Syvälliset Kuinka vanhaksi haluaisitte elää

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Mä ite jopa pelkään, että elän tosi vanhaksi. Toisaalta taas en usko siihen, kun en oo mitenkään kovin terveellinen ja yksinäisyydestäkin on ilmeisesti paljon terveyshaittoja. Mulle riittäisi hyvin, että eläisin vaikka vähän yli viiskymppiseks. Tietysti mieli voi muuttua, mutta tällä hetkellä en näe mun elämää kovin mielenkiintoisena. En aio myöskään hankkia lapsia, niin nekään ei tuo mitään syytä elää vanhaksi.
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,387
En ole koskaan uskonut että eläisin yli kolmikymppiseksi, mutta en haluaisi elää kovin vanhaksi..
 

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Olisihan se ihan mukavaa nähdä miten maailma kehittyy. Voisin katsella kiikkustuolista henkilökohtaisilla pikkuhelikoptereillaan ohilentäviä teini-ikäisiä, ja murjottaa miten ennenvanhaan minä jouduin kävelemään kouluun
Tää on kyllä yks syy miks ois toisaalta kiva elää vanhaksi. Jos vaan pysyy riittävän hyvässä kunnossa ettei tarvii jossain hoivakodissa tai sairaalassa maata muistisairaana ja hirveissä kivuissa.
 

RilliPöllö

Uudenmaan Louhi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
389
Reaktioarvo
592
Tää on kyllä yks syy miks ois toisaalta kiva elää vanhaksi. Jos vaan pysyy riittävän hyvässä kunnossa ettei tarvii jossain hoivakodissa tai sairaalassa maata muistisairaana ja hirveissä kivuissa.
Niinpä, ehkä tulevaisuudessa meihin ruiskutetaan jonkinlaista geeni/dna manipulointimyrkkyä joka hidastaa fyysistä vanhenemista ja ihmiset saavat 100 vuotta lisää elinaikaa :D
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
vanhuus pelottaa mua aika paljon, mut sit toisaalt pelkään kuolemaa ihan tosi paljon ni siks ois ns hyvä elää pitkään. oon aina aatellu et ois kiva elää 100-vuotiaaks, mut en tiedä haluunko ihan niin kauan elää D: mut sit ku mietin et oisin esimerkiks 70v ku kuolisin, ni se ei tunnu tarpeeks pitkältä elämältä

hmm, ehkä mun tavoteikä on sitten 99 tai jotakin D:
 

Maisie

:)
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
81
Reaktioarvo
80
Mus on vähä niinku kaks puolta. On tää hetki mis en realistisesti nää itteeni ees työelämäs ja sit se kaukanen haave et olishan se hienoo olla terve ja virkee eläkeläinen joka pitää huolta itestään, ja joka on hankkinu perheen, pitkiä ystävyyssuhteita, asettunu aloilleen maaseudulle omakotitaloon ja muut kattoo vierestä et vieläki tuo vaan jaksaa ja noin hyvin. Ois niin hieno nähdä maailman muutos. Yks isovanhemmista kuoli ihan just ja oli 86 ja olisin toivonut hänelle kyllä pidempää ikää.

Kumminki sisimmiltään haluais täyden elämän ja sen mittasen että olis jo aikaki lähtee. En haluis et kukaan suris mun perään vaan ajattelis enemmänki että paljon seki sai kokee.
 

Haamukaapu

Kokenut
Liittynyt
27.2.2021
Viestejä
131
Reaktioarvo
155
En tiedä tarkalleen (daa), mutta oon aina aatellut ettei hirveän vanhaksi olisi ideaalisesti mukava elää. Ehkä joskus keski-ikäisenä olisi paras aika kupsahtaa, kun alkaa olla jo vanha mutta keho vielä kestäisi. Siinä lähes satavuotiaana alkaa ihminen olla jo niin herkkä ja sairas, että mun mielestä ei ole enää mitään järkeä elää, enkä haluaisi että viimeiset muistot elämästä on sellaisesta ajasta. Mutta en tiedä, jos lääketiede kehittyy meidän aikana niin pitkälle et mummominä voi heittää voltteja huoletta, niin mikäs siinä?
 

Oltermanni

𝓐𝓲𝓽𝓸 𝓳𝓪 𝓞𝓲𝓴𝓮𝓪
Liittynyt
13.2.2021
Viestejä
1,231
Reaktioarvo
828
Jos olisi samanlainen kuin oma rautainen ukki niin 90-100 voisi olla optimaali. Jos pystyisi autoilemaan ja tekemään mielekkäitä juttuja hyvä vointisena.
 

Tumppetus

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
150
Reaktioarvo
144
Riippuu ihan siitä miten tulen elämään. Jos pysyn hyvässä kunnossa, niin sittenhän olisi kiva viettää vanhoja päiviä erakkona jossain mökissä ja mieluiten vaikka lähteäkin siellä (okei, tuo kuulostaa siltä miten voisin elää nuorenakin). Vanhainkodissa en todellakaan haluaisi viettää päivääkään (vaikkakin ajatus dramaattisista viime hetkistä vanhuksena jossain kuolinvuoteella kuulostaisi kiinnostavalta :D), joten jos siihen kuntoon olen menossa niin mieluummin lähtö aikaisin. En mä pelkää nuorenakaan kuolemista, varsinkaan jos olisi jokin hyvä tapa lähteä, mutta sanotaan vaikka että yli 19-vuotiaaksi olisi kiva elää, koska en halua viettää viimeisiä päiviäni lukiossa.
 

snowflake

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
710
Reaktioarvo
925
Tietysti olishan se mukavaa nähdä elämää vähän pidempään, mutta sitä edellyttää se että pysyisi terveenä ja asiat olisi mieluisasti! :)
 
Ylös Pohja