa iän myötä yhdellä numerolla, niin voi olla että ne tulevat käyttöön joskus viisikymppisenä.
 

klovni

taivaanrannanmaalari
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
188
Reaktioarvo
129
Nahkatakki 80-luvun alkupuolelta. Sain sukulaiselta, kun hän ei sitä enää mihinkään viitsinyt alkaa säilömään. Onneks oli just sopivan kokonen mulle :)
 

Tumppetus

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
150
Reaktioarvo
144
Käytän isäni ja muiden sukulaisten vanhoja vaatteita, jotka ovat saaneet joskus 80-luvulla :D Ihan käyttökelpoisia ne vielä on, joskin vähän kuluneita ja hassun näköisiä.
 

Jjoker

Kokenut
Liittynyt
14.3.2021
Viestejä
105
Reaktioarvo
134
Mulla on yhdet äitin 80-luvulla tekemät housut. Sillain kaupasta ostettuna vanhin vaate on ehkä joku 10vuoden takainen.
 

Mirette

Hätähuutoja olen tottunut lukemaan
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
12
Reaktioarvo
13
Pisimpään mulla ollut vaate: sandaalit vuodelta 2006.
Kirppiksiltä löydetyistä vanhimmat ovat 80-luvulta. Ja niitä on paljon.
 

Mirette

Hätähuutoja olen tottunut lukemaan
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
12
Reaktioarvo
13
Jep, ei oo todellakaan helppoo :/ kyllä pitää olla hyvä tuuri et onnistuu löytää jotain. Ootko netistä kattonu? Monissa nettikaupoissa on kaikki mitat selkeesti laitettu ylös, että on helppo sitte verrata omiin ja on materiaalimerkinnät ja mahdolliset viat myös mainittu. Tietysti kaupoista on helpompi ostaa ku pääsee kattoo vaatetta läheltä ja sovittamaankin, mutta itse tilaan netistä. Esim. Radhica, Niin mua, Pivis, VintagEija's, 1st Comeback, Vestis, Reflets studio ja Qierto on sellasia joita usein selailen :)

Niin ko monissa muissakin asioissa, harjoitus tekee mestarin. Olen huomannut sen, että paitoja löytyy vähän liiankin helposti, ko taas esim. kenkien löytäminen on vaikeaa. Jopa koruja on helpompi löytää ko kenkiä tai aurinkolaseja. Tällä hetkellä mulla on käytössä aktiivisesti vain muutama kenkäpari. Kaikki kivat ovat liian isoja tai pieniä mulle, ja mua suoraan sanoen vituttaa käyttää rumia tai rikkinäisiä kenkiä, koska muitakaan ei oikein löydy.

Sanoin edellisessä viestissä, että vanhimmat "vaatteeni" ovat kengät. No, ei enää kauaa.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,136
Reaktioarvo
5,462
Uutena ostetuista mulla on jäljellä pyjama ala-asteelta ja se mahtuu mulle edelleen, joten on ihan käytössäkin. :D Taisin olla 10-vuotias kun se hankittiin ja nyt olen pian 23-vuotias.
 

hemulinlada

hömelö
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
600
Reaktioarvo
655
T-paita vuodelta 2005, äidin vanha. siinä on semmonen printtikuva ja se ei oo kulunu ollenkaan vaan näyttää edelleen ihan upouudelta :D
 

Dalai_Mama

Uusi
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
65
Reaktioarvo
115
Vanhimmat on ainakin 40 vuotta vanhoja t-paitoja mummini peruja, käytän niitä yöpaitoina. Osassa on jo vähän reikiä mut en välitä :D sit yks äidiltä saatu neulepaita on 20 vuotta vanha ja säilynyt hyvässä kunnossa. En tiiä millä ydinsäteilyllä se on vuorattu kun se säilyis varmaan helvetin liekeistäkin vahingoittumatta.
 

e71347

Uusi
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
59
Reaktioarvo
73
Jonkun verran on isovanhempien ikäluokalta periytyneitä vaatteita, nyt äkkiseltään tulee mieleen ainakin yhdet kengät joiden tarkkaa ikää en edes tiedä. Äidin vanhoja vaatteita on enemmänkin, erityisesti villapaitoja. Ne alkaa varmaan olla kohta lähes 50-vuotiaita.

Sellaisista mitä itse olen ostanut vanhin on varmaan vuonna 2006 ostamani bändipaita. Väri ei ole enää mustaa nähnytkään ja hihat olen leikannut siitä jo aikoja sitten pois mutta silti se vaan on aivan paras kesäpaita vieläkin.
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
738
Mummin vanha mekko jostain 60-luvulta, eli yli 50 vuotta vanha. Taitaa olla jopa käsin tehty ja edelleen uuden veroisessa kunnossa. Muutakin vanhaa löytyy mut tuo taitaa olla kaikkein vanhin
Lisään tähän että onhan mulla muutakin 60-luvulta. Maailman ihanin paita, punainen, pieniä valkoisia pilkkuja, söpö kaulus ja pussihihat. Se on Carolin Muoti-Hovin (suomalainen!!) ja täydellisessä kunnossa edelleen. Se on varmaan jopa vanhempi ku toi mekko josta kerroin
 
Viimeksi muokattu:

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,441
Reaktioarvo
2,333
Vanhin taitaa olla isän villapaita jostain 80-luvulta? Tai sitten äidin musta kauluspaita myös 80-luvulta? En ole ihan varma.
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
hävettää myöntää mutta vanhimmat on varmaan pari vuotta vanhoja D: tai on miulla oikeestaan muutama vaate jotka on ostettu joskus kolme tai neljä vuotta sitten, mutta en käytä niitä enää. vein just eilen ja vien huomennakin kirpparille vaatteita. pitäs kyllä luopua lähes jatkuvasta shoppailusta, ei se nyt semmosta oo että koko ajan ostelisin jotain mutta miulla on silti liikaa heräteostoksena tehtyjä vaatteita lojumassa hyllyn perällä. tuntuu että täytän jotain tyhjyyttä ostamalla vaatteita, ja etten oo koskaan tyytyväinen vaan niitä pitäs olla pilvin pimein D:
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
738
Lisään tähän että onhan mulla muutakin 60-luvulta. Maailman ihanin paita, punainen, pieniä valkoisia pilkkuja, söpö kaulus ja pussihihat. Se on Carolin Muoti-Hovin (suomalainen!!) ja täydellisessä kunnossa edelleen. Se on varmaan jopa vanhempi ku toi mekko josta kerroin
Edit: ostin taas mekon 60-luvulta. En osaa sanoa mikä näistä kolmesta on vanhin
 

jokuvaan

taivaanrannanmaalari
Liittynyt
4.4.2021
Viestejä
955
Reaktioarvo
991
mummon vanha ruskea takki, muistuttaa vähän muodoltaan villakangastakkia mutta materiaaliltaan ei siis villaa ole. jostain 60-luvulta. varsinkin syksyisin pidän aktiivisesti.
 
Liittynyt
20.9.2021
Viestejä
29
Reaktioarvo
38
Löysin porukoilta joku aika sitten mun erääseen aikaisempaan harrastukseen liittyvän t-paidan yli 20 vuoden takaa ja otin takaisin käyttöön. Joku senttikoko 140 tai 150 on edelleen ihan hyvä!

Mulla on myös kirpparilta ostettu jotakin x-lukua oleva mekko, joka olisi kaikkiaan iältään vanhin vaate, mutta ei ole ollut mun käytössä niin kauaa ja laitan ehkä kiertoon tämän kun ei ole tullut käytettyä montaa kertaa.
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
äidin nahkatakki 80-luvulta :D
(se tosin oli joku 30-vuotta vaatekaapissa, kunnes äiti kaivo sen sieltä ja nytpä se on miun).

mutta omista vaatteista...tosi moni vaate on 6- ja 7-luokilta asti (joku 6-5 vuotta). kyllä ne mahtuu vieläkin, kun sillon olin ylipainonen, mutten enää :D
 
Ylös Pohja